Buurman maakt problemen om onze plant

Pagina: 1
Acties:
  • 16.904 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedt4
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 18-12-2024
Beste Tweakers,

Paar weken geleden zag ik dat mijn plant was besnoeid aan de toppen (zodat het niet verder groeit).
We hebben een ring camera en ik heb het meteen gecontroleerd. Ik zag mijn buurman bij het plant met zijn rug naar de camera, dus je ziet niet precies dat hij bezig is, maar nadat hij weg is, zie je dat het plant korter is.

Hierop heb ik mijn buurman aangesproken en aangegeven dat ik dit niet okey vind, hij heeft zicht verontschuldigt en gaf aan dat hij het per ongeluk heeft gedaan. Nou prima, ik heb rustig geregeerd en aangegeven dat hij het niet weer moet doen.

Week geleden heeft hij aangebeld en vertelde hij mij dat als het plant groeit dat hij het gaat snoeien.. :F
Ik heb duidelijk aangegeven dat het mijn plant is en dat het op mijn grond/tuin bevind. Hij vond dit niet leuk en we hebben een discussie gehad. Daarbij heb ik aangegeven dat de ring camera het opneemt en dat als hij nog een keer mijn plant aanraakt, ik de wijkagent en gemeente zal bijhalen.

Sindsdien heb ik niet met hem gesproken, maar hij komt bijna dagelijks op mijn tuin met een flinke schaar in zijn handen de plant te bekijken. Ik ben persoonlijk niet bang, maar mijn vrouw is niet blij over de situatie.

Gezien hoe hij vorige keer escaleerde, heb ik geen zin om een gesprek aan te gaan, hebben jullie misschien advies hoe we dit het beste kunnen aanpakken?

Groeten,
Speed

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
plant dood maken.

Maar waarom vind hij het een probleem?
Haat hij planten in het algemeen? Of heeft het te maken met het ras van de plant?
Of hebben we het over een overwoekerende klimop die zijn druiventakken dood maakt?

wat voorn plant.
waar staat deze plant (tenopzichte van jou en zijn tuin... maak eens een tekening met een grote X)
Waarom is de plant een probleem?
Geeft de plant ook een probleem?
is het een probleem om hem te verplaatsen? (plant technisch)
Zo nee, hebben jullie er een probleem mee om hem te verplaatsen mits het een redelijk en ''echt'' probleem is voor de buurman)

Daarna heeft hij niks je tuin te zoeken, of hij nu wel of niet aan de plant wil zitten.

[ Voor 50% gewijzigd door jack zomer op 19-08-2023 21:32 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 08:34
ja iets meer informatie is handig, staat ie tegen zijn huis aan of hangt ie over zijn erf?

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• speedt4
We wonen sinds 2 jaar in onze huidige woning en hebben de plant 1 jaar geleden geplant. Ik weet niet wat zijn probleem is.

Ik heb net mijn vrouw gevraagd en het is een soort bloemen plant dat ongeveer een meter hoog en breed wordt. We hebben het zo geplant dat als het volledig is gegroeid niet op de tuin van de buurman komt.

Het plant bevind op de voortuin aan de kant van de buurman ruim op mijn eigen grond.

Overings hangt zijn planten wel over ons erf en heb nooit problemen hiervoor gemaakt, zowel voor als achtertuin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adiposed
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 09:17
Mocht dit nogmaals voorkomen en het daadwerkelijk leiden tot escalatie zou ik hem in ieder geval vorderen om uw terrein te verlaten. Let wel op dat u dit minimaal twee keer doet (al is het maar om zeker te zijn dat hij het gehoord heb|gebruik wel echt het woord vorderen) Voldoet hij hier na de tweede keer niet aan, dan meteen de politie bellen en aangeven dat er een onbevoegd persoon op uw terrein loopt en deze niet voldoet aan uw vordering. Ook kunt u bij de politie aangeven dat hij de plant vernielt. Bewijs helpt hierbij natuurlijk altijd mee.

In het geval dat de plant over zijn terrein hangt is het nog altijd vernieling van uw eigendom. Ook dat mag niet zomaar en dus is ook dat in principe strafbaar.

