Vliegen met een kind <2 jaar oud

Pagina: 1
Acties:
  • 6.001 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10:19
Volgende week gaan mijn vriendin, ik en onze dochter van 22 maanden oud op vakantie naar Californië. De vliegtickets hebben we geboekt: we vliegen vanaf schiphol via Lufthansa maar uitgevoerd door United Airlines direct naar San Francisco (en terug). We hebben 2 ruimbagagekoffers van ieder 23KG extra bijgeboekt.

Bij het boeken hebben we aangegeven dat we met 2 volwassenen zijn en 1 "baby" (jonger dan 2 jaar oud). We moesten naast onze eigen tickets voor ons dochtertje nog 83,84 euro bijbetalen.

Over het vliegen met een kind jonger dan 2 jaar heb ik nu een aantal vragen waar ik op de website van United geen antwoord kan vinden, bovendien ben ik benieuwd naar ervaringen en tips van andere Tweakers over vliegen met een kind.

1) Extra stoel. We kunnen vanaf 24 hr van tevoren inchecken en moeten daarbij aangeven dat we een "child on lap" hebben. Ik hoor soms dat kinderen een eigen stoel krijgen indien het vliegtuig niet volgeboekt is. Hoe maak ik de grootste kans dat we naast twee stoelen voor onszelf ook nog een stoel voor onze dochter kunnen krijgen. 10 uur vliegen is best lang dus wat extra ruimte is erg fijn. Kan een kind zomaar in zo'n stoel zitten of moet je dan nog een extra booster/zitje regelen?

2) Bagage Als ik het goed begrijp hebben we recht op 2x ruimbagage van 23 kilo stuk, 2x carry-on bagage, 2x personal items (kleine rugtas), een luiertas en een buggy die we mee mogen nemen. Wij willen ook (voor tijdens wandelingen) een rugdrager meenemen, vanwege het frame is dit een wat lomp ding die niet op te vouwen is. Hoe kunnen wij deze het beste meenemen? Daarnaast had ik ook ergens gehoord dat je niet zomaar iedere buggy mee kan nemen, enkel als deze zo op te vouwen is dat hij in de overhead compartments past. Wat zijn hierin bestpractices.

Los van bovenstaande hoor ik graag tips over het vliegen+reizen met een klein kind. Hoe ga je om met jetlags. etc.

We blijven 24 dagen weg en hebben vanaf dag 3 een huurauto. We slapen onderweg in hotels (die allen reeds geboekt zijn). We hebben het geluk dat we een makkelijk kind hebben maar 10 uur stilzitten en een flink tijdverschil is gewoon nogal wat voor zo'n kleine. Ik ben benieuwd naar de reacties!

AMD Ryzen 9 5900X | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X570 Aorus Elite | 32GB@3600Mhz | NH-D15 | 970 EVO 1TB | MX500 1TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • +70 Henk 'm!

• kwibox
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 05-05 21:28
Das heel simpel: laat je baby thuis en ga naar de camping op de Veluwe

Onpopulaire en ouderwetse mening: reizen is leuk en ik heb ook het een en ander afgereisd (o.a half jaar USA en Mexico). Ik zou echter 22 maanden oude babies lekker thuis laten. Ze zijn meeste gebaat bij de 3 R's en even op reis naar de andere kant van de wereld voor vakantie is daar geen onderdeel van. Wat als je kind ziek wordt op reis? Ook heeft hij of haar er straks toch geen herinneringen aan, dus behalve de insta fotos's hoeft het voor hem of haar moet. Je moet een boel extra zooi meeslepen, in het vliegtuig ben je anderen 10 uur lang tot last en je kunt je kind even niet uitleggen dat ie nu al moet gaan slapen vanwege het tijdsverschil. Ook al gedacht aan de pijn in de oortjes bij het stijgen of dalen waar deze leeftijd nog wel eens last van heeft?

Dan kan je nog zo'n makkelijk kind hebben, maar als het pijn, moe, honger of een volle luier heeft, is het brullen geblazen. Ik zou alvast een ludiek "sorry" kaartje laten drukken om uit te delen aan je medepassagiers.

Natuurlijk, als ouder hoef je niet alles van je leven voor je ouderschap om te gooien, maar ik zou dit soort verre reizen even uitstellen. Spaar zoiets op en ga als ze 10 jaar zijn ofzo...

Afijn, even concreet: het beleven van jetlags verschilt echt per persoon en is ook nog afhankelijk van de tijden waarop je reist.

In mijn ervaring heb je er het minste last van als je slaaptijd overslaat en dus extra moe op je bestemming op de normale lokale tijd gaat slapen. Hoe je dat praktisch inricht, ligt aan de concrete situatie.

Ik heb geen ervaring met het meenemen van buggies/draagtassen/enz maar weet wel dat dat soort dingen nogal kunnen verschillen per maatschappij en zelfs per vlucht. Informeer dus daar wat je mee mag nemen en op welke manier dat moet. Stuur ze een email of start een chat met de klantenservice.

[ Voor 52% gewijzigd door kwibox op 20-08-2023 20:07 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:56
kwibox schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 19:50:

Onpopulaire en ouderwetse mening: reizen is leuk en ik heb ook het een en ander afgereisd (o.a half jaar USA en Mexico). Ik zou echter 22 maanden oude babies lekker thuis laten. Ze zijn meeste gebaat bij de 3 R's en even op reis naar de andere kant van de wereld voor vakantie is daar geen onderdeel van. Ook heeft hij of haar er straks toch geen herinneringen aan. Je moet een boel extra zooi meeslepen, in het vliegtuig ben je anderen 10 uur lang tot last en je kunt je kind even niet uitleggen dat ie nu al moet gaan slapen vanwege het tijdsverschil. Ook al gedacht aan de pijn in de oortjes bij het stijgen of dalen waar deze leeftijd nog wel eens last van heeft?

Dan kan je nog zo'n makkelijk kind hebben, maar als het pijn, moe, honger of een volle luier heeft, is het brullen geblazen. Ik zou alvast een ludiek "sorry" kaartje laten drukken om uit te delen aan je medepassagiers.

Natuurlijk, als ouder hoef je niet alles van je leven voor je ouderschap om te gooien, maar ik zou dit soort verre reizen even uitstellen. Spaar zoiets op en ga als ze 10 jaar zijn ofzo...

Afijn, even concreet: het beleven van jetlags verschilt echt per persoon en is ook nog afhankelijk van de tijden waarop je reist.

In mijn ervaring heb je er het minste last van als je slaaptijd overslaat en dus extra moe op je bestemming op de normale lokale tijd gaat slapen. Hoe je dat praktisch inricht, ligt aan de concrete situatie.
toon volledige bericht
in basis vind ik dat je gelijk hebt, maar de reis is al geboekt dus jouw reactie is redelijk overbodig. Maar allejezus. Ik zou er niet aan moeten denken om met een baby zo veel te moeten reizen. Al dat gesleep met alle spullen. Hoe gaat het als het kind geen zin heeft en echt andere plannen heeft. Krijsen in de auto, niet willen slapen. moe, ziekerig, overgeven....

Wat betreft de lompe zaken zoals een buggy en rugdrager. Waarom koop je die niet op locatie? eventueel hier bestellen en bij jouw eerste verblijfsadres laten bezorgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
vraag 1:
Door een derde stoel te boeken. Je kan de maatschappij niet een stoel afdwingen - maar vaak is er veel mogelijk als er lege plekken zijn.

Vraag 2: vaak is het goedkoper om ter plekke een draagtas te kopen dan hem mee te nemen, is dat een optie ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10:29

Fanta

FordPerformance™️

Onpopulaire en ouderwetse mening: reizen is leuk en ik heb ook het een en ander afgereisd (o.a half jaar USA en Mexico). Ik zou echter 22 maanden oude babies lekker thuis laten. Ze zijn meeste gebaat bij de 3 R's en even op reis naar de andere kant van de wereld voor vakantie is daar geen onderdeel van. Wat als je kind ziek wordt op reis? Ook heeft hij of haar er straks toch geen herinneringen aan, dus behalve de insta fotos's hoeft het voor hem of haar moet. Je moet een boel extra zooi meeslepen, in het vliegtuig ben je anderen 10 uur lang tot last en je kunt je kind even niet uitleggen dat ie nu al moet gaan slapen vanwege het tijdsverschil. Ook al gedacht aan de pijn in de oortjes bij het stijgen of dalen waar deze leeftijd nog wel eens last van heeft?

Ik heb geen ervaring met het meenemen van buggies/draagtassen/enz maar weet wel dat dat soort dingen nogal kunnen verschillen per maatschappij en zelfs per vlucht. Informeer dus daar wat je mee mag nemen en op welke manier dat moet. Stuur ze een email of start een chat met de klantenservice.
toon volledige bericht
Ik sluit me hier bij aan. Dan maar een overbodige mening extra. Zo'n reis is voor velen een once in a lifetime experience, je ontneemt je kind de mogelijkheid om dit bewust mee te maken. Ik vind dat nogal wat. Tenzij je dit soort reizen regelmatig maakt omdat je het lekker breed hebt, dan moet je het uiteraard helemaal zelf weten, en hoop ik voor je medereizigers dat jouw kleine rakker niet 12 uur ligt te krijsen van de druk op de oortjes.

Daily driver | Ford Fanta | 280PK | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwibox
107mb schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 20:05:
[...]

in basis vind ik dat je gelijk hebt, maar de reis is al geboekt dus jouw reactie is redelijk overbodig. Maar allejezus. Ik zou er niet aan moeten denken om met een baby zo veel te moeten reizen. Al dat gesleep met alle spullen.
Dat snap ik, echter (afhankelijk van de duur) zou je je kind natuurlijk ook bij (schoon) ouders uit logeren kunnen doen als dat een optie is. Dat zou ik persoonlijk eerder doen dan je kleine mee nemen op zo'n reis.

Ook in de VS zijn goede baby spullen best prijzig, dus daar kopen kan prima maar gaat je wel wat kosten.

Als je daarvoor kiest: Amazon heeft diverse lockers door het hele land waar ie je spullen kan laten bezorgen, zitten bijvoorbeeld vaak in de 7eleven. Met wat goede timing en planning kan het op dag 1 voor je klaar liggen.

[ Voor 14% gewijzigd door kwibox op 20-08-2023 20:18 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-05 22:00

Bever!

