Probleem met tv 3 maanden oud

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Eind mei heb ik online een tv besteld met 5 jaar extra garantie waar ik voor bijbetaald heb.

Binnen 7 weken heb ik een kleur probleem, geel ziet eruit als groen, maar alleen bij een specifieke kleur. Foto's van gemaakt, melding gemaakt van defect bij verkoper, 2 weken later een monteursafspraak.

Scherm vervangen, probleem bestaat nog steeds en zelfs erger dan eerst. Monteur zag het ook, maar kon niets meer doen.

Maar de winkel, situatie uitgelegd, komen met een voorstel om in te ruilen met 700 bijbetaling, echt absurd op een bijna gloednieuwe tv. Nieuwe melding gemaakt van defect, nieuwe afspraak gemaakt voor een monteur. Die komt langs, ziet het probleem, maar zegt, valt binnen specificaties en gaan we niets aan doen. Volgende afspraak worden er kosten in rekening gebracht.

Dus weer terug naar de winkel, zetten het door en nemen per mail contact op, weer het hele verhaal uitgelegd en komen met omruilvoorstel van €400, zonder de extra betaalde garantie.

Wat nu? Reparatie hoef ik niet meer aan te vragen, gaan ze niet doen, (kosteloos) omruilen doet de winkel niet aan. De helft van een nieuwe tv extra betalen met verlies van garantie vind ik echt absurd.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dit wordt weer een kwestie van opschalen. TV voldoet simpelweg niet aan de verwachting, verkoper moet dit oplossen. Dat die de raparatiedienst (van de fabrikant) inzet is niet jouw probleem.

Indien er geen oplossing wordt gevonden in reparaties of kosteloze omruiling ga je verder met opschalen. Schrijf de winkel aan (brief of mail, wat je wilt) geef ze een termijn mee en anders ontbinding van de koop, inclusief de bijgekochte garantie die toch een wassen neus blijkt.

Geeft men geen gehoor: termijn stellen en daarna dagvaarding betekenen. Denk dat dit, net als bij veel andere (web)winkels de enige route is om je recht te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:22

Tazzios

..

@sypie
opschalen escaleren

[ Voor 17% gewijzigd door Tazzios op 22-08-2023 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:10
sypie schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 14:26:
Dit wordt weer een kwestie van opschalen. TV voldoet simpelweg niet aan de verwachting, verkoper moet dit oplossen. Dat die de raparatiedienst (van de fabrikant) inzet is niet jouw probleem.

Indien er geen oplossing wordt gevonden in reparaties of kosteloze omruiling ga je verder met opschalen. Schrijf de winkel aan (brief of mail, wat je wilt) geef ze een termijn mee en anders ontbinding van de koop, inclusief de bijgekochte garantie die toch een wassen neus blijkt.

Geeft men geen gehoor: termijn stellen en daarna dagvaarding betekenen. Denk dat dit, net als bij veel andere (web)winkels de enige route is om je recht te krijgen.
Maar... maar... 'voldoet niet aan de verwachting', dat lijkt mij eerder iets waarbij je de wet-koop-op-afstand gebruikt: je besteld iets online, ontvangt het, dan heb je een korte periode om te kijken of het produkt voldoet aan je wensen. Da's bijvoorbeeld als je 'm neerzet en de kijkhoek voor goed beeld is te klein. Voldoet 'ie niet aan je wensen: retour en geld terug.

Na 7 weken is volgens mij die zichttermijn wel verstreken en dan praat je eerder over conformiteit: voldoet het produkt aan wat je mag verwachten? Als na zeven weken de TV enkel zwart-wit beelden laat zien en geen kleur meer, dan lijkt mij dat niet conform verwachtingen. En dan vind ik het hier lastiger worden om te oordelen: de fabrikant geeft zelf aan dat het kleurprobleem van de TS binnen de ontwerptolerantie van de TV valt ("valt binnen specificaties").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
@Segafreak83 laat de foto's even zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
Hierbij de fotos:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0_8-9OGFb4eFXy3LsIqTCimegp8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jRviAOpC2coqNEpoIxUI8qlX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rxCH2wkWovTYCXg2kzDkorduayE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kKvjYR6AT5rjx0UzIAEs4Fky.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c9pyaB6OtVD72TO2Bup4Xc0pZb8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5XEfpqyMgIy8JESm5FjzMrMl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Dank.

Denk dat de tweede de vreemde kleur is?

Wil je niet horen waarschijnlijk maar vind ik persoonlijk nu niet heel erg storend / afwijkend. Al helemaal niet omdat je tijdens gewoon gebruik nooit een dergelijk groot vlak in die kleur ziet.

