Schade door een gehuurde e-scooter

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDuJa
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 27-05 20:14
Goedemiddag!

Vorige week is mijn auto slachtoffer geworden van een gehuurde e-scooter :-( . Mijn auto stond geparkeerd en de bestuurster van de e-scooter heeft het bochtje niet gehaald en is op de zijkant van mijn auto geklapt. Flink wat blikschade aan de deuren en de bumper/motorkap, maar dat is nog wel te herstellen. De A-stijl van de auto is echter ook flink geraakt, waardoor hier nu een deukje in zit. Omdat dit onderdeel zorgt voor structurele integriteit vraag ik me af hoe een verzekeraar hier mee omgaat.

De auto is een Kia Picanto uit 2017 met 71.000km op de teller. Ik schat dat de dagwaarde op ongeveer 8 á 9.000 zit. Weet iemand wat het ongeveer kost om dit te repareren?

Alvast bedankt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/58PkTVdjneycNrnnZ7_JxxWnMH4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/giCjZrUIx3cj1S5s2qNVRKvo.jpg?f=fotoalbum_large

Ryzen 3700X | Corsair Vengeance RGB Pro 32GB @3600C18 | GigaByte 2070 Super | MacBook Pro 13" 2018 16GB/512GB | LG OLED 55” CX6LA | iPhone 13 Pro Max 256GB - Sierra Blue

Alle reacties

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:48
Naar de schadehersteller gaan voor een indicatie, er is vanaf afstand niets zinnigs over te zeggen....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:49
ik neem toch aan dat je de bestuurde van de scooter verantwoordelijk stelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

De belangrijkste vraag is wel of je de tegenpartij staande hebt kunnen houden.
Want zo ja, dan gewoon via de verzekering laten lopen en vragen welke schade-expert zij aanraden. Dit is dan voor de andere partij om op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDuJa
107mb schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 16:01:
ik neem toch aan dat je de bestuurde van de scooter verantwoordelijk stelt?
Uiteraard. Op het internet lees je alleen wel eens terug dat een verzekeraar gelijk met het label 'total loss' gooit bij dit soort beschadigingen.

Ryzen 3700X | Corsair Vengeance RGB Pro 32GB @3600C18 | GigaByte 2070 Super | MacBook Pro 13" 2018 16GB/512GB | LG OLED 55” CX6LA | iPhone 13 Pro Max 256GB - Sierra Blue

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:49
TheDuJa schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 16:03:
[...]

Uiteraard. Op het internet lees je alleen wel eens terug dat een verzekeraar gelijk met het label 'total loss' gooit bij dit soort beschadigingen.
dat zal wel loslopen met een auto uit 2017. Niet alles wat op internet staat geloven. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDuJa
Hann1BaL schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 16:03:
De belangrijkste vraag is wel of je de tegenpartij staande hebt kunnen houden.
Want zo ja, dan gewoon via de verzekering laten lopen en vragen welke schade-expert zij aanraden. Dit is dan voor de andere partij om op te lossen.
Ze kwam het gelukkig zelf melden. Het loopt alleen wat raar omdat het een gehuurd motorvoertuig is en het via de aansprakelijkheidsverzekering van de huurder moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptielenbrein
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 16:43
Lelijke schade.. De hele ruit moet eruit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDuJa
Reptielenbrein schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 16:06:
Lelijke schade.. De hele ruit moet eruit.
De ruit zelf is ook beschadigd. Bijgevoegd de rest van de schade. Ik vermoed dat het een flinke rekening wordt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MbLOcA0KvELnzNjI_LzMTlSoAvg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mgDHprlOCK2IbdgRGgezIFgz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iRyfPyfkOs19BTeF20hKUocNJXI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7M8q4JZwaGHUr2fzAq6dLVel.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NkFHoRQSi-6I5u9Q5SEA6DLmK2I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SCh4IJQ5hZzbSYE85pbd6kvu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Eb1EIQVo9kgQGCaqRFrx4-3o478=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OGRznUGVucwSZMjD3XKWY65Y.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A3UI1eRRUdUTXeF0XDI6lcSxTW0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xQxg8nqaK22zTdrBjWprgsCl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aIAKxfFeq2sP3al-PeV6Cnnaoq0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pwFlAn4b5bbbnZTQWMXlN442.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:35
Volgens mij moet dit via je eigen autoverzekering. Bel ze maar eens op. Je moet gewoon een schadeformulier invullen samen met de tegenpartij en dat opsturen naar je verzekering. Jouw verzekering zorgt er dan voor dat de schade verhaald wordt op de tegenpartij. Waarvan ze de gegevens al hebben omdat dat op het schadeformulier staat.

