Waanzin van data-verbruiks-limieten op Nederlands 5G netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 2.090 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jubeth
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:01
Wij wonen in een gebied waar geen glas, geen kabel, en een zeer gammel telefoonlijntje ligt. Onze hele straat (een dijk) is aangewezen op mobiele netwerken of satelliet-uplinks.
Nu hebben wij al een tijd een 5G modem op zolder staan, met daarin een SIM via een abo bij evenwifi.nl, waarbij dat 'even' dus '24/7/365' is. De snelheden hiermee zijn best aardig (piekt op 220 Mbit/s down en 102 Mbit/s upstream), en de ping-pong/latency is ook best goed voor over een mobiele mast.

Echter, onze ISP, een reseller van T-Mobile deals (schijnbaar), hanteert een zogenaamde 'fair use policy'. Voor de zoveelste keer kreeg ik deze week weer een waarschuwing:

Subject: Hoog dataverbruik

Beste klant,

U heeft een T-Mobile simkaart van ons ontvangen met simkaartnummer 8xxxxxxxxxxx.

Wij hebben van T-Mobile te horen gekregen dat deze simkaart deze maand al best veel data verbruikt heeft.

Graag willen wij u nogmaals wijzen op onze fair-use policy van 750 GB per maand.
Overschrijding van deze fair-use policy zal leiden tot uitschakeling van de simkaart.
Dit gebeurt bij meer dan 1000 GB per maand.

Wij hebben destijds dit abo gekozen omdat er met '5G snelheden' en 'ongelimiteerd data' werd geadverteerd. Er stond wel een * achter, waar dan te vinden is dat er schijnbaar een limiet op 1000 GB zit. Ik noemde dit (zakelijk) in Frankrijk, en in Thailand, en in beide landen werd ik zowat uitgelachen, waarbij mij werd voorgerekend dat het bij 200 Mbit/s down en 100 Mbit/s up niet zo lastig is om per etmaal op 1 TB te komen. Dat zou dan resulteren in 30 TB verbruik per maand, als er per etmaal ongeveer 12 uur gebruik gemaakt wordt van 5G internet, wat bij een huishouden van 3 personen niet zo lastig is om te halen tegenwoordig!

Wat het verhaal helemaal vreemd maakt is dat mijn vriendin hier in huis een mobiel abo bij T-Mobile heeft, waarmee zij op *exact dezelfde T-Mobile antenne* zit, en daadwerkelijk *ongelimiteerd* data kan verbrassen op basis van haar abonnement bij T-Mobile, door zo nu en dan te melden dat er een extra 5GB nodig is. Er is dan ook geen enkele sprake van een grens die technisch niet 'fair' of niet houdbaar zou zijn, want zij schakelt voor haar internet gewoon over op tethering via haar mobiele telefoon zodra de SIM van evenwifi hier zou worden uitgeschakeld! Dit hebben wij al eerder meegemaakt, de keren dat ik per ongeluk hun waarschuwings-mail niet had gezien.

5 jaar geleden hadden we nog ziggo kabel, waar we regelmatig 3 TB per maand haalden, zonder al teveel moeite. Nooit werd er ook maar om gerept door ziggo.

M.a.w. ik weet niet wat die providers hier bezielt met hun hard limited 5G 'fair use' waanzin, maar inderdaad, wij hikken iedere maand tegen die 1 TB limiet op, met lastige bandwidth-limit die ik hard op de core router heb ingesteld op de download-link, om maar vooral niet te worden afgesloten, wat voor menig server, IoT en smart device super iri is.

Dit wilde ik even delen, want ik was vorige week in Frankrijk, waar vrijwel overal vrolijk '5G' pronkte op mijn mobieltje, wat in NL niet zo is, en mijn zus, die daar woont, heeft een 5G link net als wij, met een Huawei modem, en daarbij inderdaad daadwerkelijk unlimited data-verbruik, althans, ze hebben er nog nooit iets gemerkt van een limiet. Waarom doen ze in NL alsof je op 5G maar 1TB zou kunnen verbruiken? Dit is echt complete waanzin.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
nieuws: Starlink-satellietinternet is in heel België en Nederland beschikbaar

nieuws: Starlink gaat datagebruik boven 1TB beperken in VS en Canada

Volgens mij kan je dan beter vooralsnog overstappen naar Starlink.

