[PC] Tempest Rising

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:33

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Tempest Rising - GDF Trailer | Playable Preview
Classic RTS action meets modern production and performance in Tempest Rising. Inspired by RTS greats of the 90s and 2000s, Tempest Rising is a classic, base-building real time strategy game set in a modern day alternative history war scenario. It features 3 unique factions, each with its own approach to combat and economy and offering a variety of strategies for players of all stripes, maps with neutral structures to contest and neutral populations to contend with, deep and rewarding gameplay that keeps a focus on strategy while rewarding skill, and built-in customization options that allow players to approach the game their way in both single player and multiplayer game modes.

Take on the role of Commander in the highly mobile and advanced peacekeeping corps of the Global Defense Forces or the hard-hitting and desperate Tempest Dynasty in 2 15-mission campaigns that allow the player to customize their army for each mission, as both armies seek to understand and control the mysterious but beneficial Tempest vines that grow unchecked across the war-torn planet Earth. Other dangers wait in the shadows, as the origin of the Tempest is revealed...
https://store.steampowered.com/app/1486920/Tempest_Rising/

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Oh ik dacht dat hij uit was gezien deze post maar nog steeds wachten. Hij staat op mijn lijst net als D.O.R.F. overigens.

De trailer laat nog maar weinig los. Ik vrees een unit cap (daar las ik wat over) en ik vind het beeld te ver ingezoomd. Hoop dat dat allemaal een beetje goed gaat uitpakken want het ziet er wel gaaf uit.

Stiekem een nieuwe C&C.

[ Voor 49% gewijzigd door Dinictus208 op 23-08-2023 15:08 ]

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-05 15:47
Preview versie(1 campaign missie) is nog tot 28 augustus te proberen btw.
(ook zichtbaar in de trailer uiteraard maar wat minder specifiek )
Inspired by the all-time classics of the RTS genre, we want to give players full command of their armies as they build up their bases, lead their units into battle, and execute bold strategies to win. And you can preview that right now.

Tempest Rising’s new playable Steam preview is available until Aug. 28, 2023. It features the full first single-player mission of the Global Defense Forces (GDF) campaign, as they go up against the lethal Tempest Dynasty, as well as the dangers growing unchecked across a war-torn planet Earth. Players will be introduced to five playable GDF unit types, from the Drone Operator to the Sentinel Scout Car, plus six enemy types.
De game heeft een redelijke goede C&C vibe, speelde in ieder geval erg lekker weg. (gebaseerd op het spelen van de preview versie)

[ Voor 11% gewijzigd door Flex0r op 23-08-2023 16:12 ]

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Demo is uit.

Ik vind er niet heel veel aan. De omgeving is stall (je kunt niets met cilivian gebouwen), de explosies erg scripted, slechte AI (interessant en slim om overal explosieve barrels neer te zetten bij gebouwen), vaak sloom, het voelt allemaal niet lekker aan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froooooom
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06:32
Ai, dat klinkt teleurstellend. Ik ga kijken of ik ergens komende week tijd kan vrijmaken om de demo te proberen, ben wel benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• India Sierra
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-05 16:41

India Sierra

Learn by failure

Heya, ik zie dat dit topic een klein beetje dood is dus hopelijk schopt dit er weer wat leven in.

Afgelopen weekend heb ik deze game op Dreamhack Stockholm kunnen spelen + kunnen regelen dat ik closed beta access heb gekregen.

Moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben van hoe het speelt. Het geeft me een C&C Red Alert 2 meets C&C Generals (Zero Hour) vibe. Erg gaaf!

Krijg de indruk dat ze voor de kerst willen releasen maar of ze dat gaan halen is mij de vraag.