Je zult met de auto naar een schadehersteller moeten, zij maken een offerte met het schadebedrag. Total loss geldt alleen als het schadebedrag PLUS de restwaarde van het wrak hoger is dan de dagwaarde van je auto vlak voor de gebeurtenis. Vaak kun je wel wat onderhandelen over de dagwaarde. Bijvoorbeeld als jouw auto veel netter is dan een vergelijkbare van dezelfde leeftijd. Mocht de tegenpartij zelf de restwaarde vaststellen, en je vindt deze te laag, dan kun je je eigen verzekeraar ook om een schade-expert vragen als second opinion.

[ Voor 45% gewijzigd door PhilipsFan op 21-08-2023 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squawk
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
TheDuJa schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 15:59:
Goedemiddag!

Vorige week is mijn auto slachtoffer geworden van een gehuurde e-scooter :-( . Mijn auto stond geparkeerd en de bestuurster van de e-scooter heeft het bochtje niet gehaald en is op de zijkant van mijn auto geklapt. Flink wat blikschade aan de deuren en de bumper/motorkap, maar dat is nog wel te herstellen. De A-stijl van de auto is echter ook flink geraakt, waardoor hier nu een deukje in zit. Omdat dit onderdeel zorgt voor structurele integriteit vraag ik me af hoe een verzekeraar hier mee omgaat.

De auto is een Kia Picanto uit 2017 met 71.000km op de teller. Ik schat dat de dagwaarde op ongeveer 8 á 9.000 zit. Weet iemand wat het ongeveer kost om dit te repareren?

Alvast bedankt.

[Afbeelding]
Volgens mij is de 'vraag achter de vraag' vooral of je auto total loss is. Een inschatting van de kosten kan ik je niet geven. Ik kan je wel verwijzen naar de volgende pagina van ANWB over wanneer een auto total loss is.

Daar lees ik onder andere dat er twee soorten total loss zijn:
Technisch total loss

Er is sprake van total loss als het technisch gezien niet meer mogelijk is de schade te herstellen. Bijvoorbeeld wanneer het chassis of de carrosserie zodanig is vervormd, dat deugdelijk herstel door reparatie of vervanging niet meer mogelijk is. Ook na brand- of ernstige waterschade is er vaak sprake van total loss. Je mag financieel niet beter worden van een schade. Daarom heb je bij technisch total loss alleen recht op de dagwaarde van vlak voor het ongeluk. Nieuwwaarde of vervangingswaarde worden alleen uitgekeerd als je daarvoor een aanvullende cascoverzekering hebt afgesloten.

Economisch total loss

Een auto is ook total loss als het financieel gezien niet meer verantwoord is om de schade te herstellen. Reparatie is technisch gezien nog wel mogelijk, maar de kosten van de reparatie zijn hoger dan de waarde van de auto direct voor het ongeluk min de restwaarde van de auto.
Lees vooral de hele pagina waar ik naar verwijs op je gemak even door. Dan kun je zelf al iets beter inschatten wat je kunt verwachten. :)

Heel veel succes met de afhandeling!

[ Voor 3% gewijzigd door Squawk op 21-08-2023 16:14 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:02
Geen koplampen, geen ophanging, geen techniek stuk. Alleen blik, dat wordt bij deze leeftijd nog geen economisch total loss.

Die witte strepen op 't raam gaat er nog wel uit denk ik.
Deur is twijfelgeval, deuk is best wel flink en ook gemene krassen die tijd kosten om te herstellen. Wellicht een nieuwe deur voordeliger.
Spiegel, als die verder okey is, nieuwe kap. Is paar tientjes.
A-stijl is uitdeuken en een puntlasje voor 't gaatje en voorpaneel uitdeuken, daar zijn 't schadeherstellers voor. Dat komt wel goed.
En dan nog al 't bovengenoemde spuiten.

