Toon posts:

Nog een vraagie (NTSF of FAT32)

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Nu is mijn vraag; moet ik FAT32 draaien of NTSF?
Ik speel wel af en toe spelletjes en doe veel aan MP3 en zo.
komt dat dan niet in de verdrukking te staan?
(Draai win2000 ser.pack2 nederlands)

Verwijderd

Als je alleen maar W2K gebruikt is NTFS de beste (lees: snelste, stabielste, veiligste) keuze. Alleen kan W9x niet van een NTFS-schijf lezen.

• Narf109
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-04 12:23
Ik geef de voorkeur aan NTFS :) aangezien dit een stuk stabieler en veiliger is.

Maar voor games zou ik toch maar WIN98 gebruiken (dualboot)

• Chillmeister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-04 18:58
Op dinsdag 04 september 2001 12:51 schreef DeepFreezer het volgende:
Als je alleen maar W2K gebruikt is NTFS de beste (lees: snelste, stabielste, veiligste) keuze. Alleen kan W9x niet van een NTFS-schijf lezen.
snelste, dus niet FAT 32 is sneller. Maar NTFS heeft bijv voor het sharen van bestanden naast het sharing optie ook Permissions. daarom kan je als je in Win 98 zit niet bij een NTFS schijf (ander pc op netwerk), want dan vraagt hij namelijk username + password.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Win2K kan door architectuur een FAT32 partitie tot maximaal 32GB aanmaken, toewijzen en lezen. Hoger kan wel (eerst mbv partitionmagic maken of via Win9X/Me etc..) maar is niet echt erg ideaal..

Een bijkomstig voordeeltje van NTFS is dat je nooit meer scandisk ziet na een foute shutdown.. :)

Verwijderd

Op dinsdag 04 september 2001 13:15 schreef Chillmeister het volgende:

[..]

snelste, dus niet FAT 32 is sneller. Maar NTFS heeft bijv voor het sharen van bestanden naast het sharing optie ook Permissions. daarom kan je als je in Win 98 zit niet bij een NTFS schijf (ander pc op netwerk), want dan vraagt hij namelijk username + password.
Das gelul, dat komt omdat je altijd als een user moet inloggen als je een NT-systeem wil betreden. Maar als de guest-account is geactiveerd, is het gewoon een kwestie van "guest" invullen en je kan dr op. Anders moet je op de NT-machine ff een account maken of de guest-account activeren. Dan is het geen probleem om via een netwerk met Win9x een NTFS-schijf te lezen hoor.

Die snelheid weet ik eigenlijk niet... kheb niet echt veel verschil gemerkt tussen FAT32 & NTFS qua snelheid. Magoed, het zou kunnen dat FAT32 wat sneller is.

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-04 12:13
Voor mij dezelfde vraagstelling. Ik heb m'n 60 GB schijf zo gepartitioneerd:
code:
1
2
3
4
5
6
[C:] Win2k      5.00 GB
[D:] Win98      5.00 GB
[E:]              5.00 GB
[F:] Games      10.00 GB
[G:] Store      10.00 GB
[H:] Media      20.00 GB

Zoals jullie zien draai ik dualboot, vanwege gaming in Win98. Op de C: wil ik Windows 2000 Advanced Server gaan draaien. Aangezien NTFS sneller, efficienter en veiliger is, zou ik graag alles naar NTFS willen converteren, maar Win98 kan dan niets...En gaming in Win2k is niet lekker...Wat kan ik het beste doen :?

Verwijderd

win2k onder ntfs doen
win9x natuurlijk onder fat32
en de games ook onder fat 32
kun je gamen onder win2k en win9x

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:26
Op zondag 03 maart 2002 11:13 schreef zork het volgende:
Voor mij dezelfde vraagstelling. Ik heb m'n 60 GB schijf zo gepartitioneerd:
code:
1
2
3
4
5
6
[C:] Win2k      5.00 GB
[D:] Win98      5.00 GB
[E:]              5.00 GB
[F:] Games      10.00 GB
[G:] Store      10.00 GB
[H:] Media      20.00 GB

Zoals jullie zien draai ik dualboot, vanwege gaming in Win98. Op de C: wil ik Windows 2000 Advanced Server gaan draaien. Aangezien NTFS sneller, efficienter en veiliger is, zou ik graag alles naar NTFS willen converteren, maar Win98 kan dan niets...En gaming in Win2k is niet lekker...Wat kan ik het beste doen :?
Hallo, het is dus NIET sneller!!!

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-02 06:03
Zorg ook dat je schijven met veel tijdelijke gegevens, of dingen die je veel gebruikt op een ntfs partitie zet. NTFS kan lekker snel defragmenteren :D

• Borry
  • Laatst online: 12-04 19:47

Borry

prutsen is mijn leven

Nadeel is als je een DOS opstartdiskette gebruikt , om wat voor reden dan ook b.v. om een Ghost-file te maken, herkent hij je HD,s niet.

The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!

• AVL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09-2022

AVL

OHMSS

Op zondag 03 maart 2002 11:32 schreef Borry het volgende:
Nadeel is als je een DOS opstartdiskette gebruikt , om wat voor reden dan ook b.v. om een Ghost-file te maken, herkent hij je HD,s niet.
Daar zijn drivers voor... (NTFS4DOS)

"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy."

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Op zondag 03 maart 2002 11:29 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Hallo, het is dus NIET sneller!!!
hangt van een aantal faktoren af, hoeveel ram er in je pc zit, en hoe groot de hdd is,

in veruit de meeste gevallen (mits er dus genoeg ram aanwezig is) is ntfs gewoon sneller als fat32, omdat ntfs een veel ingewikkelder caching algoritme gebruikt dan fat32,

maar jij hebt andere rapporten gelezen? heb je er een url van?

A wise man's life is based around fuck you

• Borry
  • Laatst online: 12-04 19:47

Borry

prutsen is mijn leven

Op zondag 03 maart 2002 11:35 schreef AVL het volgende:

[..]

Daar zijn drivers voor... (NTFS4DOS)
Sorry, wist ik niet.

The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!

Pagina: 1