Intel Core i7 2600K @ 5021Mhz | #1 24/7 stable overclock op Tweakers since 2012

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Er is veel gebeurd in een jaar tijd. Onderstaand een uur gameplay zoals gestreamd op Dreamhack Stockhiolm op 24 November

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Nymn plays Tempest Rising EP 1 - NOVEMBER 23 2024

[ Voor 24% gewijzigd door Freekers op 26-11-2024 13:17 ]

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06:27
Ik heb laatst de closed beta gespeeld. Heb een nda getekend dus kan er niet veel over vertellen, behalve dat ik niet kan wachten totdat de game uit is! Heb me echt kostelijk vermaakt. Lang geleden dat ik zo enthousiast was over een RTS game

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Vanaf morgen tot en met 3 februari is de Multiplayer Demo gratis te spelen op Steam als onderdeel van het Real Time Strategy Fest. Ook Skirmish maakt deel uit van de demo, inclusief drie verschillende moeilijkheidsgraden.

Afbeeldingslocatie: https://xbackbone.freek.info/selA6/cENihobA63.png/raw

Voor recente gameplaybeelden kun je deze Multiplayer-stream van drie dagen geleden bekijken: https://www.twitch.tv/videos/2355088878

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
Bijzonder vermakelijk spelletje :)
Qua UI mag er nog wel wat verbetering komen. Voornamelijk de hotkeys zijn ruk ingericht. De basis van de game speelt echter heerlijk weg. Ik heb zin in de release!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Tot dusver teleurstellend. UI zuigt en de meta is macro en het bouwen van death balls. Daarnaast te veel units die te weinig bijdragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
De meta is toch niet zo boeiend? Dat zijn nu juist zaken die opgepakt gaan worden. Het gaat om het gevoel van de game en hoe het wegklikt. Welke units wel of niet goed zijn is wat continu evalueert eerste perioden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Zo, de demo zit er weer op :( Nu wachten tot 24 April... heb er zin in!
Skyaero schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 22:31:
Tot dusver teleurstellend. UI zuigt en de meta is macro en het bouwen van death balls. Daarnaast te veel units die te weinig bijdragen.
De death balls waren in het begin inderdaad wat OP, gelukkig zijn ze later iets gebalanced.
Wat vond je precies 'zuigen' aan de UI? En heb je deze feedback ook doorgegeven aan het team? Dan kunnen ze er misschien iets mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Ik vind die ballen echt serieus triest.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Ik was niet bekend met de term, maar het refereert dus naar een situatie waarin een team alle units bundelen en zicht richten op een specifieke tegenstander?

Ik heb in de demo alleen 1v1 gespeeld, dus zelf niks van gemerkt.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
g0tanks schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 17:19:
[...]
Ik was niet bekend met de term, maar het refereert dus naar een situatie waarin een team alle units bundelen en zicht richten op een specifieke tegenstander?
Death balls komt erop neer dat je in het begin van de game alleen maar bezig houdt met macro (economie en productie) en dan 1 groot massaal leger bouwt, waarmee je aanvalt.
Renzzie schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 18:59:
De meta is toch niet zo boeiend? Dat zijn nu juist zaken die opgepakt gaan worden. Het gaat om het gevoel van de game en hoe het wegklikt. Welke units wel of niet goed zijn is wat continu evalueert eerste perioden.
Ik vind dat de meta wel belangrijk is, zeker als de game en de speelvelden zo zijn ontwikkeld dat je uiteindelijk op de macro-death ball uitkomt.

Kijk je naar andere RTS-en zoals Starcraft of CnC Generals, dan zie je dat daar veel meer een balans zit, waarbij kleine speldenprikken een belangrijke rol kunnen spelen. Daarnaast veel meer balans in de keuze economie of vroeg aanvallen, elk met bijbehorende risico's. De spellen worden daardoor veel dynamischer.

Daarnaast heb je heel veel keuze in units, maar het merendeel heb je niets aan. Ik geloof dat de GDF iets van 12 verschillende infrantrie units heeft. Die dingen zijn kostbaar en rijdt je zo plat. Ook de vliegende units zijn vrij nutteloos. Kom je dus op het punt dat je eigenlijk maar 2 of 3 tankunits spammed in de eerder genoemde death ball. Dat was een Red-Alert 1 en Dune 2000 tactiek.
Freekers schreef op maandag 3 februari 2025 @ 21:27:
Wat vond je precies 'zuigen' aan de UI? En heb je deze feedback ook doorgegeven aan het team? Dan kunnen ze er misschien iets mee :)
Lange lijst van feedback die door de community al meermalen is aangegeven. Maar o.a.:
- onlogische keybinds voor bouwen
- tooltips bevatten veel tekst, maar geen nuttige informatie
- De unit abilities zijn ontzettend klein
- De keybinds van de unit abilities zijn niet te lezen
- De unit abilities zijn niet van elkaar te onderscheiden
- De icoontjes in de tech-tree zijn te klein en niet te onderscheiden.
- Mijns inziens te veel items in de tech-tree, waardoor de meerwaarde niet duidelijk wordt
- Icoontjes naast de gebouwen voor upgrades zijn te klein en soms moeilijk te zien door de omgeving.