En 750GB/1TB per maand gebruiken is best veel.

Daarnaast hoef je geen bedrijfsnamen te noemen - voor iemand die sinds 2000 lid is weet je dit ook wel. Nu is het meer een soort review en misschien wel een pressiemiddel welke je wilt inzetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:26
Tja, je gaat op een dijk zonder goed vast internet wonen en verwacht dan voor een fooi van een paar tientjes per maand onbeperkt mobiel internet.

Als internet belangrijk is dan regel je dat.

Een voor de hand liggende stap is om ook DSL aan te vragen op die "zeer gammele telefoonlijn" om te gebruiken in combinatie met de 5G aansluiting. Zelfs een 1mbps verbinding kan >300GB per maand verstouwen.

Meer 5G verbindingen, satelliet, straalverbinding, etc is ook een optie.

Kost alleen een paar knaken, maar dat is een keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:55
Hoewel ze adverteren met 'onbeperkt' staat er direct onder een FAQ met uitleg over de FUP. Dus het is wellicht onlogisch en niet heel erg verwacht, maar ze leveren wat ze bieden.

Nu weet ik niet of deze tekst er al stond toen TS het abonnement afsloot, maar het klinkt niet onredelijk.

En het is ook wel vreemd te verwachten dat je via een dure verbinding daadwerkelijk onbeperkt data kunt krijgen voor minder dan een ziggo abonnement kost.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:45

FreakNL

Well do ya punk?

Ik zou een DSL lijntje nemen en een 5G verbinding.

Dan zou ik op een slimme manier verkeer scheiden. Die Windows of IOS update kan best via DSL, bijvoorbeeld.

Tevens is je rant een beetje raar. Dat is categorie; “bij een vliegveld gaan wonen en dan klagen over geluidsoverlast”…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

jubeth schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 18:09:
Ik noemde dit (zakelijk) in Frankrijk, en in Thailand, en in beide landen werd ik zowat uitgelachen, waarbij mij werd voorgerekend dat het bij 200 Mbit/s down en 100 Mbit/s up niet zo lastig is om per etmaal op 1 TB te komen. Dat zou dan resulteren in 30 TB verbruik per maand, als er per etmaal ongeveer 12 uur gebruik gemaakt wordt van 5G internet, wat bij een huishouden van 3 personen niet zo lastig is om te halen tegenwoordig!
Tsja, een gemiddeld huis heeft een gasaansluiting die 50000 kuub per jaar kan leveren, waar een gemiddeld huis per jaar zo'n 2% van gebruikt. Een 3x25A elektra-aansluiting kan 150000kWh leveren, waar een gemiddeld gezin ook zo'n 2% van gebruikt.

Zowel gasaansluitingen, elektroaansluitingen als internetaansluitingen hebben een capaciteit afgestemd op piekgebruik, en niet op continugebruik.
5 jaar geleden hadden we nog ziggo kabel, waar we regelmatig 3 TB per maand haalden, zonder al teveel moeite. Nooit werd er ook maar om gerept door ziggo.
Tsja, dat is een andere techniek met een ander standaardgebruikspatroon, en wellicht dus ook een andere fair-use policy.

In België gebruikt een datasimkaart gemiddeld zo'n 6GB, en een vast breedbandverbinding zo'n 250GB. Jullie verbruik zou voor een vaste aansluiting dus al fors zijn (3TB zeker) en voor een mobiele verbinding is het simpelweg extreem te noemen.

Qua oplossingen; breng je verbruik in kaart. Waarom ben je zo'n grootverbruiker? Is alles goed geconfigureerd? Kan je servers ook buiten huis hosten? Kan je lokaal dingen cachen?

