Bosch wasdroger kan water niet afvoeren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwiggs
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-10 23:17
Mijn vraag
Ik heb een Bosch wasdroger 5 jaar gebruikt en toen 2 jaar opgeslagen, en wil hem nu weer gebruiken. De wasdroger geeft echter vrij snel tijdens een droogbeurt de melding van een bakje water met een druppel en stopt dan. Dit lijkt te duiden op dat de afvoerbak vol zit, maar daar zit maar een klein beetje water in.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Bosch WTG86400NL

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- wasdroger op gewone afvoer ipv afvoerbak aangesloten
- slangetje doorgespoten
- alle onderdelen stofvrij en schoon gemaakt

Niets helpt, blijft continu die melding geven. Iemand een idee?

Beste antwoord (via mrwiggs op 22-08-2023 13:23)

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:41
Aan de achterzijde van de droger zit een pompje verstopt. Wanneer het reservoir waaruit dit pompje het water oppompt vol raakt met stof of mogelijk zelfs opgedroogd stof, kan deze het water niet meer wegpompen. Heb je ook dit reservoir gecontroleerd? Je kunt erbij door het verwijderen van een plastic afdekkapje en door daarna het pompje omhoog te tillen.

Er is een ander topic over het schoonmaken van de condensor, daar staan nog een aantal tips in.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:41
Aan de achterzijde van de droger zit een pompje verstopt. Wanneer het reservoir waaruit dit pompje het water oppompt vol raakt met stof of mogelijk zelfs opgedroogd stof, kan deze het water niet meer wegpompen. Heb je ook dit reservoir gecontroleerd? Je kunt erbij door het verwijderen van een plastic afdekkapje en door daarna het pompje omhoog te tillen.

Er is een ander topic over het schoonmaken van de condensor, daar staan nog een aantal tips in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14:38
In aanvulling op nck, als het pompje droog staat kan het ook niet pompen, als het lucht aanpompt stopt hij. Dus vul het pompje even met water, soms werkt dat ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwiggs
Dank voor jullie reacties. Dit zou goed de oorzaak kunnen zijn lijkt het. Ik heb echter geen idee hoe ik bij het pompje kom, er lijkt niks (makkelijk) open te kunnen, zie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hkv00a7RW87LaKxovllyba7Z0gw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c7Gy8Jmj5cD6KUeswr6H4rgV.jpg?f=fotoalbum_large

Rechtsonder zit het slangetje dat de condens naar de afvoerbak stuurt.

[ Voor 6% gewijzigd door mrwiggs op 20-08-2023 10:45 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mrwiggs
Heb uiteindelijk monteur laten komen. Die heeft aan de onderkant de droger opengemaakt en geconstateerd dat de pomp kapot was. Heeft hem vervangen en alles werkt weer.