Subwoofer doet niks, power lampje flikkert

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArtH90
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 25-09-2023
Beste forum leden.

Al jaren heb ik genoten van een Pioneer autoradio met daarbij een Sony versterker met subwoofer. Speakers allemaal nog origineel Opel Astra.
Sinds kort is het frontje van de autoradio kapot gegaan dus een nieuwe Pioneer radio aangeschaft. Het kan allemaal vies toeval zijn maar ineens doet de subwoofer het niet meer. Wat opvalt is dat het 'power' lampje van de versterker vaak uit is, en soms een beetje flikkert. Alsof er niet genoeg spanning is, of dat de aarde niet goed zou zijn.
Ik heb spanning gemeten, 12v is goed, ook de remote staat goed op spamming. Aarde heb ik nooit iets aan veranderd, dus zou goed moeten zijn, maar toch even opgeschuurd.
Ondertussen zelfs een andere radio nog geprobeerd en een andere sub met versterker, maakt allemaal niet uit, probleem blijft hetzelfde.
De kabels heb ik ook allemaal doorgemeten, daar meet ik 0 weerstand, dus ook niet oneindig.
Ik heb echt geen idee meer wat ik nog meer kan doen. Jullie?

Alvast hartelijk dank voor het meedenken!

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:08

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Alle kabels hebben weerstand, dus als je écht helemaal 0 meet gaat er iets niet goed.

Hoe is alles aangesloten? Gebruik je een RCA kabel voor het geluidssignaal of tap je af van het speakersignaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:23
Zou er nog ergens iets sluiting kunnen maken als de radio helemaal ingebouwd zit, dat geen sluiting maakt als je hem loshaalt om te testen?

De vaak voorkomende dingen heb je namelijk wel getest, zekering van de sub kun je nog even proberen of die goed vast zit en nog heel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daam
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-07 11:16
Icephase schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 10:47:
Alle kabels hebben weerstand, dus als je écht helemaal 0 meet gaat er iets niet goed.

Hoe is alles aangesloten? Gebruik je een RCA kabel voor het geluidssignaal of tap je af van het speakersignaal?
Als je met een multimeter meet en deze staat op een bepaalde manier ingesteld dan kan je wel degelijk 0 ohm meten, ookal is dat feitelijk niet zo. De gemeten waarde vindt plaats achter de komma, en het kan zijn dat je die niet ziet op het scherm, afhankelijk van je instelling.

Als ik meerdere ohms zou meten op een kabel van pak m beet 2 meter zou ik me juist wél zorgen gaan maken.

Stel dat je al 1 ohm zou meten over de kabel, dan betekend dat dat de kabel op 12 V al 12 watt aan vermogen verstookt als warmte, dat is bizar veel.

[ Voor 9% gewijzigd door Daam op 21-08-2023 11:10 ]

|  MacBook Pro | PC Acer Aspire M5810 | Foto Canon 60D, 50mm f/1.8, 18-135mm f/3.5, 28-200mm f/3.5, Rig |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArtH90
Wat Daam zegt. Ik meette idd 0.nogwat.
@Mar.tin Heb de radio er ook uit gehad toen ik testte, maakt niet uit. Zekering is goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArtH90
@Icephase ik heb RCA kabels. Heb ook de instellingen van de radio aangepast en alle verschillende modi geprobeerd, schijnt ook nog wel eens het probleem te zijn. Maakt niets uit.
Pagina: 1