Ik twijfel nogal over de opties voor zonnepanelen voor mijn nieuwbouw woning. Met name door de recente berichtgeving en de mogelijke afbouw van saldering in de toekomst.
5.7 meter breed
Op oost is er een dakraam waardoor er iets minder ruimte is.
Op oost zijn de volgende BENG panelen al aanwezig (375 WP)
4x DM375M6-60HBB (DMEGC – 1755 x 1038 x 35mm, 21kg)
4x Enphase IQ7+
Volgens een verkregen offerte kunnen er 15 panelen bijgeplaatst worden::strip_exif()/f/image/McH5GAX8LnHcotRGZhH1q8qy.jpg?f=fotoalbum_large)
2500 KwH (Electrische auto (toekomst))
15 Jinko Tiger Neo N-type 425
15 Enphase IQ8M
1 Q-Relay (3 fase)
2 Q-Term (3 fase)
15 Q-Cable 1.7m (3 fase)
1 Blubase Next montagesysteem
1 Mini groepenkast 3-fase Q-relay
1 Enphase Envoy-S Metered Multiphase
1 Montage voor 15 panelen
VERMOGEN
6.375 Wp
PRODUCTIE
5.711 kWh
€ 9.099,39
Ik heb het idee dat dit nog wel iets scherper kan, zeker bij plaatsing in najaar van dit jaar.
In mijn hoofd zijn er de volgende scenario's:
1. BENG panelen laten deinstalleren (verkopen of op uitbouw plaatsen). Dak vervolgens volleggen met zo'n 20 nieuwe panelen. Hierbij gokken op veel terugleveren geen/late afbouw saldering.
2. BENG panelen laten voor wat het is. Bijplaatsen naar verwachte verbruik zonder toekomstige elektrische auto. Iets van 10 panelen bijplaatsen? Bijplaatsen alleen op West of Oost?
3. BENG panelen laten voor wat het is. Maximaal bijplaatsen (15 panelen) zie offerte.
Bovenstaande scenario's gooi ik dan ook nog in de mix met thuisbatterij opties (nog niet rendabel) en de mogelijkheid tot dynamische energiecontracten (te veel gedoe).
Klopt het dat het ook twee verschillende systemen zullen zijn? BENG panelen + nieuw te plaatsen panelen waardoor aansturing / management van verbruikt etc lastig is?
Bedankt voor input!
Beschikbare (dak)ruimte
44,5 graden5.7 meter breed
Op oost is er een dakraam waardoor er iets minder ruimte is.
Op oost zijn de volgende BENG panelen al aanwezig (375 WP)
4x DM375M6-60HBB (DMEGC – 1755 x 1038 x 35mm, 21kg)
4x Enphase IQ7+
Volgens een verkregen offerte kunnen er 15 panelen bijgeplaatst worden:
:strip_exif()/f/image/McH5GAX8LnHcotRGZhH1q8qy.jpg?f=fotoalbum_large)
Schaduw
GeenJaarverbruik
3500 KwH (Warmtepomp + overig)2500 KwH (Electrische auto (toekomst))
Huidige elektriciteitsaansluiting
3 FaseBudget en doel
Het budget is beschikbaar er voor alle genoemde scenario's.Reeds verkregen offertes
Offerte ontvangen voor Scenario 3 (Zie onderstaand)15 Jinko Tiger Neo N-type 425
15 Enphase IQ8M
1 Q-Relay (3 fase)
2 Q-Term (3 fase)
15 Q-Cable 1.7m (3 fase)
1 Blubase Next montagesysteem
1 Mini groepenkast 3-fase Q-relay
1 Enphase Envoy-S Metered Multiphase
1 Montage voor 15 panelen
VERMOGEN
6.375 Wp
PRODUCTIE
5.711 kWh
€ 9.099,39
Ik heb het idee dat dit nog wel iets scherper kan, zeker bij plaatsing in najaar van dit jaar.
Regio
Noord-HollandIn mijn hoofd zijn er de volgende scenario's:
1. BENG panelen laten deinstalleren (verkopen of op uitbouw plaatsen). Dak vervolgens volleggen met zo'n 20 nieuwe panelen. Hierbij gokken op veel terugleveren geen/late afbouw saldering.
2. BENG panelen laten voor wat het is. Bijplaatsen naar verwachte verbruik zonder toekomstige elektrische auto. Iets van 10 panelen bijplaatsen? Bijplaatsen alleen op West of Oost?
3. BENG panelen laten voor wat het is. Maximaal bijplaatsen (15 panelen) zie offerte.
Bovenstaande scenario's gooi ik dan ook nog in de mix met thuisbatterij opties (nog niet rendabel) en de mogelijkheid tot dynamische energiecontracten (te veel gedoe).
Klopt het dat het ook twee verschillende systemen zullen zijn? BENG panelen + nieuw te plaatsen panelen waardoor aansturing / management van verbruikt etc lastig is?
Bedankt voor input!
:strip_exif()/f/image/pPWisGJpzfYuNL8v3d0XJDsF.jpg?f=fotoalbum_large)