Android tv box: telenet tv

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paramarenko
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 13-12-2024

Paramarenko

getriggity riggitywreckedson

Topicstarter
Mijn vraag
Ik zou graag telenet tv willen kijken via de app telenet tv...
Ik kan zo een telenet tv box extra huren voor 5.99 de maand, maar kan deze niet kopen.

Nu wil ik liever zo een toestel kopen en kijk ik naar een android tv box of nuc met gelijkaardige specs om de telenet tv app te laten draaien.

Maar welke opties heb ik?

Relevante software en hardware die ik gebruik:

Ik heb 3 tal grote pc's staan en kan idd de inhoud streamen van pc naar tv. Toch merk ik dat dit niet zo stabiel is en er beter rechtstreeks via hdmi gewerkt wordt. Nu zo een pc aan de tv hebben staan is wat slordig en bombastisch.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Streamen van pc naar tv is dus niet echt een optie en ook wat omslachtig met een vaste pc. Mijn snelheid bekabeld is 987mbps. Draadloos is dit heel onstabiel en dus ook geen optie.
Ik heb dus rechtstreekse processor kracht nodig met hdmi

Op het net vind ik mensen met kleine nuc systeempjes van 150 euro. De intel nucjes.
Nu is dit eigenlijk een echte computer die op windows kan draaien en lijkt me mss wat omslachtig voor mijn doeleinde.(updates, dustcleaning, windows key kopen?, opstart tijd en instellingen...) natuurlijk is dit wel veelzijdiger en zijn er veel meer mogelijkheden lijkt me?

Maar ik vind ook veel mensen met bijvoorbeeld een nokia 8000 box twv. 79.99 euro. Dit zijn kleine android systemen die apps uit de google play store kunnen draaien. Maar kunnen die wel de telenet app vlot draaien? Zijn die sterk genoeg? Kapot = kapot lijkt me in tegenstelling met zo een nuc qua onderdelen?

Wat is nu de beste optie voor me rekening houdend met de bevindingen van hierboven? Prijs-quality vergeleken. Kzou het ook fijn vinden nog kodi of andere apps te kunnen gebruiken maar dit is zeker geen must. Telenet tv app is the main course

Geef gerust ook andere aanbevelingen van tv boxes en nucjes! De nokia 8000 leek me best bang 4 buck maar ik kan mis zijn!

(Mods, sorry als het niet in de juiste cat. Staat.)

Wubba lubba dub dub

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:55

D4NG3R

kiwi

:)

Jij zoekt waarschijnlijk naar een uitvoering: Google Chromecast met Google TV (4K) Wit 8GB of als je echt veeleisende dingen wil afspelen een uitvoering: Nvidia Shield TV Pro 16GB.

Voor beide zijn ethernet adapters te krijgen als het bedraad moet.

Ook die Nokia zal waarschijnlijk prima zijn, al heb ik met dat ding geen ervaring.

[ Voor 8% gewijzigd door D4NG3R op 21-08-2023 15:35 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paramarenko

Paramarenko

Topicstarter
D4NG3R schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 15:33:
Jij zoekt waarschijnlijk naar een uitvoering: Google Chromecast met Google TV (4K) Wit 8GB of als je echt veeleisende dingen wil afspelen een uitvoering: Nvidia Shield TV Pro 16GB.

Voor beide zijn ethernet adapters te krijgen als het bedraad moet.

Ook die Nokia zal waarschijnlijk prima zijn, al heb ik met dat ding geen ervaring.
Ik had ergens gelezen dat de google chrome met google tv nipt sterk genoeg is voor de app endat het ding idd zonder bekabelde lan kabel werkt. Wist niet dat er adapters bestonden? Bedankt voor deze info!

Zo een nvidia shield is wat te duur naar mijn mening en al redelijk oud niet?

Bedankt voor jouw opmerking!

Wubba lubba dub dub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:20

br00ky

Moderator Harde Waren
Het is me niet duidelijk wat dit precies met computerhardware te maken heeft. Schopje naar Beeld en geluid koopadvies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paramarenko

Paramarenko

Topicstarter
br00ky schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 07:47:
Het is me niet duidelijk wat dit precies met computerhardware te maken heeft. Schopje naar Beeld en geluid koopadvies.
Thx! Wist dat het hier niet echt klopte...
Kzat met de intel nucjes en computers in mijn hoofd en zat in de verkeerde richting te denken.

Wubba lubba dub dub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paramarenko

Paramarenko

Topicstarter
br00ky schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 07:47:
Na nog beter te kijken kan deze in: cat. mediaspelers. Daar wordt ook al de nokia8000 besproken in een topic. Soooowryy! Shopje weer?