Wel komt dit, als uw buurman niet op uw terrein komt, aan vordering voldoet of de plant niet vernielt, neer op een burenruzie en is er een kans dat politie en gemeente doorverwijzen naar iets als buurtbemiddeling of civiel recht. Wel is zelf contact leggen met de buren om het hierover te hebben vaak de eerste stap.

[ Voor 5% gewijzigd door Adiposed op 19-08-2023 21:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-07 18:28
speedt4 schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 21:41:
We wonen sinds 2 jaar in onze huidige woning en hebben de plant 1 jaar geleden geplant. Ik weet niet wat zijn probleem is.

Ik heb net mijn vrouw gevraagd en het is een soort bloemen plant dat ongeveer een meter hoog en breed wordt. We hebben het zo geplant dat als het volledig is gegroeid niet op de tuin van de buurman komt.

Het plant bevind op de voortuin aan de kant van de buurman ruim op mijn eigen grond.

Overings hangt zijn planten wel over ons erf en heb nooit problemen hiervoor gemaakt, zowel voor als achtertuin.
Als je niet weet wáárom je buurman zo nodig jouw plant wilt snoeien, dan lijkt het me zaak om dat eerst eens (vriendelijk) uit te vragen.

Mocht je het dan een goede reden vinden, dan kan je misschien voorstellen om de plant zelf te snoeien wanneer nodig. Kan je je niet vinden in zijn redenering, dan kan je altijd nog terugvallen op dat 'ie van jouw bezit af moet blijven.

The devil is in the details.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• speedt4
@Adiposed Bedankt voor de informatie! Ik hoop niet dat het zo ver komt maar mocht het gebeuren weet ik wat ik kan doen.

@Hahn In ons 1ste gesprek gaf hij aan dat hij het per ongeluk had gedaan, 2de gesprek escaleerde hij het gesprek redelijk waarna ik het afkapte. Misschien kan ik proberen om met een bemiddelaar gesprek aan te gaan?

Acties:
  • +29 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:47

Compizfox

Bait for wenchmarks

Raar verhaal. Hoe snoei je per ongeluk een plant in de tuin van je buurman, als die niet over de erfgrens heen hangt?

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:12
Per ongeluk een plant snoeien in de tuin van de buren.... Maar natuurlijk...

Hoe kan je zoiets per ongeluk doen vraag ik me af?

Is de erfgrens onduidelijk?

Het feit dat hij blijkbaar dagelijks op jullie tuin komt (met een schaar nog wel.. hoe dan...)... Zou voor mij denk ik wel reden genoeg zijn om dus verder geen gesprek meer aan te gaan.
2x (vriendelijk, maar duidelijk) sommeren dat nooit meer te doen, en anders aangifte.

[ Voor 45% gewijzigd door GeeEs op 19-08-2023 21:56 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hahn
speedt4 schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 21:47:

@Hahn In ons 1ste gesprek gaf hij aan dat hij het per ongeluk had gedaan, 2de gesprek escaleerde hij het gesprek redelijk waarna ik het afkapte. Misschien kan ik proberen om met een bemiddelaar gesprek aan te gaan?
Dat het per ongeluk is gegaan is onzin, dat is wel duidelijk. Al helemaal als 'ie aangeeft dat als de plant groeit dat 'ie gaat snoeien, blijkbaar heeft 'ie er iets mee/tegen.

Bemiddelaar lijkt me wat overdreven voor een plant. Gewoon aanbellen, aangeven dat je het vervelend vindt hoe het tot nu toe is gegaan en dat je hem aan wilt horen, omdat je niet snapt waarom hij last lijkt te hebben van jouw plant. "Kan je me uitleggen waarom de plant niet mag groeien?" en dan zie je wel verder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• r.e.s
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 04-07 13:25
speedt4 schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 21:26:
Beste Tweakers,

Paar weken geleden zag ik dat mijn plant was besnoeid aan de toppen (zodat het niet verder groeit).
We hebben een ring camera en ik heb het meteen gecontroleerd. Ik zag mijn buurman bij het plant met zijn rug naar de camera, dus je ziet niet precies dat hij bezig is, maar nadat hij weg is, zie je dat het plant korter is.

Hierop heb ik mijn buurman aangesproken en aangegeven dat ik dit niet okey vind, hij heeft zicht verontschuldigt en gaf aan dat hij het per ongeluk heeft gedaan. Nou prima, ik heb rustig geregeerd en aangegeven dat hij het niet weer moet doen.

