Mocor? En wat doet het in mijn netwerk?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nossie63
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06-06 15:34
Hallo Allemaal,

Weet iemand wat Mocor is? Het meldt zich sinds kort steeds aan en af in mijn netwerk. Het is hooguit een halve minuut en dat is ie weer afgemeld. Het maakt gebruik van de wifi.

Als ik het mac adres nakijk is het van fabrikant Spreadtrum Communications. Daar kan ik alleen vinden dat het hardware maakt.

Na een zoektocht weet ik dat Mocor ook een OS is. Het schijnt gebruikt te worden door de zgn. Dumb Phones, oftewel eenvoudige telefoons die makkelijk te gebruiken zijn voor mensen die een smartphone te ingewikkeld vinden. Maar ik heb niet zo'n telefoon in huis.

Ook vond ik nog een link tussen Samsung en Mocor maar het gaf mij geen duidelijkheid over hoe Samsung dit gebruikt. We hebben wel een aantal Samsung apparaten in huis maar ik kan het ip- of mac adres niet direct koppelen aan één van deze apparaten.

We hebben ook niets nieuws gekocht in de periode waarop het voor het eerst in het netwerk verscheen.

Ik heb het voor nu geblokkeerd maar ik ben toch wel nieuwsgierig of iemand weet wat het is.

Ik hoor graag van jullie.

Met vriendelijke groet,

Nossie

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hoe complex is je wifi wachtwoord? Kan natuurlijk zijn dat een van je buren meelift op je verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-06 21:45

mvz

muziek verslaafde

Niet toevallig een solar inverter die af en toe even connect?

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nossie63
mvz schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 18:53:
Niet toevallig een solar inverter die af en toe even connect?
Nee, heb ik niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-05 22:42
Tja, lastig zoeken. Als ie op je netwerk komt heeft ie je wpa wachtwoord denk ik?

Je wpa wachtwoord wijzigen & kijken wat er niet meer werkt dan . . .

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nossie63
Ik heb hem geblokkeerd en ben tot nu toe nog niets tegen gekomen wat niet werkt...

Gelukkig krijg ik dat soort meldingen. Als iemand mijn wifi gehackt zou hebben dan kunnen opnieuw inloggen met een ander apparaat en dat gebeurt niet. Dus voor nu nog even geen verdere acties. Als er weer een nieuwe vreemde aanmelding komt ga ik m'n wachtwoord aanpassen. Tis best een lang en volledig random wachtwoord wat niet zomaar te achterhalen is, dat wil niet zeggen dat het onmogelijk is maar wel moeilijk. Krijg ook geen firewall meldingen van mogelijk schadelijke apparatuur of bezoek aan gevaarlijke/onbetrouwbare servers/websites.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• a3aan1979
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 31-01-2024
Ik had ook een Mocor in m'n lijst staan en ben erachter gekomen dat het de smartwatch van m'n dochter is :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nossie63
O... Dat zou zomaar eens bij mij ook kunnen. Mijn schoonvader heeft een alarm horloge en hij kent ons ww. Hij woont vlakbij en loopt ook wel eens langs ons huis. Ik ga dat even in de gaten houden. Het is wel al een tijdje geleden dat ik het voor het laatst heb gezien maar hij draagt hem alleen als hij alleen thuis is..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nossie63
En idd, het was mijn schoonvader... Dank je wel voor de tip👍🏼

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichiMess
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-12-2024
a3aan1979 schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 15:54:
Ik had ook een Mocor in m'n lijst staan en ben erachter gekomen dat het de smartwatch van m'n dochter is :9
Haha! Thanks dat was het bij mij ook 😅
Pagina: 1