Overigens is het allergrootste gemis op dit moment een map-editor. De enorm goede mapeditor bij CnC Generals en Red Alert 2 hebben de spellen echt groot gemaakt. Beiden hebben nog levendige communities - en dat na ruim 20 jaar.

[ Voor 4% gewijzigd door Skyaero op 05-02-2025 19:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toonen1988
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 04:12
Ze hebben een nieuwe demo op Steam uitgebracht. Deze demo is beschikbaar van 24 februari t/m 10 maart. Het bevat de eerste twee GDF en DYN campaign missies. Ook bevat de demo Skirmish mode tegen AI op de mappen Altitude, Overgrown, Oasis en Alps.

Er is nog meer nieuws, de release datum is aangekonigd en het is al over enkele weken, namelijk 24 april.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZExC-uCJgcw9G6j86vlwGm0biyo=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/KJKdHdP33IYYWWM6iCKS9sCh.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_uKgOv2uomKTA3bkVP--AIE0v0g=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/TtGQ72LR8hH5jTzGSDLbBjzu.png?f=user_large

[ Voor 14% gewijzigd door Toonen1988 op 26-02-2025 18:00 ]

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-05 17:58
Heb één skirmish gespeeld en ben niet echt overtuigd. Het lijkt wel héél erg veel op C&C. De tech tree was erg onduidelijk. Het is niet snel te zien wat je nodig hebt voor unit x. De AI was wel erg goed. Die valt vanaf meerdere kanten aan.

[ Voor 22% gewijzigd door sdk1985 op 27-02-2025 20:48 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• Toonen1988
sdk1985 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 20:42:
Heb één skirmish gespeeld en ben niet echt overtuigd. Het lijkt wel héél erg veel op C&C. De tech tree was erg onduidelijk. Het is niet snel te zien wat je nodig hebt voor unit x. De AI was wel erg goed. Die valt vanaf meerdere kanten aan.
Wanneer je met de muis over de unit gaat, krijg je te zien welke tech je nodig hebt. Sommige gebouwen kan je upgraden om deze tech te krijgen.

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-05 17:58
Toonen1988 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 22:43:
[...]

Wanneer je met de muis over de unit gaat, krijg je te zien welke tech je nodig hebt. Sommige gebouwen kan je upgraden om deze tech te krijgen.
Uiteindelijk alles gebouwd maar vond het vooral onduidelijk. Maar goed als je zonder tutorial de game in gaat dan heb je in die zin ook weinig tijd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WCUfW7IgZw1b6HOXGWa37hjxYR8=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/WRTmnNIHQUFa74TDMD4nxTvd.png?f=user_large
Hiermee bedoelen ze dat je het gebouw moet hebben, geen tech uit een tech tree. Verwarrend genoeg zegt de game bij je doctrines "researching".

Eindstand heb je dus niet echt techs, alles hangt gewoon af van gebouw X. Dus inderdaad de sterkste tank vereist het gebouwd data core en daarbinnen een upgrade.

Persoonlijk vond ik Act of Agression intuitiever. Dat was een C&C generals clone.

Bekijk op YouTube
Act of Aggression - Pre-Alpha Gameplay Trailer

Helaas is die game geflopt. Je units gingen IMO te snel dood en mensen konden slecht wennen aan het feit dat je actief moest scouten voor resources (elke map spawnde de velden ergen anders).