Week geleden heeft hij aangebeld en vertelde hij mij dat als het plant groeit dat hij het gaat snoeien.. :F
Ik heb duidelijk aangegeven dat het mijn plant is en dat het op mijn grond/tuin bevind. Hij vond dit niet leuk en we hebben een discussie gehad. Daarbij heb ik aangegeven dat de ring camera het opneemt en dat als hij nog een keer mijn plant aanraakt, ik de wijkagent en gemeente zal bijhalen.

Sindsdien heb ik niet met hem gesproken, maar hij komt bijna dagelijks op mijn tuin met een flinke schaar in zijn handen de plant te bekijken. Ik ben persoonlijk niet bang, maar mijn vrouw is niet blij over de situatie.

Gezien hoe hij vorige keer escaleerde, heb ik geen zin om een gesprek aan te gaan, hebben jullie misschien advies hoe we dit het beste kunnen aanpakken?

Groeten,
Speed
toon volledige bericht
Wat een bijzonder verhaal! Zou je eens een foto willen posten van de plant? Klinkt alsof je buurman psychische problemen heeft als het echt een plant is op eigen grond waar die verder geen last van kan hebben. In dat geval zou ik overwegen of je dit wil groter maken en of het dan niet kan escaleren. In sommige gevallen kan je beter denken ik hou dat ding kort en heb verder geen gezeik :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• speedt4
Ik weet dat het een smoes is, maar ik wilde het niet escaleren. Erf grens is redelijk duidelijk.

@r.e.s Geen idee of hij psychische problemen heeft en geen idee hoe ik dat zou kunnen achterhalen.
@Hahn Ik zal het morgen even proberen gesprek aan te gaan, we wonen nog kort en hebben geen zin om ruzie te hebben. Zal morgen een update plaatsen of het praten baat had.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brainsz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:18
Heb je een foto, afbeelding of iets wat het kan visualiseren?

Computers are useless. They can only give you answers.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:07

sapphire

Die-hard pruts0r

Brainsz schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 22:06:
Heb je een foto, afbeelding of iets wat het kan visualiseren?
Nou inderdaad ik word nu wel benieuwd naar die 'bijzondere' plant en locatie ervan :?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedt4
We zijn geen platen kenners :D mijn echtgenoot had gekocht bij intratuin jaartje geleden. Zal morgen ook een fototje maken van het plant.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Is het een vijfvingerige? Dan snap ik wel dat hij de toppen afknipt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
speedt4 schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 22:11:
We zijn geen platen kenners :D mijn echtgenoot had gekocht bij intratuin jaartje geleden. Zal morgen ook een fototje maken van het plant.
Daar heb je de PlantNet app voor.

Het is toch wel handig om te weten over wat voor plant het gaat en waarom buurman daar een probleem mee heeft.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09:24
99ruud99 schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 22:13:
Of een geldboompje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remcoder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-07 07:58
Dit is gewoon vernieling van jouw eigendom, ik zou na zijn reactie aangifte doen bij de politie. Met de camera beelden erbij heb je genoeg bewijs.

Over het verpesten van de relatie hoef je je geen zorgen te maken, dat heeft je buurman al gedaan toen hij zomaar je plant ging snoeien zonder eerst het gesprek aan te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Nu online
Belangrijkste is natuurlijk te weten waarom de buurman de snoeischaar heeft gepakt. Wordt de plant te hoog, heeft hij zo geen uitzicht meer? Als je de reden weet, kun je naar een oplossing zoeken. Misschien is de oplossing zo simpel als het verplaatsen van de plant. Niet omdat de buurman recht van spreken heeft (op voorhand niet, want het is jouw tuin), maar om de verhoudingen weer goed te krijgen.

Aanvulling: en mocht dat tot niets leiden, dat kun je in plaats van aangifte ook eens met de wijkagent gaan praten. Misschien zijn deze mensen bekend bij de politie, is er een voorgeschiedenis. Wijkagent kan ook gewoon eens bij ze langsgaan om aan te geven dat dit niet is toegestaan. Aangifte is meteen een heel zwaar middel, daardoor kan het ook heel erg escaleren.

[ Voor 31% gewijzigd door Toke_gt op 20-08-2023 09:58 . Reden: Aanvulling: tip wijkagent ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_BoKmeester
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 16-03-2024
Wat doet die gozer op jouw land? Ook met recht van Overpad moet ie gewoon met z'n tengels van JOUW planten afblijven.