3

Genoeg mensen die met kinderen onder de twee naar zuid frankrijk of Spanje rijden, wat maakt het uit? Wij zijn met de kinderen naar Curacao gevlogen toen ze nog klein waren, ging hartstikke goed maar hadden al meerdere keren gevlogen wellicht dat het uitmaakt. Ze hebben veel geslapen en tussendoor hebben we ze bezig gehouden zonder probleem. Kinderen zijn ook hartstikke leuk om mee te nemen als ze klein zijn, rare meningen hierboven dat kinderen alleen maar huilen en lastig zijn? Waarschijnlijk kinderloos.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-05 08:46
Moet me inhouden om niet op de lompe off topic reacties hierboven in te gaan.

Daarnaast: wij hebben onlangs lang gevlogen en gereisd met kinderen van 1 en 3. Ging prima, maar natuurlijk even afwachten hoe ze reageren. Een extra stoel kun je op hopen, maar ga je vast niet krijgen (tenzij je bij boekt). Hopelijk heeft je vliegmaatschappij wel van die babybakjes (klein bedje wst ze vooraan bij rij 1 aan de muur hangen). Die van ons kon daarin en heeft prima geslapen (vlucht van 10u). Zou vooraf checken of dat ding aanwezig is, en anders moet het indd op schoot. Zou proberen te zorgen dat je kind moe aan boord gaat als het ff kan - vallen ze nog makkelijker in slaap. Daarnaast veel spelletjes mee (volle ipad met filmpjes, stickerboek, etc.).

Kinderwagen in overhead heb ik nooit van gehoord (en die van ond kon daar zeker niet in). Je moet hem bij boarden vaak laten staan en dan gaat hij als laatst in het ruim (en er als eerst weer uit: staat ie klaar als je uit het vliegtuig stapt). Werkt met rolstoel net zo.

Neem aan dat je in US auto hebt gehuurd? Ideaal, en kan prima met klein kind! Lekker genieten.

Qua verdere bagage limieten: geen idee - daar zou ik wel even voor bellen. Zo’n draagtas is dan wel onhandig, en tenzij je hem makkelijk vast kun tiewrappen ofzo aan je kinderwagen, zul je hem denk ik als odd-sized baggage moeten inchecken (met bijbehorende kosten).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

kwibox schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 20:12:
Dat snap ik, echter (afhankelijk van de duur) zou je je kind natuurlijk ook bij (schoon) ouders uit logeren kunnen doen als dat een optie is.
Ja, 3,5 weken je ouders met een baby opzadelen, daar zullen ze je dankbaar voor zijn. "Wij zouden er vroeger niet aan denken om jou 3,5 weken te dumpen terwijl we op vakantie gingen!" :+

Over de extra stoel: als je geen derde stoel boekt is het gewoon geluk hebben. Misschien direct even bij de gate met de stewardessen kletsen maar daar houdt het wel op.

Over de bagage: dat zal je toch echt gewoon bij de luchtvaartmaatschappij moeten navragen, elke maatschappij heeft eigen regels over gewicht, maat, aantal en over uitzonderingen. Daar gaat geen GoT-reactie wat aan toevoegen.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• kwibox
Bever! schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 20:16:
Genoeg mensen die met kinderen onder de twee naar zuid frankrijk of Spanje rijden, wat maakt het uit? Wij zijn met de kinderen naar Curacao gevlogen toen ze nog klein waren, ging hartstikke goed maar hadden al meerdere keren gevlogen wellicht dat het uitmaakt. Ze hebben veel geslapen en tussendoor hebben we ze bezig gehouden zonder probleem. Kinderen zijn ook hartstikke leuk om mee te nemen als ze klein zijn, rare meningen hierboven dat kinderen alleen maar huilen en lastig zijn? Waarschijnlijk kinderloos.
Nee das heel simpel: in je eigen auto ben je je eigen baas: je bepaald zelf waar je heen gaat en wat je mee neemt, waar je overnacht en hoeveel je op een dag rijd. Luier vol? Stop je even bij een tankstation met alle ruimte en tijd om te verschonen. Ben jij of je baby het zat? Dan stop je bij een hotel een overnachting. Je kan ip zo bij al je spulletjes, ipvvan "owh shit die billendoekjes zitten in de ingechekte bagage... Beste baby ook die zo hard huilt dat de mensen in de auto naast je er last van hebben.

Zeker zijn kinderen leuk om mee te nemen; maar op een leeftijd van 22 maanden is het vooral voor jezelf "leuk" en niet voor je kind noch je medereisgenoten.

[ Voor 4% gewijzigd door kwibox op 20-08-2023 20:25 ]

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Jorissie87
Ik heb het gevoel dat we redelijk offtopic gaan. Ik heb mijn initieele post aangemaakt om te vragen naar tips en best-practices. Ik heb het gevoel dat ik in plaats daarvan verantwoording moet afleggen waarom ik deze reis ga maken. Maar vooruit, een stukje achtergrond.

Deze reis stond al heel lang op onze bucketlist, nog voordat we uberhaupt een kindje hadden. We streven al sinds haar geboorte na om flexibele ouders te zijn die niet bij iedere sociale aangelegenheid om klokslag 19:00 thuis willen zijn omdat ons dochtertje moet slapen. Dat heeft tot dusver zijn vruchten afgeworpen, ze is heel gemakkelijk om erbij te hebben en erg flexibel wanneer het ritme (iets) anders is. Ze huilt nauwelijks en gaat niet lopen jengelen. Als dat wel het geval was geweest waren we ook zeker niet aan deze reis begonnen. We weten dat het kan dus we doen het gewoon. Natuurlijk kun je je leven op safe spelen en er zullen ongetwijfeld genoeg rationele redenen te bedenken waarom wachten logischer is. Geen van deze redenen zijn overigens niet te overwinnen en wij kiezen voor emotie in deze. Ongetwijfeld gaan we onszelf gedurende deze reis een keer (of meerdere keren) tegenkomen maar soit. Wij kiezen daarvoor en dat is niet jullie probleem. Zo dat was even mijn frustratie, nu graag weer on-topic :+

AMD Ryzen 9 5900X | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X570 Aorus Elite | 32GB@3600Mhz | NH-D15 | 970 EVO 1TB | MX500 1TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:56
hier drie kinderen, en veel meegenomen op vakantie, echter geen verre vliegvakanties. Dus genoeg ervaringen! Afgelopen vakantie zijn we met de boot naar Noorwegen geweest, en op de heenweg twee krijsende kids aan boord gehad (bijna 4 uur lang) en op de terugweg maar één. Wel genoeg hoor. Moet er niet aan denken dat dit aan boord van een vliegtuig is, waar je geen kant op kunt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-05 22:00

Bever!

3

kwibox schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 20:23:
[...]

Nee das heel simpel: in je eigen auto ben je je eigen baas: je bepaald zelf waar je heen gaat en wat je mee neemt, waar je overnacht en hoeveel je op een dag rijd. Luier vol? Stop je even bij een tankstation met alle ruimte om te verschonen. Ben jij of je baby het zat? Dan stop je bij een hotel een overnachting. Beste baby die zo hard huilt dat de mensen in de auto naast je er ook last van hebben.

Zeker zijn kinderen leuk om mee te nemen; maar op een leeftijd van 22 maanden is het vooral voor jezelf "leuk" en niet voor je kind noch je medereisgenoten.
Ik ben ook eigen baas in een vliegtuig hoor, kan rustig rondlopen, dingen samen doen in een speelboekje, etc etc. In de auto is het kind vastgezet in een stoel en is dat het. Het is maar net wat je er zelf kan en wil maken.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:45
Ik heb twee keer met een baby in het vliegtuig gereisd. Beide keren naar Antalya, Turkije.
  • De buggie gaat gewoon het ruim in. Deze geef je af bij de slurf naar het toestel.
  • Je mag als eerste aan boord, want kind.
  • Extra stoel heb je niet, gewoon baby op schoot.
  • Vraag voor het opstijgen of de crew het flesje opwarmt. Geef deze pas NA het opstijgen….zuigen is goed tegen de dichte oren bij het opstijgen.
  • De rest van het toestel gaat je haten. Ja, haten. Zeker op zo’n lange vlucht. Omarm dat, kan je niks aan doen. Ik heb gehoord van mensen die voor alle andere passagiers oordopjes hadden meegenomen en deze uitdeelde.
Naar Turkije was oké te doen….de Turken houden van kinderen, en zo’n vlucht zit toch vol kinderen. Ik zou er persoonlijk niet over moeten denken naar SF te moeten vliegen met een baby. 4 uur vliegen is nog te doen…>10 uur IMHO niet.

Ps. Zorg dat je aan het GANGPAD zit….dan kan je makkelijk eruit met je baby om te ijsberen….. ga er maar vanuit dat jij de hele vlucht zult staan in het gangpad.
Op die Turkije vluchten vele leuke gesprekken met mede papas gehad….

[ Voor 11% gewijzigd door Panzer_V op 20-08-2023 20:28 ]

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:37

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

De reacties met "laat je kind thuis" hebben zelf denk ik geen kinderen.

Wij zijn met de kleine van toen ruim 1 tijdens een vlucht van 9 uur de "lul" geweest.
Ze vond het op de heenweg veel te leuk en speelde met alle kindjes. We hadden met KLM de rij geboekt met een bassinet. Dan heb je een reiswieg voor je en daar slapen ze meestal prima in. Die van ons heeft daar ook prima geslapen tot we turbulentie kregen. Toen is ze bij mama in slaap gevallen. Lamme arm maar verder ok. Toen de turbulentie over was wilde ze niet meer slapen en moest huilen. Na een 30 minuten in de draagzak bij bij papa en ik heb toen ruim 2 uur gestaan met haar in de draagzak. Ze sliep als een roos. Soms kregen we wat boze gezichten maar de meeste mensen vonden het heel goed want ze was stil. En dat telt eigenlijk het meeste.
Toen ik nog alleen reisde of zonder kinderen stoorde ik me er ook aan. Huilende kinderen bah!. Maar ik kocht oordopjes of een noisecancelling headphones.
Je kan niet verwachten dat het doodstil is aan boord. Dat is gewoon geluk.

Dat gezeur met zere oortjes is redelijk simpel. Bij ons kreeg ze borstvoeding tijdens stijgen en dalen.
En anders geven we wat te drinken, al dan niet met een rietje. (dus niet vlak daarvoor) Dan drinken ze niet meer. Of een snoepje of koekje. Als ze maar slikken.