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Ah ja, deze game staat nog steeds op mijn Steam wishlist. Ik had de eerste demo al in 2023 gespeeld. Ik meen me te herinneren dat de ontvangst destijds lauw was, de ontwikkelaar had daarom de game toen voor onbepaalde tijd uitgesteld.

Ik zal de nieuwe demo ook proberen, ik neem aan dat er veel veranderd is sinds 2023. Maar afgaande op de reacties heb ik het idee dat de ontwikkelaar niet goed weet welke richting te volgen. Maar een goede C&C kloon maken is niet heel eenvoudig.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-05 21:53
Spel staat ook op mijn wishlist daar ik alle delen van C&C (behalve 4) met veel plezier gespeeld heb. Na het spelen van de vorige demo (de demo die vorige maand beschikbaar was heb ik niet gespeeld) was ik niet echt onder de indruk. Het voelde meer als een goedkope C&C kloon dan echt een spel om naar uit te kijken. GDF en DYN voelen wel erg gekopieerd van de GDI en de Brotherhood of Nod uit de C&C Tiberium reeks.

Ik wacht de reviews wel af bij de release voor ik er 40 euro aan uitgeef.

Intel Core i7 6700, MSI B150A Gaming Pro, MSI Radeon RX480 Gaming X 8G, 2x 8GB Kingston HyperX Fury DDR4-2133, Crucial MX300 525GB, WD Desktop Blue 2TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renzzie
Nog 2 nachtjes slapen als je de pre-order deluxe hebt gekocht. Anders nog 9 nachtjes.
Ik heb in ieder geval dat tientje extra uitgegeven. De beta/demo heeft mij voldoende overtuigd om de devs dat extra bedrag te gunnen. Ik heb er in ieder geval zin in! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:51
Kijk nog een beetje de kat uit de boom hier. Benieuwd hoe deze ontvangen gaat worden. De tijd van de betere meer oldskool RTS games zoals C&C, Red Alert, Dune 2, Warcraft, etc. doet toch nog altijd terugverlangen. Maar helaas is het semi-recente aanbod in deze het toch vaak net niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay91
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 07:25
Beide demo's gespeeld en ik heb wel genoten. Hield van C&C3, dus dit valt wel ik mijn straatje.

Persoonlijk ben ik heel erg van de "Thou shall not pre-order"-mantra, en Tempest Rising zal geen uitzondering zijn. Kans is weliswaar groot dat ik hem koop nadat de eerste reviews binnen zijn gekomen, maar ik wil dat eerst afwachten. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyknockerNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-05 18:36

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:19
De standard versie heeft nu ook de "Early Unlock". Of het dan nog een "Early Unlock" is en niet gewoon de release date naar voren halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay91
Er was inderdaad een kleine oopsie van de developers.

Het liefst wilden ze dat alleen de Deluxe versie 7-dagen eerder gespeeld kon worden, en de standaard versie nog gepre-ordered kon worden. Echter: gisteren bij de deluxe release was alleen de deluxe versie te kopen, en de srandaard versie niet meer te pre-orderen. Ze maakte de standaard versie weer beschikbaar, maar daarmee kon men ook met de standaard versie spelen.

Gisteren op hun Steam pagina stond dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l6CPXHkxATcouVCfjq7nA8pk_Lc=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/pwsQR5pdu582Mtslhmj3wvEr.jpg?f=user_large

En nu hebben ze er maar dit van gemaakt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xjg5JlhD0OjQqt9nk5IznCY1jLY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TR5zg9szQXapSpyzWw3dLeRi.jpg?f=fotoalbum_large

Tldr: Door een foutje van de devs is de standaard versie perongeluk eerder beschikbaar gemaakt, en zo te merken accepteren ze de fout en laten ze het maar zo. Oftewel, hij is al soort van released.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfade
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-05 16:51
Vind hem wel lekker wegspelen eerlijk gezegd. Beetje mix van tiberian sun en generals. Iets meer micro managen met verschillende abilities van units. Muziek is dikke prima, Frank Klepacki die ook de red alert series deed. Enige nadeel is dat ik altijd iets meer wil uitzoomen dan standaard kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flans
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-05 07:51
Xfade schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 01:30:
Enige nadeel is dat ik altijd iets meer wil uitzoomen dan standaard kan.
Precies dit!

