Hulp bij Android Auto draadloos/wireless icm VW Passat 2020

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H1sDudeness
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 17-05 06:57
Dag allen,

Ik heb de afgelopen twee jaar een iPhone 13 Pro Max gehad en met veel plezier draadloze Carplay gebruikt in mijn VW Passat uit 2019 (2020 model met Discover Pro).

Deze week ben ik overgestapt op een Samsung Galaxy Fold 5 en ik kan wel gebruik maken van AA, maar alleen bedraad. Alles duidt erop dat draadloos moet werken:
  1. Carplay werkte draadloos
  2. Hier wordt het draadloos getoond
  3. Hier wordt genoemd: Voor auto’s die We Connect ondersteunen is het gebruik van Android Auto dankzij de draadloze verbindingsmogelijkheid voor de navigatiesystemen 'Discover Media' en 'Discover Pro' en 'Ready 2 Discover' nu extra makkelijk.
Wat ik al geprobeerd heb:
  • Ik heb van Google Play Services, Android Auto, de Google app en Google play store de data verwijderd (volgens deze reddit topic)
  • Ik heb AA updates verwijderd en weer geïnstalleerd.
  • Discover Pro head unit teruggezet naar fabrieksinstellingen.
  • Developer options in AA aangezet en verzekerd dat Wireless aanstaat in de developer options
Heeft iemand hier eerdere ervaringen mee?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stilleto
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:55
Heb je de stappen in onderstaand filmpje al gevolgd?

Android Auto Wireless Connection | Knowing Your VW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H1sDudeness
Uiteraard, verwijs er zelfs naar in m'n post ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:25
Ik meen dat bij Audi dit software update afhankelijk is, Bijvoorbeeld bij de A3 8Y zat Andriod Auto wireless er bij release niet op, waar wireless Carplay wel werkte (of kort na release beschikbaar werd), maar bij auto's die nu geleverd worden is Andriod Auto draadloos ook beschikbaar (volgens mij vanaf geleverde auto's half 2021 (de mijne geleverd bij eerste eigenaar op 2-6-2021 heeft het bijvoorbeeld. Oudere auto's hebben een software update voor de MMI/MIB3 nodig die volgens mij bij onderhoud geïnstalleerd wordt.

Mogelijk dat dit bij VW ook zo is voor de modellen geproduceerd voordat deze optie beschikbaar is gekomen?

[ Voor 6% gewijzigd door Dennism op 21-08-2023 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H1sDudeness
Dennism schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 01:04:
Ik meen dat bij Audi dit software update afhankelijk is, Bijvoorbeeld bij de A3 8Y zat Andriod Auto wireless er bij release niet op, waar wireless Carplay wel werkte (of kort na release beschikbaar werd), maar bij auto's die nu geleverd worden is Andriod Auto draadloos ook beschikbaar (volgens mij vanaf geleverde auto's half 2021 (de mijne geleverd bij eerste eigenaar op 2-6-2021 heeft het bijvoorbeeld. Oudere auto's hebben een software update voor de MMI/MIB3 nodig die volgens mij bij onderhoud geïnstalleerd wordt.

Mogelijk dat dit bij VW ook zo is voor de modellen geproduceerd voordat deze optie beschikbaar is gekomen?
Ik zal morgen eens de dealer bellen. In mijn ervaring weten zij wel iets van de auto, maar hebben ze zelden enige kennis van de software. Met jouw voorbeeld gaat er misschien een belletje rinkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• querex
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-05 23:30
H1sDudeness schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 19:13:
[...]
Ik zal morgen eens de dealer bellen. In mijn ervaring weten zij wel iets van de auto, maar hebben ze zelden enige kennis van de software. Met jouw voorbeeld gaat er misschien een belletje rinkelen.
Inmiddels al meer info?
Ik zoek een jong 2dehands Passat te komen :) zit met dezelfde vraag en kwam hier op uit :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H1sDudeness
querex schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 12:48:
[...]

Inmiddels al meer info?
Ik zoek een jong 2dehands Passat te komen :) zit met dezelfde vraag en kwam hier op uit :*)
Nope, het is me nog niet gelukt om een oplossing te vinden (naast de aanschaf van een los apparaatje, wat ik bizar vind). Ook dealers hebben letterlijk nul verstand van de software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:33

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

H1sDudeness schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 13:27:
[...]

Nope, het is me nog niet gelukt om een oplossing te vinden (naast de aanschaf van een los apparaatje, wat ik bizar vind). Ook dealers hebben letterlijk nul verstand van de software.
Ik loop tegen hetzelfde probleem aan. Ik heb een 2020 Passat met Discover Pro. Carplay werkt prima draadloos, Android Auto niet. De softwareversie bij mij is nog 2020.
Gisteren bij de dealer geweest voor een reparatie en geïnformeerd en zij zeggen doodleuk dat dit de laatste update is die beschikbaar is voor mijn auto :/

De bestanden en procedure voor updaten is wel online te vinden, maar het vereist de heractivatie van een aantal zaken, iets wat ik zelf niet kan.

