Onze zolder is recent volledig verbouwd. Hierbij is door aannemer onderandere het schuine dak (hoek woning) geïsoleerd met glaswol (groen in tekening). Aan de warme kant is een dampwerende folie (geel) aangebracht (zonder tape), het geheel is afgewerkt met gipsplaat (blauw) en stuc tot aan knieschot. De oude verwarmingsbuizen (rood) zijn hergebruikt en zitten achter een betimmering in het knieschot en achter de dampwerende folie. Er zit geen glaswol achter de buizen, de buizen zelf zijn wel geïsoleerd.
:strip_exif()/f/image/YL6oVcaYfSpvyPNQs4FDJnOL.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik kom er vrij snel na de werkzaamheden achter dat er een behoorlijke tocht in aftimmering zit. Dit komt uit gaten waar de verwarmingsbuizen het knieschot binnen (pijl). Hier zit dan geen folie overheen en is afgedicht.
Mijn conclusie is dat de isolatie niet volledig lucht- en dampdicht is aangebracht en begin ik sterk te twijfelen over de geleverde kwaliteit.
Ik hoop dat jullie wat input kunnen geven;
- wat is het gevolg van het feit dat de verwarmingsbuizen niet in het knieschot zitten, maar achter ongeïsoleerde aftimmering?
- wat is het gevolg van het feit dat de dampwerende folie niet volledig luchtdicht is?
- wat kan ik verwachten van mijn aannemer t.o.v. het geleverde werk?
- enig idee hoe dit technisch op te lossen?
:strip_exif()/f/image/YL6oVcaYfSpvyPNQs4FDJnOL.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik kom er vrij snel na de werkzaamheden achter dat er een behoorlijke tocht in aftimmering zit. Dit komt uit gaten waar de verwarmingsbuizen het knieschot binnen (pijl). Hier zit dan geen folie overheen en is afgedicht.
Mijn conclusie is dat de isolatie niet volledig lucht- en dampdicht is aangebracht en begin ik sterk te twijfelen over de geleverde kwaliteit.
Ik hoop dat jullie wat input kunnen geven;
- wat is het gevolg van het feit dat de verwarmingsbuizen niet in het knieschot zitten, maar achter ongeïsoleerde aftimmering?
- wat is het gevolg van het feit dat de dampwerende folie niet volledig luchtdicht is?
- wat kan ik verwachten van mijn aannemer t.o.v. het geleverde werk?
- enig idee hoe dit technisch op te lossen?
:strip_exif()/f/image/kWlDND1Puh4eRKLmtkWCPMF6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/NJinBUHKhDxLmUGinv4ezj90.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Fm2VjKZprKk5GXlx9eejczON.jpg?f=fotoalbum_large)