Instapmodel MiFi

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsprvndrn
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 14-10-2024
Binnenkort ga ik een tijdje op reis en wil ik graag mijn werk meenemen in de camper. Mijn onderzoek tot dus zover vertelt mij dat een MiFi router + pre-paid simkaartjes in het buitenland verreweg de goedkoopste optie is. Behalve goedkoop heb ik nog meer sleutelwoorden: stabiel en snel.

Ik zie apparaten van 1000 euro en van 60 euro. Ik denk dat ik eerder aan de 60 euro kant wil zitten dan de 1000 euro, maar ik wil ook wel met gemak 2GB data downloaden en uploaden binnen 5 minuten (50Mbit/s).

Via de Pricewatch kom ik er niet uit, ik kan namelijk niet een filter vinden voor MiFi, LTE of 4G. Dit zijn in ieder geval twee die ik heb gevonden:
- TP Link M7350 heeft theoretisch een down van 150Mbit/s, maar in de praktijk zal dat wel een veelvoud lager liggen.
- Netgear Nighthawk van EUR 349 zou kunnen, maar ik weet niet of ik voor kwaliteit of voor het merk betaal.

Ik wil in de bergen van Spanje tot aan de bossen van Zweden kunnen internetten. Wat zouden eventuele bottlenecks kunnen zijn: de 4G verbinding, de ingebouwde antenne of de MiFi unit zelf? Ik hoop dat jullie mij een beetje verstand bij kunnen praten.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:29
Ik vraag me af wat de use case nog is van een MiFi. Voldoet je telefoon niet als accespoint voor je laptop? En binnen Europa, waarom is een lokale sim goedkoper, je kan toch onbeperkt roamen met je NL abbo?

Met je telefoon kun je makkelijker handmatig een andere provider kiezen, heb ik veel gebruik van gemaakt deze zomer.

Verder is altijd de lokale 4g/5g dekking de bottleneck. Daar gaat een MiFi niet onderscheidend in zijn t.o.v. je telefoon verwacht ik.

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:43

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Of je op locatie X kunt internetten hangt echt meer af van het 4G bereik dan van de router die je gaat kopen.
Die NetGear is vooral handig als je een heel vakantiehuis van WiFi wilt voorzien, dus lijkt me weinig meerwaarde voor jou

Andere optie, om te overwegen: Heb je bijv een recente iphone en kun je je abo al eSIM instellen? Dan kun je nog steeds lokaal SIMs kopen.

Bedrijven als KeepGo bieden trouwens wereldwijde SIMs aan en dan ben je ook klaar.
En als je in Europa blijft, kun je natuurlijk ook je eigen abonnement upgraden naar onbeperkt, maar is met roaming soms nog wel een limiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:18

Croga

The Unreasonable Man

Ik heb een 3-tal Mifi routers geprobeerd gehad (in de prijsklasse 100-300) en kwam iedere keer weer tot dezelfde conclusie:
Tethering op je telefoon is beter.....

Dat zat hem met name in;
- Bereik (iPhone, Samsung Galaxy S en Pixel waren allemaal een stuk beter dan de MiFis)
- Accuduur en slijtage (alle 3 de MiFi routers ging de accu na een week of 2 gebruik nog maar hooguit een kwartier mee)
- Gebruiksgemak

Al met al heb ik MiFi als optie naar de prullenbak verwezen. Mijn huidige iPhone met e-Sim werkt vele malen beter, óók met buitenlandse pay-as-you-go opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:13

neh

vandermark schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 10:57:
Verder is altijd de lokale 4g/5g dekking de bottleneck. Daar gaat een MiFi niet onderscheidend in zijn t.o.v. je telefoon verwacht ik.
Wel als je er een goede externe antenne op kunt aansluiten. Dat kan zeker bij slecht bereik een wereld van verschil betekenen.

XT, 640K ram, 20 MB harddisk, MS-DOS 4.0...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:18

Croga

The Unreasonable Man

neh schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 11:00:
Wel als je er een goede externe antenne op kunt aansluiten. Dat kan zeker bij slecht bereik een wereld van verschil betekenen.
Ik ben nog geen enkele Mifi router tegen gekomen die externe antenne(s) had voor het mobiele netwerk. Genoeg die externe antennes voor de WiFi hebben maar daar zit je probleem over het algemeen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Croga schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 11:03:
[...]

