Hallo Tweakers,
Ik ben opzoek naar een nieuwe desktop om zelf te builden. Ik zou starten met te gamen op mijn werk-monitor (1080p / 60 hz), maar zou later wel willen uitbreiden naar een groter scherm.
De setup zou ik delen met mijn werk setup. Later zou ik dan ook een KVM switch kopen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral gamen (Red Dead Redemption, GTA, Call of Duty, ...) maar ook ontwikkeling voornamelijk in Visual Studio.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen 1000 en 1300 euro, het liefst zo weinig mogelijk.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een monitor van het werk (dell p2422he) die ik zou gebruiken.
Later zou ik willen upgraden naar een ultrawide (bijvoorbeeld Iiyama G-Master GB3467WQSU-B5). Maar eerst wat verder sparen
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles voor een basic gaming desktop samen te stellen, zie lijstje hieronder.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Het liefst AMD, maar dat hoeft niet.
Ik wil dat de case er wel goed uit ziet, want die zal wel in het zicht staan. Mijn oog is gevallen op de Fractal Design North.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Futurproof en niet te luid.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Is deze lijst goed in elkaar gestoken? Zien jullie enkele problemen?
Kan het eventueel nog goedkoper?
Ik ben opzoek naar een nieuwe desktop om zelf te builden. Ik zou starten met te gamen op mijn werk-monitor (1080p / 60 hz), maar zou later wel willen uitbreiden naar een groter scherm.
De setup zou ik delen met mijn werk setup. Later zou ik dan ook een KVM switch kopen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral gamen (Red Dead Redemption, GTA, Call of Duty, ...) maar ook ontwikkeling voornamelijk in Visual Studio.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen 1000 en 1300 euro, het liefst zo weinig mogelijk.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een monitor van het werk (dell p2422he) die ik zou gebruiken.
Later zou ik willen upgraden naar een ultrawide (bijvoorbeeld Iiyama G-Master GB3467WQSU-B5). Maar eerst wat verder sparen
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles voor een basic gaming desktop samen te stellen, zie lijstje hieronder.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Het liefst AMD, maar dat hoeft niet.
Ik wil dat de case er wel goed uit ziet, want die zal wel in het zicht staan. Mijn oog is gevallen op de Fractal Design North.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Futurproof en niet te luid.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Is deze lijst goed in elkaar gestoken? Zien jullie enkele problemen?
Kan het eventueel nog goedkoper?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 7600X Boxed | € 239,90 | € 239,90 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte B650M GAMING X AX (rev. 1.0) | € 177,- | € 177,- |
| 1 | Videokaarten | XFX Speedster SWFT 309 AMD Radeon RX 6700 XT CORE Gaming | € 373,- | € 373,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design North - TG Clear Chalk White | € 134,90 | € 134,90 |
| 1 | Processorkoeling | Cooler Master Hyper 212 Black Edition with LGA1700 | € 40,90 | € 40,90 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3238F16GX2-FX5 | € 99,90 | € 99,90 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM850x (2021) Zwart | € 155,65 | € 155,65 |
| 1 | Solid state drives | Lexar NM710 2TB | € 85,79 | € 85,79 |
| Totaal | € 1.307,04 | |||