Welke bluetooth adapter voor bluetoothloze versterker

Pagina: 1
Acties:
  • 788 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkier
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 22-08-2023
Welke bluetooth adapter voor bluetoothloze versterker?

Ik heb een mooie ouderwetse installatie.
Graag zou ik een bluetooth mogelijkheid daar willen hebben. Muziek is belangrijk

Ik wil in een duurzame kwalitatief goed apparaat investeren. Mijn budget is toereikend als een budgetvariant kwalitatief echt minder is kies ik liever de duurdere variant.

Het liefst met een mogelijkheid voor meerdere apparaten tegelijkertijd iets zouden kunnen afspelen.

Op internet kom ik er niet helemaal uit.
Zie jullie reacties graag tegemoet.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wat zoek je nu precies? Een bluetooth module voor jouw versterker/receiver, of een nieuwe versterker/receiver met bluetooth?

In het eerste geval is het misschien ook handig om aan te geven welke versterker/receiver je hebt.

[ Voor 29% gewijzigd door CH4OS op 21-08-2023 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wil je via BT naar je versterker sturen, of je versterker via BT naar een hoofdtelefoon oid laten sturen?

In het eerste geval: waarom BT, en wat wil je afspelen (Spotify, muziek van je NAS, etc).

In het tweede geval: je zoekt een BT transmitter die Multipoint ondersteunt :)

En welke versterker heb je nu staan? :)

[ Voor 7% gewijzigd door The Eagle op 21-08-2023 19:36 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkier
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 22-08-2023
Excuses. Ik ben er niet zo duidelijk in geweest.
Een bluetooth module voor jouw versterker/receiver.

Ik heb een Techniks model SU-Z2
Ik zou graag BT naar de versterker sturen.

Muziek wil ik afspelen van bijvoorbeeld Spotify en ook dat anderen met een i-phone dat kunnen.
Helaas hebben die niet meer een plug-in mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
uitvoering: Logitech Bluetooth Audio Adapter zoiets dus?
Ik had er een, werkte prima maar weggegeven aan een vriend.
Nadeel: als hij niet verbonden is maakt hij geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18:29
Je geeft aan dat jouw budget toereikend is dan kun je beter naar een muziekstreamer kijken hiermee kun via o.a. Spotify Connect, AirPlay2 en Bluetooth afspelen waarbij de eerste twee opties aanbevolen zijn.

De Argon Audio Solo is dan een goede keuze, wil je een stapje hoger dan kun je bijv. naar de Yamaha WXC-50 kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dirkier schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 07:45:
Excuses. Ik ben er niet zo duidelijk in geweest.
Een bluetooth module voor jouw versterker/receiver.

Ik heb een Techniks model SU-Z2
Ik zou graag BT naar de versterker sturen.

Muziek wil ik afspelen van bijvoorbeeld Spotify en ook dat anderen met een i-phone dat kunnen.
Helaas hebben die niet meer een plug-in mogelijkheid.
Ik zou geen BT gebruiken. In principe voldoet iedere BT receiver aan jouw usecase
Maar ik zou eerder naar een streamertje kijken dat Spotify connect doet. Hoef je je telefoon alleen te gebruiken voor de bediening, zuigt dus je batterij niet leeg, en ben je qua geluidskwaliteit ook niet afhankelijk van een BT verbinding. Gaat gewoon via netwerk/wifi.

Gebruik zelf naar grote tevredenheid een Pi met Allo Boss dac en volumio er op, maar spul is ook kant en klaar te krijgen. Weet niet hoe handig je bent? :)

En ter extra info: een BT receiver manifesteert zich als een soort bt speaker. Dus als een ander hem wil gebruiken moet jij disconnect doe en dan die ander connecten. Bij Spotify connect kun je gewoon de sessie joinen.

[ Voor 13% gewijzigd door The Eagle op 22-08-2023 10:33 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Die van Logitech zijn fijn, die hebben geen enorme latency en redelijke kwaliteit.
Ik gebruik zelf in de auto zo'n heel fijn klein dongletje van ugreen: https://www.amazon.com/UG...Audio-Cable/dp/B081GGB53R, maar de geluidskwaliteit daarvan is niet super en je moet 'm op USB insteken, waar die van Logitech een micro-USB aansluiting heeft wat je meteen wat meer mogelijkheden geeft voor voeding.

Verder wel eens met @The Eagle, ik zou kijken naar een oplossing die nét iets meer kan. Je hebt tegenwoordig ook kastjes die gewoon Spotify én Bluetooth hebben, maar als je alleen voor Spotify gaat zou je daar al een extra schakel mee weg kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oooskar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-05 17:45
Ik ben op zoek naar hetzelfde! Iets om vanaf de iPhone HD te streamen naar m’n boxen

Nu weet ik dat de Bluetooth van iPhone qua HD audio streamen AAC.

Maar een Bluetooth receiver met AAC heb ik nog niet kunnen vinden. Iemand anders wel?

Een streamer zoals hierboven gedeeld kan ook, maar zo duur…

Oh! Ik heb deze gevonden: uitvoering: Marmitek BoomBoom 100 HD audio zender en ontvanger

Zou die voldoen met hoge resolutie audio?

[ Voor 29% gewijzigd door oooskar op 31-12-2023 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:54

FeaR

In GoT we trust

@oooskar
Voor eigen problemen/vragen zijn eigen topics. Het topic van een ander kicken en kapen is niet de bedoeling.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.