Dus eigenlijk wel eens met de tweede monteur: binnen de specificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar kan je weinig mee….

Geen uniformiteitsprobleem of inbranding. Dus alleen een (perceptie?) van een licht andere kleur dan het zou moeten zijn.

Lastig…. Foto’s, zeker bij een muur met een kleur, geven nooit een goed beeld.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2023 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
jeroenkb schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 16:34:
[...]

Dank.

Denk dat de tweede de vreemde kleur is?

Wil je niet horen waarschijnlijk maar vind ik persoonlijk nu niet heel erg storend / afwijkend. Al helemaal niet omdat je tijdens gewoon gebruik nooit een dergelijk groot vlak in die kleur ziet.

Dus eigenlijk wel eens met de tweede monteur: binnen de specificaties.
Toevallig speel ik een spel waar deze kleur vaak in voorkomt, daar zie je het uniformiteitsverschil heel goed in terug komen, over de hele breedte van het scherm. Ook al is het dan tijdelijk.

Het gaat ook niet over inbranden of iets van die strekking, dan was het een veel duidelijker en makkelijker verhaal geweest.

Het is dezelfde afbeelding/kleur, alleen vanuit een andere hoek genomen.

[ Voor 4% gewijzigd door Segafreak83 op 22-08-2023 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Segafreak83 schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 16:38:
[...]

Toevallig speel ik een spel waar deze kleur vaak in voorkomt, daar zie je het uniformiteitsverschil heel goed in terug komen, over de hele breedte van het scherm. Ook al is het dan tijdelijk.

Het gaat ook niet over inbranden of iets van die strekking, dan was het een veel duidelijker en makkelijker verhaal geweest.

Het is dezelfde afbeelding/kleur, alleen vanuit een andere hoek genomen.
Echt niet bedoeld om flauw te doen, maar wat is nu het probleem?

Ik zie gewoon geel. En als ik je begrijp verandert de kleur ook niet tijdens het spelen, maar vind je dit geen goede kleur geel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
jeroenkb schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 16:42:
[...]

Echt niet bedoeld om flauw te doen, maar wat is nu het probleem?

Ik zie gewoon geel. En als ik je begrijp verandert de kleur ook niet tijdens het spelen, maar vind je dit geen goede kleur geel?
De kleur is niet egaal geel, groen schijnt erdoorheen (op verschillende plekken), nooit eerder gehad bij andere tv's.

En zeker gezien het nu al zichtbaar is, binnen deze korte termijn, vrees ik voor de langere termijn problemen (buiten garantie e.d.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Segafreak83 schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 16:45:
[...]

De kleur is niet egaal geel, groen schijnt erdoorheen (op verschillende plekken), nooit eerder gehad bij andere tv's.

En zeker gezien het nu al zichtbaar is, binnen deze korte termijn, vrees ik voor de langere termijn problemen (buiten garantie e.d.).
Duidelijk.

Waarschijnlijk heb ik te slechte ogen om het te zien.

Zal dan nog een lastig traject worden als een monteur al aangeeft dat het binnen specificaties ligt.

Zal ook afhangen van de prijs en wat je dan kan verwachten aan kwaliteit van het beeldscherm (bij een goedkope LCD moet je bv niet zeuren over backlight bleeding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

sypie schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 14:26:

Als de winkel voorstelt om een ander product te leveren die beter is, maar meer kost, kan een meerprijs bovenop de reeds betaalde prijs gewoon volstaan als oplossing van het probleem. Er hoeft dus zeker niet direct "opgeschaald" te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
jeroenkb schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 16:50:
[...]

Duidelijk.

Waarschijnlijk heb ik te slechte ogen om het te zien.

Zal dan nog een lastig traject worden als een monteur al aangeeft dat het binnen specificaties ligt.

Zal ook afhangen van de prijs en wat je dan kan verwachten aan kwaliteit van het beeldscherm (bij een goedkope LCD moet je bv niet zeuren over backlight bleeding)
Ik snap heel goed wat je zegt, zeker gezien het specificatie deel. Van een tv tegen de 2100 euro en nog extra garantie mag ik wel het nodige verwachten, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Segafreak83 schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 16:55:
Ik snap heel goed wat je zegt, zeker gezien het specificatie deel. Van een tv tegen de 2100 euro en nog extra garantie mag ik wel het nodige verwachten, toch?
De extra gekochte garantie is niet meer dan een soort verzekering, dus daar hoef je op zich niet veel meer van te verwachten dan dat men langer hetzelfde doet voor de TV. Maar dat betekend ook niet dat men nu een tandje harder moet lopen voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
CH4OS schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 16:58:
[...]

