domeinnaam en gmail

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeckholtz
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 20-08-2023
Beste tweaker leden,

Ik heb ziggo als internetprovider, met een bijbehorend @ziggo mailadres.
Ik wil nu overstappen naar t-mobile, waardoor ik dus mijn mailadres verlies.
Om dit probleem geen 2e keer te hebben ben ik op zoek naar een oplossing.
G-mail ligt voor de hand, maar ik wil graag gebruik maken van mijn eigen domeinnaam.

Is er een manier om een gratis gmail e-mail account te hebben en hierbij emails te versturen en ontvangen met verschillende email-adressen eindigend op mijn eigen domeinnaam. deze heb ik reeds, echter zonder enige vorm van hosting.
Alle mails mogen overigens gewoon in dezelfde Gmail mailbox terecht komen.

Bijvoorbeeld:
Mailadres 1: vader@domeinnaam.nl
Mailadres 1: moeder@domeinnaam.nl
Mailadres 1: kind@domeinnaam.nl
E-mailaccount: familie@gmail.com

Wie kan me helpen......

Groetjes Maurice

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:17
Nee, niet in de gratis variant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:00
Er zijn ingewikkelde configuraties beschikbaar waarbij je Cloudflare gebruikt om de emails op je eigen domeinnaam in een losse normale gmail mailbox te krijgen. Maar de uitgaande email is dan wel met gmail.com .. tenzij je daar ook van alles tussen gaat zetten etc etc etc.

Lastig te onderhouden en fout gevoelig.

Ik heb voor een aantal domeinen de email laten lopen via Migadu.com ..

Voor een tweaker prima te doen .. en ze hebben ook een webmail cliënt die prima voldoet. De kosten zijn afhankelijk van hoeveel emails je ontvangt dan wel verstuurd .. maar is meer dan redelijk ten opzichte van andere partijen.

Als je perse Google email wil gaan gebruiken .. dan moet je een workspace abbonement nemen .. kost je een vast bedrag per gebruiker/mailbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeckholtz
Hoi, bedankt. Duidelijk. al zoekende kom ik zaken tegen met alias mailadressen. Is dit iets wat bruikbaar is, en/of kleven hier ook de nodige uitdagingen aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:00
Een alias is niets anders dan dat twee adressen beide eigenlijk in dezelfde mailbox terecht komt. Maar dat is jouw probleem niet. Iemand moet een server hebben draaien die zo ingericht is dat het email kan ontvangen voor jouw domeinnaam.

En een server laten draaien kost geld. En email goed doen is ook niet goedkoop, zeker met alle spam die in omloop is .. en alle security zaken die er bij komt kijken.

"Vroegâh" kon je dat wel gratis krijgen .. maar eigenlijk is iedereen er mee gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeckholtz
Ik heb nu ik eraan denk, wel een betaald apple icloud account van 50gb. is dat iets waar iets mee mogelijk is misschien?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Boeckholtz schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 21:16:
Ik heb nu ik eraan denk, wel een betaald apple icloud account van 50gb. is dat iets waar iets mee mogelijk is misschien?
https://www.google.com/se...+mail+use+with+own+domain

:Z

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:17
Op zijn domein is geen mail domein ingericht, dus dat gaat niet helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Je kunt gmail via pop3 de mail van je hosting provider (mailpakket bij domein) laten ophalen. Daarnaast kun je in Gmail instellen dat hij emails kan versturen als vader@domein.nl etc; die verstuurt hij dan via smtp van je hosting provider.

Kortom, als je er emailhosting bij neemt dan kan je verder wel lezen in en versturen vanuit Gmail. Je hosting provider fungeert als tussenstap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Wat je wil kan gewoon bij Google, het kost alleen ongeveer 5-10 euro per maand. Gebruik het al 10 jaar, vroeger was het gratis maar sinds kort betaal je er wat voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poster
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Bij domainname.shop heb je een nl domein voor € 5,99 pj en email hosting voor € 0,69 pm. Krijg je 20 emailaccounts van 15 GB bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:52

nelizmastr

Goed wies kapot

Conclusie is simpel:

Voor mailen vanaf je eigen domein moet je iemand betalen voor het hosten van de mailboxen.
Bij je eigen hostingpartij waar je domein staat kan dat waarschijnlijk heel goedkoop. Alternatieven zijn er ook met verschillende prijskaartjes, zoals:

- GSuite (de betaalde google omgeving)
- Microsoft Exchange Online (€4 per mailbox p.m.)
- Zelf een mailservertje draaien op bijv. je NAS als je die hebt, maar de kans dat je als spammer wordt aangemerkt en je provider dat blokkeert is vrij groot.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
zoals eerder gezegd is het gratis hosten van jij@jouw-domein.nl eigenlijk geen haalbare opties, er zijn welliswaar mogelijkheden maar die zijn doorgaans lastig en enorm foutgevoelig,

dan kom je us al snel bij de betaalde oplossingen, denk aan de 1 a 2 euro oplossingen van de meeste webhosters, het nadeel (waar heel veel mensen niet over praten) van dergelijke mailboxen is deze. je moet heel vaak je mail checken want als je google / apple / microsoft gewend bent voor mail en je nu overstapt naar budget dan zul je merken hoe belangrijk pushmail is voor een tijdige bezorging van mail (vooral 2FA- mails die sommige partijen gebruiken).

voor wie al een betaald icloud gezins abo heeft is er de optie om daar een domein aan te koppelen, je krijgt in plaats van jij @ icloud dan een jij @ domein adres. maar dit werkt per domein wel alleen binnen het gezin. dat wil zeggen dat je in apple in moet stellen dat jullie een gezin zijn en dat de account-eigenaar dus ook alle aankopen betaald voor dat gezin.. kortom deel je domein naam: hoihoi.nl met zowel jouw in als uit-wonende kinderen, je ouders en je broer en zijn gezin (even los nog van het maximale aantal mailboxen) dan hebben die allemaal slechts één factuur-adres.

in die zijn zou ik het gebruik van Google Suite Apple mail pro als ook Office365 smb afraden.

wat dan wel? een mail-dienst doe op zijn minst pushmail / activesync aanbied en een redelijke prijs per mailbox heeft.
Pagina: 1