Mocht het verbruik niet te verminderen zijn, dan moet je zorgen dat je meer data kan gebruiken. Veel routers kunnen over meerdere internetverbindingen routeren. Bijvoorbeeld 5G en DSL, of meerdere 5G verbindingen, of 5G en satellietinternen. Met drie 5G verbindingen van elk 1TB per maand zou je voor minder dan honderd euro per maand al een heel eind moeten komen, toch? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jubeth
Apart, jullie reacties doen allemaal alsof dit hoog verbruik is. Zoals ik al aangaf, om dergelijke door isps afgedwongen zuinigheid wordt je in menig buitenland uitgelachen. 30GB per etmaal is echt niks. Dat zijn 3 4k speelfilms. En dan kun je niets anders meer doen. Niks cloud backup, niks foto's delen met familie. Niks YouTube uploaden. En dan dat trieste gezever over merknamen, als dat het nu zou zijn, dan had ik dat in de titel geplaatst. Het blijkt bij alle 5g voor thuis abos hetzelfde te zijn. Overal is het 1TB per maand. Het is alsof je overal nucleaire wapens plaatst, en dan hoopt dat ze nooit gebruikt zullen worden, en dat er nooit iets gevaarlijks door zal ontstaan. Je adverteert met meer dan 200 Mbps down en 100 Mbps up, maar oh wee als mensen dat ook daadwerkelijk halen, want dan kunnen ze zomaar per etmaal zonder moeite op 1 TB komen. Echt, jullie reacties spreken boekdelen. Diep triest. Achterlopend 'kennisland'.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-08 23:04
Maar dan ga je toch in het buitenland wonen? Je hebt hier iets afgesloten waar de voorwaarden toen ook al wel duidelijk van waren. Ze wijzen je echt wel op de FUP. En je hebt blijkbaar ook al meerdere waarschuwingen gehad.

Beetje Calimero gedrag. Misschien even in de spiegel kijken?

Als het echt zo belangrijk is had je dat voordat je hier kwam wonen toch getest? Wij zijn al een tijdje op een woning in het buitengebied aan het kijken. Maar dan kijk ik ook echt wel kritisch naar de mogelijkheden tot internet aansluiting.

En ik vind je reactie om de rest triest te noemen zelf triest. Dit is gewoon een rant omdat je zelf van tevoren niet goed genoeg onderzoek hebt gedaan.

P.s. hoe gaan je buren er trouwens mee om. Je geeft aan in een straat te wonen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
zelfde situatie hier maar dan met 4g.

oplossing was niet lopen bitchen daarop,
Maar denken aan hoe kan het anders.

starlink was nog niet beschikbaar.
Dus een fiberlijn op 1200 meter afstand genomen bij en kennis, en die straal ik naar huis.

Waarom ga je niet met al je buren een bbq doen, en kijken naar wat mogelijk is?
Misschien hebben je buren (of je zelf) wel kennisen/vrienden in de omgeving die het geen probleem vinden om tegen betaling een 2de lijn aan te sluiten (of gebruiken zelf coax dus fiber is vrij.

misschien vinden je buren hun internet ook bloed irritant.

Dan kan je met 10 buren de apparatuur kopen en heeft iedereen een fatsoenlijke verbinding.

ach, en geen namen vermelden behalve in MO tags is al euwen, kan je ook op bitchen maar ook dat wist je voor dat je dit bericht dumpte

[ Voor 13% gewijzigd door jack zomer op 19-08-2023 21:25 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jubeth
Rukapul schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 18:48:
Tja, je gaat op een dijk zonder goed vast internet wonen en verwacht dan voor een fooi van een paar tientjes per maand onbeperkt mobiel internet.
Toen we hier naartoe verhuisden zou er glasvezel aangelegd worden. Dat was zelfs 1 van de redenen voor het verhuizen. Toen kneep Delta er tussenuit, zogenaamd omdat de dijk 'te zwak' zou zijn, en de aanleg 'te duur' voor Delta zou worden. Dat bleek allemaal achteraf. Dus ja, tot zover dat argument. De gemeenten en provincies in NL zijn al even zo suf als het merendeel van de off-topic respons hier.