*knip*
Vandalisme stellen we niet voor.

[ Voor 32% gewijzigd door tweakduke op 20-08-2023 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:01
Ik lees voortuin en denk dan aan oprit. Kan buurman misschien boven de 90cm niet meer de weg zien als hij met zijn bolide de weg op wil draaien? Of kan hij zijn geparkeerde vehikel dan niet zien?

Hoe dan ook, meedelen aan de buurman dat hij nooit zonder toestemming in jouw tuin mag komen. (Daarna vragen naar waarom hij dat wel zou willen)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:34
The_BoKmeester schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 09:58:
Wat doet die gozer op jouw land? Ook met recht van Overpad moet ie gewoon met z'n tengels van JOUW planten afblijven.

*knip*
Quote en reactie verwijderd.

[ Voor 32% gewijzigd door tweakduke op 20-08-2023 10:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steenw
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 15-01-2024
Beste Tweakers,

Groeten,
Speed
toon volledige bericht
Hmm een bijzonder gesprek tussen buurman en buurman
He buurman ik wil graag u plant snoeien omdat ..... lijkt mij dat hij een reden heeft gegeven toch
Als hij geen reden gaf dan vraag je toch gelijk nadat hij aangeeft je plant te willen snoeien waarom hij dat wil doen

Wat betreft escalatie volgens mij werkt het als een rode lap op een stier als je aangeeft mijn ring deurbel neemt alles op en ik ga ermee naar de wijkagent
Dat is natuurlijk niet heel slim daarmee doe je mee met de escalatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenw
Remcoder schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 09:05:
Dit is gewoon vernieling van jouw eigendom, ik zou na zijn reactie aangifte doen bij de politie. Met de camera beelden erbij heb je genoeg bewijs.

Over het verpesten van de relatie hoef je je geen zorgen te maken, dat heeft je buurman al gedaan toen hij zomaar je plant ging snoeien zonder eerst het gesprek aan te gaan.
Ja aangifte kun je natuurlijk altijd maar zou dat er voor zorgen dat de relatie tussen buurman en buurman beter wordt lijkt me niet
Ik zou toch nog eens in gesprek gaan en in dat gesprek niet gelijk met dreigementen komen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Remcoder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-07 07:58
Steenw schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 12:14:
[...]

Ja aangifte kun je natuurlijk altijd maar zou dat er voor zorgen dat de relatie tussen buurman en buurman beter wordt lijkt me niet
Ik zou toch nog eens in gesprek gaan en in dat gesprek niet gelijk met dreigementen komen
Dat had de buurman ook kunnen doen. Hij is gelijk gaan snoeien, en daarna gaan dreigen. "Als jij niet snoeit doe ik het wel" is gewoon een bedreiging. Daarnaast vind ik het ook erg dreigend overkomen dat hij met de snoeischaar in de tuin van TS staat.

De deur voor een gesprek is op die manier door de buurman al dicht gegooid.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik ben toch wel heel benieuwd naar de foto's. Want tenzij de buurman het ook doet bij andere buren, moet er toch een specifieke reden zijn waarom hij de snoeischaar in die specifieke plant wil zetten.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Dracoz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:47
TS heeft een wietplant, de buurman komt gewoon zijn deel even afromen

Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01:18
Klinkt als een heel eenzijdig verhaal. Geef zijn reden nou eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Nou, wanneer jullie een Ambrosia geplant hebben en de buurman al hooikoortsklachten had dan kan ik mij zijn reactie wel voorstellen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steenw
Remcoder schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 13:03:
[...]

Dat had de buurman ook kunnen doen. Hij is gelijk gaan snoeien, en daarna gaan dreigen. "Als jij niet snoeit doe ik het wel" is gewoon een bedreiging. Daarnaast vind ik het ook erg dreigend overkomen dat hij met de snoeischaar in de tuin van TS staat.

