DVD speler overleden, ik zoek een vergelijkbare versterker

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShakerNL
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-09 00:31
Beste lezers. Ik heb een oude DVD speler van het merk FINLUX met als model HCS-3015. Deze kreeg ik ooit zo'n 15 jaar geleden gratis bij een telefoonabonnement. Al jaren wordt de DVD functie niet meer gebruikt, maar ik gebruikte dit apparaat enkel nog als versterker voor mijn TV. Het apparaat heeft een optie, genaamd "input" waarbij je de speakers en de woofer kunt aansluiten aan externe apparaten middels een tulp audio kabel.

Een paar weken geleden is deze DVD speler overleden en nu zoek ik een vervanger hiervoor. Ik heb hetzelfde model op Marktplaats gevonden, maar ik weet niet of het handig is dat ik weer een DVD speler moet gebruiken enkel voor de speakers. Deze DVD speler had ik ook altijd aan staan en waarschijnlijk is dat ook de reden dat ie de geest heeft gegeven.

Lang verhaal kort: Ik zoek een apparaat die de huidige speakers kan aansluiten aan de televisie. Alleen, de speakers hebben deze aansluiting en ik heb geen idee hoe dit heet en hoe ik hiernaar moet zoeken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s9ZI2fXCsFYxhA2ZqoTH1al1AGk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XwpnrBsKz829ZM9PHhEQcbmU.jpg?f=fotoalbum_large

De TV heeft als output een 3.5mm jack aansluiting en een optical digital output:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wGnEprau4-TKFE3Q3r6iOKCctHU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CIseuu8U6QT81oh0tMefDRXv.jpg?f=fotoalbum_large

Weet iemand wat ik nodig heb en waar ik naar moet zoeken om deze speakers weer te laten werken?
Hier een foto van één van de front speakers:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6W2ROBHz0euEdo1R1wFyDBmxS5U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3AIw7TMxpuIxYD4QetEFsOAn.jpg?f=fotoalbum_large

Alvast bedankt voor de moeite :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Hoe had je de tv op die speler/versterker aangesloten? En hoeveel speakers heb je?

Dat zijn overigens gewoon passieve speakers dus in de basis heb je een versterker nodig.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-09 12:22

FeaR

In GoT we trust

CyBeR schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 21:17:
Dat zijn overigens gewoon passieve speakers dus in de basis heb je een versterker nodig.
Waar je alleen tegen aanloopt is dat alle speakers passief zijn, ook de (sub)woofer. In deze wereld is 99,9% van de subwoofers actief en heeft de receiver (dat zoekt @ShakerNL) alleen een RCA naar de subwoofer. Subwoofer is actief en heeft een eigen versterker.

Je kan de huidige subwoofer actief maken door er zelf een versterker tussen te zetten. Lijkt mij alleen zonde om in dit soort all-in-one setjes te investeren. Of je moet een receiver die een passieve subwoofer ondersteunt/aan kan sturen. Nadeel, die zijn er naar mijn weten niet veel. Je had Onkyo met TX-L50 en Pioneer met de VSX-S530, Yamaha had er ook één ben ik alleen het type even van kwijt. Nadeel is dat ze ouder zijn. Kan tweedehands voor de prijs goed zijn. Qua standaarden zijn ze ook ouder, echter met S/PDIF aansluiten zal nog gewoon werken.

Ik zou dezelfde als je nu hebt van Marktplaats halen, weet je zeker dat het één op één werkt. Genoemde receiver is wel mooier qua oplossing maar qua haalbaarheid? Geen idee wat de markt voor die types doet.

[ Voor 13% gewijzigd door FeaR op 19-08-2023 21:31 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

FeaR schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 21:26:
[...]

Waar je alleen tegen aanloopt is dat alle speakers passief zijn, ook de (sub)woofer. In deze wereld is 99,9% van de subwoofers actief en heeft de receiver (dat zoekt @ShakerNL) alleen een RCA naar de subwoofer. Subwoofer is actief en heeft een eigen versterker
Dat is waarom ik vroeg hoeveel speakers TS heeft want misschien heeft 'ie wel alleen de twee front speakers en dan kan 't vrij simpel.

Als 't een hele surround set is (speakers + die dvd speler met geïntegreerde versterker) dan zou ik idd lekker gewoon tweedehands nog zo'n ding halen. Twee als je ze goedkoop kunt krijgen en bang bent dat er nog een keer een overlijdt.

[ Voor 18% gewijzigd door CyBeR op 19-08-2023 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShakerNL
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-09 00:31
CyBeR schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 21:17:
Hoe had je de tv op die speler/versterker aangesloten? En hoeveel speakers heb je?

Het is een 5.1 set, maar bij het gebruik van de input modus worden alleen de twee front speakers en de woofer gebruikt.

De TV sloot ik aan via een 3.5mm naar tulp kabel op de DVD speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ah, om eerlijk te zijn zou ik er dan geen moeite meer in steken en er lekker een sound bar onder knikkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als je niet per se een DVD-speler weer wilt hebben, is het wellicht een idee om aan te geven welke apparatuur je verder hebt. Wellicht is het dan gemakkelijker om te adviseren wat je dan kan doen. Wellicht is een aparte versterker/receiver een optie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-09 12:22

FeaR

In GoT we trust

ShakerNL schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 23:32:
[...]
Het is een 5.1 set, maar bij het gebruik van de input modus worden alleen de twee front speakers en de woofer gebruikt.

De TV sloot ik aan via een 3.5mm naar tulp kabel op de DVD speler.
3,5 mm jack/headphone out is max twee kanalen, vandaar dat je stereo ontvangt. Dat de subwoofer ook aan wordt gestuurd komt door de crossover ingesteld in de HCS-3015. Als de HCS-3015 ook een optische ingang heeft had je mogelijk 5.1 kunnen versturen (hangt van de TV af).

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
Wil je perse de oude speakers blijven gebruiken zou ik een receiver kopen en een actieve sub erbij, 2e hands kan veel geld schelen.
Pagina: 1