Welke 7900xtx?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baukie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09-04 19:27
Bedankt voor het helpen met bouwen van mijn nieuwe game pc. Amd 7700X 16gb ddr5, msi 650 tomahawk.

Ik zoek een?
GPU een AMD 7900xtx maar welke? Welke is nou kwaliteit en prijs technisch het slimst
om klaar te zijn voor 2K-4K gaming as 5 jaren.

Wat is je budget?
ronde de 1000 euro.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
ik wil graag prijs kwaliteit maar vooral solide en weinig gezeur.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 7700X Boxed€ 341,-€ 341,-
1MoederbordenMSI MAG B650 TOMAHAWK WIFI€ 213,48€ 213,48
1ProcessorkoelingThermalright Peerless Assassin 120 SE€ 0,-€ 0,-
1Geheugen internG.Skill Flare X5 F5-6000J3238F16GX2-FX5€ 99,90€ 99,90
1Voedingenbe quiet! Pure Power 12 M 850W€ 138,90€ 138,90
1Solid state drivesLexar NM790 2TB€ 99,75€ 99,75
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 893,03

Beste antwoord (via baukie op 25-08-2023 11:49)

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Deze generatie zijn de Pulse en de Merc de slechtste koelers helaas.

https://www.techpowerup.c...-rx-7900-xt-pulse/36.html
https://www.techpowerup.c...0-xtx-merc-310-oc/36.html

De TUF is heel erg veel beter dat het zeker de meerprijs waard kan zijn (mits redelijk).
Zolang de TUF een van de goedkoopste modellen is zijn alle andere modellen effectief een miskoop tenzij het geen optie is ivm grootte.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Faloude
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:45
Ik kan je niet meteen een model aanraden, maar de keuze van een AIB gaat niet veel verschil maken in prestatie FYI. Het verschil tussen verschillende merken van dezelfde videochip zit hem vooral in koelprestatie, geluidsproductie, fysieke formaat, video-out poorten en gewoon de uiterlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meljor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:40
De nitro schijnt heel goed te zijn en zelf heb ik de xfx merc 7900xtx die erg goed bevalt.

Van de rx6900xt heb ik de AMD reference die ook erg goed bevalt maar bij de 7000 series zou het weer nietijn keus zijn vanwege veel hotspot problemen (zeker in het begin erg slecht, weet niet hoe het nu is).

Veel aib kaarten hebben ook 3x8pin ipv 2x wat een betere stroomvoorziening kan leveren, zeker als je wilt overklokken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomg
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Zoals faloude ook al aangeeft ga je geen verschil merken in performance. Wel kan je zelf overklokken, maar dit gaat wel ten koste van flink minder efficientie.

De TUF is voor 1030 wel erg aantrekkelijk geprijsd en bevat een van de beste koelers die je kan krijgen.

De PG en Hellhound zijn wat goedkoper, maar daar boet je wel in op kwaliteit koeler. Je krijgt niet genoeg korting kijkende naar de totale prijs om die te overwegen (imo).

De Taichi is ook een interessante alternatief voor 20 meer, deze is iets minder dan de TUF, maar ziet er misschien wat mooier uit en is verassend compact (vergeleken met de TUF).

Alle andere kaarten zijn of te duur of niet bijzondere value.

Dus kies 1 van deze 2:
https://tweakers.net/pricewatch/compare/1891828;1933572/

Maar let wel op dat ze passen. Vooral de TUF is echt immens.

[ Voor 14% gewijzigd door Thomg op 21-08-2023 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baukie
Super bedankt voor de info.
Ik was voornemens voor de xfx te gaan vanwege de zware metalen kwaliteit.
Nu zal ik verder kijken naar deze 2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Wat ik tot nu toe in mijn zoektocht heb gevonden is dat je beter niet voor een NVIDIA partner kan gaan, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik er nog geen wetenschappelijk onderzoek op heb los gelaten gezien ik nog aan het kiezen ben tussen kamp NVIDIA en AMD.

Voorbeeld quote van Reddit :

Just go back from today till 2009.

Few examples:

Asus, MSI and Gigabyte copy pasting Nvidia coolers onto AMD cards.

MSI last and this Gens coolers they removed the coldplate, VRM cooling elements and this results in 2-3 heatpipes out of 7/8 making contact, which results in abysmal temperatures and terrible temperature deltas.

Asus ya can go back from RX5000 down to the first ATI HD cards. Shit coolers with barely any contact, miserable component quality and quality control.

Gigabyte, terrible PCB design, underpowered VRM design, misdesigned coolers, crap fans, display connector issues, breaking PCBs.

Just avoid them for AMD and stick with Sapphire, XFX, PowerColor or AsRock if you dont want trouble
.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:59

rapture

Zelfs daar netwerken?

Als je in de kast 35cm of meer inbouwlengte meet, haal een uitvoering: XFX Speedster MERC 310 AMD Radeon RX 7900 XTX Black Edition 1059 euro

Zwaar geschut, stevige bouwkwaliteit, goede koeling en met het gewicht van een laptop kan je iemand doodmeppen.

Als de kaart 32cm "kort" en goed gebouwd moet zijn, dan haal je uitvoering: Sapphire Pulse AMD Radeon RX 7900 XTX 1039 euro

Mag het iets meer kosten: uitvoering: Sapphire Nitro+ AMD Radeon RX 7900 XTX Vapor-X 24GB 1139 euro

Weg blijven van de AIB's die Nvidia koelers hergebruiken.

Gigabyte heeft last van barstende printplaten en wilt niet eventjes hele generaties aan grafische kaarten vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baukie
Bedankt. De TUF van Asus heeft nu tot oktober 100 euro cashback waardoor die op 929 komt.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

De TUF is heel erg veel beter dat het zeker de meerprijs waard kan zijn (mits redelijk).
Zolang de TUF een van de goedkoopste modellen is zijn alle andere modellen effectief een miskoop tenzij het geen optie is ivm grootte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:59

rapture

Zelfs daar netwerken?

Thomg schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 11:48:
[...]

Ik wist niet dat de TUF quad slot cooler heeft en er zijn thermal pads aan de backplate aangebracht.

Cosmetische backplanes die niet voor warmteafvoer gebruikt wordt, was een plaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baukie
rapture schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 13:19:
[...]

Ik wist niet dat de TUF quad slot cooler heeft en er zijn thermal pads aan de backplate aangebracht.

Cosmetische backplanes die niet voor warmteafvoer gebruikt wordt, was een plaag.
en hij is nu ook met 100 cashback.
Pagina: 1