De deur voor een gesprek is op die manier door de buurman al dicht gegooid.
Is de buurman wel zo kwaadwillend? hij heeft de eerste keer inderdaad staan snoeien zonder toestemming maar de tweede keer heeft hij toch geprobeerd om in gesprek te gaan
We horen natuurlijk alleen het verhaal van ts en niet van de buurman en zoals ts zelf ook al aangaf heeft hij de buurman verteld dat hij alles opneemt met zijn ring deurbel en hiermee na de politie te gaan dit is natuurlijk ook dreigen
En ik blijf het vreemd vinden dat ts ons geen reden geeft waarom de buurman zijn plant snoeit dit vraag je toch gelijk als je ziet dat de buurman je plant snoeit

Ik blijf het al met al zeer bijzonder vinden ik denk maar dat is een aanname dat bij het eerste gesprek tussen buurman en buurman na het snoeien van de plant gelijk door ts is gezegd dat zijn ring camera alles opnam en hij de politie inschakelt als het weer gebeurd einde gesprek anders was de reden van het snoeien allang bekend

maar he het zijn mijn aannames ik kan het compleet verkeerd hebben

[ Voor 14% gewijzigd door Steenw op 20-08-2023 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
TereZz schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 13:11:
Klinkt als een heel eenzijdig verhaal. Geef zijn reden nou eens.
:?

TS weet de reden van buurman niet, en heeft aangegeven dat 'ie dat vandaag zal proberen te achterhalen. Even geduld hebben dus :>

[ Voor 5% gewijzigd door Hahn op 20-08-2023 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeepPeepPeep
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-07 11:45

PeepPeepPeep

It’s all or nothing

*knip*
Nee, we houden het fatsoenlijk.

[ Voor 83% gewijzigd door tweakduke op 20-08-2023 14:27 ]

Daikin single split L/L woonkamer + dual split L/L in slaapkamer/zolder - WPB Vaillant 200 ltr - inductieoven -16 x 385Wp Bauer glas 12 x Z, 4 x O/W / Enphase IQ7+ / System Controler 3INT / 2x batterij 5P flex // sinds 2023 gasloos //

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeEs
Steenw schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 13:15:
[...]

Is de buurman wel zo kwaadwillend? hij heeft de eerste keer inderdaad staan snoeien zonder toestemming maar de tweede keer heeft hij toch geprobeerd om in gesprek te gaan
We horen natuurlijk alleen het verhaal van ts en niet van de buurman en zoals ts zelf ook al aangaf heeft hij de buurman verteld dat hij alles opneemt met zijn ring deurbel en hiermee na de politie te gaan dit is natuurlijk ook dreigen
En ik blijf het vreemd vinden dat ts ons geen reden geeft waarom de buurman zijn plant snoeit dit vraag je toch gelijk als je ziet dat de buurman je plant snoeit

Ik blijf het al met al zeer bijzonder vinden ik denk maar dat is een aanname dat bij het eerste gesprek tussen buurman en buurman na het snoeien van de plant gelijk door ts is gezegd dat zijn ring camera alles opnam en hij de politie inschakelt als het weer gebeurd einde gesprek anders was de reden van het snoeien allang bekend

maar he het zijn mijn aannames ik kan het compleet verkeerd hebben
toon volledige bericht
Volgens TS staat de buurman dagelijks op/in zijn tuin, met een schaar... Ja, dat is een eenzijdige constatering van TS, en zal wellicht wat gechargeerd zijn, maar wat mij betreft redelijk concreet en lijkt me vrij bizar om mee te maken... Ik zou het ook heel "bijzonder" maar ook best bedreigend vinden als mijn buur dat deed Inderdaad.

Als je dan aangeeft het op beeld te hebben met de camera, nadat de buurman escaleert... Lijkt me dat niet echt bedreigend, maar juist meer als waarschuwing...?!

[ Voor 6% gewijzigd door GeeEs op 20-08-2023 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-05 15:45

MrMonkE

★ EXTRA ★

Sommige mensen kicken op dit soort conflicten en dan kun je bemiddelen tot je een ons weegt.
Moeilijk iets over te zeggen. Of je buurman zo iemand is moet je zelf bepalen.
Als hij zo iemand is zou ik alles via officiële kanalen doen.
Het is koop neem ik aan, anders moet je het bij de verhuurder neer leggen.
Die gaan dan bemiddelen. (Zie 1e zin)

Is het misschien een 'gluur-buur'? Zo iets simpels kan het zijn.
Dat je plant voorkomt dat hij de wijk/buurt in kan kijken vanaf zijn bank.

