a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.
Vraag
Alle reacties
Je kan dit ook laten smelten met een soldeerbout.
Voedsel veiligheid bij 3d printing geloof ik niet zo in. Er is altijd kans dat er vuil tussen de lagen gaat zitten wat moeilijk te verwijderen is. En in de nozzle zit altijd vuil en olie resten in.
Voedsel veiligheid bij 3d printing geloof ik niet zo in. Er is altijd kans dat er vuil tussen de lagen gaat zitten wat moeilijk te verwijderen is. En in de nozzle zit altijd vuil en olie resten in.
Ja heb alleen geen zin om dat verkeerd te doen en alles opnieuw te printen vandaar dat ik liever zou lijmen.Evertt schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 16:06:
Je kan dit ook laten smelten met een soldeerbout.
En semi voedsel veilig is ook goed. Er komt geen voedsel direct mee in aanraking.
Zat te denken aan porselein lijm maar kan weer nergens vinden of dar geurloos is
a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.
3d gloop heeft een lijn producten.
Geurloos is lastig, je wilt eigenlijk 'lassen' en geschikte geurloze oplosmiddelen zijn er niet veel
Geurloos is lastig, je wilt eigenlijk 'lassen' en geschikte geurloze oplosmiddelen zijn er niet veel
Als je iets relatief voedselveiligs zoekt gok ik dat je pla of petg gebruikt(hopelijk de ongekleurde variant!) en zou ik gaan voor cyanoacrylaat(superlijm). Dat spul droogt geurloos op en is in droge toestand ongevaarlijk.
't nadeel hiervan is wel dat het niet goed werkt op flexibele objecten, daarvoor vermoed ik dat lassen de enige betrouwbare methode zou zijn.
't nadeel hiervan is wel dat het niet goed werkt op flexibele objecten, daarvoor vermoed ik dat lassen de enige betrouwbare methode zou zijn.
Ja gebruik PLA inderdaad. Het komt overigens niet in direct contact met voedsel. Het wordt gebruikt in een humidor. Het is dus wel een droge omgeving maar hoge luchtvochtigheid. Ik ga even op onderzoek uit en neem deze optie mee.Casplantje schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 13:55:
Als je iets relatief voedselveiligs zoekt gok ik dat je pla of petg gebruikt(hopelijk de ongekleurde variant!) en zou ik gaan voor cyanoacrylaat(superlijm). Dat spul droogt geurloos op en is in droge toestand ongevaarlijk.
Voor nu heb ik het kunnen fixen door, ik weet het, pattex dubbelzijdige tape te gebruiken
Heel profosorisch maar het is daar enigszins mee gelukt.
Methylacetaat (wordt meestal gebruikt voor PMMA) is ook een oplosmiddel voor PLA. Het is een belangrijk ingredient in aceton vrije nagellakremovers, maar meestal is het daar te sterk verdunt.NosferatuX schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 12:35:
[...]
Ja gebruik PLA inderdaad. Het komt overigens niet in direct contact met voedsel. Het wordt gebruikt in een humidor. Het is dus wel een droge omgeving maar hoge luchtvochtigheid. Ik ga even op onderzoek uit en neem deze optie mee.
Voor nu heb ik het kunnen fixen door, ik weet het, pattex dubbelzijdige tape te gebruiken
Heel profosorisch maar het is daar enigszins mee gelukt.
Met methylacetaat kun je twee pla delen dus echt aan elkaar 'lassen' (wel buiten of in een goed geventileerde ruimte gebruiken). Meestal koop je dit in grote onhandige flessen, maar bepaalde PMMA lijmen die meestal gebruikt worden voor aquariums komen al in handige betaalbare flesjes: https://www.s-polytec.nl/...elijm-acrylglas-lijm.html
Methylacetaat is trouwens ook een belangrijk ingredient van de bekende 3dgloop plastic lijm, maar dan minder overpriced.
[ Voor 5% gewijzigd door zynex op 26-08-2023 12:57 ]
Inderdaad superlijm, werkt perfect voor PLA. Als je een accelerator gebruikt is het ook nog binnen een seconde uitgehard.
Pagina: 1