Ik vind het heerlijk reizen met een kleintje. Ze hoort er gewoon bij en we gaan toch op vakantie.
En daarbij is het bij de meeste luchthavens dat je overal uit de rij wordt gepikt om bij de kortere rij te mogen staan of voorrang bij inchecken, security etc etc.

De kinderwagen laat je bij schiphol achter bij de ingang van het toestel en je pikt hem op bij uitstappen of soms bij de band. (vaak oddsize).

Vanaf 2 jaar mogen ze niet meer in de bassinet en moet je een eigen stoel kopen.
We hebben dat in sept voor het eerst maar dat is een vluchtje van 4 uur.

Een andere ervaring was naar zuid afrika. Dat was een nachtvlucht heen en terug. En beide heeft ze heerlijk geslapen. (ok ok ook soms bij mama op schoot)

Ik geef toe ik vind het soms nog steeds spannend. Maar ik ga er geen vakantie voor opgeven.
Misschien wat ego. maar dat is dan maar zo.

Ohja Jetlag, Uhhh gewoon aankomen en meteen nieuwe ritme aanhouden. En als ze daar moe zijn en ze slapen wat dan slapen ze maar even. Soms komen ze de eerste nacht. Meestal gaat het goed.

Edit:

Eens met hierboven. zorg voor een bassinet of GANGPAD!

[ Voor 13% gewijzigd door ApC_IcE op 20-08-2023 20:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013

Fanta

FordPerformance™️

Kinderen zijn ook hartstikke leuk om mee te nemen als ze klein zijn, rare meningen hierboven dat kinderen alleen maar huilen en lastig zijn?
Waar heb ik dat precies gezegd? ;)
Waarschijnlijk kinderloos.
Gelukkig wel, bewuste keuze.

Daily driver | Ford Fanta | 280PK | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-05 18:08

Barrycade

Through the...

Hoe had je het autostoeltje bedacht of huur/(het is eigenlijk) koop je die bij je huurauto.

Maar weet niet of je puur in Californië blijft of het Zuid West rondje gaat doen, in dat laatste geval verklaar ik je voor gek dapper als hell.

Als je gewoon Joe de locale toerist gaat uithangen en alleen in Californië blijft, mwha ik had het niet gedaan maar dat is te doen.

Wij zijn met een bijna 2 jarige en een bijna 5 jarige ook naar US geweest, maar dan naar Florida en een Camper daar gehuurd. Dat ging prima.

Wel 2x die kleine op schoot of staand in het gangpad. Dat is bikkelen voor de ouders, dus zorg voor goede afspraken onderling, want als je pech hebt kom je gebroken aan, als je geluk hebt slaap ze de hele reis. Zorg er voor dat je alles bij de hand hebt incl schone kleding voor kind en jezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorissie87
ApC_IcE schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 20:30:

Wij zijn met de kleine van toen ruim 1 tijdens een vlucht van 9 uur de "lul" geweest.
Ze vond het op de heenweg veel te leuk en speelde met alle kindjes. We hadden met KLM de rij geboekt met een bassinet. Dan heb je een reiswieg voor je en daar slapen ze meestal prima in. Die van ons heeft daar ook prima geslapen tot we turbulentie kregen. Toen is ze bij mama in slaap gevallen. Lamme arm maar verder ok. Toen de turbulentie over was wilde ze niet meer slapen en moest huilen. Na een 30 minuten in de draagzak bij bij papa en ik heb toen ruim 2 uur gestaan met haar in de draagzak. Ze sliep als een roos. Soms kregen we wat boze gezichten maar de meeste mensen vonden het heel goed want ze was stil. En dat telt eigenlijk het meeste.

Dat gezeur met zere oortjes is redelijk simpel. Bij ons kreeg ze borstvoeding tijdens stijgen en dalen.

Ik vind het heerlijk reizen met een kleintje. Ze hoort er gewoon bij en we gaan toch op vakantie.
En daarbij is het bij de meeste luchthavens dat je overal uit de rij wordt gepikt om bij de kortere rij te mogen staan of voorrang bij inchecken, security etc etc.

De kinderwagen laat je bij schiphol achter bij de ingang van het toestel en je pikt hem op bij uitstappen of soms bij de band. (vaak oddsize).

Vanaf 2 jaar mogen ze niet meer in de bassinet en moet je een eigen stoel kopen.
We hebben dat in sept voor het eerst maar dat is een vluchtje van 4 uur.

Een andere ervaring was naar zuid afrika. Dat was een nachtvlucht heen en terug. En beide heeft ze heerlijk geslapen. (ok ok ook soms bij mama op schoot)

Ik geef toe ik vind het soms nog steeds spannend. Maar ik ga er geen vakantie voor opgeven.
Misschien wat ego. maar dat is dan maar zo.

Edit:

Eens met hierboven. zorg voor een bassinet of GANGPAD!
toon volledige bericht
Ons dochtertje is dus bijna twee. Ze eet gewoon met de pot mee en kan zichzelf in simpele woorden goed uitdrukken. Ze kan hierdoor haar behoefte goed duidelijk maken aan ons. De tip van het gangpad is een goeie. Ik hoop heel erg dat de vlucht niet volgeboekt is. Mijn vriendin en ik hebben bij vorige vluchten (zonder kind) altijd bij het inchecken gekozen voor de stoel bij het gangpad en de stoel bij het raam. De middelste stoel blijft dan over en vrijwel niemand kiest vervolgens voor die plek bij het inchecken. Wanneer de vlucht echter volgeboekt is dan komt er vanzelf iemand op die plek maar je kan in overleg altijd aanbieden dat hij/zij bij het raam of gangpad mag zodat je alsnog naast elkaar zit (moet de eerste persoon nog tegenkomen die dan principieel alsnog tussen ons in wil blijven zitten :+). Ik hoop op deze manier alsnog een derde plekje te scoren O-)
Barrycade schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 20:35:
Hoe had je het autostoeltje bedacht of huur/(het is eigenlijk) koop je die bij je huurauto.

Maar weet niet of je puur in Californië blijft of het Zuid West rondje gaat doen, in dat laatste geval verklaar ik je voor gek dapper als hell.

Als je gewoon Joe de locale toerist gaat uithangen en alleen in Californië blijft, mwha ik had het niet gedaan maar dat is te doen.

Wij zijn met een bijna 2 jarige en een bijna 5 jarige ook naar US geweest, maar dan naar Florida en een Camper daar gehuurd. Dat ging prima.

Wel 2x die kleine op schoot of staand in het gangpad. Dat is bikkelen voor de ouders, dus zorg voor goede afspraken onderling, want als je pech hebt kom je gebroken aan, als je geluk hebt slaap ze de hele reis. Zorg er voor dat je alles bij de hand hebt incl schone kleding voor kind en jezelf.
We hebben een comfortabele SUV gehuurd en rijden rond. We gaan wel degelijk het grotere rondje doen (SF, LV, LA met de parken) dus relatief veel rijden. We gaan in totaal 3,5 week dus spreiden de autoritten wel. Onze dochter slaapt nog in de middag enkele uren dus willen vooral rond die periode gaan rijden. Overigens vind ze autorijden helemaal geweldig, ze spreekt al redelijk wat woordjes en noemt alles op wat ze ziet!

[ Voor 18% gewijzigd door Jorissie87 op 20-08-2023 20:42 ]

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09:54
ApC_IcE schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 20:30:
Wat is dat voor een vreemde aanname? Genoeg ouders zullen dit hun kind niet aan willen doen en hun medereizigers niet aan willen doen. Juist de mensen met kinderen weten denk ik heel erg goed hoe storend een kind kan zijn en weten ook dat een kind echt niks heeft aan een vakantie in het buitenland op die leeftijd. Wij gaan expres nog niet met onze kinderen kinderen op vliegvakantie, dat komt wel als ze ouder zijn.

@Jorissie87 wanneer vertrekken jullie? In de ochtend of avond? Want als jullie kind wakker is zul je ook aan entertainment moeten gaan denken?

Verder zal je het merendeel van de vragen even aan de vliegmaatschappij moeten stellen aangezien elke maatschappij weer eigen beleid heeft. Wel lijkt het mij ook voor jullie erg lang om jullie kind 10 uur op schoot te hebben zitten?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kwibox
Jorissie87 schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 20:23:
Ik heb het gevoel dat we redelijk offtopic gaan. Ik heb mijn initieele post aangemaakt om te vragen naar tips en best-practices. Ik heb het gevoel dat ik in plaats daarvan verantwoording moet afleggen waarom ik deze reis ga maken. Maar vooruit, een stukje achtergrond.
Tips en practices heb je ook zeker gekregen, maar niet degene die je wilt horen ;)

Afijn, ik zou afhankelijk van hoe goed je kind een doorslaper is en je concrete vliegtijden pogen om haar (en zelf ook) zo snel mogelijk op de lokale normale tijden te laten slapen.

Dus bv zo lang mogelijk wakker houden (tot zo ver dat op een normale manier kan) als jullie bv om 18:00 lokale tijd aankomen. Zodat er op de hotelkamer lekker geslapen kan worden op de gebruikelijke lokale tijd.

Als julie overdag aankomen zou ik vooral niet een extra slaapje laten doen.Gewoon nog een halve dag op stap, ook al ben je dan > 24 uur wakker en val je om van de slaap.

Je bent dan de 1e (halve dag) bijzonder moe, valt s avonds dan goed in slaap zodat je de 2e dag redelijk uitgerust op stap kan.

Van te voren je ritme aanpassen is ook een strategie, maar dat is praktisch wat lastiger uitvoerbaar vanwege de relatief drukke periode voor je vlucht. Van te voren extra slapen komt er vaak niet vanwege gedachten als: "heb ik dit en dit ook ingepakt? Ik hoop dat de huurauto klaar staat" :P

Dus zsm je normale ritme oppakken en dat ligt dus erg aan je vertrek en aankomst tijden.

Over de bagage had ik al wat tips gegeven.

Fijne reis. Een auto huren en over de PCH tussen SF en LA rijden kan ik van harte aanbevelen.

[ Voor 9% gewijzigd door kwibox op 20-08-2023 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

Jorissie87 schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 20:37:
[...]