Dat is na een tijd missies spelen gisteren ook mijn enige echte opmerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Het spel speelt heerlijk weg, het geeft inderdaad het oude C&C gevoel terug. Ik begrijp dat er wat kritiek is over het copy & past van C&C maar wat boeit het nou? Het spel is erg goed, dus ik heb er geen problemen mee.

EA games heeft de series de nek omgedraaid. Geen enkele problemen mee dat iemand met een sprituele opvolger komt die zelfs bijna dezelfde factions heeft gemaakt.

Zelfs de gebouwen lijken veel op de oude C&C.

Nod Barracks in C&C.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HvdDb09L5zwzMZwPhiBOHxG1s_E=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/MqOjHt8p3LbFLDqGygH7pTVU.jpg?f=user_large

Dynasty tempest barracks in Tempest Rising.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1lny4SDpwAlE8h8Ja17MddG6nLw=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Q28Jp2YsIgS1ys6egebAy7md.jpg?f=user_large

[ Voor 48% gewijzigd door Toonen1988 op 22-04-2025 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster321
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 23:56
Beter goed gejat dan slecht bedacht!

Ik merk dat ik er meer moeite mee heb dan in mijn C&C jaren, maar ik vermaak mij prima! Zo jammer dat dit spel zo weinig aandacht krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Speedmaster321 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 10:03:
Beter goed gejat dan slecht bedacht!

Ik merk dat ik er meer moeite mee heb dan in mijn C&C jaren, maar ik vermaak mij prima! Zo jammer dat dit spel zo weinig aandacht krijgt.
Precies, de reviews zijn ook niet mis, 88% positief op Steam.

Ik vind het een geslaagde game, die eindelijk het oude C&C gevoel terug geeft. Het enige minpunt die ik tot nu toe heb is, wanneer je iemand zijn constructie basis (hoofdbasis) vernietigd, is het meteen game over voor hun.

Terwijl je nog altijd een voertuig kunt maken die eventueel een nieuwe hoofdbasis kan bouwen.

Je kunt alles negeren en meteen voor het hoofdgebouw gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Ik vond het in de C&C games altijd leuk om te turtlen (i.e., zware verdediging opbouwen in de basis). Is dat in Tempest Rising ook nog een viable strategy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
g0tanks schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 10:36:
Ik vond het in de C&C games altijd leuk om te turtlen (i.e., zware verdediging opbouwen in de basis). Is dat in Tempest Rising ook nog een viable strategy?
Ja, vooral door het feit dat als jij je hoofdbasis verliest, meteen game over is. Als je PvP speelt, dan zullen veel spelers rechtstreeks voor je hoofdbasis gaan.

AI is verdediging ook handig, maar als je eenmaal de path finding leert van AI, kan je efficiënter je verdediging opzetten.

[ Voor 12% gewijzigd door Toonen1988 op 22-04-2025 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-05 17:30

Step

step@tweakers.net#

Speelt wel lekker! Altijd groot fan van C&C geweest. Het valt me op dat de intro redelijk traag is (laggy), eenmaal opgestart loopt ie soepel.

Ook even getest met CrossOver for Mac 25.0.0 op een standaard Mac Mini M4, helaas moet je de graphics dan wel op het laagst zetten of de resolutie heel laag wat het niet beter maakt maar het werkt wel.

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-05 16:22

siemenz

Koetje

Step schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 21:04:
Speelt wel lekker! Altijd groot fan van C&C geweest. Het valt me op dat de intro redelijk traag is (laggy), eenmaal opgestart loopt ie soepel.

Ook even getest met CrossOver for Mac 25.0.0 op een standaard Mac Mini M4, helaas moet je de graphics dan wel op het laagst zetten of de resolutie heel laag wat het niet beter maakt maar het werkt wel.
Oh waarom is dat ? En wat is een lage resolutie wat jou betreft? Ik heb zowel een iMac m4 als een gmktec. Op die laatste draait ie prima maar ik ben benieuwd of het idd de moeite is om Crossover te kopen

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-05 17:30

Step

step@tweakers.net#

siemenz schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 11:27:
[...]

