Nieuwe plintenschaar?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik heb nog een oude plintenschaar die het opzich wel oke-ig doet, maar toch een paar vragen aan de professionals:

- heeft het nut om de oude plintenschaar te vervangen? (door dezelfde van een bouwmarkt)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cHVIM7nnCuRUagv6qAuUmwH96Og=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pMh0wzfTfJ3OfBBPPfYFxYJT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qKNR7GidSiAbj9ESIK8iUrEQEgI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qaDBcGCI6lCPzfa4sRlzCmvW.jpg?f=fotoalbum_large

- zijn zogenaamd 'professionele' modellen zoals die van Luvigo en Dynabright daadwerkelijk beter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 28-05 06:53
Waarom vervangen als je ook de schaar kan bijslijpen zodat die weer lekker knipt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BorisErnst
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-05 21:48
Die van löwe zijn echt top. Die hebben er ook één met hefboom, voor de massief houten platte plint. En ze hebben er reserve messen voor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:51
Ik heb nog nooit lekker met een plintenschaar kunnen werken. Wellicht te goedkoop. Als die van jou goed werkt zou ik hem houden.

Zelf pak ik een haakse hoek met 45⁰ hoek, potlood, ijzerzaagje en hobbymes. Duurt iets langer maar is typisch zen werkje :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-05 12:12
Rukapul schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 20:11:
Ik heb nog nooit lekker met een plintenschaar kunnen werken. Wellicht te goedkoop. Als die van jou goed werkt zou ik hem houden.

Zelf pak ik een haakse hoek met 45⁰ hoek, potlood, ijzerzaagje en hobbymes. Duurt iets langer maar is typisch zen werkje :+
In ons appartement deed ik het met een zaag ook. Toen had ik al bedacht dat ik dat nooit meer ga doen. Bij onze huidige woning heb ik dus zo'n schaar gebruikt en ik zou niet meer zonder willen. Het is een kwestie van het mes goed scherp houden en ik heb een stukje van de punt eraf gehaald omdat die verbogen was.

Persoonlijk zou ik het mes scherper maken en het daar mee doen. Messen vervangen lijkt me niet nodig en een nieuwe kopen ook niet. Ik heb geen ervaring met de duurdere merken, maar voor die ene keer (goed, x aantal uur) werkt een standaard knipper van de bouwmarkt prima. Dat lijkt mij de investering niet waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-05 13:38
De bladen moeten goed vlak zijn. Bij bouwmarken zijn de zijkanten nog weleens wat verbogen en krijg je geen dichte verstekhoek.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:41

Reinier

\o/

Krijg je met zo'n duurde een rechte zaagsnede aan beide zijden? Dus haaks? Vanwege de bevel aan het mes kan dat eigenlijk niet. Ik zaag dus altijd. Inderdaad een zenwerkje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Ik ben meer van de zweihaak en de afkortzaag, ook bij plintjes.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Pagina: 1