Toon posts:

pasta tussen peltier en waterblok?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik zou besluiten een peltier in te bouwen, moet ik dan nog wat tussen de peltier en de cpu/cooler stoppen? Arctic silver e.d.?

mzl

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:55

Whuzz

Dodgeball!

Voor zover mij bekend is het het beste om er OOK nog een (of 2, een al elke zijde van de peltier??) coldplate tussen te doen.

Correct me if wrong, ik ben me pas net in dit hele onderwerp aan het verdiepen...

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Verwijderd

Topicstarter
Wat is dan precies een coldplate? Dan moet de warmte toch weer twee lagen overbruggen? cpu naar coldplate en van colplate naar peltier en dan naar het coolblok weer.
Dat red het toch nooit, je krijgt zo toch alle hitte niet weg? Je moet de weg toch zo kort mogelijk houden?

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

In theorie is je gedachtengang goed ja. Maar de meeste peltiers zijn groter dan je CPU-core, waardoor ze niet efficient werken (klein contactoppervlak). Een coldplate (plaatje metaal, meestal koper?) zorgt voor een beter verspreiding van de warmte, waardoor je peltier efficienter werkt. Dus volgens mij heb je er minstens 1 nodig, tussen pelt en cpu...

• Sinlath
  • Laatst online: 06-03 18:20
volgens mij heb je voor de warme kant geen coldplate nodig mar moet ie juist direct op het koelblok zitten, zo word de warmte volgens mij beter afgevoerd.

Sinlath | Opinions may contain latency

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

ok, 1 coldplate dus.
Ik neem aan dat tussen de core en de coldplate wel pasta moet... geld dit dan ook voor tussen de coldplate en de pelt? En tussen de pelt en het koelblok? lijkt me wel toch...

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:54
1 coldplate is genoeg inderdaad..

Tussen het waterblok en het peltier kun je inderdaad het beste een beetje AS doen..

Tussen de coldplate en het peltier kun je beter gewone koelpasta doen (van die witte zooi). Deze kan beter tegen de lage temperaturen..

En tussen de coldplate en de core natuurlijk ook koelpasta dan!
Pagina: 1