Groffe schatting evengoed nog € 2.000 ~ 3.000.
Vooral spuitwerk vier delen (deur, voorpaneel, moterkap en A-stijl is een aardige hap uit 't budget.

Shadehersteller weet ook wel dat als hij te veel rekend voor herstel hij er geen werk aan overhoud.
Ik denk dat 't wel goed komt, maar schadehersteller kan je uitsluitsel geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
TheDuJa schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 16:05:
[...]

Ze kwam het gelukkig zelf melden. Het loopt alleen wat raar omdat het een gehuurd motorvoertuig is en het via de aansprakelijkheidsverzekering van de huurder moet.
Dat vind ik eerlijk gezegd bijzonder. Een gehuurd (dus niet geleend) motorvoertuig is volgens mij altijd uitgesloten van een aansprakelijkheidsverzekering omdat dit voortuig een eigen WA-verzekering heeft of moet hebben.

https://www.independer.nl...ekering/info/dekking.aspx
https://www.allianzdirect...rakelijkheidsverzekering/
https://www.interpolis.nl...n-wie-is-verantwoordelijk

Als je nog geen schadeformulier hebt ingevuld kan dat eventueel ook online zodat je niet hoeft af te spreken met de tegenpartij: https://www.mobielschademelden.nl/landing-page

[ Voor 16% gewijzigd door Cheesy op 21-08-2023 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDuJa
Cheesy schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 16:59:
[...]

Dat vind ik eerlijk gezegd bijzonder. Een gehuurd (dus niet geleend) motorvoertuig is volgens mij altijd uitgesloten van een aansprakelijkheidsverzekering omdat dit voortuig een eigen WA-verzekering heeft of moet hebben.

https://www.independer.nl...ekering/info/dekking.aspx
https://www.allianzdirect...rakelijkheidsverzekering/
https://www.interpolis.nl...n-wie-is-verantwoordelijk

Als je nog geen schadeformulier hebt ingevuld kan dat eventueel ook online zodat je niet hoeft af te spreken met de tegenpartij: https://www.mobielschademelden.nl/landing-page
In de overeenkomst was een aansprakelijkheidsclausule opgenomen waarin vermeld staat dat de hurende partij volledig aansprakelijk is voor schade aan derden. Heel vies want normaal gesproken is dat juist waar een WA-verzekering voor dient. Het is volgens mijn verzekeringsmaatschappij wel volledig legaal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
TheDuJa schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 18:37:
[...]

In de overeenkomst was een aansprakelijkheidsclausule opgenomen waarin vermeld staat dat de hurende partij volledig aansprakelijk is voor schade aan derden. Heel vies want normaal gesproken is dat juist waar een WA-verzekering voor dient. Het is volgens mijn verzekeringsmaatschappij wel volledig legaal.
Dat kan een verhuurder wel in zijn voorwaarden opnemen, maar volgens mij gaat een AVP toch echt geen schade veroorzaakt door een motorvoertuig uitkeren.

Maar dit is toch niet jouw probleem? Jouw schade moet gewoon worden vergoed door de WA-verzekeraar van die scooter en ik zou het ook zeker via die route laten lopen. Dat de verhuurder vervolgens iets op de huurder wil verhalen mag hij zelf uitzoeken zou ik zeggen.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:48
De eigenaar (en ik denk ik deze de verhuurder) is aansprakelijk wat er met de scooter gebeurd. Dat ze de huurder aansprakelijk stellen kan prima, maar de WA verzekering die verplicht op de scooter zit zal uit moeten gaan keren aan de TS.
Wat de verhuurder en huurder dan onderling moeten regelen is idd niet het probleem van de TS!

Ik zou zsm de verhaals-/verkeersrechtbijstand erop zetten!

[ Voor 12% gewijzigd door SniperGuy op 22-08-2023 12:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Offens1490
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 20:22
Vraag wel naar welke herstelbedrijf je verzekering is aangesloten. Afhankelijk hoe je schade wilt afhandelen zelf laten maken (bevriende plaatselijke hersteller) en dan laten uitbetalen op je rekening of door hun aangewezen bedrijf.

