Websites bouwen vaak niet goed op in Chrome

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabriel_Knight
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-06 19:13
Ik maak veel gebruik van Chrome.
Heb regelmatig dat websites niet goed laden.
Dit probleem heb ik al jaren.
Het ziet er als als volgt uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bZB0cYkW-KNpNz0uyOHXfE6PIQQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QIn80OOEWs3TV0zCXpCD2Iea.png?f=fotoalbum_large

Als ik dan de pagina ververs, ziet het er wel weer goed uit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3S9smR0Wq8OTNcWaDlJXtX6nDCg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LOL6yrbG4Lbg0Lzun9Z2PDDa.png?f=fotoalbum_large

Iemand enig idee wat dit is?
Dacht zelf een oude videokaart, maar heb nu een RTX 4070

Heb PC al opnieuw geïnstalleerd, maar probleem blijft terugkomen.
...

Beste antwoord (via Gabriel_Knight op 21-08-2023 10:20)

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03:48

Umbrah

The Incredible MapMan

Dit is 9 van de 11 keer een browser extensie of configuratie (de tip F12 is hier al genoemd, de debugger geeft doorgaans perfect aan wat er is gebeurd), en die ene van de 10 keer dat dat niet het geval is, is het een DNS probleem. De 11e is bonus "server gaar", en dat kan je met een andere machine uitsluiten.

Persoonlijk is het eenvoudigste om:

- Kijken of het probleem op een andere browser (ik gebruik Edge, dus mijn alternatief zou chrome zijn, of firefox) ook aanwezig is
- Kijken of het zonder extensies ook aanwezig is
- Kijken of het op 4G/5G (even je telefoon als bekabeld/draadloos accesspoint) ook zo is.

Of gewoon het wat techy probleem onder F12 oplossen ;)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvanderkroon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:11
Wat je ziet is dat de stylesheet (css) niet wordt ingeladen, dat heeft niks met je videokaart van doen. Tijdens het laden krijgt hij de css niet binnen dat kan een hikje zijn in je internet verbinding of een server die even niet reageert. Opnieuw laden van de pagina kan dat oplossen.

Wel is het vreemd dat je dit vaak hebt en alleen in Chrome. Wat daar het probleem is kunnen we met deze informatie niet achterhalen.

LG-HM051MR-U44 | Daalderop DUO 50l | 1500 WP Zuid | gasloos '23

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_BoKmeester
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 16-03-2024
Geen geïnstalleerde plugin (tracking/ad-blocker oid) die vervelend doet en bij her-installatie van Chrome ook weer geïnstalleerd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabriel_Knight
The_BoKmeester schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 09:24:
Geen geïnstalleerde plugin (tracking/ad-blocker oid) die vervelend doet en bij her-installatie van Chrome ook weer geïnstalleerd wordt?
Heb sinds enige tijd de "Malwarebytes Browser Guard" in de browser geinstalleerd.
Deze blokkeert van alles.
Kan deze es uit zetten, misschien helpt het.
Problemen heb ik echter al jaren, lang voordat ik deze plugin had geïnstalleerd.

Ga morgen van Ziggo over naar KPN.
Misschien dat dat ook nog verschil gaat maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabriel_Knight
jvanderkroon schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 09:21:
Wat je ziet is dat de stylesheet (css) niet wordt ingeladen, dat heeft niks met je videokaart van doen. Tijdens het laden krijgt hij de css niet binnen dat kan een hikje zijn in je internet verbinding of een server die even niet reageert. Opnieuw laden van de pagina kan dat oplossen.

Wel is het vreemd dat je dit vaak hebt en alleen in Chrome. Wat daar het probleem is kunnen we met deze informatie niet achterhalen.
Qua aantal keer moet je denken dat ik dit iedere dag wel heb op een site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:51
Het delen van je netwerk log zou handig zijn via Chrome.

F12 -> Network/netwerk.
Hoe zie dat er uit als iets niet wordt geladen?

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_BoKmeester
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 16-03-2024
Gabriel_Knight schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 09:29:
[...]

Heb sinds enige tijd de "Malwarebytes Browser Guard" in de browser geinstalleerd.
Deze blokkeert van alles.
Kan deze es uit zetten, misschien helpt het.
Problemen heb ik echter al jaren, lang voordat ik deze plugin had geïnstalleerd.

Ga morgen van Ziggo over naar KPN.
Misschien dat dat ook nog verschil gaat maken.
ik kan me vaag herinneren dat de Site van KPN inderdaad altijd zo'n een error had in Chrome. (jarenlang idd) Overstappen naar KPN gaat dit probleem niet oplossen. (hoop ik! Anders doet KPN heel raar)

Gewoon FireFox gebruiken. Klaar.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03:48

Umbrah

The Incredible MapMan

Dit is 9 van de 11 keer een browser extensie of configuratie (de tip F12 is hier al genoemd, de debugger geeft doorgaans perfect aan wat er is gebeurd), en die ene van de 10 keer dat dat niet het geval is, is het een DNS probleem. De 11e is bonus "server gaar", en dat kan je met een andere machine uitsluiten.

Persoonlijk is het eenvoudigste om:

- Kijken of het probleem op een andere browser (ik gebruik Edge, dus mijn alternatief zou chrome zijn, of firefox) ook aanwezig is
- Kijken of het zonder extensies ook aanwezig is
- Kijken of het op 4G/5G (even je telefoon als bekabeld/draadloos accesspoint) ook zo is.

Of gewoon het wat techy probleem onder F12 oplossen ;)
Pagina: 1