Goedemiddag allemaal,
Sinds de zomer merk ik dat mijn videokaart sinds kort snel begint te blazen bij simpele spellen zoals BattleBit (fans gaan op 5 seconden op 100% en daarna een stapje terug), maar het is ook hoorbaar tijdens het afspelen van Youtube videos.
Binnenshuis is het nu 25 graden (tegenover 20 graden wat het normaal is).
Idle is de videokaart tussen de 40 en 50 graden, maar zodra ik youtube start, schiet hij naar de 60 graden. In games zoals Battlebit en Fifa 23 blijft het tussen de 75-85 graden (bij 80 graden gaan de fans op volle snelheid draaien).
CPU is daarentegen 35 graden idle en 45 graden ingame.
Onderdelen:
i7 2700 (non K)
MSI Mortar moederbord
Gigabyte 3060 TI (eagle OC met 3 fans)
Be Quiet Dark Rock Pro 4
Lian Li Lancool case (zie foto hieronder)
Ik dacht zelf aan "turbelentie" in de kast, omdat er 1 fan is die naar buiten blaast en 1 fan naar binnen (bovenkant).
Sinds de zomer merk ik dat mijn videokaart sinds kort snel begint te blazen bij simpele spellen zoals BattleBit (fans gaan op 5 seconden op 100% en daarna een stapje terug), maar het is ook hoorbaar tijdens het afspelen van Youtube videos.
Binnenshuis is het nu 25 graden (tegenover 20 graden wat het normaal is).
Idle is de videokaart tussen de 40 en 50 graden, maar zodra ik youtube start, schiet hij naar de 60 graden. In games zoals Battlebit en Fifa 23 blijft het tussen de 75-85 graden (bij 80 graden gaan de fans op volle snelheid draaien).
CPU is daarentegen 35 graden idle en 45 graden ingame.
Onderdelen:
i7 2700 (non K)
MSI Mortar moederbord
Gigabyte 3060 TI (eagle OC met 3 fans)
Be Quiet Dark Rock Pro 4
Lian Li Lancool case (zie foto hieronder)
Ik dacht zelf aan "turbelentie" in de kast, omdat er 1 fan is die naar buiten blaast en 1 fan naar binnen (bovenkant).
:strip_exif()/f/image/LVvegLX9LlTZ3bAcryBgldNs.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 19% gewijzigd door Knamix op 20-08-2023 13:37 ]