Ik ben nog geen enkele Mifi router tegen gekomen die externe antenne(s) had voor het mobiele netwerk. Genoeg die externe antennes voor de WiFi hebben maar daar zit je probleem over het algemeen niet.
Krijg je zo'n berg antennes...
https://www.gl-inet.com/products/gl-x3000/ 4 daarvan zijn voor 4G en overige 2 zijn voor 2.4 en 5Ghz wifi.

Of dat ding stabiel is, geen idee en of het instap is, weet ik ook niet...

[ Voor 3% gewijzigd door Groentjuh op 21-08-2023 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:38

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik zie de usecase eerlijk gezegd ook niet (meer). Bij onze laatste grote reis met een camper (buiten Europa welliswaar), hebben we een oude mobiel (OP5) meegenomen, daar een lokaal simkaartje in geduwd met plenty data en 6 weken getethered. Voordeel was dat iedereen gewoon zijn eigen mobiel kon blijven gebruiken en er maar 1 sim nodig was.

Iedereen heeft wel een oude telefoon slingeren die nog dienst kan doen als mobiele modem.

[ Voor 13% gewijzigd door br00ky op 21-08-2023 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-04 21:10
br00ky schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 11:14:
Ik zie de usecase eerlijk gezegd ook niet (meer). Bij onze laatste grote reis met een camper (buiten Europa welliswaar), hebben we een oude mobiel (OP5) meegenomen, daar een lokaal simkaartje in geduwd met plenty data en 6 weken getethered. Voordeel was dat iedereen gewoon zijn eigen mobiel kon blijven gebruiken en er maar 1 sim nodig was.

Iedereen heeft wel een oude telefoon slingeren die nog dienst kan doen als mobiele modem.
En desnoods koop je een nieuwe Android-telefoon voor het geld van de MIFI. Ik heb zelf 2 MIFI's gehad en was daar op zich tevreden over (TP-Link M7350) maar zou ze nu niet direct meer kopen op 1 uitzondering na: voor in de auto. Ik werd bij mijn vorige auto helemaal gestoord van het telkens openzetten van tethering voor live traffic info dus daar lag aan de permanente 12-volt een MIFI in de achterbak. Auto starten is direct WIFI. Bereik en features is voor zo'n toepassing niet belangrijk en dan heb ik liever een simpel apparaat.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsprvndrn
@vandermark: Ik verbruik ongeveer zo'n 100GB per maand. Vanwege fair-use policy stuit men al snel op een beperking, vandaar de pre-paid kaartjes. Goedkoper en vooral ook haalbaarder.

@Croga: Ik ben wel benieuwd met welke mifi's je problemen hebt gehad.

@Hann1BaL: Interessante tip van KeepGo, thanks. Waarom is de Netgear volgens jou meer voor een vakantiehuis? Is dat qua bereik of snelheid?

Ik verken het idee van een Mifi unit is omdat ik een constant actief netwerk wil in de camper, ik wil simpelweg de luxe dat als ik in de buurt van m'n camper ben direct verbonden ben. Ik heb een periode gewerkt met een oude iphone als hotspot, maar merk dat deze toch instabiel is en automatisch uitgaat als ik net iets te lang buiten bereik ben geweest. Ik ben benieuwd of er nog mensen opduiken met positieve ervaringen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
@jsprvndrn
Dat is dus een beetje mijn 'auto use case' van hierboven. Dan is zo'n MIFI wel praktisch. Helaas betaal je dus wel relatief veel voor beperkte features.

Er is trouwens een V5 van die TP-Link. Geen idee wat het verschil is:

uitvoering: TP-Link M7350 V5 4G Mi-Fi Hotspot met display

[ Voor 41% gewijzigd door Korvaag op 21-08-2023 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:43

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

@jsprvndrn Het was misschien iets te voorbarig gezegd, maar je krijgt dan WiFi5 er bij voor snelheden die je waarschijnlijk niet gaat halen en waarschijnlijk is de TP-Link dan wel genoeg.

Maar volgens mij kun je nog beter ergens een Android telefoon vandaan trommelen want die blijven gewoon aan zolang die aan de lader hangt, dan een MiFi device.

Het is in een camper, dus qua bereik/afstand is het altijd wel prima.

De Netgear heb ik in de US wel eens gebruikt en het werkt inderdaad wel echt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:13

neh

Groentjuh schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 11:11:
[...]