-niet voor rede vatbaar. Kon daar eerder niet opkomen. Maar sommige mensen zijn dat helaas.-

[ Voor 8% gewijzigd door MrMonkE op 20-08-2023 14:21 ]

★ Lijkt joop.nl wel hier ★

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:35

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:De TS heeft even zijn tijd nodig hou het erop los speculeren even in toom aub.

Daarna gaan we hier niet escalerende of onfatsoenlijke maatregelen voorstellen.

Tweakers Discord

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
Remcoder schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 09:05:

We hebben het over een plant van de intratuin... Tenzij dat een bijzonder zeldzaam en duur exemplaar is (wat me sterk lijkt, omdat ts niet eens weet wat voor plant het is), ga je toch geen aangifte doen voor het zonder toestemming snoeien van een plant? De politie ziet je al aankomen.

Ik zou proberen een normaal gesprek aan te gaan met de buurman. Geen verwijten of bedreigingen, maar gewoon vragen waarom hij die plant snoeit. Ik snap ook niet waarom dit nog niet gebeurd is. Begin het gesprek ook niet meteen met deze vraag, maak eerst kort een praatje, desnoods over het weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03:05
Ben wel benieuwd naar de details. Wat voor plant, hoe hoog is die en hoe ver van de erfafscheiding? Foto's helpen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fastedje
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 07:50
Is het een optie om een afscheiding of hek te plaatsen? Op die manier is het lastiger voor je buurman om jouw tuin betreden en is er ook geen enkele discussie over waar de erfgrens is. Als je de afscheiding met op je eigen grond plaatst dan hoeft dat voor zover ik weet niet in overleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
LA-384 schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 15:07:
[...]

We hebben het over een plant van de intratuin... Tenzij dat een bijzonder zeldzaam en duur exemplaar is (wat me sterk lijkt, omdat ts niet eens weet wat voor plant het is),
Als een leek de plant niet herkent is dan de kans niet groter dat de plant wellicht wel zeldzaam is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-07 19:14
Buiten de vragen die er nog zijn omdat het op zijn zachtst gezegd heel bijzonder is... Is het echt niet okay als iemand zonder jou toestemming in je voortuin aan het dwalen. Ik zou dat ook niet accepteren van buren waar ik een goede relatie mee heb.

En of die nu staat te knippen of rondjes loopt maakt natuurlijk niet uit.

Lichtpuntje...

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Ha Buurman, groeizaam weertje niet? :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:50
Erg benieuwd naar het soort plant.
Als ik het zo hoor dan zou ik er ook niet van staan te kijken als met de hitte de toppen verbrand geweest zijn en de buurman die weg geknipt heeft.
Als iemand totaal geen verstand van zaken heeft dan ook wel eens kans dat dit niet eens opgevallen is.

Ik heb geen grote tuin jammer genoeg maar loop ook regelmatig met een snoeischaar rond om hier en daar eens wat weg te knippen als het nodig is.
Of het nu om dood hout gaat om of verbrand toppen of uitgebloeide bloemen etc...

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-07 09:17
speedt4 schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 22:02:

@r.e.s Geen idee of hij psychische problemen heeft en geen idee hoe ik dat zou kunnen achterhalen.
Je hebt geluk. In jouw situatie is er een hele goede manier om te achterhalen of de man psychische problemen heeft! Die gaat als volgt:

1. Wacht tot de man weer in je tuin komt met de schaar
2. Vraag hem in een rustige toon: “Hallo buurman, ik zie dat u in mijn tuin staat met een schaar. Kunt u uitleggen waarom dit het geval is?”

Geeft de man een normaal antwoord dan weet je dat ie waarschijnlijk geen psychisch probleem heeft én waarom ie jouw plant wil “bijhouden”.

Geeft de man geen antwoord, een onbegrijpelijk antwoord of escaleert de hele boek binnen 10 seconden? Dan is er sprake van iemand met psychische problemen ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-07 21:21
Ad de Jong schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 18:53:
Erg benieuwd naar het soort plant.
Als ik het zo hoor dan zou ik er ook niet van staan te kijken als met de hitte de toppen verbrand geweest zijn en de buurman die weg geknipt heeft.
Als iemand totaal geen verstand van zaken heeft dan ook wel eens kans dat dit niet eens opgevallen is.