De extra gekochte garantie is niet meer dan een soort verzekering, dus daar hoef je op zich niet veel meer van te verwachten dan dat men langer hetzelfde doet voor de TV. Maar dat betekend ook niet dat men nu een tandje harder moet lopen voor je.
Terecht punt, maar waar ik vooral tegenaan loop is dat ze die gekochte garantie wel door mijn neus boren als ik op het inruil aanbod inga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Segafreak83 schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 17:00:
[...]

Terecht punt, maar waar ik vooral tegenaan loop is dat ze die gekochte garantie wel door mijn neus boren als ik op het inruil aanbod inga.
Ze doen een inruilvoorstel. Is dat dan niet gewoon de nieuwe TV + de extra garantie afspraak zoals deze reeds staat?

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Segafreak83 schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 17:00:
Nee, want daar heb je toch voor betaald? Het is onderdeel van de huidige overeenkomst. De gekochte garantie gaat dan dus mee naar de nieuwe TV. Anders hoor je dat deel weer terug te krijgen als het geen onderdeel is van de nieuwe TV.

Zie het "inruilvoorstel" als een addendum op de huidige overeenkomst (de TV die je nu al hebt). Ald e winkel aangeeft dat de extra gekochte garantie dan komt te vervallen, krijg je dus de prijs van die extra garantie terug, eventueel verrekend met de meerprijs. Zie het als een sommetje.

[ Voor 24% gewijzigd door CH4OS op 22-08-2023 17:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:19

Dido

heforshe

Wellicht ben ik toch enigszins kleurenblind, hoewel me dat in bijna 49 jaar nog nooit eerder is opgevallen, maar ik zie drie foto's van een een egaal geel scherm, waarbij op de tweede foto dat scherm inderdaad een wat groene tint heeft. Ik verwacht dat dat licht aan de foto, en dat het scherm niet tussen de foto's door van kleur veranderd is.

Een geel scherm met een blauwe(?) muur erachter gaat sowieso rare dingen doen met je kleurperceptie, en op een foto is dat al helemaal niet te beoordelen. Als je dat wel denkt, weet ik nog wel een foto van een jurk waar je je lol mee op kunt :P

Dik 2k voor een TV is niet niks, maar daarmee zit je ook niet in de cutting-edge van de moderne TV's. Ik ben benieuwd hoe storend dit is als je gewoon naar bewegende beelden kijkt.
Uit je omschrijving kreeg ik de indruk dat een veld zonnebloemen er als een groene weide uit zou zien, maar gezien de foto's lijkt me dat sterk.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
Denman schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 17:03:
[...]

Ze doen een inruilvoorstel. Is dat dan niet gewoon de nieuwe TV + de extra garantie afspraak zoals deze reeds staat?
Helaas niet, bij het voorstel vervalt de vorige aangekochte garantie, wil ik wel deze garantie, dan moet ik deze opnieuw erbij aanschaffen.

@CH4OS Was daar maar zo, de winkel ziet het anders.

[ Voor 6% gewijzigd door Segafreak83 op 22-08-2023 17:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:14
Het gaat hier inderdaad om non-conformiteit.

De fabrikant kan aangeven wat ze willen, 'valt binnen de tolerantie'/ 'valt binnen de specificaties' is een makkelijk excuus om er onderuit te komen. De vraag hierbij is welke beeld schept de fabrikant bij het product, en wat mag de consument redelijkerwijs verwachten?

Wat de ts waarneemt is inherent aan de WOLED techniek, de groene tint wordt door de witte subpixel veroorzaakt.

LG geeft het volgende aan op de website omtrent de OLED techniek;
100% Color Fidelity
OLED color is truly original.

LG OLED TVs not only express perfect black, but also original color. Intertek, a global testing agency based in the UK, has certified that LG OLED displays have 100% color fidelity. This means on-screen colors closely match those of the original image. LED TVs simply can't match this standard of color reproduction.
Je zou dus geen uniformiteit issues m.b.t. kleuren of groene tinten mogen verwachten. Dit maakt de zaak voor ts een stuk sterker.

Winkel wilt geen oplossing bieden, of tegen een forse meerpijs (niet enkel het verschil in aankoopprijs tussen de tv modellen).

- Geef de winkel nog een laatste kans om aan zijn verplichting te voldoen door een vervangend product tegen een schappelijke eventuele meerprijs te leveren dat aan de overeenkomst voldoet, stel hierbij een duidelijke termijn vast.