Vergis je niet er gaan bedragen doorheen waar je af en toe denkt hoe in godsnaam allemaal zo duur.(spelen samen onder 1 houden lees mijn mening)

Als voorbeeld
Wij hadden een schade rechtsachter deuk net boven de wielkast en metalen velg.

Verzekeraar gevraagd waar zij zaken meededen en heb zelf rapport laten opstellen (100 euro)

Kwam uit op 2800 en toch ondanks rapport kwam inspecteur langs maar ja die kunnen rapport niet negeren want ze doen normaliter ook rechtstreeks zaken, maar durf te wedden dat als ik een andere garage had laten opstellen ze er niet meeeens waren.

Auto was al wat ouder dus heb het laten maken door een bevriende garage was beduidend minder.
Rest heb ik in de zak gehouden en pot van onderhoud/afschrijving gestopt.

[ Voor 4% gewijzigd door Offens1490 op 22-08-2023 13:02 ]

AnimeAdicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Tja zeker met oudere auto's roepen ze al gauw total loss maar daar hoef je echt niet in mee te gaan. Het gaat erom wat de auto waard was voor de schade. Nou zal een Kia Picanto nooit het plakaat young timer echt krijgen maar dat maakt verder niet uit. Je hebt altijd recht op contra expertise en je kan ook de expert bij je eigen garage laten komen.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Onderling1987
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 23-05 15:08
De eigenaar van de scooter heeft gewoon een WAM verplichting, De verzekeringmaatschappij waar de scooter is verzekerd door de verhuurder zal de schade moeten uitkeren. Hoe de verhuurder dit in een huurcontract met de bestuurder regelt sta jij buiten. Je hebt meerdere opties:

1. Je meld je schade bij je eigen verzekeraar. Als je allris verzekerd ben doe je dit sws, ben je beperkt casco of wa verzekerd, vraag je of jouw schade voor DSA in aanmerking komt.

2. Ben je beperkt casco of WA verzekerd en wil je het niet via je eigen verzekering regelen kun je de schade zelf bij de verzekeraar van de scooter verhalen.

3. Heb je verkeersrechtsbijstand verzekerd, laat je hen je schade verhalen.

4. Lukt al het bovenstaande niet. Er zijn verschillende schaderegelingsbureau's die jouw schade kosteloos verhalen. Voorbeelden hiervan zijn DAS en 112schade.

Wat betreft het schadebedrag, check als je allrisk verzekerd bent eerst of je reparatiesturing hebt. Dit betekent dat je via een aangesloten hersteller moet herstellen. Check bij de andere opties of er een expertise nodig is.

Als de bestuurder zich netjes gemeld heeft en er is een schadeformulier ingevuld, kan het niet anders dan dat jij je schade gewoon kunt verhalen.

De AVP van de bestuurder gaat deze schade niet vergoeden. Schade is niet verzekerd wanneer deze is veroorzaakt met een motorvoertuig.

[ Voor 5% gewijzigd door Onderling1987 op 22-08-2023 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:38

FreakNL

Well do ya punk?

Een hele hoop goeie antwoorden al hierboven.

Ik wil er nog even aan toevoegen dat het heel netjes is van dat meisje/vrouw dat ze het komt melden. Anders had je hier een heel ander topic kunnen openen. Hoeveel zouden niet vluchten?

Ik zie hier totaal geen total loss in trouwens.

[ Voor 28% gewijzigd door FreakNL op 22-08-2023 15:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 27-05 23:52
Frogmen schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 14:01:
Tja zeker met oudere auto's roepen ze al gauw total loss maar daar hoef je echt niet in mee te gaan. Het gaat erom wat de auto waard was voor de schade. Nou zal een Kia Picanto nooit het plakaat young timer echt krijgen maar dat maakt verder niet uit. Je hebt altijd recht op contra expertise en je kan ook de expert bij je eigen garage laten komen.
Oudere auto, youngtimer? Het gaat hier over een auto uit 2017, waar heb je het over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
FreakNL schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 14:43:

Is het de bedoeling dat we weten wat voor jurk ze aanhad?
Wat wil je hier precies mee zeggen? Hele vreemde opmerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSOD baby
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 14:21
*offtopic: is het een e scooter verhuurder zoals de deelscooters van felyx go sharing etc? Schrik daar wel van dat je daar blijkbaar je eigen verzekering voor moet hebben. Dacht dat die juist WA hadden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henvar
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
WEBGAMING schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 15:11:
[...]

