Verfsoort tuinhuisje

Pagina: 1
Acties:

• Bramtweakers
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 27-01 10:52
Ik ben bezig met het maken van een houten speelhuisje voor mijn kleine. De grondverf gaat er binnenkort op maar twijfel over de lak die erop moet. Ik wil het huisje een kleur geven en de vloer wit.

Mijn vraag: welke verf kan de buitenlucht/af en toe wat nattigheid aan en kinderschoentjes zonder het direct te begeven?

Hebben jullie ervaringen?

• Sgrovert
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:00
Ik zou de vloer niet snel wit maken. Daar zie je alle vuil direct op. Ik zou een donkere vloer adviseren.

Lost In Music

• Biatch
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-11-2025
(Dekkende) beits. Anders gewoon buiten lak. Ga gelijk voor een goed merk : Sikkens, sigma of wijzonol.

• Groningerkoek
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 20-01 17:00
Het staat hier in de omgeving vol met die dingen, alleen al tientallen hier in het dorp. En al die dingen weerstaan het Zweedse klimaat prima met beits of goed dekkende buitenlak. Keuze hier wordt bepaald door of je hout ruw (Beits) of glad (lak) is. Vloeren zijn zo goed als allemaal gebeitst omdat dit veel beter tegen alles wat de kinderen er mee uithalen kunnen.

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Kun je de vloer niet beter bekleden? Goedkoop kunstgras bijvoorbeeld. Meteen lekker zacht :)

Verder is Sigma S2U-allure gloss zo’n beetje de gouden standaard voor buitenschilderwerk. Moet trouwens wel lang drogen voor het goed hard en stoot/krasvast is.

[ Voor 20% gewijzigd door sOid op 20-08-2023 22:30 ]

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:36
Lijnolieverf, blijft lang zitten, kan goed tegen vocht, is vochtregulerend en is milieuvriendelijk.
Duurt ook wat langer voor het droog is.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• Bramtweakers
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 27-01 10:52
Top! Beits (dekkend) it is! Kan ik gronden voordat ik de beits erop doe of moet beits op hout worden gedaan?

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:22
Bramtweakers schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 06:55:
Top! Beits (dekkend) it is! Kan ik gronden voordat ik de beits erop doe of moet beits op hout worden gedaan?
Beits indd way to go. Deze vervolgvraag moet je natuurlijk even checken op het potje beits zelf, maar die gaat zeggen dat er geen grondverf op moet. Gewoon lekker drie lagen beits (want nieuw hout? Eerste laag beits eventueel iets aanlengen zodat het lekker in trekt) en je kunt jaren vooruit

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:58
heb laatst een kinder-modderkeuken met steigerhoutbeits (white wash) gedaan en wat werkte wel prettig.
Pagina: 1