Wubba lubba dub dub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Paramarenko schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 07:42:
[...]
Ik had ergens gelezen dat de google chrome met google tv nipt sterk genoeg is voor de app endat het ding idd zonder bekabelde lan kabel werkt. Wist niet dat er adapters bestonden? Bedankt voor deze info!
Het lijkt mij stug dat een streaming app niet lekker gaat draaien op dat ding. Adapter.
Zo een nvidia shield is wat te duur naar mijn mening en al redelijk oud niet?
Ergo 'veeleisende dingen', beter dan een Nvidia Shield ga je niet krijgen op het gebied van Android mediaspelers. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paramarenko

Paramarenko

Topicstarter
D4NG3R schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 08:02:
[...]

Het lijkt mij stug dat een streaming app niet lekker gaat draaien op dat ding. Adapter.

[...]

Ergo 'veeleisende dingen', beter dan een Nvidia Shield ga je niet krijgen op het gebied van Android mediaspelers. ;)
Neen klopt. Nvidia shield is momenteel wel top shelf product op vlak van tv boxen. Wat denk jij van mijn opmerking betreft een intel nucje? Ervaringen?

Wubba lubba dub dub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1986520

Koop inderdaad een Shield of een Apple TV, een stuk handiger in gebruik dan een pc. Of je moet houden van klooien met kleine toetsenbordjes of andere net niet afstandsbedieningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ook dat zal prima werken, echter verlies je wel de hele 'app' ervaring welke je met de reguliere TV apps zou krijgen aangezien je dan gewoon in een browser kijkt.

Ik heb zelf al een aardige tijd een volwaardige (doch wat oudere) PC naast de TV staan voor gaming, eerder gebruikte ik die ook om streamingdiensten mee te kijken. Daar ben ik ondertussen vanaf gestapt, een TV stickje met basale afstandsbediening werkt gewoon prettiger onderuitgezakt in de bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paramarenko

Paramarenko

Topicstarter
D4NG3R schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 08:10:
Ook dat zal prima werken, echter verlies je wel de hele 'app' ervaring welke je met de reguliere TV apps zou krijgen aangezien je dan gewoon in een browser kijkt.

Ik heb zelf al een aardige tijd een volwaardige (doch wat oudere) PC naast de TV staan voor gaming, eerder gebruikte ik die ook om streamingdiensten mee te kijken. Daar ben ik ondertussen vanaf gestapt, een TV stickje met basale afstandsbediening werkt gewoon prettiger onderuitgezakt in de bank.
Bedankt voor deze opmerking! Wat bedoel je met tv stickje? De google chromecast met in build apps?

Wubba lubba dub dub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ja, zelf ooit een Fire TV stickje gekocht. Chromecast, Fire TV, dat Nokia ding, Shield, het zijn allemaal Android mediaspelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:00
Controleer ook of de Telenet app beschikbaar is voor een box/stick waarop Android TV/Google TV draait. Bij Orange was dit vroeger niet het geval (misschien ondertussen wel). Je had/hebt "full android" nodig omdat de app anders niet in de (beperkte) playstore aanwezig was/is. Vandaar dat iedereen via de GSM streamt. Als oplossing heb ik toen een box gekocht waarop full android staat. Was even zoeken want de meerderheid draait android light. Maar uiteindelijk draait dit hier zonder issues. Succes met je zoektocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paramarenko

Paramarenko

Topicstarter
wiemelen schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 09:20:
Controleer ook of de Telenet app beschikbaar is voor een box/stick waarop Android TV/Google TV draait. Bij Orange was dit vroeger niet het geval (misschien ondertussen wel). Je had/hebt "full android" nodig omdat de app anders niet in de (beperkte) playstore aanwezig was/is. Vandaar dat iedereen via de GSM streamt. Als oplossing heb ik toen een box gekocht waarop full android staat. Was even zoeken want de meerderheid draait android light. Maar uiteindelijk draait dit hier zonder issues. Succes met je zoektocht.
Kan je even aangeven welke ful android box jij gebruikt? Alvast bedankt!

Wubba lubba dub dub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:00
Paramarenko schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 17:34:
[...]

Kan je even aangeven welke ful android box jij gebruikt? Alvast bedankt!
Ik heb de HK1 Max.
https://www.bol.com/nl/nl...gb-32gb/9200000121382548/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:00

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Als je ook Kodi wilt gebruiken, koop dan géén Apple TV of Amazon product. Dan loop je tegen allemaal beperkingen aan. In dat geval koop je beter een Google Chromecast met Google TV of een Shield. Die nieuwe Chromecast kan je zoals genoemd bedraad maken dmv een USB C Hub.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Voordat je een fantasie-merk Chinese Android box koopt, kijk deze eens.
YouTube: STOP Buying ANDROID TV Boxes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:00

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

S1NN3D schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 08:26:
Vroeger kon je Minix, Beelink, WeTek, Odroid, HiMedia, etc kopen en dan wist je dat het goed werkte. Het wordt steeds meer opletten wat je in huis haalt.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Paramarenko

Paramarenko

Topicstarter
S1NN3D schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 08:26:
Brengt idd veel chinese merken. Ik ga voor de nokia 8000 denk ik

Wubba lubba dub dub

Pagina: 1