Wat wil je hier precies mee zeggen? Hele vreemde opmerking.
Denk dat hij refereerd naar de eerste foto.
Dame met jurk in reflectie (lekker boeiend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Henvar schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 15:16:
[...]

Denk dat hij refereerd naar de eerste foto.
Dame met jurk in reflectie (lekker boeiend)
Ja dat snap ik, ik begrijp alleen niet wat hij met die opmerking wil zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Ik wil er niks raars mee zeggen maar hoeveel moeite is het om een foto te schieten zonder reflectie?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• WEBGAMING
Waarom is het een "probleem" dat er een vrouw in een jurk in de reflectie op de foto staat? Waarom zou TS moeite doen om dat uit de reflectie te houden?

Kan jij je hoofd niet bij de zaak houden omdat daar de reflectie van een vrouw in het raam staat ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Prima, laat maar.

Reacties graag verwijderen, is inderdaad off-topic.

[ Voor 20% gewijzigd door FreakNL op 22-08-2023 15:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WEBGAMING
FreakNL schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 15:26:
Prima, laat maar.

Reacties graag verwijderen
Je maakt gewoon een bijzondere opmerking, en hebt daar schijnbaar geen goede verklaring voor. Als je zelf niet eens weet waarom je die opmerking maakt, is het toch niet zo vreemd dat ik me af vraag waarom je die opmerking maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Ik maak die opmerking omdat het afleidt. Ik had net zo goed kunnen zeggen: "Waarom sta je er zelf op?"..

Ik heb zelf ook weleens foto's geschoten van schade bijvoorbeeld voor de verzekering en dan zorg ik altijd dat er geen reflectie is van zon of personen of objecten (zoals die witte klinkers)... Liefst in de schaduw maar wel voldoende licht (maar dus niet direct reflecterend licht)...

Maak het niet groter dan het is. Is niks bijzonders aan. Het zijn wat mij betreft gewoon geen neutrale foto's (sommige wel overigens) en daarom maakte ik die opmerking.

[ Voor 37% gewijzigd door FreakNL op 22-08-2023 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stonehawk
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-07-2024
Een bochtje net niet halen? Stond de auto in een parkeervak/plaats/stoep. Anders moet de auto toch minimaal 5 meter van de kruising staan? Geen idee of een verzekeraar hier moeilijk over gaat doen. Of kwam de scooter net van de stoep af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:44
BSOD baby schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 15:15:
*offtopic: is het een e scooter verhuurder zoals de deelscooters van felyx go sharing etc? Schrik daar wel van dat je daar blijkbaar je eigen verzekering voor moet hebben. Dacht dat die juist WA hadden
Ik snap het nu ook niet helemaal :P want dit kan toch niet kloppen?

Stel nou dat je wel je rijbewijs hebt, maar geen motorvoertuig bezit en dus ook geen WA-verzekering hebt op iets. Ook een aansprakelijkheidsverzekering is niet verplicht. Wie draait er dan voor de kosten op?

Het lijkt mij toch ook dat de deelscootertoko een verzekering heeft op zijn voertuigen.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 15:49
BSOD baby schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 15:15:
Dat hebben ze ook, want dat is namelijk een wettelijke verplichting voor motorvoertuigen.
§12 Verzekeringsdekking