Ons dochtertje is dus bijna twee. Ze eet gewoon met de pot mee en kan zichzelf in simpele woorden goed uitdrukken. Ze kan hierdoor haar behoefte goed duidelijk maken aan ons. De tip van het gangpad is een goeie. Ik hoop heel erg dat de vlucht niet volgeboekt is. Mijn vriendin en ik hebben bij vorige vluchten (zonder kind) altijd bij het inchecken gekozen voor de stoel bij het gangpad en de stoel bij het raam. De middelste stoel blijft dan over en vrijwel niemand kiest vervolgens voor die plek bij het inchecken. Wanneer de vlucht echter volgeboekt is dan komt er vanzelf iemand op die plek maar je kan in overleg altijd aanbieden dat hij/zij bij het raam of gangpad mag zodat je alsnog naast elkaar zit (moet de eerste persoon nog tegenkomen die dan principieel alsnog tussen ons in wil blijven zitten :+). Ik hoop op deze manier alsnog een derde plekje te scoren O-)
Wij kiezen altijd de stoelen bij het boeken.
Dan dus die met bassinet. Bij KLM en British Airways kunnen ze daar in tot 2 jaar.
Ik snap je keuze over die stoel. Echter bij een vol toestel is het gokken.
Bij binnenkomst toestel moet je METEEN naar de purser of stewardess gaan en vragen of die vol zit. Zo niet vraag je het netjes. Bij ons is het 3 keer gelukt met een lege stoel en 1 keer niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:46
Jorissie87 schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 20:23:
Ik schaam me ook een beetje voor m'n mede-tweakers. Natuurlijk kun je een mening hebben over zo'n reis, maar dat was de vraag niet. Net zoiets als die adviezen om Windows opnieuw te installeren als je een probleempje wilt oplossen. Of zelfs Linux gaan gebruiken. De vraag was om tips hoe met een baby te reizen in het vliegtuig. Want dat is best vervelend, hoe flexibel en 'makkelijk' je kind ook is.

Hou er rekening mee dat ook kinderen druk op de oren kunnen krijgen bij het opstijgen en landen. Ze kunnen dit vaak niet goed uitleggen, maar als je kind tijdens het opstijgen en landen hard aan het huilen is, dan weet je wel zo'n beetje wat er aan de hand is. De truukendoos voor volwassenen is wat lastiger toe te passen bij kinderen, maar als je bijvoorbeeld zorgt voor wat te kauwen (liga's oid) dan wordt er ook geslikt en heb je kans dat het minder wordt. Belangrijk is ook om als ouder ontspannen en rustig te blijven. Als je zelf gestressed bent, dan neemt je kind dat heel makkelijk over.

Wat je bagage betreft, daar heb ik niet zoveel verstand van. Ik zou denk ik een eenvoudige opvouwbare 2e hands buggy kopen, die kun je desnoods daar laten zodat je op de terugweg niet die extra bagage hebt. Maar 2x 23kg, my god, wat neem je allemaal mee? Ik ben (met volwassen kinderen, dat dan weer wel) naar New York geweest en we hadden alleen 10kg handbagage en hier en daar een rugzakje. Voor een baby heb je natuurlijk wel wat extra spullen nodig, zoals extra luiers en voeding, maar toch geen 23 kilo? Alle bagage die je bij je hebt, loop je mee te slepen. In de trein/taxi/metro etc, ik zou daar niet vrolijk van worden. Laat zoveel mogelijk rommel thuis, je redt je wel.

Tja, een kind van 2 krijgt die reis natuurlijk niet bewust mee, maar daar is niks aan te doen. Je kunt misschien later als je kind 12 oid is de reis nog eens overdoen, leuk voor haar en voor jullie zelf om herinneringen op te halen, maar voor nu is het niet anders. Soms wil je als ouder ook zelf iets doen en je kind is er nu eenmaal, die kun je niet even voor 3 weken ergens achterlaten. Dus gewoon maar mee dan, ik zou hetzelfde hebben gedaan.

Een extra stoel voor je kind in het vliegtuig, als je er zeker van zijn zul je die gewoon moeten betalen. Anders blijft het een gok. Maar jullie zijn met z'n 2en en je kunt je kind afwisselen toch?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eMiz0r
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05 20:10
Inmiddels al een keer of 7 gevlogen met die van ons van inmiddels 32 maanden. Begonnen vanaf zn eerste jaar ongeveer. 6x binnen Europa (max anderhalf tot 2u), eenmaal richting Dubai en die 7 uren heb ik spijt van gehad als haren op mn hoofd.

Ik ben het eens met de reacties van mensen die wel of geen kinderen hebben: niet doen. Je kleine maak je er niet blij mee en jezelf dus ook niet.

Goed, je hebt al geboekt dus dat advies komt wel te laat :)

Kinderwagen is hier altijd mee gegaan naar de stoel op 1 keer na: https://www.joolz.com/nl/nl/buggy/joolz-aer/310000-M.html. Ding is aardig goed in te klappen en daarmee kleiner dan 90% vd hutkoffers die mensen tegenwoordig meeslepen als “handbagage”.

En download lekker veel Netflix kids series op de iPad. Normaliter zijn we niet zo van de schermen, maar op een vlucht is dag echt een uitkomst.

[ Voor 9% gewijzigd door eMiz0r op 20-08-2023 20:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stilgar
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik heb ook zo’n reis gemaakt (west VS rondreis) met een kind van 18 maanden en dat kan prima gaan. Elk kind is anders, ons kind heeft niet gehuild in het vliegtuig. Laat je niet aanpraten dat mensen je gaan haten. Jij kent je kind het beste.
In ons geval is het wel zo dat het al sinds twee maanden oud regelmatig vliegt, omdat we veel familie in het buitenland hebben. Verder helpt de juiste voorbereiding met kinderen (entertainment in vele vormen, van stickerboekjes, slijm, snoepje, nieuw klein speelgoed, etc).

Wat je mee kan nemen wat betreft bagage hangt helaas ook van de maatschappij af, wij selecteren daar de maatschappij ook een beetje op.

Wij vlogen met klm en namen een autostoel en rugdrager mee. We hebben het zonder buggy gedaan.

Als je een grotere kinderwagen meeneemt wordt deze bij de gate ingenomen en ontvang je die op je bestemming of bij de gate, of bij de odd size luggage. Dat hangt van de bestemming af. Wij nemen ook altijd een draagzak mee in handbagage. Neemt weinig ruimte in en als de kinderwagen er niet is bij de gate ben je nog steeds mobiel.

Het lastigste was misschien wel voor het kind om te wennen aan het tijdverschil. We hebben wel midden in de nacht met een heel wakker kind gezeten in een hotel :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Wij hebben een dochter van nu bijna 4 en ze is al een aantal keer de wereld rond geweest met ons (Zuid-Amerika, Azië etc.). Volgende reis staat gepland voor januari om naar Maleisië te gaan.

Voor onze dochter zijn alle reizen heel leerzaam geweest. Ze leert veel over de wereld om haar heen, o.a. van de verschillende culturen tot aan natuur en topografie. Mede hierdoor spreekt ze een aardige woordje Engels, weet wat religies zoals het hindoeisme en de islam is etc.

Laat je niet ontmoedigen door wat zeurpieten hier die weinig inhoudelijks toevoegen.

Wat tips op basis van onze ervaringen:
- Plan tijdens je reis en de dagen daaromheen niet te veel in. Reisdagen kosten veel energie, ook al verloopt de reis soepel. Jetlag kost iedereen een paar dagen om aan te wennen.
- Zorg dat je goed voorbereid het vliegtuig instapt. Denk aan genoeg entertainment, extra eten en drinken voor de kleine etc.
- Wij hebben persoonlijk altijd een extra stoel voor de kleine aangeschaft tijdens de vlucht zodat iedereen lekker kon zitten en ze lekker kon liggen om te slapen.
- Voor de hele lange vluchten (meer dan 8 uur) proberen we, waar mogelijk, altijd de reis te doen met een tussenstop. Bv een aantal dagen in Dubai verblijven als je naar Indonesië gaat zodat je 2 keer 6.5-7 uur moet vliegen ipv 1 hele lange vlucht.
- Onze dochter is al sinds 1.5 jaar zindelijk dus wij hebben een opvouwbare wc-bril verkleiner zodat ze overal hygiënisch naar de wc kan.
- Wij hebben een opvouwbare kleine buggy die geschikt is als handbagage en daardoor niet in het ruim hoeft.
- Wij hebben backpacks van 40L die precies geschikt zijn als carry-on bagage waardoor we alles op de rug mee kunnen nemen en we geen bagage hoeven te in te checken of duwen.
- Check altijd of je een autostoel mee kan huren bij het huren van de auto, meestal kan dat wel voor een meerprijs van een paar euro per dag.
- Zorg voor een goede reisverzekering die ook alles voor de kleine dekt.
- Onze dochter is extra gevaccineerd tegen oa hepatitis omdat ze in landen is geweest waar het hygiënisch minder goed is dan in NL.
- Lees je altijd goed in omtrent gezondheidsrisico's in bepaalde gebieden voor je op vakantie gaat.
- Zorg dat je telefoonnummers en contactgegevens van zorgverzekeraars/ambassades etc op hebt geschreven.
- Handwassen onderweg is een uitstekende manier om minder spullen mee te hoeven sjouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:59

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Wat ander geluid dan "laat je kind thuis" en "straks krijst je kind alles bij elkaar"

Wij reizen al vanaf jongs af aan (vanaf 1 jaar) met onze kids. Geen centje pijn. Nu is elk kind anders en jij gaat het straks ervaren :)
Jorissie87 schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 19:29:

1) Extra stoel. We kunnen vanaf 24 hr van tevoren inchecken en moeten daarbij aangeven dat we een "child on lap" hebben. Ik hoor soms dat kinderen een eigen stoel krijgen indien het vliegtuig niet volgeboekt is. Hoe maak ik de grootste kans dat we naast twee stoelen voor onszelf ook nog een stoel voor onze dochter kunnen krijgen. 10 uur vliegen is best lang dus wat extra ruimte is erg fijn. Kan een kind zomaar in zo'n stoel zitten of moet je dan nog een extra booster/zitje regelen?
Kind mag gewoon zonder booster / zitje in de stoel. Als de vlucht niet vol is kan je bij het inchecken kijken of ze de stoel naast jullie vrij kunnen maken / houden. Anders heb je uiteraard pech :). Mijn zoon bij United nog 10 uur op schoot gehad toen we eco vlogen, ging prima.
2) Bagage Als ik het goed begrijp hebben we recht op 2x ruimbagage van 23 kilo stuk, 2x carry-on bagage, 2x personal items (kleine rugtas), een luiertas en een buggy die we mee mogen nemen. Wij willen ook (voor tijdens wandelingen) een rugdrager meenemen, vanwege het frame is dit een wat lomp ding die niet op te vouwen is. Hoe kunnen wij deze het beste meenemen? Daarnaast had ik ook ergens gehoord dat je niet zomaar iedere buggy mee kan nemen, enkel als deze zo op te vouwen is dat hij in de overhead compartments past. Wat zijn hierin bestpractices.
Buggy kan mee tot aan de gate. Daar laat je het achter en gaat het in het ruim. Daarna komt het als afwijkende bagage weer op een aparte band terecht.
Los van bovenstaande hoor ik graag tips over het vliegen+reizen met een klein kind. Hoe ga je om met jetlags. etc.
Onze kinderen schieten heel snel in de nieuwe tijdszone. Papa en mama doen er langer over ;). Mijn tips: neem genoeg afleiding mee (speelgoed), probeer (nog) niet te denken aan een video kijken (je entertainment zit op schoot) en voldoende eten (vliegtuigeten en jonge kinderen gaat niet heel goed samen)

