One drive backup beveiligen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benniehill
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 27-09-2023
Mijn vraag:
Ik wil op een nieuwe windows PC al mijn fotos in één map met submappen plaatsen maar wil dat deze een automatische backup krijgt naar one drive.
Nu zou dit eenvoudig moeten kunnen maar wil dat ik wel foto's kan toevoegen in de map op de PC harde schijf maar niet dat deze per ongeluk kunnen worden verwijderd uit de one drive backup.

Dus alleen syncen/backuppen van de PC naar one drive en een slot/beveiliging op de one drive map.
Wil voorkomen dat al mijn foto's worden verwijderd door één van mijn kinderen.

Een NAS of zoiets wil ik liever niet zodra ik met one drive gedraaid ga komen.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

met vriendelijke groet,

Ben

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Dat kun je bereiken door een applicatie te gebruiken die 1 way sync doet en dus niet de OneDrive applicatie van Windows zelf.

Zoek maar eens op One way sync bijvoorbeeld.
Misschien wel goed om te weten dat je bij Onedrive altijd bestanden kan terughalen voor 90 dagen, dus als er per ongeluk iets wordt verwijderd kun je het nog terughalen.

Voor iets zo belangrijks als foto’s zou ik zelf Onedrive gewoon gebruiken en op regelmatige momenten een synchronisatie doen naar bijv een externe harde schijf. En die dan loskoppelen, zodat je beschermd bent tegen verlies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 10:11

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Als je persoonlijke accounts gebruikt om in te loggen op windows, dan kun je binnen Ondedrive "Toegang beheren" aangeven wie wat met welke map mag doen.

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benniehill
@Hann1BaL
Super bedankt!
En kun je zoiets dergelijks ook nog langs de one drive applicatie zelf draaien dat je weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benniehill
@Coach4All Bedankt, maar zelf kan ik ze dan wel per ongelijk verwijderen of kun je een delete wachtwoord instellen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 10:11

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Benniehill schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 09:24:
@Coach4All Bedankt, maar zelf kan ik ze dan wel per ongelijk verwijderen of kun je een delete wachtwoord instellen ofzo?
Met een wachtwoord instellen gaat niet, maar voor per ongeluk verwijderen heb je toch de prullenbak?

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Pagina: 1