(1) Felyx voorziet in een verzekering voor wettelijke aansprakelijkheid (WA) met betrekking tot schade die
voortkomt uit het gebruik van een Felyx e-scooter door een Klant. Alle Felyx e-scooters zijn WA-verzekerd (zie
voor de polisvoorwaarden de Website). De dekking geldt per 11 juni 2019 voor gebruik binnen België. Binnen
de dekking van deze verzekering is schade verzekerd die met de Felyx e-scooter aan derden wordt
veroorzaakt, met uitzondering van een eigen risico van € 500,-, welk eigen risico wordt vermeerderd met een
bedrag van € 150 in geval de bestuurder de leeftijd van 23 jaar nog niet heeft bereikt. De Klant is zelf
aansprakelijk voor voornoemd eigen risico, aansprakelijkheid buiten de verzekeringsdekking en schade aan de
Felyx e-scooter zelf. Alleen een Klant die op zijn eigen Felyx Account de Felyx e-scooter heeft gehuurd kan
aanspraak maken op de verzekeringsdekking. De Klant dient Felyx te kunnen voorzien van een politierapport
van de aangifte of een vergelijkbaar mutatierapport alsook een (vanzelfsprekend naar waarheid) ingevuld
ongevallenformulier. Deze stukken kunnen door Felyx op elk moment telefonisch worden opgevraagd van de
Klant. De Klant dient ervoor te zorgen dat hij of zij alle maatregelen neemt die nuttig en bevorderlijk zijn voor
het vaststellen van aansprakelijkheid van de betrokkenen en het verhaal van schade, om die reden kan onder
meer van de Klant verlangd worden dat hij of zij de plaats van het ongeval niet verlaat en vragen vanuit d
toon volledige bericht

[ Voor 244% gewijzigd door Bushie op 22-08-2023 15:47 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• TheDuJa
Even een update:

Mijn verzekering heeft laten weten dat ze het bedrag gaan verhalen bij de andere partij. Of dit de eigenaar van de e-scooter of de hurende partij is weet ik niet. 29 augustus kan ik terecht bij een aangesloten schadebedrijf voor een intake. Zodra er meer bekend is zal ik hier ook een update over plaatsen.

De aanrijding vond plaats toen mijn vriendin en ik op een trouwfeest waren. Na een paar alcoholische drankjes ga je je niet druk maken of je vriendin op de foto staat of niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squawk
  • Niet online
TheDuJa schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 15:43:
Even een update:

Mijn verzekering heeft laten weten dat ze het bedrag gaan verhalen bij de andere partij. Of dit de eigenaar van de e-scooter of de hurende partij is weet ik niet. 29 augustus kan ik terecht bij een aangesloten schadebedrijf voor een intake. Zodra er meer bekend is zal ik hier ook een update over plaatsen.

De aanrijding vond plaats toen mijn vriendin en ik op een trouwfeest waren. Na een paar alcoholische drankjes ga je je niet druk maken of je vriendin op de foto staat of niet ;)
De alcoholische drankjes zou ik wel achterwege laten in de gesprekken met jouw eigen verzekeraar en eventueel contact met de tegenpartij. Ook al stond je auto ergens geparkeerd. Je wilt mensen geen stok geven om mee te slaan. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Squawk schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 12:52:
[...]

De alcoholische drankjes zou ik wel achterwege laten in de gesprekken met jouw eigen verzekeraar en eventueel contact met de tegenpartij. Ook al stond je auto ergens geparkeerd. Je wilt mensen geen stok geven om mee te slaan. O-)
Ik wil het argument wel eens horen van iemand die wil claimen dat er alcohol in het spel is terwijl de auto geparkeerd stond.

Dat vind ik wel echt een beetje paniek om niets.

Bovendien is maar het halve verhaal vertellen een veel sterkere stok om mee te slaan. Dat kan wel echt voor problemen zorgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Squawk
  • Niet online
WEBGAMING schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 12:57:
[...]

Ik wil het argument wel eens horen van iemand die wil claimen dat er alcohol in het spel is terwijl de auto geparkeerd stond.

Dat vind ik wel echt een beetje paniek om niets.

Bovendien is maar het halve verhaal vertellen een veel sterkere stok om mee te slaan. Dat kan wel echt voor problemen zorgen.
Er is bij mij geen paniek hoor. Maar als het niet relevant is voor het verhaal, omdat de auto geparkeerd stond en je zelf niet in de auto zat, zou ik ook niet tegen verzekeraars beginnen over alcoholische drankjes. De informatie is gewoon niet relevant voor de afwikkeling. Niets meer en niets minder. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Squawk op 23-08-2023 13:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

Nikeo

Jawelles

@TheDuJa Hoe is dit afgelopen? :)
Pagina: 1