Het gaat mij om de belachelijke discrepantie tussen enerzijds het adverteren met extreem hoge snelheden, en de woorden 'onbeperkt internet', en anderzijds het niet toestaan van daadwerkelijk gebruik van die snelheden, en evenmin het toestaan van 'onbeperkt internet'. Alsof het woord 'onbeperkt' ineens niet meer hoeft te betekenen wat het zou moeten betekenen. En, zoals ik al aangaf; Er klopt iets niet in de aanname dat er sprake zou zijn van 'overbelasting' of 'noodzakelijke begrenzing' van het gebruik van die ene mobiele antenne van in dit geval T-Mobile. Ook Vodafone en KPN adverteren met 'onbeperkt datagebruik' met een sterretje waar staat dat er ineens niks onbeperkt aan is.
Dat doen ze in het buitenland inderdaad minder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:46
jubeth schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 21:04:
Apart, jullie reacties doen allemaal alsof dit hoog verbruik is. Zoals ik al aangaf, om dergelijke door isps afgedwongen zuinigheid wordt je in menig buitenland uitgelachen. 30GB per etmaal is echt niks. Dat zijn 3 4k speelfilms. En dan kun je niets anders meer doen. Niks cloud backup, niks foto's delen met familie. Niks YouTube uploaden. En dan dat trieste gezever over merknamen, als dat het nu zou zijn, dan had ik dat in de titel geplaatst. Het blijkt bij alle 5g voor thuis abos hetzelfde te zijn. Overal is het 1TB per maand. Het is alsof je overal nucleaire wapens plaatst, en dan hoopt dat ze nooit gebruikt zullen worden, en dat er nooit iets gevaarlijks door zal ontstaan. Je adverteert met meer dan 200 Mbps down en 100 Mbps up, maar oh wee als mensen dat ook daadwerkelijk halen, want dan kunnen ze zomaar per etmaal zonder moeite op 1 TB komen. Echt, jullie reacties spreken boekdelen. Diep triest. Achterlopend 'kennisland'.
mooie reactie, goede onderbouwing etc. Jij vindt blijkbaar dat 1TB per maand 'te weinig' is en haalt er wat vergelijkingen bij die kant nog wal raken. Ik heb in een 2 persoons huishouden meer dan genoeg aan 80-100 GB/maand, inclusief netflix/youtube en thuiswerken.

nu heb jii blijkbaar veel meer dan 1TB/maand nodig. ik zou zeggen: kijk eens goed naar wat er wordt aangeboden en sluit iets af wat past bij je situatie. je mooie rant over dieptriest en 'kennisland' is leuk maar doet niks ;) NL is 1 van de meest geavanceerde en best georganiseerde landen ter wereld, een beetje realiteitszin zou niet misstaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:17
Waarom neem je geen 4g voor thuis van KPN of TMobile? Dan heb je ook geen datalimiet ipv via een 3e partij het nu te regelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jubeth
Het gaat helaas niet om mij als persoon of om onze situatie of de kosten.
Het gaat om het feit dat ze eens moeten ophouden met dat 'onbeperkt datagebruik' en 'supersnel 5G' etc. als ze vervolgens niet eens 35% van de te behalen verbruiken bij de geboden snelheden waar kunnen maken.
Nogmaals, wij halen als modern huishouden met gemak 3 TB op maandbasis, als we niet zouden hoeven opletten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
jubeth schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 21:45:
Het gaat om het feit dat ze eens moeten ophouden met dat 'onbeperkt datagebruik' en 'supersnel 5G' etc. als ze vervolgens niet eens 35% van de te behalen verbruiken bij de geboden snelheden waar kunnen maken.
Nogmaals, wij halen als modern huishouden met gemak 3 TB op maandbasis, als we niet zouden hoeven opletten.
ooooo

je dacht dat tweakers de regels maakte
Nee, tweakers maakt geen regels, Daarvoor moet je iets of iemand hebben die die regels maakt.
Overheid, politiek, acm en code rood.

