Vintage versterkers advies

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jjav
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 14-07 18:41
Hallo Medetweakers!

Ik ben sinds kort geinteresseerd in het kopen van een (vintage) Hi-Fi installatie. Ik ben nogal nieuw in dit segment (geboren in 2001 ;) ) dus wilde graag wat deskundigheid van tweakers die meer expertise hebben.

Het doel van mijn setup: Ik wil graag een installatie waar ik muziek op kan afspelen vanaf mijn platenspeler, en airplay (niet ingebouwd, ik zoek een 3.5 mm aux input) . Ik heb via marktplaats een setje B&W CM1 speakers kunnen kopen. Ik ben nu op zoek naar een versterker die deze kan draaien. Het liefst een mooie vintage want naar mijn mening geven die een veel warmer geluid. Ik woon in Amsterdam dus de speakers gaan zeker niet op max volume, maar een het moet wel hard genoeg kunnen om er goed van te genieten (woonkamer van 35m2)

Ik heb de volgende versterkers gevonden:
- Rotel RA-611
- Technics SU-7100
- Pioneer SA-510.

Zijn deze versterkers voldoende voor de speakers en vervullen deze mijn wensen mbt platenspeler en airplay?

Dank jullie wel! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:14
Jeetje, er is zo veel mogelijk. Je zou ook naar een NAD kunnen kijken. Koop je een iets nieuwer model, heb je nog steeds de vintage looks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:26
Definieer voldoende.... je noemt een warme klankkleur maar of iets goed klinkt, daar kunnen wij niet veel over zeggen, dat is zo persoonlijk. Of je de zaken kan aansluiten zoals je wenst kan je met wat Googlen prima uitzoeken volgens mij, dus wat is nou de vraag voor ons?
- https://www.bax-shop.nl/b...ver-speakers-en-vermogen/
- https://audio-database.com/ROTEL/amp/ra-611-e.html
- https://www.hifiengine.co...ry/technics/su-7100.shtml
- https://www.audio-high-store.com/pioneer-sa-510/
Op versterkers uit deze tijd ga je geen 3,5mm input vinden, dat kan je vergeten. Er zijn genoeg verloopkabeltjes te vinden om dit op te lossen maar wat ga je er op aansluiten dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:32
Als je de versterker lang wilt gaan gebruiken wel rekening houden met minimaal een service beurt of revisie bij een "expert". De kosten daarvoor zullen tussen 50 en 200 euro liggen.

De versterker kan wel even goed werken maar echt betrouwbaar is een 40/50 jaar oud versterker niet. Dat is ook beter voor de luidsprekers, een slechte versterker kan de luidsprekers laten "door branden".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Ik denk dat je het "warme" niet persé in vintage versterkers vindt. Ik heb in mijn slaapkamer een philips Aristona versterker uit de 70's en die klinkt met de bijbehorende, even oude speakers niet echt anders dan de 30 jaar jongere surroundset in de woonkamer.

[ Voor 3% gewijzigd door Peenutzz op 23-08-2023 23:13 ]

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Yamaha A-S501. of iets in die reeks , iig. uitstekende versterkers met een fantastische old-school look en degelijke kwaliteit onderdelen.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:10

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

De klankkleur is er niet; tenzij je de equalizer bedoelt, of bijv. een buizenversterker. Maar dan zul je moeten gaan luisteren bij verschillende versterkers hoe je die kan instellen. Op een normale direct mode (niks veranderd aan het geluid) zullen ze gewoon hetzelfde klinken.

Waarom wil je Airplay niet ingebouwd hebben? Omdat je specifiek naar een oude versterker met bijbehorend uiterlijk zoekt?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:10
Jjav schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 12:55:
Hallo Medetweakers!

Ik ben sinds kort geinteresseerd in het kopen van een (vintage) Hi-Fi installatie. Ik ben nogal nieuw in dit segment (geboren in 2001 ;) ) dus wilde graag wat deskundigheid van tweakers die meer expertise hebben.

Het doel van mijn setup: Ik wil graag een installatie waar ik muziek op kan afspelen vanaf mijn platenspeler, en airplay (niet ingebouwd, ik zoek een 3.5 mm aux input) . Ik heb via marktplaats een setje B&W CM1 speakers kunnen kopen. Ik ben nu op zoek naar een versterker die deze kan draaien. Het liefst een mooie vintage want naar mijn mening geven die een veel warmer geluid. Ik woon in Amsterdam dus de speakers gaan zeker niet op max volume, maar een het moet wel hard genoeg kunnen om er goed van te genieten (woonkamer van 35m2)

Ik heb de volgende versterkers gevonden:
- Rotel RA-611
- Technics SU-7100
- Pioneer SA-510.

Zijn deze versterkers voldoende voor de speakers en vervullen deze mijn wensen mbt platenspeler en airplay?

Dank jullie wel! :)
Kijk eens rond op dit topic.
En stel daar eventueel je vragen zou ik zeggen ;-)

Mijn profiel op Discogs

Pagina: 1