- Bij weigering of geen gehoor ontbind je de overeenkomst en verzoek je het volledige aankoopbedrag binnen x dagen te ontvangen. Gaat de winkel hier niet in mee dan ga je over op dagvaarden.

QD-OLED kent dit probleem niet, dan is een tv van Sony of Samsung je enige optie wanneer je graag weer een OLED tv wenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dido schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 17:06:
Wellicht ben ik toch enigszins kleurenblind, hoewel me dat in bijna 49 jaar nog nooit eerder is opgevallen, maar ik zie drie foto's van een een egaal geel scherm, waarbij op de tweede foto dat scherm inderdaad een wat groene tint heeft. Ik verwacht dat dat licht aan de foto, en dat het scherm niet tussen de foto's door van kleur veranderd is.
Ik denk dat er helemaal niemand iets met deze foto’s kan. Een veel betere uniformiteit is er niet zo vaak te zien op foto’s hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:49

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Wat ook nog mee kan spelen is de hoek waaronder de foto's genomen zijn. Vaak is de kijkhoek van een beeldscherm horizontaal veel groter dan verticaal, en treedt het verschil van de middelste foto op doordat je de foto uit een nogal hoge hoek hebt genomen. Maar dat valt niet goed in te schatten zo. Als je de foto recht van voren neemt, is het resultaat dan hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 17:31:
[...]

Ik denk dat er helemaal niemand iets met deze foto’s kan. Een veel betere uniformiteit is er niet zo vaak te zien op foto’s hier.
Sorry hoor, maar waarschijnlijk ben ik er dan een stuk gevoeliger voor. Tevens dezelfde kleur getest bij een QD-OLED en deze had het probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen enkele tv heeft exact dezelfde of 100% acurate kleuren, met een extra calibratie kan je dat soms nog verbeteren.

Maar waar zit het probleem dan exact op je foto’s? Niemand ziet het….

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2023 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 17:39:
Geen enkele tv heeft exact dezelfde of 100% acurate kleuren, met een extra calibratie kan je dat soms nog verbeteren.

Maar waar zit het probleem dan exact op je foto’s? Niemand ziet het….
Ervan uitgaand dat je goede ogen hebt heeft het waarschijnlijk met jouw beeldscherm te maken. Op m'n laptop valt de groene tint ook minder goed op vergeleken met m'n iPhone die perfect is gekalibreerd.

Zie ook bijv. hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Segafreak83 schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 17:08:
Helaas niet, bij het voorstel vervalt de vorige aangekochte garantie, wil ik wel deze garantie, dan moet ik deze opnieuw erbij aanschaffen.

@CH4OS Was daar maar zo, de winkel ziet het anders.
Prima als de winkel dat anders ziet, maar dan zou je dus dat geld van die garantie terug moeten krijgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
CH4OS schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 17:50:
[...]
Prima als de winkel dat anders ziet, maar dan zou je dus dat geld van die garantie terug moeten krijgen. :)
Dat doen ze dus niet: Deze extra aangekochte garantie geldt alleen voor de aangekochte tv, en is niet retourneerbaar of overdraagbaar op een ander toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freshouttheoven schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 17:46:
[...]

Ervan uitgaand dat je goede ogen hebt heeft het waarschijnlijk met jouw beeldscherm te maken. Op m'n laptop valt de groene tint ook minder goed op vergeleken met m'n iPhone die perfect is gekalibreerd.

Zie ook bijv. hier.
Ik kijk op een gecalibreerd beeldscherm voor fotobewerking.

Maar deze foto’s laten nul problemen met uniformiteit zien en zonder vergelijking met een colorchart op dezelfde foto zegt een (uniforme) tint op zo’n foto als deze (veel te donker, blauwe muur, enz) helemaal niets. Op basis van deze foto’s is er dus niets te zeggen.

En zoals anderen ook al eerder aangaven, niets is 100 kleuraccuraat. Zeker niet een consumer OLED.
Maar het is meer dan goed genoeg. En tegenwoordig zelfs meestal veel meer dan goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Segafreak83 schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 17:37:
[...]