Krijg je zo'n berg antennes...
https://www.gl-inet.com/products/gl-x3000/ 4 daarvan zijn voor 4G en overige 2 zijn voor 2.4 en 5Ghz wifi.
Dat valt wel mee. Bij een externe antenne zitten alle elementen vaak in 1 unit, dan is het alleen 4 kabels trekken. In gebieden met slechte dekking kan dit afhankelijk van de kwaliteit van de antenne echt veel schelen. Maargoed, het hangt er vanaf hoe belangrijk de eisen "stabiel en snel" van de TS zijn.

XT, 640K ram, 20 MB harddisk, MS-DOS 4.0...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsprvndrn
@Korvaag ah ja had over jouw bericht heen gelezen, maar inderdaad aan 12 volt en direct verbonden zijn voor mij ook belangrijk in dit verhaal. Ik lees over de V4 vs V5: The difference is the WiFi. The V4 comes with Dual band WiFi, with 2.4Ghz @ 150Mbps and 5Ghz @ 433Mbps, whereas the M7350 V5 only comes with a single 2.4Ghz band with the signal rate of 300Mbps.

Ik ben wel benieuwd naar het hele antenne/bereik verhaal. Ik merkte vorig jaar op de camping, waar grote campers stonden, ik helemaal geen 4G bereik op mijn telefoon had tussen 20u en 23u. Alsof de grote schotels en antennes mijn bereik wegkaapte wanneer men lekker aan het streamen was na het eten. Is dat mogelijk? Kan een sterkere antenne de 'eenvoudige' antenne van een smartphone of mifi signaal wegsnoepen? In dat geval is een externe antenne sowieso een vereiste.

[ Voor 20% gewijzigd door jsprvndrn op 21-08-2023 15:43 . Reden: spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Lijkt me bijzonder sterk. Ik denk eerder dat de lokale mast gewoon overbelast is. Een schotel heeft niets met 4G te maken. Compleet ander systeem. Veel WIFI-punten kan je wel een probleem geven op de 2,4Ghz. band maar dat heeft wederom niets met 4G te maken. Verder denk ik niet dat mensen eigen 4G masten bij zich hebben. Dat mag niet eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokertje
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 26-04 21:58
Vodafone prepaid heeft Unlimited bundels die in heel Europa gelden. 14 euro per week, in de zomervakantie kost deze bundel 7 euro per week.

Ook geen 10GB limiet per dag waarna je elke keer 2GB erbij moet activeren, het loopt gewoon door. Wij gebruikten laatst op deze bundel gemiddeld 25GB per dag in het buitenland. In een mifi, grootste deel van de data ging naar NLZiet op een Chromecast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

jsprvndrn schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 15:35:
@Korvaag ah ja had over jouw bericht heen gelezen, maar inderdaad aan 12 volt en direct verbonden zijn voor mij ook belangrijk in dit verhaal. Ik lees over de V4 vs V5: The difference is the WiFi. The V4 comes with Dual band WiFi, with 2.4Ghz @ 150Mbps and 5Ghz @ 433Mbps, whereas the M7350 V5 only comes with a single 2.4Ghz band with the signal rate of 300Mbps.

Ik ben wel benieuwd naar het hele antenne/bereik verhaal. Ik merkte vorig jaar op de camping, waar grote campers stonden, ik helemaal geen 4G bereik op mijn telefoon had tussen 20u en 23u. Alsof de grote schotels en antennes mijn bereik wegkaapte wanneer men lekker aan het streamen was na het eten. Is dat mogelijk? Kan een sterkere antenne de 'eenvoudige' antenne van een smartphone of mifi signaal wegsnoepen? In dat geval is een externe antenne sowieso een vereiste.
Als je op een festivalcamping tussen tienduizenden phones staat, dan een 20ft of 6 meter vlaggenstok goed voor richtantennes die op GSM-masten vele kilometers verder gericht zijn. Dan heb je geen last van overbelaste GSM-masten dichtbij een festival.

Satellietschotels richten uiteraard niet op GSM-masten. Je kan altijd een Starlink op het dak van je voertuig zetten zoals hoe de Oekraïners het doen.

Video:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsprvndrn
Het was waarschijnlijk inderdaad een overbelaste 4g mast te zijn in mijn geval, in ieder geval heeft het weinig te maken met krachtige antennes van andere camperaars.

Starlink zal ik zelf niet omschrijven als instapmodel, dus die laat ik links liggen @rapture

Hier vind ik een mooi topic met veel aankoopadvies voor een mifi met mogelijkheid om externe antennes toe te voegen, goed theoretisch onderbouwd. Wel mooi leesvoer van de voor- en nadelen van tetheren en mifi’s. Ik ga nog is even mijn wensenlijstje concretiseren.

