Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongf7
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-09 12:34
Om te beginnen heb ik een eigen bv, ben dus voor onderstaande mijn eigen werkgever. De vraag heeft daarom alleen betrekking op de belasting.

Binnenkort koop ik privé een nieuwe auto (met de huidige bijtelling is dit voordeliger dan zakelijk).

Ik heb echter ook een auto in de zaak waar ik bijtelling voor betaal. Deze wil ik nog een tijdje aanhouden.

Kan ik dan de nieuwe privé auto zakelijk gebruiken en hiervoor een kilometer vergoeding aan mijzelf uitkeren ?

Waarschijnlijk zit hier een klein halfjaar overlap in, daarna gaat de zakelijk auto weg (ook naar privé, de korting op de bijtelling vanwege elektrische auto valt dan weg) en lijkt het mij hoe dan ook geen probleem meer.

Beste antwoord (via jongf7 op 21-08-2023 15:00)

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Ik denk dat dit geen probleem is. Ik pak wel eens de auto van mijn vriendin, of de motor (privé) voor mijn eigen bedrijf, en doe het zelfde.

Uiteraard hou ik wel een sluitende kilometer registratie bij in alle gevallen, dus kan desgewenst precies aantonen hoe zaken in elkaar steken.

Ook hou ik bij wanneer mijn bedrijfsauto bijvoorbeeld bij de garage is. Dit is niet noodzakelijk, maar better safe than sorry.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouweklimgeit
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
Ik zou niet weten waarom niet. Ik heb 2 motoren en 1 auto in de BV's, maar bij onze privé auto's hou ik gewoon de kilometers bij als het zakelijk is.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Koekstra
  • Niet online
Ik denk dat dit geen probleem is. Ik pak wel eens de auto van mijn vriendin, of de motor (privé) voor mijn eigen bedrijf, en doe het zelfde.

Uiteraard hou ik wel een sluitende kilometer registratie bij in alle gevallen, dus kan desgewenst precies aantonen hoe zaken in elkaar steken.

Ook hou ik bij wanneer mijn bedrijfsauto bijvoorbeeld bij de garage is. Dit is niet noodzakelijk, maar better safe than sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongf7
Bedankt alle twee. Dan ga ik er ook vanuit dat het gewoon mag 🙂

@Koekstra is het voor een sluitende registratie ook van belang de privé kilometers van je partner te registreren ?
Dat wordt een hele uitdaging dan 🙂
Of is het afdoende de zakelijke kilometers goed vast te leggen en de rest als privé te beschouwen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekstra
  • Niet online
jongf7 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 12:51:
Bedankt alle twee. Dan ga ik er ook vanuit dat het gewoon mag 🙂

@Koekstra is het voor een sluitende registratie ook van belang de privé kilometers van je partner te registreren ?
Dat wordt een hele uitdaging dan 🙂
Of is het afdoende de zakelijke kilometers goed vast te leggen en de rest als privé te beschouwen ?
Nee ik hou alleen de zakelijke kilometers bij.
Geen enkele reden om de privé kilometers bij te houden van een privé auto ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongf7
Ok top 🙂
Zakelijk sluitend gaat me wel lukken.

Ik heb hier uren op zitten googelen, maar dan kom je altijd uit op informatie over registratie dat je minder dan 500km privé rijdt in een lease auto (zodat je geen bijtelling hebt). Deze situatie heb ik niet kunnen vinden, dus erg blij met jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
jongf7 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 12:59:
Ok top 🙂
Zakelijk sluitend gaat me wel lukken.

Ik heb hier uren op zitten googelen, maar dan kom je altijd uit op informatie over registratie dat je minder dan 500km privé rijdt in een lease auto (zodat je geen bijtelling hebt). Deze situatie heb ik niet kunnen vinden, dus erg blij met jullie reacties.
Zal niet anders zijn dan een werknemer die met eigen auto zakelijke km rijdt.
Wellicht wel interessant om in het achterhoofd te houden, rij je met je prive auto schade tijdens een zakelijke rit dan lijkt me dat je die ook niet ten laste van de zaak kan brengen omdat je zelf kiest om prive te rijden terwijl er een leaseauto is.
Als mijn baas me vraagt om een zakelijke rit te doen met eigen vervoer en geen auto vd zaak beschikbaar stelt, dan zou ik die schade wel kunnen verhalen op de werkgever.
Pagina: 1