Ik heb geen grote tuin jammer genoeg maar loop ook regelmatig met een snoeischaar rond om hier en daar eens wat weg te knippen als het nodig is.
Of het nu om dood hout gaat om of verbrand toppen of uitgebloeide bloemen etc...
Nou en! Je blijft van andermans spullen af en helemaal op andermans terrein. Ik zou serieus geïrriteerd zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmstein
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-07 09:51
Beste Tweakers,

Groeten,
Speed
toon volledige bericht
Betere goede buur dan verre vriend. Probeer probleem te achterhalen en gewoon te praten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tartarus
  • Laatst online: 21-06 16:46
remmstein schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 19:24:
[...]

Betere goede buur dan verre vriend. Probeer probleem te achterhalen en gewoon te praten.
Dit valt niet meer onder ‘goede buur’.
Die begint eerst met een praatje en vertelt wat hij van het plantje vindt en vindt dat er moet gebeuren.
Als de buurman eerst snoeit en dan verwacht dat er een praatje met hem aangegaan wordt, dan is dat de wereld op zijn kop. Zo werkt een normale samenleving niet.

[ Voor 28% gewijzigd door Tartarus op 20-08-2023 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
  • Laatst online: 21-06 16:46
.dubbel.

[ Voor 97% gewijzigd door Tartarus op 20-08-2023 19:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-07 18:25

Technomania

Huiskamer verslaafde.

99ruud99 schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 22:13:
Dat was ook mijn eerste gedachte eigenlijk _/-\o_

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
Napo schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 18:02:
Als een leek de plant niet herkent is dan de kans niet groter dat de plant wellicht wel zeldzaam is?
Nou nee, ik spreek voor mezelf, maar ik moet regelmatig bij mn vader polsen of iets in mijn tuin onkruid is of niet. Ik vind het niet erg om mijn tuintje bij te houden zodat het geen overwoekerde bende wordt, maar het interesseert me echt geen zier hoe de planten heten. Ik heb siergras, geel, groen en blauw, ik heb een klimplant met bloemen, een boompje met bloemen, een den of iets dergelijks, iets wat lijkt op een haag, maar dan bolvormig en planten met lange stengels en paarse bloemetjes die alleen overdag open zijn en waarvan ik lang heb gedacht dat het onkruid was. Dat is mijn kennis als leek over de planten in mijn tuin :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-07 17:08

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Er bestaat wel zoiets als een erfdienstbaarheid van vrij uitzicht. Of die op jouw grond rust (en ten gunste van wie), vind je terug in de koopakte van je huis. Maar ook dan geldt dat je niet zelf met de heggeschaar in de tuin van een buurman kunt gaan staan; dat is hoe dan ook een dick move.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goarilla
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 31-05 21:19
Technomania schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 19:36:
[...]

Dat was ook mijn eerste gedachte eigenlijk _/-\o_
Maar het bloeiseizoen voor die planten is hier pas begonnen en eindigt mid september/begin oktober voor de vroegbloeiers. Je weet wel de soorten die wel kans maken om hier hun cyclus te voltooien en niet volledig ten onder te gaan aan botrytis (toprot), fusarium, phytium, mildew, septoria, etc ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:57

-tom-562

Oliesjeik

Wellicht dat de buurman nare ervaringen heeft met planten...

Maar ik ben benieuwd naar een foto, een oordeel geven lijkt mij anders lastig (afgezien van het feit dat het gedrag van de buurman nergens op slaat)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:50
tlpeter schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 19:22:
[...]

Nou en! Je blijft van andermans spullen af en helemaal op andermans terrein. Ik zou serieus geïrriteerd zijn.
Dat is een ding wat zeker is.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:27
Als de boom van de buurman over zijn schutting aan mijn kant komt en ook mijn dakkapel raakt. Dan moet hij deze toch laten snoeien?
Maar als bij een grote windvlaag alle plantenresten/takken en etc ook mijn kant opkomen. Moet hij dit dan ook weghalen?

Misschien dat je buurman daar last van heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

kx22 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 10:00:
Als de boom van de buurman over zijn schutting aan mijn kant komt en ook mijn dakkapel raakt. Dan moet hij deze toch laten snoeien?
Maar als bij een grote windvlaag alle plantenresten/takken en etc ook mijn kant opkomen. Moet hij dit dan ook weghalen?

