Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ynevdm
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 28-08-2023
Ik kocht onlangs de Ring Doorbell Wired om onze huidige bel (geïnstalleerd door vorige eigenaars) te vervangen (is een Extel tk in704e, het scherm zelf heeft nooit gewerkt en de drukknop deed het de laatste tijd ook niet echt meer).
Ik heb geen kennis van elektriciteit en kabels e.d. maar het leek me simpel genoeg. Op voorhand alles bestudeerd, elk YouTube filmpje bekeken. Let's do this.
Alleen, toen ik de bel weghaalde merkte ik dat er een netwerkkabel met 8 draden uit de muur kwam 🤦‍♀️
En alle handleidingen zijn met de simpele 2 draden.

Weet iemand of ik de Ring Doorbell daarop kan aansluiten of ben ik eraan voor de moeite? 🙈
Eeuwige dankbaarheid 🙏

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mrjBbzs79AKRakEw4FX7D3vydPM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rqOvv109bge5DAtTGk6PgAmY.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 13:25
Je kunt er net als bij de vorige bel voor kiezen om simpelweg een aantal draden niet te gebruiken.
Een aantal draden zijn niet gestript en dus zo te zien niet gebruikt.

Afhankelijk van de afstand en stroomverbruik van de Ring kun je nog kiezen om 2 setjes van 2 draden te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-09 23:31
Kan je zien welke aders gebruikt worden? Door te kijken welke vanuit je beltrafo komen. Meestal hangt die in de meterkast bij modernere huizen. Mocht je er niet uit komen: Is het op die plek ingewikkeld een nieuw kabeltje te trekken? Beltrafo's kunnen best wat energie nemen. Misschien is een losse (zuinige) voeding dan uiteindelijk voordeliger.

Je kan er ook voor kiezen om de aders even door te meten met een multimeter. Dan zie je welke in gebruik waren. Dan kan je ook meteen zien vat de output is en of dit voldoende is voor de Ring. Wel vreemd dat de niet gebruikte aders niet geisoleerd zijn. Al was het maar een stukje krimpkous of tape om kortsluiting te voorkomen.

[ Voor 32% gewijzigd door ucsdcom op 23-08-2023 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ynevdm
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 28-08-2023
ucsdcom schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 16:35:
Kan je zien welke aders gebruikt worden? Door te kijken welke vanuit je beltrafo komen. Meestal hangt die in de meterkast bij modernere huizen. Mocht je er niet uit komen: Is het op die plek ingewikkeld een nieuw kabeltje te trekken? Beltrafo's kunnen best wat energie nemen. Misschien is een losse (zuinige) voeding dan uiteindelijk voordeliger.

Je kan er ook voor kiezen om de aders even door te meten met een multimeter. Dan zie je welke in gebruik waren. Dan kan je ook meteen zien vat de output is en of dit voldoende is voor de Ring. Wel vreemd dat de niet gebruikte aders niet geisoleerd zijn. Al was het maar een stukje krimpkous of tape om kortsluiting te voorkomen.
pickboy schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 15:23:
Je kunt er net als bij de vorige bel voor kiezen om simpelweg een aantal draden niet te gebruiken.
Een aantal draden zijn niet gestript en dus zo te zien niet gebruikt.

Afhankelijk van de afstand en stroomverbruik van de Ring kun je nog kiezen om 2 setjes van 2 draden te gebruiken.
Bedankt voor jullie reacties! Er is wel één en ander vreemd gebeurd in dit huis 😅
De trafo zit inderdaad in de meterkast. Ik heb het geprobeerd met de 2 setjes die in gebruik waren, maar heb de Ring niet aan de praat gekregen. Blijkt dat onze buurman er meer van kent, die gaat de draden vanavond even uitmeten. Een nieuwe kabel is moeilijk aangezien die door de muren loopt 😅. Maar als we hem niet aan de praat krijgen, zal ik dat waarschijnlijk proberen. Lijkt me minder gedoe.

Fingers crossed :D