Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azotar
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 21-11-2024
Hallo iedereen.

Voor mijn studie, die in twee weken begint, heb ik een nieuwe laptop nodig die geschikt is om met Unity development te kunnen

Dit is een budget koop en het Unity gebruik zal op een amateuristisch niveau blijven. (Ik heb thuis een geweldige desktop.) Verder zal die elke dag mee worden genomen in een tas naar college. Maar hiervan is het grootste deel vooral veel trein reizen.

Mijn budget zit ongeveer op de 700 euro, maar goedkoper is altijd fijn.

Via wat onderzoek kwam ik erachter dat een goede CPU wel zeer aangeraden word waardoor ik naar wat I7's heb gekeken.
Dit is een van de laptops die mij aantrekt alleen heb ik nog nooit van dit merk GPU gehoord en vraag ik mij af of dit geen problemen zal veroorzaken.

https://www.coolblue.nl/e...k-15-x1502za-ej1632w.html

Verder heeft een goede vriend deze twee laptops aanbevolen. Maar als het goedkoper kan zou ik dit graag willen weten:

https://www.bol.com/nl/nl...e-zwart/9300000123766073/

https://www.bol.com/nl/nl...9DZg_0_15.20.ProductTitle

In a nutshell, als jij een laptop weet die Unity development aankan en verder niet al te duur is, laat het mij weten!

Dank!

[ Voor 22% gewijzigd door Azotar op 19-08-2023 22:51 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-06 18:05
De eerste Asus heeft een i7-12650H.
De 2e (Medion) heeft een i5-12500H
De 3e (MSI) heeft een i5-12450H.
Dus op basis van CPU power is de Asus de winnaar.

Echter omdat je een geweldige desktop hebt staan zou ik de laptop op basis van andere specs uitkiezen.

Scherm
Toetsenbord
Gewicht
Koeling
Etc.

En dan zou ik eerder iets uitkiezen met een wat efficientere CPU in een kleinete verpakking zoals een laptop met een
Ryzen 7730U of Intel i7 1255U

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azotar
Djarune schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 20:39:
Dus op basis van CPU power is de Asus de winnaar.
Is een GPU niet van groot belang voor Unity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
Azotar schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 23:23:
[...]

Is een GPU niet van groot belang voor Unity?
Nee eigenlijk niet. CPU is veel belangrijker.

Zie ook Puget Systems - Hardware Recommendations for Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:55

SomerenV

It's something!

Ligt natuurlijk wel heel erg aan wat je wilt maken. Als je in gaat zetten op een grafisch spektakel met alle toeters en bellen dan is een fatsoenlijke GPU wel degelijk van belang. Maar aangezien @Azotar niet heeft gezegd wat ie gaat doen met Unity ('amateuristisch' zegt niks) is het gissen.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
SomerenV schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 23:36:
[...]

Ligt natuurlijk wel heel erg aan wat je wilt maken. Als je in gaat zetten op een grafisch spektakel met alle toeters en bellen dan is een fatsoenlijke GPU wel degelijk van belang. Maar aangezien @Azotar niet heeft gezegd wat ie gaat doen met Unity ('amateuristisch' zegt niks) is het gissen.
Eens natuurlijk. Het is wel zo de CPU wordt gebruikt als rekenkern en de GPU voor de viewport. Als dat laatste trager wordt kan het nog zijn dat productiviteit niet veel lager wordt. Ik ben zelf geen Unity expert, maar in SolidWorks heb ik dezelfde ervaringen. Mijn viewport is super traag en ik zet daarom alle eyecandy uit in assemblies. Echter alle acties gaan wel snel dankzij een snelle CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azotar
SomerenV schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 23:36:
[...]

In dit geval is de bedoeling dat er een Game word ontwikkelt binnen Unity rondom het studie programma. En dan denk ik dat hoge graphics niet op een top prioriteit liggen.
Pagina: 1