Nu kan bij mij alleen nog wel spelen dat de auto een communicatie-storing heeft en geen verbinding wil maken met de systemen van VAG (daarvoor stond hij gisteren ook bij de garage), wellicht dat dat bij mij de reden is dat het systeem van VAG nog niet getriggerd is.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EeloG
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-05 20:58
Ik heb recent een VW Passat GTE met bouwjaar februari 2020 aangeschaft en had aanvankelijk ook geen draadloze Android Auto. Nadat ik bij de garage ben geweest en het infotainment systeem is geupdatet heb ik het wel. Mijn hardware versie van het infotainment systeem is H12 en is qua software geupdatet van versie 0156 naar 0330.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• querex
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-05 23:30
Goed om te weten, bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H1sDudeness
EeloG schreef op donderdag 19 december 2024 @ 08:44:
Ik heb recent een VW Passat GTE met bouwjaar februari 2020 aangeschaft en had aanvankelijk ook geen draadloze Android Auto. Nadat ik bij de garage ben geweest en het infotainment systeem is geupdatet heb ik het wel. Mijn hardware versie van het infotainment systeem is H12 en is qua software geupdatet van versie 0156 naar 0330.
Ik heb hier even op gegoogled en dat lijkt inderdaad sinds maart dit jaar te zijn opgelost. Hopelijk kan de update OTA worden geïnstalleerd, anders ga ik even langs de dealer.

Bedankt voor de tip! (ik had de hoop al opgegeven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H1sDudeness
Nou ik heb de hoop op OTA opgegeven. Ik heb geen aanvullend databundel meer voor m'n Passat, dus zonder Wi-Fi zal de update niet binnenkomen. De auto wil niet verbinden met een hotspot op een Samsung Fold 5, iPhone 13 of een Google Pixel 8, dus het wordt helaas de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EeloG
Ja ik was al bang dat het niet zou lukken zonder naar de dealer te gaan, ik kreeg deze ook niet OTA aangeboden. Kan daarnaast ook nog steeds geen hoofdgebruiker in de auto worden en dus ook de VW app nog niet gebruiken.. De garage heeft nieuwe instructies vanuit VW Duitsland gekregen om dit te verhelpen, maar kan er pas 14 maart terecht :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H1sDudeness
Zojuist gebeld door de dealer. De update staat niet open voor mijn Passat uit 2020, maar ze kunnen hem wel installeren.

Máár, ze hebben in het verleden wel eens een headunit zien crashen (2 van de 15), welke dan opnieuw geïnstalleerd moet worden voor 3000 euro.

De dealer (Oostendorp Ommen) dekt deze schade niet, ook niet als de headunit crasht terwijl zij de update doen.

Ik heb er dus maar voor gekozen om niet te updaten. Hopelijk wordt hij nog opengezet voor de auto en dan hoort hij vanzelf te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronimusius
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 15:19
EeloG schreef op zondag 22 december 2024 @ 19:06:
Ja ik was al bang dat het niet zou lukken zonder naar de dealer te gaan, ik kreeg deze ook niet OTA aangeboden. Kan daarnaast ook nog steeds geen hoofdgebruiker in de auto worden en dus ook de VW app nog niet gebruiken.. De garage heeft nieuwe instructies vanuit VW Duitsland gekregen om dit te verhelpen, maar kan er pas 14 maart terecht :(
Is het inmiddels opgelost? Ik wil ook mijn passat updaten (0156) maar de vw dealers vragen hier 3 uur tijd voor.Dat is behoorlijk prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EeloG
Ja het is inmiddels opgelost via de dealer (zowel dus android auto wireless als hoofdgebruiker worden)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontier
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:31
EeloG schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 16:57:
Ja het is inmiddels opgelost via de dealer (zowel dus android auto wireless als hoofdgebruiker worden)!
Mag ik vragen waar je dit hebt laten doen en wat het je heeft gekost? Maw hoelang zijn ze hiermee bezig geweest.
Ik zit zelf met hetzelfde issue nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EeloG
Vallei groep Ede, heeft me niks gekost! Ze hebben de auto wel 2x een dag gehad om het te fixen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontier
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:31
Viel dat nog onder garantie?
Mijn auto komt oorspronkelijk van Vallei Arnhem.

Century Groningen wil hiervoor €175,- p/u vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EeloG
Bij mij viel het onder garantie ja
Pagina: 1