Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoulsOnFire
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20-09 22:15

SoulsOnFire

My soul is on fireee...

Topicstarter
Kan ik een wandschakelaarmodule via de app activeren?

Ik heb buiten 3 lichtpunten via 3 verschillende schakelaars. Ik wil deze graag bedienen via de Hue app.

Er is 1 module verbonden met 1 buitenschakelaar en deze is verbonden via de Hue app en geeft een duidelijke melding wanneer ik de schakelaar aan of uit zet.
Ik wil graag deze module activeren / deactiveren via de app maar kan dit niet vinden.

Heb ik de functie van deze module verkeerd begrepen?

learning every day.

Beste antwoord (via SoulsOnFire op 22-08-2023 14:05)

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:18
Ik denk dat je de functie niet helemaal goed hebt begrepen. De Wall Switch Module is een zender waarmee je een Hue compatible lamp/groep/kamer kan besturen. Wat voor lichtpunten zijn dat, gewone lampen? Zitten die achter normale schakelaars? Als beide antwoorden 'ja' zijn: eerst hier Hue lampen in stoppen en de schakelaars vervangen door lasklemmen. Daarna kan je via de app deze lampen bedienen en is je schakelaar met WSM een extra fysieke optie om met een schakelaar hetzelfde te doen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Marco
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09:32
Zo’n schakelaar kan je niet bedienen via de app voor zover ik weet, maar waarom zou je dat willen? Je kan aparte zones of ruimtes aanmaken eventueel die alle lampen buiten sturen. Als alles al Hue is is dat geen probleem.

Of zitten de andere lampen en schakelaars nergens op Hue aangesloten?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:18
Ik denk dat je de functie niet helemaal goed hebt begrepen. De Wall Switch Module is een zender waarmee je een Hue compatible lamp/groep/kamer kan besturen. Wat voor lichtpunten zijn dat, gewone lampen? Zitten die achter normale schakelaars? Als beide antwoorden 'ja' zijn: eerst hier Hue lampen in stoppen en de schakelaars vervangen door lasklemmen. Daarna kan je via de app deze lampen bedienen en is je schakelaar met WSM een extra fysieke optie om met een schakelaar hetzelfde te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoulsOnFire

SoulsOnFire

My soul is on fireee...

Topicstarter
Archer_VC10 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 10:31:
Ik heb het inderdaad verkeerd begrepen dan. Ik dacht dat ik dan gewoon de schakelaar van op afstand kon bedienen. Ik ga nog even zoeken of er zulke opties bestaan aangezien alle buitenlampen vervangen al een serieuze meerprijs is.

Het nutteloos aankopen van een wall switch is ook jammer natuurlijk.

learning every day.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trippelb
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:14
Je zoekt zoiets

https://www.robbshop.nl/r...laar-2-draads-400w-zigbee

https://www.robbshop.nl/robb-smarrt-zigbee-inbouwschakelaar

Wel even opletten dat je de versie pakt voor het juiste type schakelaar.

[ Voor 44% gewijzigd door trippelb op 21-08-2023 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoulsOnFire

SoulsOnFire

My soul is on fireee...

Topicstarter
Super, bedankt voor de feedback. Het helpt me direct verder!

learning every day.

Pagina: 1