Laat je niet afschrikken door sommige reacties hier. Vliegtuig zit vol kinderen / baby's. En ja die huilen wel eens (die van ons hoor je toevallig nooit, maar dat is niet bij alle kinderen zo). Hoort er bij :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-05 12:32
Check of ze bassinet seats hebben. Dit zijn babybedjes die meestal bij de voorste plaatsen aan de muur hangen. Deze plaatsen hebben ook meer ruimte (kan ze op de grond zitten). Zo niet vraag wat bij checkin mogelijk is. Een flesje of speen kan helpen met het drukverschil tijdens het stijgen of dalen.
Neem wat zaken mee om haar bezig te houden en wat zaken die ze lekker vindt.
De buggy hoeft niet bovenin. Die moet je achterlaten bij het instappen en slaan ze onderin op.
Kun je de rugdrager uit elkaar schroeven, Zo niet zal hij in de tas moeten (als dat lukt)

Ga er vanuit dat de vlucht vermoeiend is (om haar bezig te houden) dan valt het mee. Aan de jetlag ontkom je niet. Dat merk je de eerste nacht wel, als zij nog op NL schema zit ;-)

Geniet er van en dat er nog maar vele reizen mogen volgen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
eMiz0r schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 20:46:
Kinderwagen is hier altijd mee gegaan naar de stoel op 1 keer na: https://www.joolz.com/nl/nl/buggy/joolz-aer/310000-M.html. Ding is aardig goed in te klappen en daarmee kleiner dan 90% vd hutkoffers die mensen tegenwoordig meeslepen als “handbagage”.
Wij hebben deze buggy ook voor onze dochter. Uitstekend ding. Makkelijk in gebruik en goede bouwkwaliteit.
Zou deze zeker aanbevelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MMulder13
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 07:01
Wat gaaf man! Zijn van plan volgend jaar met onze dochters van dan bijna 5 en 1.5 ook naar de west kust te gaan, dus ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Panzer_V schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 20:25:
De rest van het toestel gaat je haten. Ja, haten. Zeker op zo’n lange vlucht. Omarm dat, kan je niks aan doen. Ik heb gehoord van mensen die voor alle andere passagiers oordopjes hadden meegenomen en deze uitdeelde.
[/list]
Ik ben net terug van een lange reis en kreeg (weer, tweede keer in zijn leven) een compliment dat onze zoon van 2 zich zo goed heeft gedragen. Niet gehuild, prima geslapen, niemand lastig gevallen. Dus dat de rest van de passagiers je gaan haten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Nu online
Iets te eten geven tijdens het dalen is een prima tip tegen de druk op de oren. Protip: overdrijf het niet, want anders komt nog voordat het vliegtuig geland is al dat lekkers er weer uit en uitgespreid op jouw schoot ziet en ruikt het toch minder lekker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:55

M2M

medicijnman

't zal liggen aan het kind. Hier is het al puinhoop en drama als we langer dan een half uur in de auto zitten, maar wellicht valt 't mee.

Heb wel vaker last gehad van andermans kinderen in het vliegtuig. Zo'n verkouden snotneus die de gehele vliegreis gekrijst heeft. 110db+ krijs. Max vermogen van mijn overear headphones en ik kon de dialoog van de film niet volgen. Ouders waren ook wanhoop nabij aangezien helemaal niets hielp. Filmpjes, speelgoed, eten, drinken, ijsberen in t gangpad, uit 't raampje kijken. En landing ging naar 120db. Pijn in de oortjes.

En dat dus al 3 keer op onafhankelijke trips meegemaakt. Dus uhhh, succes :). Zorg er in ieder geval voor dat je kind niet verkouden wordt / is en dat de oordruk weg kan.

-_-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 36835

We Are Borg schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 20:55:
[...]

Ik ben net terug van een lange reis en kreeg (weer, tweede keer in zijn leven) een compliment dat onze zoon van 2 zich zo goed heeft gedragen. Niet gehuild, prima geslapen, niemand lastig gevallen. Dus dat de rest van de passagiers je gaan haten?
Je snapt toch wel dat geldt als je perfect gedragende zoon dat niet doet. En dat weet je dus vaak niet van te voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:57
Ook onlangs naar California geweest (camperreis) met zoontje van 1 en zoontje van 3,5.
Slapen heenweg ging niet zo goed met de 1-jarige. Hadden eigen stoel voor hem, wat ideaal is, maar slapen deed hij enkel in de draagzak. Terugweg het autostoeltje vanuit de camper meegenomen (moesten we toch zelf kopen) en vastgezet in vliegtuigstoel. Dat was ideaal en werkte goed.

Bassinet is bij KLM tot 65cm en 10kg. Daar voldoet een 1 jarige vaak al niet eens meer aan. Dus dat was ook geen optie bij ons.

Aantal buggies (zoals die Joolz hierboven) kan je meenemen als handbagage in vliegtuig. Past dus in de overhead bakken. Dat is wel prettig, want dan weet je zeker dat de buggy bij de hand hebt als je uit vliegtuig komt. Op sommige vliegvelden is het toch wel een flink eind lopen na de vlucht tot aan de bagagebanden. Met een jong kind + lange vlucht ben je dan heeeeel blij als je de buggy bij de hand hebt.
M2M schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 20:56:
't zal liggen aan het kind. Hier is het al puinhoop en drama als we langer dan een half uur in de auto zitten, maar wellicht valt 't mee.
Dat deden die van ons in NL ook wel eens, maar in vliegtuig en camper was dat opeens geen probleem meer. Wonderbaarlijk :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Anoniem: 36835 schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 21:01:
[...]

Je snapt toch wel dat geldt als je perfect gedragende zoon dat niet doet. En dat weet je dus vaak niet van te voren.
Dus gaat @Jorissie87 dit nu voor het eerst ervaren: hoe is onze dochter tijdens het vliegen. Met wat pech is het zoals @M2M het schets en 1 groot drama. En misschien valt het heel erg mee en kan de TS vaker een mooie reis maken met zijn jonge dochter :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Om eerlijk te zijn heb ik veel meer vervelende volwassen etterbakken in het vliegtuig meegemaakt, en die zouden beter moeten weten, daar waar babies en heel kleine kinderen dat niet kunnen. De meeste ouders zijn ook niet blij met een krijsende baby... Heb zelfs een keer in een MD-11 met 2-5-2 stoelen aan het gangpad in de 5 gezeten, en op de twee stoelen naast me een echtpaar met baby waar alles mis was gelopen met de boeking. Het betekende veel opstaan (ik kan zelf niet in het midden zitten, krijg ik claustrofobie van, altijd gangpad), de ouders verontschuldigden zich elke keer. Shit happens.

Met ANC koptelefoons en muziek is er ook wel met het gehuil om te gaan. Grow up :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:16
Voor het opstijgen en dalen zorgen dat ze wat te kauwen hebben. Dat zorgt ervoor dat ie weinig tot geen last van zijn oren zal hebben. Bij het inchecken aan de bali vragen wat er mogelijk is ivm de baby, vaak kunnen ze best iets regelen.

En over dat gedoe hierboven dat jonge kinderen altijd lastig zijn, bij ons zijn ze met 2 jaar al de hele wereld over gevolgen (onze jongste is zelfs met 3 jaar voor het eerst naar school gegaan in Z-Korea). Geen van beide heeft ooit tot enige overlast gezorgd in een vliegtuig. Mijn ervaring is dat het vooral aan het gedrag van de ouders ligt hoe lastig kinderen zijn (uitzonderingen daar gelaten natuurlijk, je kunt altijd pech hebben :+ ). Zelfs een keer een kind van een stel op schoot gehad omdat ie volgens hun onhandelbaar was (ik zat in dezelfde rij). Vooral moeder had vliegangst en dat zorgde ervoor dat het kind niet rustig bleef zitten en tig keer voorbij kwam. Even gevraagd of ik een filmpje voor hem zou opzetten en binnen 5 minuten zat ie lekker rustig te kijken.

Hoe dan ook is het belangrijkste dat je goed voorbereidt bent en zelf gewoon rustig doet. Dus op tijd aanwezig zijn, zorgen dat je iets voor het opstijgen en dalen hebt en iets voor onderweg. En dat laatste is dan wat te eten/snoepen en iets te doen.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eMiz0r
  • Laatst online: 06-05 20:10
redwing schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 21:06:
Zelfs een keer een kind van een stel op schoot gehad omdat ie volgens hun onhandelbaar was (ik zat in dezelfde rij). Vooral moeder had vliegangst en dat zorgde ervoor dat het kind niet rustig bleef zitten en tig keer voorbij kwam. Even gevraagd of ik een filmpje voor hem zou opzetten en binnen 5 minuten zat ie lekker rustig te kijken.
Voegt weinig aan deze discussie toe verder, maar wat een held ben je als je dit doet :)

Voor ouders is een huilend/krijsend kind ook vreselijk maar je hebt het vaak niet in de hand. Toch voel je je enorm opgelaten. Zeker in zo’n situatie is een helpende hand echt fantastisch.

Wilde ik even gezegd hebben, carry on 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Een verstopte neus als gevolg van een verkoudheid kan voor extra druk op de oren zorgen, met nonstop huilen tot gevolg. Dan kan neusspray (xylometazoline, lage dosering) helpen. Is in NL veel eenvoudiger verkrijgbaar dan in het buitenland. Wel even overleggen met de neusarts, is niet bedoeld voor hele jonge kinderen.

Daarnaast een heleboel kleine cadeautjes bij de hand hebben ter afleiding (kan iets simpels zijn als een stift).

Mooie reis in ieder geval.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tuxie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:14

Tuxie

En WeL nU!

