Hi ik probeer er achter te komen of de USB C Displayport Alt Mode poort van mijn gaming laptop veilig kan worden opgeladen met een USB oplader. Dan hoef ik de zware lader niet mee te sleuren voor lichte officebewerkingen buitendeurs waar alleen de iGPU voor wordt gebruikt ipv de 130w dGPU.
Ik heb de schematische tekeningen van m'n laptop kunnen pakken. Is de service manual van Clevo nh55 serie laptops. Kunnen wel nog wat variaties tussen zitten.
Ik zie dat er een PD Controller ANX7411 in zit
:strip_exif()/f/image/xczQGxy6IODLXbSPQ4Kymsg4.jpg?f=fotoalbum_large)
Deze bestuurt volgens de controller-fabrikant de DP Alt mode, maar dus ook PD 3.0:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JgOaXUsGBxHXWACZY2GfbFLJ.jpg?f=user_large)
Maar dat is een chip. Wanneer ik kijk naar de schema van de USB C poort zelf is het me even onduidelijk of deze poort ook daadwerkelijk dit aan kan. Misschien zie ik het verkeerd maar er staan w/ charger en w/o charger?
Ik heb de schematische tekeningen van m'n laptop kunnen pakken. Is de service manual van Clevo nh55 serie laptops. Kunnen wel nog wat variaties tussen zitten.
Ik zie dat er een PD Controller ANX7411 in zit
:strip_exif()/f/image/xczQGxy6IODLXbSPQ4Kymsg4.jpg?f=fotoalbum_large)
Deze bestuurt volgens de controller-fabrikant de DP Alt mode, maar dus ook PD 3.0:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JgOaXUsGBxHXWACZY2GfbFLJ.jpg?f=user_large)
Maar dat is een chip. Wanneer ik kijk naar de schema van de USB C poort zelf is het me even onduidelijk of deze poort ook daadwerkelijk dit aan kan. Misschien zie ik het verkeerd maar er staan w/ charger en w/o charger?
:strip_exif()/f/image/CcHXFwxYrCyq8X8secXpNxjH.jpg?f=fotoalbum_large)