Sorry hoor, maar waarschijnlijk ben ik er dan een stuk gevoeliger voor. Tevens dezelfde kleur getest bij een QD-OLED en deze had het probleem niet.
Op foto is het moeilijk te zien, althans bij mij.
Ik geloof je meteen, maar je kan je beeld door een expert wel perfect laten calibreren. Heb ik ook gedaan. Maar omdat ik het niet goed kan zien van de foto, weet ik het niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Segafreak83 schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 17:52:
Dat doen ze dus niet: Deze extra aangekochte garantie geldt alleen voor de aangekochte tv, en is niet retourneerbaar of overdraagbaar op een ander toestel.
Als ze dus de TV willen inruilen, dan hoor jij dus het geld terug te krijgen van de extra gekochte garantie. Dat is immers onderdeel van de overeenkomst die jij hebt met die TV. Als je dan middels een addendum een andere TV kan krijgen, gaat die garantie dus mee daarheen, de overeenkomst is immers aangepast. Wil de winkel dat niet, hoor je dat geld terug te krijgen, zo simpel is het.

Maar als een winkel zo doet, zou ik gauw klaar zijn met ze en de koop ontbinden, omdat zij middels de omruilactie ook de overeenkomst aanpassen door de extra garantie te laten vervallen.

[ Voor 11% gewijzigd door CH4OS op 22-08-2023 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Verwijderd schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 18:00:
[...]

Ik kijk op een gecalibreerd beeldscherm voor fotobewerking.

Maar deze foto’s laten nul problemen met uniformiteit zien en zonder vergelijking met een colorchart op dezelfde foto zegt een (uniforme) tint op zo’n foto als deze (veel te donker, blauwe muur, enz) helemaal niets. Op basis van deze foto’s is er dus niets te zeggen.

En zoals anderen ook al eerder aangaven, niets is 100 kleuraccuraat. Zeker niet een consumer OLED.
Maar het is meer dan goed genoeg. En tegenwoordig zelfs meestal veel meer dan goed genoeg.
Ik begrijp je punt, en in het algemeen heb je gelijk echter wordt het probleem hier niet veroorzaakt door het wel of niet accuraat zijn van het paneel.

De kleurtint zal bij een LCD of OLED paneel altijd lichtjes veranderen onder een bepaalde hoek.

Waar het hierom gaat is dat de WOLED techniek van LG Display gebruik maakt van witte subpixels, dit is de reden waarom geel een groene tint kan bevatten. Op mijn OLED tv neem ik exact hetzelfde waar, of het in dezelfde maten is kan ik niet beoordelen aangezien een foto niet overeenkomt met hoe je het in werkelijkheid waarneemt. Persoonlijk stoor ik me er niet zo aan doordat het weinig voorkomt dat je een relatief groot geel vlak hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freshouttheoven schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 18:17:
[...]

Ik begrijp je punt, en in het algemeen heb je gelijk echter wordt het probleem hier niet veroorzaakt door het wel of niet accuraat zijn van het paneel.

Waar het hierom gaat is dat de WOLED techniek van LG Display gebruik maakt van witte subpixels, dit is de reden waarom geel een groene tint kan bevatten.
Dat is toch exact de definitie van (niet) accurate kleurweergave……. Wellicht in een beperkt bereik.

Maar de teksten van TS geven ook weinig aanleiding om te denken dat er echt iets serieus mis is;

Het is dezelfde afbeelding/kleur, alleen vanuit een andere hoek genomen

Uniformiteit, één specifieke kleur, tijdelijk, andere hoek op de foto….

Waarschijnlijk dus inderdaad gewoon wat de monteur aangeeft, binnen de specs. Maar waarschijnlijk niet 100% accuraat.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2023 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Segafreak83 Beroep je op wettelijke garantie, oftewel conformiteitsvereiste !!
Binnen 6 maand geld terug zonder korting van gebruiksduurvergoeding. Het was er de 1e 7 weken niet en toen ineens wel. Wat Jantje of Pietje hier ziet aan fotoś doet er niet toe. Jij ervaart de klacht zelf visueel het beste en je zegt dat het niet is verholpen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
Hackus schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 18:32:
@Segafreak83 Beroep je op wettelijke garantie, oftewel conformiteitsvereiste !!
Binnen 6 maand geld terug zonder korting van gebruiksduurvergoeding. Het was er de 1e 7 weken niet en toen ineens wel. Wat Jantje of Pietje hier ziet aan fotoś doet er niet toe. Jij ervaart de klacht zelf visueel het beste en je zegt dat het niet is verholpen.
Helaas ziet zowel de fabrikant van het toestel als de winkel er geen defect in. Als het toestel echt defect was, dan hadden ze deze wel vervangen.

Al met al heb ik met de winkel alsnog een deal kunnen sluiten, met bijbetaling een andere tv uitgezocht.

Hierbij wil ik iedereen hartelijk bedanken voor jullie bijdrage, wat mij betreft is de case closed.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Zolang jij er maar tevreden mee bent, daar gaat het om.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1