Moet altijd wel lachen om dit soort topics. En de voorspelbare voor/tegen reacties :Y

Kijk, je komt hier toch een soort van bevestiging vragen. Anders vraag je niet als mid-dertiger op een techforum hoe je met een dreumes moet reizen op een lange afstandsvlucht, nadat je alles al geboekt hebt. Dan laten de reacties zich wel raden.

Aan de andere kant zijn we hier wel Tweakers, affakkelen hoeft niet en iedereen heeft toch wel eens second thoughts bij een beslissing? Laten we elkaar gewoon helpen....

De meeste tips zijn al gegeven. En als vader van twee kinderen die dit nooit aandurfde, wens ik je heel veel plezier op vakantie. Komt vast goed, als jij relaxt bent is jouw kind het ook. En als ik krijsende kinderen in het vliegtuig hoor, heb ik meer medelijden met de ouders en het kind dan mijn eigen irritatie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09:54
Offtopic.

[ Voor 97% gewijzigd door Outerspace op 20-08-2023 23:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MMulder13
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 07:01
Offtopic

[ Voor 97% gewijzigd door Outerspace op 20-08-2023 23:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 36835

We Are Borg schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 21:03:
[...]

Dus gaat @Jorissie87 dit nu voor het eerst ervaren: hoe is onze dochter tijdens het vliegen. Met wat pech is het zoals @M2M het schets en 1 groot drama. En misschien valt het heel erg mee en kan de TS vaker een mooie reis maken met zijn jonge dochter :)
Precies, gewoon proberen. Als het niet gaat, weet je het voor de volgende keer. Op voorhand al zeggen dat het ellende is/wordt, is een angstige mindset.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jorissie87
Tuxie schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 21:42:
Moet altijd wel lachen om dit soort topics. En de voorspelbare voor/tegen reacties :Y

Kijk, je komt hier toch een soort van bevestiging vragen. Anders vraag je niet als mid-dertiger op een techforum hoe je met een dreumes moet reizen op een lange afstandsvlucht, nadat je alles al geboekt hebt. Dan laten de reacties zich wel raden.

Aan de andere kant zijn we hier wel Tweakers, affakkelen hoeft niet en iedereen heeft toch wel eens second thoughts bij een beslissing? Laten we elkaar gewoon helpen....

De meeste tips zijn al gegeven. En als vader van twee kinderen die dit nooit aandurfde, wens ik je heel veel plezier op vakantie. Komt vast goed, als jij relaxt bent is jouw kind het ook. En als ik krijsende kinderen in het vliegtuig hoor, heb ik meer medelijden met de ouders en het kind dan mijn eigen irritatie.
Mwa, de enige reden waarom ik op Tweakers deze vraag stel, is omdat ik verder eigenlijk geen sociale media gebruik. Daarnaast zie ik medetweakers doorgaans als slimme mensen die weten wat ze zeggen. Dat daar ongetwijfeld een hoop mensen tussenzitten die deze reis niet gemaakt zouden hebben snap ik en ik geef ze groot gelijk maar dat is niet de reden waarom ik dit topic startte. Die reis komt er hoe dan ook, ik stelde enkel 2 specifieke vragen en vroeg daarnaast om algemene tips van ouders die hetzelfde hebben ondernomen. Dat er dan vervolgens een discussie losbart over het wel of niet vliegtuigreizen met een klein kind had ik eerlijk gezegd niet verwacht.

Desonanks lees ik door de welles/nietes berichten een aantal interessante tips dus het heeft al met al zijn nut wel verdiend ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:57
Alle mensen, wat een zure reacties hier, waar gaat dit over?!
Kinderen kunnen vliegen en reizen echt fantastisch vinden. Je kent als ouder je eigen kind het beste dus luister vooral niet naar mensen die denken dat de enige leuke vakantie die met je kind op een camping in Nederland zitten is.

Ik herinner ons eerste tripje met klein kind in het vliegtuig. Super geïnteresseerd in alles wat je tegenkomt en ziet op zo'n reis. Heerlijk om dat met je kindje en als gezin mee te maken, en ik zou zeggen ga er vooral van genieten, mooie herinneringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:26

Sport_Life

Solvitur ambulando

We zijn een paar keer met een baby naar Portugal gevlogen, ging op zich prima. Nu hebben we er 3 (jongste is 2) en vliegen dit najaar naar Spanje.

Zorg dat er vantevoren genoeg gedronken en geslapen is, dat scheelt.

In een leven voor onze kinderen heel veel gevlogen en kan me niet herinneren ooit last te hebben gehad van kinderen. Wel van stinkende, asociale (stoel continu naar beneden) en dronken volwassenen.

Check trouwens ook Amerika-forum, daar zijn veel ervaringen met kinderen te vinden, en geen kinderloze zuurpruimen zoals hier ;). Ook handig voor tips qua camper ed.

[ Voor 20% gewijzigd door Sport_Life op 20-08-2023 22:18 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
@Jorissie87 Mijn ervaring van vorig jaar (KLM AMS-> Rio de Janeiro) met een kind van 2,5 jaar.

1: Kind was ouder dan 2 en moest een eigen stoel hebben. Duur geintje maar wel een geluk, die 11/12 uren wil je niet de hele tijd met een kind op schoot zitten. Kind kreeg vlak voor vertrek een kadootje: een magbeetboek waar die allerlei voertuigen mee kon maken. Is daar 10 uren zoet mee geweest! Kind wilde niks anders meer en het hele vliegtuig kon 'm niks schelen... Geen enkel beetje lawaai geproduceerd waar wij ons voor zouden schamen. Het was een voorbeeldpassagier. Natje, droogje, loopje op z'n tijd...

Alleen de terugweg was die moe, vertrektijd was eigenlijk al voorbij z'n lokale bedtijd. Dat was 10 minuten brullen, hard... We hebben 'm met z'n beiden moeten fixeren omdat wij wilden dat hij zou gaan slapen. Na die 10 minuten was alle energie er uit en heeft hij 8 uren geslapen.

En ja, ik zou zo weer een verre trip met ons kind maken. Hoewel die nu een jaar ouder is en nog meer praat dan m'n vrouw is het écht een genot om dat te aanschouwen.

2: Wij hadden de buggy in elkaar geklapt, 2 zeilbinders met ballen (ja, werkelijk waar) er omheen zodat die niet uit ging klappen bij het optillen. Ding moest in het ruim. Maakte voor ons niet zoveel uit, in het vliegtuig wordt je toch niks met een buggy. Bij aankomst worden dat soort dingen als eerste uitgeladen en bij de deur van het vliegtuig gezet, in de slurf. Dus het vliegtuig uit, kind in de buggy en lekker weer verder.

Ik zou zeggen: blijf lekker ontspannen in de rijen op Schiphol, zorg voor afleiding en iets nieuws wat je kind nog niet eerder heeft gekregen of gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-05 10:15

toon volledige bericht
Maat van me heeft anders zijn zoontje van pas enkele maandjes oud meegenomen naar Amerika voor rondreis met camper. Wegens omstandigheden moeten terugvliegen naar een land in Azië en komt over enkele maanden weer vervroegd terug naar Nederland.

Kindje heeft pas zijn 1ste verjaardag gevierd.

Als ik jou moet geloven dan had hij het beste thuis kunnen zitten met dat kindje en dit allemaal niet moeten doen?
Lekker kortzichtig. 8)7
Je kan ook bijvoorbeeld niet reageren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 762779

Ik vloog al vanaf mijn geboorte (geboren in Nederland 1983). Ik herinner mij nog goed dat we naar Iran gingen als baby met Lufthansa en overstap in Frankfurt am Main. Ik ging met mijn moeder jaarlijks in de zomervakantie tot mijn 10e op bezoek bij mijn opa & oma en tante en ooms in Teheran. Ik sliep in de armen van mijn moeder. Was groot vliegtuig Lufthansa Boeing 747-400! Vanaf Frankfurt am Main naar Tehran

Dat duurde voor mijn gevoel eeuwen! Amsterdam naar Frankfurt am Main en overstap was 3 tot 5 uur en dan nog eens van Frankfurt am Main naar Tehran rechtstreeks.

Later gingen we rechtstreeks met de KLM en Iran Air vanaf Amsterdam Schiphol. Laatste keer Iran voor mij was oktober-november 2015 (enkeltje via Casablanca naar Tehran via Abu Dhabi) met ETIHAD Opa helaas overleden februari 2016.

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 762779 op 20-08-2023 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwibox
Dit is verre van constructief

[ Voor 73% gewijzigd door Outerspace op 20-08-2023 23:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

We scholen in Nederland ook op ATLS en gebruiken dit zowel pre hospitaal als hospitaal.
Prehospitale zorg is in Nederland wel echt van een fors hoger niveau dan Amerika of vele andere landen.

Maargoed OT:

- ga uit van op schoot of boek een stoel
- er zijn Buggys die heel klein inklappen. Die mogen boven je stoel. Meerwaarde is vrij weinig. Gewoon in het ruim is prima.
- oordopjes en een snoepje (zure mat, kletskop zoiets ludieks) voor mensen die direct naast je zitten.
Verder entertainment meenemen. Niet teveel bezig zijn met schermtijd ofzo. Dat komt daarna weer wel.

De ervaring gaat je kindje echt wel onthouden.
Enjoy!

[ Voor 36% gewijzigd door Outerspace op 20-08-2023 23:26 . Reden: Quote aangepast ]

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-05 10:15
Offtopic.

[ Voor 97% gewijzigd door Outerspace op 20-08-2023 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Laatst online: 10:08

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Dicht voor onderhoud

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Modbreak:Dit topic is aangemaakt om tips mbt het vliegen met kleine kinderen te delen. Er is nu al flink door wat comments een offtopic discussie gaande of vliegen met een kind verstandig is of niet, dat was niet de intentie van @Jorissie87 .

Nu weer ontopic aub

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

Nog een toevoeging:
Je hoopt het nooit nodig te hebben.
Een toestemmingsformulier dat je alleen mag reizen met je kind waar beide ouders op hebben getekend. Staat op de site vd overheid.
Mocht er wat gebeuren kan je die overleggen met kopie paspoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ApC_IcE schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 07:31:
Nog een toevoeging:
Je hoopt het nooit nodig te hebben.
Een toestemmingsformulier dat je alleen mag reizen met je kind waar beide ouders op hebben getekend. Staat op de site vd overheid.
Mocht er wat gebeuren kan je die overleggen met kopie paspoort.
Die is wel heel belangrijk. Ik vloog terug vanuit Nederland met de twee kids en mama was nog in Australie. Dat vond mevrouw de douanier dus niet OK. Mijn vrouw werd uit haar bed gebeld, ik werd behandeld als een halve crimineel want ja, je moet natuurlijk wel de hele website van de Nederlandse overheid doorlezen!