Oh waarom is dat ? En wat is een lage resolutie wat jou betreft? Ik heb zowel een iMac m4 als een gmktec. Op die laatste draait ie prima maar ik ben benieuwd of het idd de moeite is om Crossover te kopen
Met mijn display van 34” met 3440x1440, moet ik het spel in Window mode spelen met een resolutie van 1080p of lager. Bij Activity Monitor is ook duidelijk zichtbaar dat de GPU dan vol wordt belast.

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-05 14:49
heb dit ook gehaald, altijd fan van C&C.
speelt op zich lekker.
Maar kan je de gebouwen niet anders neerzetten? Dat vind ik niet van deze tijd.

En ik zie alleen maar 1 vs 1. klopt dat? kan je geen skirmish doen met 2 vs 2 npc?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renzzie
beebie121 schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 21:03:
heb dit ook gehaald, altijd fan van C&C.
speelt op zich lekker.
Maar kan je de gebouwen niet anders neerzetten? Dat vind ik niet van deze tijd.

En ik zie alleen maar 1 vs 1. klopt dat? kan je geen skirmish doen met 2 vs 2 npc?
Dat kan door scrollen met je muiswiel.
2v2ai Kan ook gewoon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-05 16:22

siemenz

Koetje

Step schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 15:58:
[...]

Met mijn display van 34” met 3440x1440, moet ik het spel in Window mode spelen met een resolutie van 1080p of lager. Bij Activity Monitor is ook duidelijk zichtbaar dat de GPU dan vol wordt belast.
Helder. Ik speel op de gmktec k4 ook 1080p. Haal ongeveer 45 fps

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay91
Inmiddels beide campaigns uitgespeeld (weliswaar op Hard, dus niet insane):

Was wel vermakelijk, doet mij heel erg denken aan de C&C3 Tiberium Wars campaign. Net als bij C&C3, lopen bij Tempest Rising beide campaigns parallel, met ieder een eigen perspectief. Hier en daar komt er een referentie/gebeurtenis wat in de andere campaign gedaan wordt.

Ik raad wel heel erg aan om eerst de GDF campaign te spelen, gezien er in de Dynasty campaign best wat spoilers zijn voor de GDF campaign. Ik vond ook de GDF campaign ietsje makkelijker t.o.v. Dynasty (afgezien misschien missie 4).

Beide campaigns zijn 11 missies lang. Ik heb er ongeveer 15-20 uur mee vermaakt, weliswaar op mijn gemakje met alle optionele objectives erbij.

Het viel mij wel op dat je de GDF campaign makkelijk kon cheesen:
spoiler:
Veel gebruik maken van drones, want de AI valt eerst de drones zelf aan. Het wordt helemaal makkelijk als je de drone operators in skycranes stopt met ieder 1-2 engineers, dan wordt het gewoon een vroege drone carrier met self-healing. Helemaal als je de drones ook nog bufft met lasers en laser upgrades.

Wat betreft het verhaal:
spoiler:
Een vrij open einde + erg veel parallellen met C&C3: Domovoy/Kane wist al van de Veti/Scrin af, triggert expres hun komst met een ondergrondse atoombom/Liquid Tiberium bomb met ieder een eigen motief, ook al gaat het ten koste van de rest van Dynasty/Nod. Veti reveal was overigens echt gaaf gedaan. Ik vermoed dat er vast nog een DLC komt waarbij we nog verder het verhaal in gaan, misschien a la Kane's Wrath of met een Veti campaign? Kunnen leuke dingen verzonnen worden voor de toekomst van de Dynasty, gezien hun einde.

Ook nog wat online multiplayer gespeeld. Best macro gefocust, al heb ik tot nu toe veel meer succes bij Tempest Rising dan bij StarCraft 2 of Age of Empires 4 :P. Ben benieuwd wanneer de Veti vrijgegeven wordt voor skirmish/multiplayer, devs zeiden namelijk dat ze die eerst nog verder willen balancen.
Pagina: 1