of je wist dat tweakers geen regels maakt, maar je bent ook niet opzoek naar een oplossing...
Dan is het toch gewoon een rant richting jou isp?
suc6.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:47
Als je naar de T-Mobile 4G voor thuis voorwaarden kijkt .. dan zie je dat ook daar de 1Tb per maand limiet er op zit.

https://www.t-mobile.nl/C...waarden/4G-voor-Thuis.pdf

Dat is dus ook met "aanvullen per 5Gb" ...dus ook daar is het niet "onbeperkt".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltweako
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-08 14:29
1TB is behoorlijk, maar blijkbaar gebruik je 3TB per maand.

Ik heb net even gekeken, en op een volle camping met zo'n 80 staanplaatsen is de afgelopen 30 dagen 9TB aan data verbruikt (over een 2Gbit glasvezel, geen datacaps, gratis wifi).

Nu kun je zuinig omgaan met je data of overschakelen op een alternatieve verbinding. De situatie in Nederland is nu eenmaal zo dat er een FUP geldt voor 4G/5G-verbindingen.

Het probleem is namelijk dat deze simkaarten bedoeld zijn voor mobiele telefoons, waarbij 1TB per maand echt een heel nette hoeveelheid is. Wat bijvoorbeeld evenwifi doet, is gewoon een T-Mobile-abonnement aan je doorverkopen, en daar zitten wel degelijk limieten aan.

Door de luxe situatie in Nederland, waar (bijna) elk huis toegang heeft tot breedbandinternet en steeds vaker toegang heeft tot glasvezel, en waarbij het eerder de vraag is wanneer er glasvezel komt dan of er glasvezel komt, is 5G voor thuisinternet niet echt een ding.

Veel andere landen zijn zo uitgestrekt dat de mobiele providers daar internetproviders zijn geworden. En dus zien de abonnementen er heel anders uit.

Tel daarbij op dat we een dichtbevolkt land zijn met een grote mate van dataconsumptie, en je zult dus al snel zien dat 4G/5G aanbieden een dure aangelegenheid is.

Daarom zie je dus ook dat providers zoals KPN en T-Mobile limieten op hun netwerk zetten zonder een echte optie om deze te verhogen. Het is niet zo dat ze je onbeperkt verkopen en dan extra GB's proberen te verkopen; het is in feite een harde limiet. Ga je daar overheen, dan zien ze het als misbruik. Deze limieten zijn er dus vooral om misbruik te voorkomen.

Jij valt met je 3TB niet binnen de doelgroep voor internet via 5G. Starlink is dan een betere optie, hoewel ze daar ook al bezig zijn in sommige landen met het implementeren van een datalimiet van 1TB per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:23
Hoewel ik me kan vinden in je opmerkingen dat 'onbeperkt' ook echt onbeperkt moet zijn en geen datalimiet zou moeten hebben. Verder begrijp ik niet echt wat je hiermee wil bereiken? Zoek je medestanders in je mening, dan bij deze. Dit gaat je echter niks opleveren.

Weet niet exact wat een 'modern' gezin is maar 1TB aan data is echt enorm veel, ik schat mezelf als gemiddeld gezin in (zelfs iets boven) met Plex server in de meterkast/2 thuiswerkers/1 kind en kijken bijna elke avond wel even een aflevering van een serie in 4K, daarnaast nog 2 gamers in dit huishouden en voor de Plex server komt er wel eens een 4K filmpje op. Maar ik zit echt zelden boven de 150Gb.

Als je eens serieus kijkt naar wat je allemaal download denk ik dat daar vooral je winst in zit - of je hebt sluipverbruik want je kijkt neem ik aan niet elke avond een 4K film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:45

FreakNL

Well do ya punk?