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Wij hebben het bewust nooit gedaan, naar aanleiding van ervaringen uit de tijd dat we nog geen kleine hadden.

Tijdens een vlucht van Curaçao naar NL was wel het toppunt. Vloog een stel met "unhappy baby" in de Premium en er ontstond aardig wat gezeur met mensen die "unhappy" waren over de vlucht waar ze "fors voor betaald hadden". Kind heeft zo'n beetje de hele nacht de hele Premium wakker gehouden. :) Toen kwamen ze op het lumineuze idee om dan maar de Premium uit te lopen als het kind weer begon. Gelukkig voor ons was de crew het daar niet zo mee eens. Na een paar opmerkingen van passagiers werd gevraagd om dat niet meer te doen.

Zoek vooral goed uit wat je mee kunt nemen qua bagage voor de kleine. Kan me niet voorstellen dat je je halve huis extra mee mag nemen voor 83 euro. Die lompe rugdrager zou zeker een probleem kunnen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Travelan
  • Laatst online: 22:48
Even voor de mensen die het hier over 'baby' hebben.. Een kind van 22 maanden, zeg maar 2 jaar, is echt geen baby meer. Dat kan doorgaans al lang lopen en praten. Vaak zijn die prima te vermaken dus de vlucht is echt het probleem niet. Onhandelbare kinderen in vliegtuigen zijn voor mij ook echt een enorme ergernis, maar dat ligt doorgaans écht niet aan het kind.
Ook onthoud een kind van 2 echt heel erg veel. Ik ben 34 en kan vakanties van toen ik anderhalf was nog helder voor de geest halen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Misschien ben ik dan wel de uitzondering, maar ik kan me vage flarden voor de geest halen van vakanties toen ik 8 was. Ik heb echt nul herinneringen van toen ik anderhalf was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Travelan schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 09:08:
Even voor de mensen die het hier over 'baby' hebben.. Een kind van 22 maanden, zeg maar 2 jaar, is echt geen baby meer. Dat kan doorgaans al lang lopen en praten. Vaak zijn die prima te vermaken dus de vlucht is echt het probleem niet. Onhandelbare kinderen in vliegtuigen zijn voor mij ook echt een enorme ergernis, maar dat ligt doorgaans écht niet aan het kind.
Ook onthoud een kind van 2 echt heel erg veel. Ik ben 34 en kan vakanties van toen ik anderhalf was nog helder voor de geest halen.
Dat verschilt een beetje. Onder de 2 jaar is aan de vroege kant voor "actieve herinneringen". Dat een kind van bijna 2 geen "baby" meer is, dat klopt. Maar dat geeft alleen wat andere uitdagingen. Een dreumes is erg mobiel en nieuwsgierig en de kans is groot dat het een hele uitdaging wordt om die 10 uur te vermaken in een vliegtuig.10 uur is lang.

Wat waarschijnlijk wel helpt, is een tablet met wat filmpjes erop ofzo. Maar eigenlijk wil je zo'n klein kind ook niet 10 uur achter een tablet hebben.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:14

Bezulba

Formerly known as Eendje

Tartarus schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 22:36:
[...]

Maat van me heeft anders zijn zoontje van pas enkele maandjes oud meegenomen naar Amerika voor rondreis met camper. Wegens omstandigheden moeten terugvliegen naar een land in Azië en komt over enkele maanden weer vervroegd terug naar Nederland.

Kindje heeft pas zijn 1ste verjaardag gevierd.

Als ik jou moet geloven dan had hij het beste thuis kunnen zitten met dat kindje en dit allemaal niet moeten doen?
Lekker kortzichtig. 8)7
Je kan ook bijvoorbeeld niet reageren.
Zie modbreak

[ Voor 27% gewijzigd door Outerspace op 21-08-2023 12:52 ]

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travelan
  • Laatst online: 22:48
Anoniem: 39993 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 09:34:
[...]
Wat waarschijnlijk wel helpt, is een tablet met wat filmpjes erop ofzo. Maar eigenlijk wil je zo'n klein kind ook niet 10 uur achter een tablet hebben.
Niet elke dag nee. Maar een keertje? Kan echt geen kwaad hoor. Daarnaast is het ook echt geen probleem om even rondje vliegtuig te doen als je kindje onrustig wordt van zo lang stilzitten. En inderdaad 10 uur is wel een fixe reis, maar naar Griekenland of Italië vliegen is wel goed te doen. 2 dagen opgesloten in de auto of 2 uur in een vliegtuig. Ik zou het wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tritimee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-05 21:29
Poeh 10 uur, onze kleine man (15 maanden) vliegt binnenkort weer een paar uurtjes met ons mee. Dit keer bewust wat korter, afgelopen 2 vluchten waren 2x, 3,5 en 5 uur, bij die laatste heen en weer vlucht was hij 10 maanden. Daarin merkten wij al dat hij behoorlijk mobiel werd, dus we zijn benieuwd aankomende vlucht. Meneer wil al absoluut niet meer blijven zitten en wil alles bekijken.

We hebben voor de zekerheid een baby koptelefoon gekocht, hij is helemaal gek van de teletubbies, dus dat mag hij nu wat langer gaan kijken op de Tablet, of lekker op schoot slapen bij een van ons.

onze voorbereiding is vooral:
mini krentenbollen en een beker water mee. wellicht ook nog wat klein speelgoed waar hij op schoot mee kan spelen, maar dat zal beperkt zijn en dus Koptelefoon + iPad met de teletubbies.

Gelukkig is de kleine man gek op eten en vliegen we 's ochtends heel vroeg. Dus hopelijk valt hij nog even in slaap :)

Succes met de vlucht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Travelan schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 09:46:
[...]

Niet elke dag nee. Maar een keertje? Kan echt geen kwaad hoor. Daarnaast is het ook echt geen probleem om even rondje vliegtuig te doen als je kindje onrustig wordt van zo lang stilzitten. En inderdaad 10 uur is wel een fixe reis, maar naar Griekenland of Italië vliegen is wel goed te doen. 2 dagen opgesloten in de auto of 2 uur in een vliegtuig. Ik zou het wel weten.
Ik vraag me af, of het me dat waard zou zijn. Zeker op een dergelijke jonge leeftijd is het gewoon "een bril kweken".

Vliegen is echt niet te vergelijken met een lange autorit. Op 10km hoogte zijn er geen plekken waar je even uit kunt stappen om de kinderen even "uit te laten".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricktachtig
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 06-05 21:35
Wij hebben ook een reis van 3 weken gemaakt in Zuidwest USA. Ons zoontje was toen 1,5 jaar oud. Wij hebben toen express voor een directe vlucht richting San Francisco met KLM gekozen en vlogen terug middels een directe vlucht vanaf Las Vegas. Beide vluchten hebben we economy comfort geboekt in de rij met bassinet en hebben een eigen stoel geboekt voor ons zoontje. Hierdoor hadden we een hele rij van 3 stoelen voor ons als gezin en erg veel beenruimte zodat hij met al zijn speelgoed lekker kon spelen op de grond op zijn kleedje. Hij heeft zich de hele vlucht uitstekend vermaakt, niet gehuild en van een jetlag was geen sprake bij aankomst. Af en toe een beetje rondlopen vond hij ook leuk. Met name contact zoeken met mede reizigers was leuk. Laat je niet wijsmaken dat alle kinderen vliegen vervelend vinden en vaak huilen.

We hebben een eigen buggy meegenomen en de rest zoals een reiswiegje en andere benodigdheden daar gekocht en weggegeven op ons laatste logeeradres.

Met name alle hikes vond hij leuk in de draagzak en door dat wat af te wisselen met speeltuinen heeft hij een fantastische tijd gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorissie87
Bezulba schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 09:40:
[...]

Ja. Voor een kind onder de 3 is dit geen toegevoegde waarde. Je kan net zo goed 5 pakken melk meenemen, dat is dan hetzelfde gewicht en zal dezelfde ervaring meekrijgen.
reizen met kleine kinderen doe je voor jezelf en het kind is dan bagage met een eigen mening. Prima als je dat doet in je eigen auto/camper, wat minder als je 300 andere passagiers er mee tot last bent omdat je zo nodig om je 30ste rond de wereld moet of dat nu goed is voor het kind of niet.
Er is een verschil tussen herinneren en onthouden. Een kind zal later niet bewust terug kunnen vertellen wat het heeft gedaan. Er worden wel enorm veel verbanden aangemaakt in de hersenen. Het kind kent immers ook allemaal woorden en weet welke objecten erbij horen. Als het zijn hoofd tegen de tafel stoot kan het dagen later nog naar de tafel wijzen en "au" roepen. Dat heeft het op dat moment dus geleerd. Qua ontwikkeling kan een dergelijke reis dus zeker wel een meerwaarde hebben. Dat gezegdhebbende, we maken deze reis idd initieel puur voor onszelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:58
Travelan schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 09:08:
Pas vanaf je 10e onthoud je dingen die je de rest van je leven bij je houdt, heeft onderzoek laten zien.

Het brein is erg creatief in het maken van "herinneringen". Wellicht ben je geholpen door de fotoboeken ;-).

Verder ben ik kamp niet vliegen.. Mn vakantie begint vanaf de reis, die gelijk flink verpest word door zon jankkind in een vliegtuig.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Je weet pas of het gaat met die kleine als je gaat. En zoals je hier in dit topic kunt lezen, je kunt zeer wisselende resultaten hebben. Met onze oudste had ik het geen issue gevonden, die is de rust zelve. Onze jongste daarentegen. Voor geen goud. Categorie klassieke huilbaby, maar ze kent alleen standje orkaan. Ze is net twee en pas sinds een maandje of vier is er weer wat rust in de tent.

