Televisie 55 inch gezocht voor rond de 700-800 euro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:28
Ik zoek een?
Televisie voor de schoonouders, rond de 55 inch

Wat is je budget?
Budget 700-800 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
TV wordt gebruikt voor casual TV kijken, wat series en sport. Geen hoge eisen aan HDR etc. Kijkafstand is een meter of 3-4 en er wordt ook enigzins van de zijkant gekeken. TV hangt tegenover een raam (met inbetweens), dus redelijk wat lichtinval. Ondersteuning van streaming apps en een makkelijk te bedienen interface heeft ook een grote pre.

Wat heb je zelf al gevonden?
Een een test begin dit jaar kwam de Samsung QLED Q60B wel redelijk naar voren. Is dit dezelfde serie als de uitvoering: Samsung QLED QE55Q64BA Zwart? Deze had m'n schoonpa voorgesteld. Zelf heb ik nog de LG QNED866 gevonden, maar die is weer een stukje duurder. Voordeel is dat deze full array local dimming heeft.

Welke vragen heb je hier nog over?
Zijn er nog andere interessante modellen voor de opgegeven prijsrange? Ik ben zelf niet zo heel erg thuis in de "budget" modellen
Heeft full array local dimming nog veel meerwaarde? Of loopt de prijs dan dermate op dat het honderdje extra voor bijv. een LG OLED CS een no-brainer wordt? De duurdere QLED modellen van bijv. Samsung lopen redelijk over in het prijsgebied van OLED schermen.

Alvast dank voor jullie input :>

[ Voor 5% gewijzigd door NoepZor op 21-08-2023 12:37 ]

De wijzen komen uit het Oosten!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:46
Als er van de zijkant gekeken wordt, kun je het beste kijken naar een LCD tv met IPS paneel of naar een OLED. Nadeel van een IPS paneel is het matige contrast dus slechte zwartwaardes. Een honderdje meer voor een OLED tov een LCD in die prijsrange is wat mij betreft een no-brainer ja. Tenzij je veel direct zonlicht op je tv hebt. Dan zul je alsnog naar een LCD moeten kijken. Dan is FALD beter dan geen FALD.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:46
NoepZor schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 12:34:
Ik zoek een?
Televisie voor de schoonouders, rond de 55 inch

Wat is je budget?
Budget 700-800 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
TV wordt gebruikt voor casual TV kijken, wat series en sport. Geen hoge eisen aan HDR etc. Kijkafstand is een meter of 3-4 en er wordt ook enigzins van de zijkant gekeken. TV hangt tegenover een raam (met inbetweens), dus redelijk wat lichtinval. Ondersteuning van streaming apps en een makkelijk te bedienen interface heeft ook een grote pre.

Wat heb je zelf al gevonden?
Een een test begin dit jaar kwam de Samsung QLED Q60B wel redelijk naar voren. Is dit dezelfde serie als de uitvoering: Samsung QLED QE55Q64BA Zwart? Deze had m'n schoonpa voorgesteld. Zelf heb ik nog de LG QNED866 gevonden, maar die is weer een stukje duurder. Voordeel is dat deze full array local dimming heeft.

Welke vragen heb je hier nog over?
Zijn er nog andere interessante modellen voor de opgegeven prijsrange? Ik ben zelf niet zo heel erg thuis in de "budget" modellen
Heeft full array local dimming nog veel meerwaarde? Of loopt de prijs dan dermate op dat het honderdje extra voor bijv. een LG OLED CS een no-brainer wordt? De duurdere QLED modellen van bijv. Samsung lopen redelijk over in het prijsgebied van OLED schermen.

Alvast dank voor jullie input :>
LG 55 A2 toestellen zijn prima tv's om gewone dingen als tv mee te kijken. Staat hier voor 999 maar bij HelloTV kan je altijd wel wat korting loschatten dus misschien de moeite waard om te overwegen?

https://www.hellotv.nl/pr...bMNC_VqJaCKRoC0CgQAvD_BwE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Uiteindelijk zijn ze dus gewoon naar de winkel gegaan en is het een LG 50QNED826QB geworden. Geen fancy ding, maar volgens mij is deze specifieke maat een VA, terwijl de rest van deze serie een IPS paneel bevat. Volgens mij een redelijk vergelijkbaar ding als de Samsung Q60 serie. Een OLED was vermoedelijk een stap te ver :P In ieder geval heel erg bedankt voor jullie input.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
NoepZor schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 10:31:
Uiteindelijk zijn ze dus gewoon naar de winkel gegaan en is het een LG 50QNED826QB geworden. Geen fancy ding, maar volgens mij is deze specifieke maat een VA, terwijl de rest van deze serie een IPS paneel bevat.
Ik dacht dat je aangaf dat ook van de zijkant gekeken wordt. Dan zijn goede kijkhoeken van belang en wil je juist een IPS paneel.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Hulleman schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 10:38:
[...]

Ik dacht dat je aangaf dat ook van de zijkant gekeken wordt. Dan zijn goede kijkhoeken van belang en wil je juist een IPS paneel.
Ik heb zelf een VA paneel gehad en met een hoek van bij 45 graden is er nog prima naar te kijken. Het is ook niet zo dat ze echt van een hoek van 70 graden ofzo naar de TV kijken. Dan liever betere contrast van een VA, IPS is zonder FALD echt huilen volgens mij. Maargoed ze stellen er volgens mij vrij weinig eisen aan, dus prima zo :) zij tevreden ik tevreden. Ter illustratie, ze komen van een 32 inch Philips TV uit omstreeks 2011 af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
NoepZor schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 11:34:
[...]

Ik heb zelf een VA paneel gehad en met een hoek van bij 45 graden is er nog prima naar te kijken. Het is ook niet zo dat ze echt van een hoek van 70 graden ofzo naar de TV kijken. Dan liever betere contrast van een VA, IPS is zonder FALD echt huilen volgens mij. Maargoed ze stellen er volgens mij vrij weinig eisen aan, dus prima zo :) zij tevreden ik tevreden. Ter illustratie, ze komen van een 32 inch Philips TV uit omstreeks 2011 af.
Ah ok, inderdaad prima zo als ze er tevreden mee zijn :)

Pagina: 1