Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vraag

• Paulusma
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 01-05 17:21
Als ik de reclame van Mitsubishi lees over de zubadan inverter technologie (https://alklima.nl/zubadan-de-revolutionaire-warmtepomp) vraag ik mij af waarom je nog zou kiezen voor een ander systeem. Je haalt immers op het moment dat het erop aan komt (lage temp) meer rendement uit het systeem dan andere systemen.

Is dat ook zo of worden zaken hier niet gemeld of rooskleuriger voorgesteld dan ze zijn? Ik kan hier niet veel over terugvinden op internet.

Beste antwoord (via Paulusma op 21-08-2023 21:28)

• dunklefaser
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:22

dunklefaser

Point Of KnowReturn

@natural colour Als ik me niet vergis wordt de zgn. flashgas injectie (=Zubadan)
alleen bij lage buitentemperaturen vol geactiveerd, d.w.z. bij "normale" buitentemperaturen
is ze quasi inactief.

Dit zou kunnen betekenen dat het minimum vermogen niet noemenswaardig groter wordt
tenminste bij de originele "Zubadan" techniek.
Het gaat m.n. er om het vermogen bij lage temperaturen op peil te houden.

@Paulusma Andere namen: dvi - direct vapour injectie, enhanced vapour injection, "liquid" injection, Heissgas Einspritzung, etc.

Idd. veel andere warmtepompproducenten passen vergelijkbare techniek toe
misschien was Mitsubsidie een van de eerste.

Zie ook hier op tweakers

[ Voor 28% gewijzigd door dunklefaser op 21-08-2023 20:18 ]

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

Alle reacties

• natural colour
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 16-11 19:06
Andere merken hebben een vergelijkbaar systeem, Panasonic noemt het T-cap,
Nadeel (ik weet alleen van Panasonic) fors hoger minimum vermogen van de afgifte.
T cap systeem is in Nederland zelden noodzakelijk.

[ Voor 20% gewijzigd door natural colour op 21-08-2023 19:07 ]

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic 7H Mono; Atlantic Explorer V4; https://www.astrobin.com/users/naturalcolor/

Acties:
  • Beste antwoord

• dunklefaser
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:22

dunklefaser

Point Of KnowReturn

@natural colour Als ik me niet vergis wordt de zgn. flashgas injectie (=Zubadan)
alleen bij lage buitentemperaturen vol geactiveerd, d.w.z. bij "normale" buitentemperaturen
is ze quasi inactief.

Dit zou kunnen betekenen dat het minimum vermogen niet noemenswaardig groter wordt
tenminste bij de originele "Zubadan" techniek.
Het gaat m.n. er om het vermogen bij lage temperaturen op peil te houden.

@Paulusma Andere namen: dvi - direct vapour injectie, enhanced vapour injection, "liquid" injection, Heissgas Einspritzung, etc.

Idd. veel andere warmtepompproducenten passen vergelijkbare techniek toe
misschien was Mitsubsidie een van de eerste.

Zie ook hier op tweakers

[ Voor 28% gewijzigd door dunklefaser op 21-08-2023 20:18 ]

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

• Paulusma
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 01-05 17:21
OK dan mag dat geen reden zijn om van andere merken af te zien.

Thx voor de snelle terugkoppeling!