Wat knaagt er aan mijn huisje? Wesp achtig?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BraX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-05 15:54
Allen

Vorig jaar 'oud' huis gekocht (1938), en deze zou houtworm vrij zijn. Daar kan je natuurlijk nooit helemaal van uit gaan maar toch.

Vanochtend was ik heerlijk aan het thuis werken en hoor ik opeens een klein beetje geknaag in de hoek van de kamer. Voor de zekerheid maar even laminaat eruit en ondervloer weg gehaald, en tot mijn verbazing zie ik een larf achtig beestje weg kruipen. Ik was te laat om daar een foto van te maken. Maar wel lichte paniek!

Wat ik wel zag zie je op onderstaande foto's.

Voordat ik de ongedierte bestrijding in ga schakelen benieuwd of jullie onderstaande kunnen identificeren?
Vanuit google denk ik dat het om een 'houtwesp' gaat. Die vrolijk zijn weg naar buiten probeert te eten.
Hopelijk geen worm! }:|

Maar wat nu?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Hj4w5Zis2lAH7DZ8AinhHDnx9U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Pyp3OgwE6KkkADu2Z0BGNBxO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JQufigLzAzG7IcJyLjJTBYALbMM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8mzvJKoKgxytqJPuVBhM4wv8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JnInfxRiq5Qc_HB1v_qWvHPJIoc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/raZ7nBMSCd6si8FHrFMG9Tyy.jpg?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via BraX op 22-08-2023 13:10)

• Mrlten
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online

Mrlten

Premium Deluxe Plus

Mogelijk heb je dan een wespennest ergens in de muur/spouw zitten. Ik heb 2x een wespennest in de muur gehad en dat geeft een mooi constant knagend geluid.

Je zou eens buiten kunnen kijken of je ergens in de buurt van het geluid wespen in/uit ziet vliegen.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 08:08
Vraag het eens bij de collega’s in dit topic: Het grote 'welk insect/beest(je) is dit?!' topic :)

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Mrlten
  • Nu online

Mrlten

Premium Deluxe Plus

Mogelijk heb je dan een wespennest ergens in de muur/spouw zitten. Ik heb 2x een wespennest in de muur gehad en dat geeft een mooi constant knagend geluid.

Je zou eens buiten kunnen kijken of je ergens in de buurt van het geluid wespen in/uit ziet vliegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BraX
Mrlten schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 12:58:

Even bij de buurvrouw aangebeld, en inderdaad ze was al op hoogte van een wespennest in hun uitbouw-dak welke tegen mijn woning aanleunt. :+

Zelf verwijderen, of iemand voor laten komen :D?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dr Pro
  • Laatst online: 01-05 16:02
Sowieso iemand laten komen... rot beesten.. helemaal als je hun nest 'aanvalt'.
Lijkt een handeling van niets, beetje poeder in het nestje gooien, maar als het fout gaat is het een bezoekje ziekenhuis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrlten
  • Nu online

Mrlten

Premium Deluxe Plus

BraX schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 13:12:
[...]

Even bij de buurvrouw aangebeld, en inderdaad ze was al op hoogte van een wespennest in hun uitbouw-dak welke tegen mijn woning aanleunt. :+

Zelf verwijderen, of iemand voor laten komen :D?
Ik heb een ongedierte bestrijdingsbedrijf langs laten komen, die hadden een beetje vergif (poeder) bij de ingang gespoten wat die beestjes dan meenemen naar hun nest. 2 dagen later was het stil :)

Het nest zelf verwijderen ze niet want dat zou betekenen dat er muren open gebroken moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

(jarig!)
Dr Pro schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 13:14:
Sowieso iemand laten komen... rot beesten.. helemaal als je hun nest 'aanvalt'.
Lijkt een handeling van niets, beetje poeder in het nestje gooien, maar als het fout gaat is het een bezoekje ziekenhuis...
Nee man, gewoon gif in spuiten. Kan je makkelijk zelf. Gif, wachten, en dan pur schuim. Zelf al tig keer gedaan.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BraX
Dinictus208 schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 13:39:
[...]

Nee man, gewoon gif in spuiten. Kan je makkelijk zelf. Gif, wachten, en dan pur schuim. Zelf al tig keer gedaan.
Krijg ik dat gif dan ook via de vloer in mijn kamer :P?

Ik ga denk ik met de buren afstemmen om iemand te laten komen, voor de zekerheid en de kosten delen.
Daarna maar even kijken hoe we het gat in de muur dicht krijgen.

Bedankt voor jullie meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08:30
Mijn lokale ongediertebestrijdingsmannetje rekende enkele jaren terug iets van € 50 om een nest te verwijderen. Dat zal nu wat meer zijn (€ 75?) maar in ieder geval geen bedrag om lang over te twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:54
Bijenbekjes in de open stootvoegen zetten. Sowieso na bestrijding, maar ik heb ze met wespen en al geplaatst. Lost het probleem ook op ;)
Afbeeldingslocatie: https://cdn.webshopapp.com/shops/93056/files/245030921/900x900x2/bijenbekjes-rvs-stootvoegrooster-20-stuks.jpg
Pagina: 1