Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justme27
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-11-2024
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Een 2.1 audio set voor op de PC.

Wat is je budget?
Maximaal €200,-

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik luister graag muziek en houd van een mooie audiobeleving. Daarnaast game ik ook nog wel eens en wil ook dat dit geluid lekker overkomt. Ik wil graag mooie diepe bastonen en heldere hoge tonen en vooral geen blikkerig geluid. Voor wat ik wil is een 2.1 genoeg. Tevens een afstandsbediening is gewenst zodat ik het geluid harder of zachter kan zetten zonder in de settings te moeten tijdens een game. Ik ben sonos gewend wat geluidsbeleving dus iets wat vergelijkbaar is zou erg fijn zijn. Ik speel momenteel spofify af via een sonos box en dat geluid is prima maar via games gaat dat (nog?) niet.

Wat heb je zelf al gevonden?
Er zijn enorm veel setjes beschikbaar en de reviews zijn erg variërend. Best buy's guides genoeg te vinden online maar ze zijn allemaal gesponsord of niet on topic.
Ik weet wel welke ik in ieder geval niet wil:
[list]
uitvoering: Creative Creative Pebble Plus (Zwart)
• hhttps://tweakers.net/pricewatch/456389/logitech-z533-zwart.html
[/list]

Welke vragen heb je hier nog over?
Wat zijn de opties voor een goed, ruimte vullend geluid met een goede basweergave en heldere hoge tonen en goede midrange? Beetje vergelijkbaar met Sonos? Ik hoor goede dingen over Edifier maar ook hier merk ik veel verschillende meningen. Ik heb een vrij hoge kamer (zeker 3.75 m hoog) en ook een gehoorprobleem dus ik hoor ook niet alles zoals de meeste anderen dat doen.
Puntje bij paaltje: muziek luisteren heeft absoluut de voorkeur tov een immersive gaming experience ;-)

Beste antwoord (via justme27 op 06-09-2023 15:25)

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-05 14:12

ResuCigam

BOFH

Ik ben zelf na jaren Logitech rommel over gegaan naar de Edifier 1380T van 100 euro en ik ben er erg blij mee: Ik vind het geluid echt prima zowel voor games als muziek, je kunt de bass en treble afstellen op de speaker zelf en er zit ook een afstandbediening bij voor het volume.

We do what we must because we can.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Voor gamen doen die 2.1 setjes het best grappig en komen de knallen en hoge tonen lekker door. Het ontbreekt vaak compleet aan het midden segment en dat is waar stemmen zitten.

Toen ik minder ging gamen en beter geluid wilde hebben, ben ik van een 2.1 naar 2 boekenplank speakers van Edifier gegaan. Die audio is lang niet zo goed als in de woonkamer, maar voor stemgeluid echt een verademing.

Uiteindelijk kun je alleen zelf bepalen wat je fijn vindt, maar blikkerig geluid is juist wat er veel uit de 2.1 setjes komt, alleen vaak overklast door de lage tonen speaker (ik durf ze geen subs te noemen :) )

Voor mooiere audiobeleving zou ik toch echt kijken naar 2 boekenplank luidsprekers, maar alles staat of valt met het budget.

Waarom Edifier dan toch vaak genoemd wordt, is omdat het makkelijk aansluit op je PC, geen aparte versterker nodig, afstandsbediening en ook BT, dus je kunt switchen naar audio van bijv je telefoon. Uiteraard kun je niet zowel geluid van PC en BT afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:12

dragonhaertt

@_'.'

Als je de ruimte hebt kan je het beste een goed setje boekenplank speakers kopen.

Een beetje degelijk setje speakers kost alleen, zeker als ze actief moeten zijn, al snel meer dan 200 euro.

Kleine speakers zijn gewoon niet erg goed, een subwoofer is compleet overbodig als je wat grotere speakers koopt.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-05 14:12

ResuCigam

BOFH

Ik ben zelf na jaren Logitech rommel over gegaan naar de Edifier 1380T van 100 euro en ik ben er erg blij mee: Ik vind het geluid echt prima zowel voor games als muziek, je kunt de bass en treble afstellen op de speaker zelf en er zit ook een afstandbediening bij voor het volume.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:20
Ik heb recent blind de Monkey Banana Gibbon AIR 2.0 aangeschaft en ben zeer onder de indruk wat je voor nog geen 200 euro kan krijgen. Hij klinkt goed, er missen alleen wat lage tonen, daarvoor zit er een subwooferuitgang zodat je hem kan uitbreiden met een subwoofer. Er zit een volumeknop op een van de speakers. Je kan hem ook gebruiken met bluetooth.

Natuurlijk is dit niet ruimtevullend (wat wel voor 200 euro?) maar voor bij de PC in een "nearfield" opstelling is dit denk ik alles wat je nodig hebt.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FQYPW
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 03-04 16:48
Je kan je Sonos boxen gewoon op een PC aansluiten via Bluetooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justme27
FQYPW schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 15:34:
Je kan je Sonos boxen gewoon op een PC aansluiten via Bluetooth.
Alleen toch als je een move hebt? Ik kan wel via spotify afspelen op een sonos box vanaf mijn pc maar ik kan niet (tenminste, nog niet gevonden hoe) geluid afspelen van mijn pc op een sonos speaker die zich in het netwerk bevindt ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justme27
ResuCigam schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 11:02:
Lijkt me een goede optie ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanceNovells
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-04 11:54
Ik wil ook graag mijn Logitech boxjes van de kringloop vervangen voor iets beters maar voor zover ik uit deze tutorial kan opmaken lenen niet alle Sonos-modellen zich als oplossing. Kende de Edifier helemaal niet maar die lijkt me voor dat geld echt een prima oplossing zeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justme27
Uiteindelijk gekozen voor de Edifier R1700BT Speakerset Bruin. Ik ben heel benieuwd want ze zijn nog onderweg.

• Dom
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 22-04 11:40

Dom

Ik ben momenteel ook op zoek naar beter geluid voor op het kantoor. Hoe bevallen de edifiers?

voor die 140 euro lijken het prachtige speakers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justme27
@Dom : Ze bevallen uitstekend! Goed geluid, lekkere bas maar ook goede hoge tonen. Ik ben er zeer tevreden over.
Pagina: 1