Toon posts:

Configuratie gegevens in Win XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gemerkt dat veel mensen moeite hebben met het aanleggen van een netwerk in Win XP... ;'(
Ikzelf ook, dus heb ik een vraagje waar, denk ik, iedereen wel iets aan heeft. :9

Kan iemand niet gewoon de configuratie-instellingen gegeven van zowel de cliënt als op de server? *D :?
Dan weten de mensen bij de het netwerk het niet doet, dat het zeker weten niet aan de configuratie kan liggen, maar aan de hardware...8-)

Marti M

Verwijderd

Ja hoor, client side: Use automatic settings
server side: configureer een DHCP serv(er)(ice)

Beetje flauw misschien, maar als je niet verteld wat er dan precies niet werkt. Beste tip is natuurlijk altijd als je niet weet of je probleem soft- of hardwarematig is: geef alle systemen een vast ip-nummer (192.168.0.x bv.) en zet ze in hetzelfde mask (255.255.255.0 bv.) Wanneer je dan tcp/ip als protocol hebt (en dat heb je in XP) moet je elkaar kunnen pingen. Kan je jezelf pingen weet je dat je kaart goed is, tenminste als je een link hebt (dat lampje op je netwerkkaart gaat alleen branden als je een kabel hebt liggen tussen twee compu's (crosslink) of tussen een compu en een switch/hub) Wanneer je dan elkaar niet kunt pingen dan kan je stellen dat je kabel niet goed is.
Dit heeft allemaal niets met XP te maken, maarja jij stelt de vraag. Ik draai zelf XP, stel nooit iets in omdat ik een DHCP goed heb ingesteld op mijn server.

Suc 6 (PS. Je kan ook de FAQ lezen)

Verwijderd

Topicstarter
Ik neem uit je woorden aan dat je ook een netwerk thuis hebt liggen. Kan je niet de gegevens van cliënt geven?
De fout ligt namelijk, denk ik, bij de cliënt.

Bij de server kan ik dit wel/niet doen:
wel= ping localhost en ping 192.168.0.1
niet=ping 192.168.0.2

Bij de cliënt kan ik dit wel/niet doen:
wel= ping localhost
niet=ping 192.168.0.2 en ping 192.168.0.1

Wat kan er aan de hand zijn?