Misschien dat je buurman daar last van heeft?
Het is een plant van 1mx1m :+

Maargoed enige reactie van de TS blijft uit dus het blijft allemaal speculeren .....

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:27
sapphire schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 10:03:
[...]

Het is een plant van 1mx1m :+

Maargoed enige reactie van de TS blijft uit dus het blijft allemaal speculeren .....
Dan kan ik maar 1 conclusie trekken, moet wel een verschrikkelijk lelijke plant zijn >:)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-07 13:58
Modbreak:Zolang de TS zich niet meldt, hoeft hier niet als een HK-topic verder gespeculeerd te worden.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01:18
Valorian schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 19:15:
[...]

Je hebt geluk. In jouw situatie is er een hele goede manier om te achterhalen of de man psychische problemen heeft! Die gaat als volgt:

1. Wacht tot de man weer in je tuin komt met de schaar
2. Vraag hem in een rustige toon: “Hallo buurman, ik zie dat u in mijn tuin staat met een schaar. Kunt u uitleggen waarom dit het geval is?”

Geeft de man een normaal antwoord dan weet je dat ie waarschijnlijk geen psychisch probleem heeft én waarom ie jouw plant wil “bijhouden”.

Geeft de man geen antwoord, een onbegrijpelijk antwoord of escaleert de hele boek binnen 10 seconden? Dan is er sprake van iemand met psychische problemen ;)
10/10

Dit pas ik altijd toe in het leven en dat brengt me zo ontiegelijk ver

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeeEs
TereZz schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 12:17:
[...]

10/10

Heb je de TS niet gelezen?
Dat heeft hij toch ook gevraagd ?
Toen werd er door de buurman gezegd, sorry, ging per ongeluk... (Nog steeds erg bijzonder... Maar ok...)

Toen was er nog niks aan het handje dus, en leek alles gesust.

De buurman kwam daarna, ongevraagd (na een week) zelf terug aanbellen met de boodschap: Als die plant van jou weer gaat groeien knip ik hem weer kort...

Ehm.... Wtf?

Ik zou dan best wel behoorlijk sprakeloos zijn en denken, die vent is niet goed?! :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_BoKmeester
TereZz schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 12:17:
[...]

10/10

:') Hoeveel buurmannen komen in jouw tuin in je leven om je planten te snoeien? _O-

De tijd van praten is al voorbij hoor.

Ik zou niet wachten tot de buurman weer in MIJN tuin is met een schaar, maar hem duidelijk maken dat ALS hij nog een keer met een schaar in MIJN tuin komt, dat er wel wat meer gesnoeid gaat worden dan een paar blaadjes. :( Rot op zeg.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Laatst online: 07:11
En nu de hamvraag waar woont deze buurman, ik zoek een gratis tuinman die de boel even komt snoeien. :+

Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_BoKmeester
Ohja, en om terug te komen op de vraag van TS:

Als je hem buiten ziet, gewoon op hem af stappen (niet agressief uiteraard). "Ey buurman, we moeten het nog ff over dat boomgelazer hebben" Ja, dat is makkelijker getypt dan gedaan, maar TS zal dit toch moeten doen, want als je de angel er niet uit haalt, wordt het gekker.

Het is mij (en TS wellicht ook niet) duidelijk waarom de buurman de struikplantboom snoeien.
Sindsdien heb ik niet met hem gesproken, maar hij komt bijna dagelijks op mijn tuin met een flinke schaar in zijn handen de plant te bekijken.
Nouja, als je dat op camera hebt, dan zul je de volgende dag toch ff aan moeten bellen met de vraag wat/waarom ie in JOUW tuin deed.

En aangezien de buurman dit blijft doen, zul je (helaas) toch de politie in moeten schakelen. (je hebt iig beelden)
In eerste instantie leek het overdreven, 'dreigen met een Ring', maar in dit snoeiverhaal toch wel handig. (helaas).

[ Voor 38% gewijzigd door The_BoKmeester op 22-08-2023 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Laatst online: 04-07 13:58
@speedt4 Stuur mij of één van mijn collega's een DM als je een update hebt om het topic te heropenen. Anders blijft er zinloos gespeculeerd worden.

[ Voor 10% gewijzigd door Señor Sjon op 23-08-2023 09:13 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.