Als je een vast slaapritueel hebt (in dit boek kun je een mooie basisvariant vinden) met bijbehorende attributen, dan kun je er voor zorgen dat je dat zo veel als mogelijk ook in het vliegtuig in stand houdt. Met bewust wakker houden zodat ze beter slapen heb ik zelf met beide kinderen geen goede ervaringen. Ze worden er alleen maar onrustiger van, in slaap vallen duurt langer en de gehele slaap is niet van langere duur.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• posttoast
  • Laatst online: 09:45
Ik ben met mijn beide kinderen gaan vliegen vanaf dat ze ongeveer een jaar waren. Dat waren op dat moment niet de langste vluchten (5 uur ongeveer) maar dat ging echt helemaal prima. Ook een keer een vlucht gehad met gigantische vertraging, waardoor we in plaats van om een uurtje of 1900 (handig, want bedtijd) om 2330 vertrokken (onhandig, want ver voorbij bedtijd). Niks aan de hand. Een langere vlucht had ook prima gelukt. En nee, dit gaat niet voor iedereen op, het ene kind zal het makkelijker trekken dan het andere kind.

En verder eens met wat veel mensen hier zeggen: een kind van 22 maanden is al lang geen baby meer, dus dat is in mijn optiek sowieso niet te vergelijken. En dat het kind het zich later niet kan herinneren: je eigen leven stopt niet als je kinderen krijgt he. Je kunt ook gewoon zelf dingen blijven doen die je leuk vindt (zo lang het niet ten koste gaat van het kind in kwestie).

Edit: oh ja, de eerste keer hadden we geen losse stoel geboekt voor ons kind, daar zijn we wel snel op teruggekomen want dat bleek toch wel handig. Sinds die tijd deden we dat dus wel. Inmiddels moet dat ook wel, want kids van 7 en 11 ga je niet zo lang op schoot houden :D

[ Voor 13% gewijzigd door posttoast op 21-08-2023 10:51 ]

omniscale.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cosmo_roel
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-04 15:29
Ik lees nog niet veel over stoelkeuze, behalve gokken/hopen op een extra vrije stoel. Ervanuitgaande dat het vol geboekt wordt, welke stoelen kun je het beste kiezen?

* Helemaal achterin, omdat daar door de versmalling van de staart een overgang is naar minder stoelen in de breedte en dus wat extra ruimte. En toch al herrie van de motoren, dus kind valt minder op. Wel wc's met veel aanloop dus. Maar ook dicht bij verschoonruimte.
* Vlakbij de bassinets. (Waar zitten die uberhaupt?)
* Voorin bij de "extra beenruimte" stoelen. Bij de nooduitgang maar ook bij het toilet. Je hebt dus wat extra ruimte voor bijv een peuter (voor baby minder belangrijk) om te spelen. Maar er staan ook de hele tijd mensen te wachten op de wc.
* Voorin op de extra comfort stoelen. Meer beenruimte (kind kan languit slapen) maar ook mensen die extra betaald hebben en eerder "haat" vertonen als hun rust verstoord wordt.
* Gewoon ergens tussenin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ID-College
  • Laatst online: 09:22
cosmo_roel schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 10:49:
Ik lees nog niet veel over stoelkeuze, behalve gokken/hopen op een extra vrije stoel. Ervanuitgaande dat het vol geboekt wordt, welke stoelen kun je het beste kiezen?

* Helemaal achterin, omdat daar door de versmalling van de staart een overgang is naar minder stoelen in de breedte en dus wat extra ruimte. En toch al herrie van de motoren, dus kind valt minder op. Wel wc's met veel aanloop dus. Maar ook dicht bij verschoonruimte.
* Vlakbij de bassinets. (Waar zitten die uberhaupt?)
* Voorin bij de "extra beenruimte" stoelen. Bij de nooduitgang maar ook bij het toilet. Je hebt dus wat extra ruimte voor bijv een peuter (voor baby minder belangrijk) om te spelen. Maar er staan ook de hele tijd mensen te wachten op de wc.
* Voorin op de extra comfort stoelen. Meer beenruimte (kind kan languit slapen) maar ook mensen die extra betaald hebben en eerder "haat" vertonen als hun rust verstoord wordt.
* Gewoon ergens tussenin.
Met kleine kinderen kan/mag je niet bij de nooduitgang zitten, je zult dus echt richting comfort moeten gaan als je extra ruimte wilt. De nooduitgang stoelen zijn niet selecteerbaar als je reisgezelschap invoert die nog (te) jong zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Laatst online: 06-05 22:10

Rmg

Met een <2 (anderhalf)jarige gevlogen naar japan, klm, net te groot voor een bassinet, dus 12 uur op de schoot.

Extra stoel kon wel maar dan wel met een geschikte maxi cosi, klm had een lijst met modellen die toegelaten zijn.

In het vliegtuig is vrij simpel, neem iets te zuigen mee voor het landen en dalen (of geef dan n flesje) voor druk tegen de oren.

En verder zorg voor genoeg entertainment, (favoriete filmpjes en boekjes) af en toe ff een wandelingetje en optijd(!) verschonen en eten en drinken. Dus niet wachten op honger, dorst of doorweekte luier maar optijd aanbieden.

Wissel van kleding dus van normale naar slaapkleding/slaapzak.

Wij hadden geen buggy mee, maar een draagzak, daar sliep ie ook in.

Wat betreft jetlag, gewoon laten slapen als ie wil slapen, veel buiten zijn helpt met t ritme. Maar in de eerste week zal het voorkomen dat je dus snachts je kindje aan het entertainen bent omdat ie jetlagged is

[ Voor 3% gewijzigd door Rmg op 21-08-2023 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 06-05 20:08
iets off-topic,
je bent op de hoogte van de verschillende wetgevingen per staat als het gaat om kleine kinderen in de auto?
https://www.ghsa.org/stat...hild%20passenger%20safety
California
Child Passenger Safety

Child Restraint Required
Under 2 yrs and under 40 pounds or 40” in rear-facing car seat, following manufacturer instructions and in a back seat
Under 8 yrs and under 57" tall in child safety seat or booster seat in the back seat, following manufacturer instructions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bushie schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 11:15:
iets off-topic,
je bent op de hoogte van de verschillende wetgevingen per staat als het gaat om kleine kinderen in de auto?
https://www.ghsa.org/stat...hild%20passenger%20safety

[...]
Voor een dreumes heb je hoe dan ook een autostoeltje nodig. Of dat nou verplicht is of niet, zonder stoeltje is eigenlijk gewoon geen optie. Als je aan het reizen bent al helemaal niet. Maar ik neem aan dat je die gewoon kunt huren bij de auto. Zal niet de wereld kosten, verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Laatst online: 09:45
Anoniem: 39993 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 11:42:
[...]

Voor een dreumes heb je hoe dan ook een autostoeltje nodig. Of dat nou verplicht is of niet, zonder stoeltje is eigenlijk gewoon geen optie. Als je aan het reizen bent al helemaal niet. Maar ik neem aan dat je die gewoon kunt huren bij de auto. Zal niet de wereld kosten, verwacht ik.
Dat zal je nog tegenvallen. Toen mijn kids iets groter waren heb ik één keer zo'n booster gehuurd. Voor het geld dat ik voor twee weken huur betaalde kon ik er twee kopen. Die nam ik de jaren daarna in de handbagage mee dus. Worst case laat je hem in het vakantieland achter.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorissie87
Anoniem: 39993 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 11:42:
[...]

Klopt, hebben we ook gedaan. Was 70 euro voor de drie weken dat we een auto hebben gehuurd! Had er voor dat geld ook een kunnen kopen bij de Walmart maar dan moet ik met zo'n stoeltje lopen zeulen en zonder autostoeltje eerst naar de walmart gaan rijden. Dan maar huren hoor.

[ Voor 15% gewijzigd door Jorissie87 op 21-08-2023 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

posttoast schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 12:09:
[...]

Dat zal je nog tegenvallen. Toen mijn kids iets groter waren heb ik één keer zo'n booster gehuurd. Voor het geld dat ik voor twee weken huur betaalde kon ik er twee kopen. Die nam ik de jaren daarna in de handbagage mee dus. Worst case laat je hem in het vakantieland achter.
Natuurlijk betaal je de hoofdprijs voor zo'n booster. :) Jij wil voor een besparing van 3 tientjes toch niet eerst op zoek naar een booster in een local shop, als je net aangekomen bent.

7 tientjes voor "een stoeltje" is ook een vrij fors bedrag. Een cheap-ass autostoeltje (goedgekeurd, maar gewoon geen fancy ding) kost je ook maar een tientje of 8. Maar dat wil je helemaal niet hoeven uitzoeken/regelen als je net aangekomen bent.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 21-08-2023 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justinn1988
  • Registratie: Juni 2017
Geen toevoegingen, maar veel plezier en laat het in ieder geval weten hoe het is gegaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

@Jorissie87 zoals je gelezen hebt maak je al genoeg vijanden :+ . Een suggestie is om er niet meer te maken en je stoelen te reserveren, ook al kost dat geld. Er zijn ouders die dat niet doen en dan verwachten dat de luchtvaartmaatschappij anderen voor ze gaat verplaatsen zodat de ouders bij elkaar kunnen zitten. Als dat gedaan wordt, dan gaat dat altijd ten koste van solo-reizigers, die vaak hun reis wel plannen. Niet doen :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatDictator
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:20
Jorissie87 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 12:10:
[...]

Klopt, hebben we ook gedaan. Was 70 euro voor de drie weken dat we een auto hebben gehuurd! Had er voor dat geld ook een kunnen kopen bij de Walmart maar dan moet ik met zo'n stoeltje lopen zeulen en zonder autostoeltje eerst naar de walmart gaan rijden. Dan maar huren hoor.
Ik zou je aanraden om goed na te gaan dat je een stoeltje hebt gehuurd waarin je kleine achterwaarts vervoerd kan worden (is waarschijnlijk ook verpliht, en sowieso veel veiliger). Liefst ook vragen welk merk het is zodat je kunt nagaan of het een beetje redelijk stoeltje is ipv een of ander budgetding.

Vraag ook na of het stoeltje al in je huurauto is geïnstalleerd of dat je dit zelf moet doen bij het ophalen van de auto (kan best lastig zijn, en je bent dan al moe en wilt zsm naar je hotel).

Wat betreft de vlucht zou ik aanraden om die extra stoel zelf te kopen. Je kunt die ruimte goed gebruiken als slaap/speelplek voor de kleine.

Check ook goed de voorwaarden van je reisverzekering wbt dekking voor de kleine, en dekking van de (zeer hoge) Amerikaanse tarieven voor zorg.

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Ik denk dat er genoeg tips gegeven zijn. Volgens mij was je initiele vraag beantwoord, maar je gaat zelf offtopic mee @Jorissie87 ;)

Derhalve sluit ik 't topic. Topics over kinderen, katten, erfscheidingen, rechten... Je moet het maar durven ;)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.