Hoe desktop (1e verdieping) op TV (begane grond) spelen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeJacked
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12-04 21:07
Hallo allemaal!

Ik zoek een oplossing voor het feit dat ik graag coop games op de TV (begane grond) speel, maar mijn desktop staat in mijn kantoor (eerste verdieping). Hierdoor is mijn enige oplossing op dit moment de desktop iedere keer verplaatsen. Zelfs voor maar 30/60 min spelen en daar ben ik geen fan van.

Dus ik ben op zoek naar een oplossing zodat ik op mijn desktop (1e verdieping) kan spelen van de TV (begane grond)?

Ik zou graag 2 controllers willen connecten. Ik heb als TV een Philips 65OLED707 en als PC een Lenovo Legion T5-26AMR05 90RC007YMH.

Zag ook iets over budget staan, maar zo goedkoop mogelijk I guess. Mocht het een paar honderd euro kosten dan overweeg ik het nog steeds dus schuw niet weg.

Ik neem aan dat hier een component voor is; daarom hier gepost. Mocht ik ergens anders terecht moeten dan hoor ik het graag.

Met vriendelijke groet,
Jack

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HikariMisako
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:50
https://www.makeuseof.com...shield-tv-via-steam-link/
Nvidia shield is rond de 200eu, als het netwerk goed is is dit een hele makkelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeJacked
Ah top @HikariMisako , ik dacht dat deze net als de Steam Link ge'discontinued' was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:52

D4NG3R

kiwi

:)

De Steam Link app heeft de fysieke Steam Link juist vervangen.

Liggend aan wat je speelt werkt dat meer dan prima, ik heb zelf een Xbox controller via BT verbonden met m'n TV om onderuitgezakt via Steam te streamen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Steam Link werkt ook nog prima, die kun je voor 20 euro krijgen.
De hardware is discontinued, maar omdat het Steam's eigen streaming gebruikt die ze alleen verder aan het uitwerken zijn (local remote play e.d.) gaat dat nog wel een paar jaar zonder problemen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:59

rapture

Zelfs daar netwerken?

Over hoeveel meters gaat het als er kabels getrokken wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeJacked
Ah ja @Oon , ik heb die ooit bij vrienden gezien, maar die leek er best vaak uit te knikkeren.

@rapture , Eh, desktop naar TV zal een meter of 12 zijn? Enige dat ik kan bedenken zou een HDMI en 2 hele lange USB's A naar Micro USB kabels zijn; die allemaal naar de woonkamer moeten. Zou al bij al een euro of 80 zijn zo snel gekeken.

Opties zijn dan dus:
1. Steam Link - 20 euro (slechte ervaring mee)
2. 15 meter lange kabels (minder gedoe dan een desktop heen en weer sjouwen)
3. Nvidia shield pro (Pro want moeten 2 controllers in) voor 219 euro (uitvoering: Nvidia Shield TV Pro 16GB)

[ Voor 40% gewijzigd door BeJacked op 25-08-2023 12:06 . Reden: 40% edit is toevoeging van de opties :) ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:52

D4NG3R

kiwi

:)

BeJacked schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 12:04:
1. Steam Link - 20 euro (slechte ervaring mee)
Gewoon de app pakken. Kost je niks.
2. 15 meter lange kabels (minder gedoe dan een desktop heen en weer sjouwen)
Geen idee wat je verwachtingen zijn qua resolutie, maar alles boven de 1080p60 over zo'n afstand is vragen om problemen.
3. Nvidia shield pro (Pro want moeten 2 controllers in) voor 219 euro (uitvoering: Nvidia Shield TV Pro 16GB)
Ook daar ben je afhankelijk van de Steam Link (of andere streaming) app. :P

Ik gebruik zelf de Steamlink app op m'n Samsung TV, werkt prima - al moet je er geen snelle shooters mee willen spelen.

[ Voor 7% gewijzigd door D4NG3R op 25-08-2023 12:26 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-09 09:25
Op de Nvidia Shield moet je wel de Moonlight client gebruiken want Nvidia Gamestream is wel effectief gestopt. Of de Steam Link app.

Betreft Steam Link en de slechte ervaring, dat hangt wel heel hard af van het toestel en het netwerk. Ik heb er een best goede ervaring mee, op een Chromecast with Google TV, zowel desktop als client verbonden met ethernet.

Maar ik heb ook wel de betere ervaring met Moonlight en Sunshine (server software op de game pc ter vervanging van de Nvidia drivers, omdat ik een AMD videokaart heb). Het is wat minder gelikt dan Steam Link maar de latency is beter en met Steam Link heb ik in een aantal games controller problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:59

rapture

Zelfs daar netwerken?

BeJacked schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 12:04:
@rapture , Eh, desktop naar TV zal een meter of 12 zijn? Enige dat ik kan bedenken zou een HDMI en 2 hele lange USB's A naar Micro USB kabels zijn; die allemaal naar de woonkamer moeten. Zou al bij al een euro of 80 zijn zo snel gekeken.
Een 15 meter HDMI kabel, een 15 meter USB 3.0 kabel en een USB 3.0 hub is een mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sikkwittet
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14:12
ik heb een zelfde "uitdaging", echter een minder grote afstand gelukkig, weliswaar totaal geen mogelijk mogelijkheid voor kabels door te trekken. Dus zal steamlink gaan proberen, zijn er mensen die weten of bv. een fighter als mortal kombat dan beetje te doen is?

• REDSD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-09 13:49
Ben nu zelf aan de slag gegaan met moonlight op mijn game pc (dmv nvidia game experience) en de moonlight client op de tv. Muis en toetsenbord werken al en input lag is niet merkbaar bij spellen als diablo 4.

Ik heb mijn xbox controllers nog niet werkend gekregen via een windows client, als ik de moonlight android app gebruik kan ik wel 2 xbox controllers zonder problemen gebruiken.

Tot op heden bevalt de setup aardig goed, mede omdat je ook best veel kan instellen in moonlight.
Pagina: 1