Fr33z schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 21:33:
[...]

mooie reactie, goede onderbouwing etc. Jij vindt blijkbaar dat 1TB per maand 'te weinig' is en haalt er wat vergelijkingen bij die kant nog wal raken. Ik heb in een 2 persoons huishouden meer dan genoeg aan 80-100 GB/maand, inclusief netflix/youtube en thuiswerken.

nu heb jii blijkbaar veel meer dan 1TB/maand nodig. ik zou zeggen: kijk eens goed naar wat er wordt aangeboden en sluit iets af wat past bij je situatie. je mooie rant over dieptriest en 'kennisland' is leuk maar doet niks ;) NL is 1 van de meest geavanceerde en best georganiseerde landen ter wereld, een beetje realiteitszin zou niet misstaan.
Dit is mijn dataverbruik bij Ziggo. Gezin met 3 personen. En dan letten we nergens op en lopen we ook rsyncs bijvoorbeeld. En streaming, thuiswerken, VPN naar huis, etc… Ook meerdere servers die hun updates van internet halen. En een camera-systeem wat van buitenaf benaderbaar is maar ook streams van remote camera’s oppakt…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1iMeAncs0j46HE_fqT-fOG2aCtI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jHrJdFM7ZhrbvrGUqm6TRJFS.jpg?f=fotoalbum_large

1tb is niet heel veel maar ook zeker niet heel weinig.

[ Voor 5% gewijzigd door FreakNL op 19-08-2023 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:55
Ik vind 't ook niet fraai dat ze in de productomschrijving de term 'onbeperkt' gebruiken, terwijl die kennelijk duidt op dat je 24x7 de beschikking hebt over een 5G verbinding en niet op het dataverbruik, maar op dezelfde pagina, heel erg onderaan, staat ook best duidelijk dat onbeperkt niet betekent dat je een ongelimiteerde hoeveelheid data mag verbruiken.
Vergeleken met het verleden waar er providers met een FUP waren, maar de hoogte daarvan onduidelijk was, vind ik dat deze aanbieder het best heel netjes communiceert.
Ik ben ook best benieuwd wat de reclame code commissie van deze wijze van aanbieden vindt.
Wat me daarbij ook opvalt is dat je bij het selecteren van een pakket geen informatie krijgt over deze beperkingen. Aan het einde ga je akkoord met 'algemene voorwaarden', maar die link verwijst weer naar een uitgebreide faq, waar ook die FUP in staat.
Juridisch ben je dus echt akkoord gegaan met die FUP en ik verwacht niet dat je bij een rechter gelijk zult kunnen krijgen, wanneer je bijvoorbeeld in een kort geding zou vragen om een verbod om jou af te sluiten bij overschrijding van de datagrens.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

StevenK schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 22:28:
[...]

Ik vind 't ook niet fraai dat ze in de productomschrijving de term 'onbeperkt' gebruiken,
Niet zo netjes is nog netjes gezegd, helemaal als je ziet dat ze op hun website in grote letters zeggen

"Onbeperkte data/geen daglimiet"

In de uitleg zeggen ze dat "We hanteren voor dit product geen daglimiet of maandlimiet, en we zullen ook niet je snelheid verlagen als je veel gebruikt."

Vervolgens zeggen ze dat je het netwerk niet storen mag met je gebruikspatroon en dat je er vanaf 750GB/maand vanuit mag gaan dat je dat verstoort. Dat spreekt dus alles wat ze ervoor zeggen tegen.

Dat is puur misleiding, jij kan nooit controleren of je het netwerk verstoort dus ze kunnen op elk moment tegen jou roepen dat je een limiet hebt bereikt. Ga dan niet met geen limiet lopen schermen en al helemaal niet vetgedrukt en groter als de tekst waarin je backpedalt.

Overigens is het een prima product zo te zien tegen redelijke prijs voor wat men biedt, alleen moet men wel eerlijk zijn over wat er wordt geboden.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2023 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:52

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@jubeth je probleem is helder. Maar wij kunnen hier verder niet zoveel mee. Je lijkt niet te zitten wachten op een andere oplossing. Dus verder valt er dan niet zoveel te zeggen.

Het lijkt er gewoon op dat de oplossing die je nu gebruikt niet voldoet voor jouw use case.

Verder is alles in dit topic inmiddels wel gezegd en gooi ik er dus een slotje op.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.