[ Voor 46% gewijzigd door jsprvndrn op 21-08-2023 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:47
Is er altijd 230v op de plekken waar je zult camperen? Want ik heb dit jaar een Tendra 4G Modem voor mijn ouders besteld. Die hebben ze naar volle tevredenheid gebruikt op de camping in Frankrijk dit jaar.

Het is vrijwel plug & play, ik heb mijn ouders via de telefoon uit kunnen leggen wat ze moesten doen en het was binnen 5 minuten online.

Ook heb je de optie om er een externe 4G antennes aan te hangen.

https://www.amazon.nl/Ten...rming/dp/B08R7JYNSM/?th=1

Chookity-pok

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jsprvndrn
Toch nog een nachtje over geslapen en ochtendje research moet ik toch schuifvoetend toegeven dat ook ik vraagtekens zet bij de mifi units. Een beetje smartphone lijkt gewoon verreweg de beste down en up te hebben in vergelijking met basis- en middenklasse mifi routers, als ik zo'n dozijn youtube speedtest reviews bekijk. Economisch voordeliger om een oude smartphone te gebruiken als permanente hotspot. Ik dacht dat mijn telefoon niet permanent in tether modus kan draaien, maar dit is gewoon een instelling die je uit kan schakelen.

[ Voor 13% gewijzigd door jsprvndrn op 28-08-2023 07:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
jsprvndrn schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 10:13:
Toch nog een nachtje over geslapen en ochtendje research moet ik toch schuifvoetend toegeven dat ook ik vraagtekens zet bij de mifi units. Een beetje smartphone lijkt gewoon verreweg de beste down en up te hebben in vergelijking met basis- en middenklasse mifi routers, als ik zo'n dozijn youtube speedtest reviews bekijk. Economisch voordeliger om een oude smartphone te gebruiken als permanente hotspot. Ik dacht dat mijn telefoon niet permanent in tether modus kan draaien, maar dit is gewoon een instelling die je uit kan schakelen.
Ik kwam in de la mijn oude nog tegen afgelopen weekend. Dacht dat ik hem al had verkocht :+. Tis een V4 denk ik. Als je hem wil hebben als experiment mag je hem voor een tientje inclusief verzenden wel hebben. doe dan even een DM. Kleine slag om de arm. Ik moet nog wel even kijken of ie nog werkt.

Edit: tis HW 4.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsprvndrn
Leuk om mee te experimenteren inderdaad, ik stuur je een pb, thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04:49
Jaren lang heb ik MiFi's in gebruik gehad voor op reis. Daarmee kon ik actief gebruik blijven maken van mijn eigen simkaart en bleef ik dus telefonisch bereikbaar. Internet kwam via de MiFi met een lokaal simkaartje. Begonnen met een Huawei 3G en later heb ik een 4G variant gekocht. Zelf simlockvrij gemaakt.

Echter, nu is het tijdperk van de dualsim en esim aangebroken. Het is niet langer nodig om een MiFi (+powerbank) mee te slepen. Een esimmetje bestellen voordat ik het vliegtuig in stap, en ik ben een minuut na de landing online. Eventueel laptopgebruik is ook mogelijk via tethering.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnerchief
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05-04 19:25

burnerchief

Werken kost teveel vrije tijd

Ik heb voor onderweg de KuWFi Router 5G WiFi 6, Router 5G gekocht van Amazon en laten bezorgen in Portugal.
De 4G werkt goed met het prepaid 5G onbeperkt datasim kaartje van vodafone helaas de 5G nog niet aan de praat gekregen.
druk in overleg met de fabrikant wat het kan zijn want een kennis heeft met zijn tekefoon gewoon 5G op de camping.
Voor het gevraagde geld is het een zeer gunstig geprijsd geval maar zonder 5G aan de prijs.
Het webportaal is dan wel weer zeer uitgebreid zoals je van een router verwacht.
Wordt vervolgd.

