Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvdw
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 27-04 18:05
Ik heb een Solis omvormer op de zolder (S5-GR1P3.6K) en zover ik begrijp zit er aan de onderkant een 4G Data Logging Stick ingestoken. In het modem zit dan weer de Data Logging Kit en hierover heb ik enkele vragen naar aanleiding van een aanpassing in de Solis app onder Services (Local Operation) om te verbinden via Bluetooth of WiFi.

- kan ik ipv de 4G stick ook een WiFi module plaatsen
- heb ik dan meer opties of blijft in principe alles hetzelfde binnen de App (is er meer- of minderwaarde)

Onder anderen omdat ik zo veel kastjes in de meterkast heb hangen die allemaal stroom nodig hebben en veel poorten bezet zijn lijkt me een WiFi module alleen al hiervoor al een voordeel.

[ Voor 4% gewijzigd door cvdw op 20-08-2023 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grutte Pier
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 15:15
Vooropstellend, ik ben niet bekend met de GPRS of RF solis dataloggers (refreshrate, opties)

1. Ja dat kan
2. Alles zou hetzelfde moeten zijn gezien het feit dat alle gegevens van de omvormer 1 op 1 worden doorgezet naar de cloud en dus de app bij de wifi sticks. Je kan de wifi sticks ook direct benaderen, echter heb je dan wel minder gegevens ter beschikking en dien je dit via het IP adres te doen.
3. Het kan zijn dat je installateur de gprs / RF datalogger optie heeft gekozen omdat Wifi niet toereikend was...Aan de andere kant, een WIFI stick kost je 15 euro bij warmteservice, kan nooit kwaad om te proberen. Moet ook zeggen dat het instellen van de WIFI stick niet zonder slag en stoot ging bij mij...