Pensionada en ik woon waar mijn Camper staat Repareer alles met en zonder stekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13:16
burnerchief schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 12:58:
Ik heb voor onderweg de KuWFi Router 5G WiFi 6, Router 5G gekocht van Amazon en laten bezorgen in Portugal.
De 4G werkt goed met het prepaid 5G onbeperkt datasim kaartje van vodafone helaas de 5G nog niet aan de praat gekregen.
druk in overleg met de fabrikant wat het kan zijn want een kennis heeft met zijn tekefoon gewoon 5G op de camping.
Voor het gevraagde geld is het een zeer gunstig geprijsd geval maar zonder 5G aan de prijs.
Het webportaal is dan wel weer zeer uitgebreid zoals je van een router verwacht.
Wordt vervolgd.
Mooi dat dit werkt, er zijn een aantal vodafone prepaid simkaarten van voor 2023 deze werken niet op 5G dus mijn tip is om de Vodafone prepaid sim eens in je telefoon te stoppen en te kijken of je dan wel een 5G verbinding krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLblabla
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 24-10-2024
Voor degenen die heel veel data gebruiken: je kan ook een contract in Spanje bij Tiekom nemen. Dan heb je voor 43 euro per maand 200 GB per maand in de EU (4G), plus 400 GB per maand in Spanje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
NLblabla schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 17:53:
Voor degenen die heel veel data gebruiken: je kan ook een contract in Spanje bij Tiekom nemen. Dan heb je voor 43 euro per maand 200 GB per maand in de EU (4G), plus 400 GB per maand in Spanje.
Voor €26 krijg je 100GB meer en hoef je geen fysieke sim/mifi mee te nemen. https://www.esim.net/O2/Mega

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLblabla
Roy Tollenaar schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 19:14:
[...]

Voor €26 krijg je 100GB meer en hoef je geen fysieke sim/mifi mee te nemen. https://www.esim.net/O2/Mega
Dat is een hele interessante, bedankt voor het delen! Tot nog toe doe ik het met een combinatie van Tiekom en Connect Pls. De laatste heeft onbeperkt 4G voor 59 pond per maand (of voor 95 euro per maand onbeperkt 5G), en wisselt tussen een Spaans en Engels IP-adres. Met die combinatie kan ik altijd remote werken.

Voordeel van Engels IP-adres is (of was) dat je (zonder VPN) in het Engels het EK kon kijken i.p.v. in het Spaans. Nadeel voor cryptotraders is dat Binance niet of beperkt werkt op een Engels IP-adres. Ook voor diensten als Netflix heeft de keuze nog gevolgen.

Ik ga deze onthouden, en uitproberen zodra ik een telefoon met esim-ondersteuning heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
NLblabla schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 20:42:
[...]

Dat is een hele interessante, bedankt voor het delen! Tot nog toe doe ik het met een combinatie van Tiekom en Connect Pls. De laatste heeft onbeperkt 4G voor 59 pond per maand (of voor 95 euro per maand onbeperkt 5G), en wisselt tussen een Spaans en Engels IP-adres. Met die combinatie kan ik altijd remote werken.

Voordeel van Engels IP-adres is (of was) dat je (zonder VPN) in het Engels het EK kon kijken i.p.v. in het Spaans. Nadeel voor cryptotraders is dat Binance niet of beperkt werkt op een Engels IP-adres. Ook voor diensten als Netflix heeft de keuze nog gevolgen.

Ik ga deze onthouden, en uitproberen zodra ik een telefoon met esim-ondersteuning heb.
Connectpls heb ik ook alleen die kan in veel landen enkel met Vodafone verbinden is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLblabla
Roy Tollenaar schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 07:26:
[...]

Connectpls heb ik ook alleen die kan in veel landen enkel met Vodafone verbinden is mijn ervaring.
Ik heb hun mifi, die zou automatisch verbinding met het sterkste netwerk moeten maken. Nadeel ervan is dat je niet handmatig een netwerk kan selecteren. Het is prima voor de kinderen om te Robloxen, maar niet altijd even stabiele verbinding. Met Tiekom kan ik wel netwerk selecteren, en daardoor eigenlijk altijd wel een goed netwerk kunnen oppakken, zelfs op de meest remote plaatsen waar we geweest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
NLblabla schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 08:44:
[...]

Ik heb hun mifi, die zou automatisch verbinding met het sterkste netwerk moeten maken. Nadeel ervan is dat je niet handmatig een netwerk kan selecteren. Het is prima voor de kinderen om te Robloxen, maar niet altijd even stabiele verbinding. Met Tiekom kan ik wel netwerk selecteren, en daardoor eigenlijk altijd wel een goed netwerk kunnen oppakken, zelfs op de meest remote plaatsen waar we geweest zijn.
Ah ik heb van Connectpls ook de esim, misschien hebben ze hun mifi afgeschermd dat je niet zelf aan de netwerk instellingen kunt komen.
Pagina: 1