TLDR: Wat zouden jullie aanschaffen in deze situatie?
Ik vind het ook geen probleem om in de toekomst verder te moeten upgraden (denk videokaart, kast etc.).
Hoi, ik heb een oude game pc welke ik wil up graden aangezien ik erachter kwam dat mijn CPU nu echt een bottleneck is tijdens het spelen van bijv. Red Dead 2.
Ik ben opzoek naar een redelijk snel systeem voor aankomende jaren (en Starfield) voor gaming op 1080 en 1440p @60 fps.
De PC is alleen voor games, soms gecombineerd met lokale game streaming naar de woonkamer en VirtualHere waar ik dus nu ook tegen dezelfde CPU bottleneck aanloop.
Als ik de guides erop na sla kom ik uit bij AMD, maar daar houdt het dan wel een beetje op.
Een tweedehands upgrade setje is voor mij ook geen probleem om kosten evt. wat te drukken.
Aangezien mijn financiële situatie op dit moment niet super veel toelaat wil ik een aantal onderdelen hergebruiken. De onderdelen die ik hoop meet te kunnen nemen met de upgrade zijn:
1 TB SSD NVMe - Samsung 980 Pro
250 GB SATA SSD
RTX 2080 INNO3D OC
Corsair TX650 watt voeding
Antec kast (Standaard formaat)
LG 27GL850 @ 144Hz monitor, G-Sync compatible & Freesync.
De rest van het huidige systeem bestaat uit (:
4670K + Z87X mainboard
16 GB RAM
NVMe PCI gen. 4 PCI card.
Scythe Mugen 4 PCGH Edition
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gaming, lokale game streaming
Wat mag het systeem gaan kosten?
Lastig, maar hoop niet boven de €500 uit te komen
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
CPU, MB, Geheugen, Cooler
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet echt, alleen dat ik een aantal jaar hoop vooruit te kunnen.
Ga je overklokken?
Misschien, maar begreep dat dit bij de huidige AMD systemen sowieso lastig is.
Wat verwacht je van ons?[i]
De juiste oplossing te vinden met het beperkte budget, ik vind de verschillende CPU & MB combos lastig te beoordelen op waarde.
Ik vind het ook geen probleem om in de toekomst verder te moeten upgraden (denk videokaart, kast etc.).
Hoi, ik heb een oude game pc welke ik wil up graden aangezien ik erachter kwam dat mijn CPU nu echt een bottleneck is tijdens het spelen van bijv. Red Dead 2.
Ik ben opzoek naar een redelijk snel systeem voor aankomende jaren (en Starfield) voor gaming op 1080 en 1440p @60 fps.
De PC is alleen voor games, soms gecombineerd met lokale game streaming naar de woonkamer en VirtualHere waar ik dus nu ook tegen dezelfde CPU bottleneck aanloop.
Als ik de guides erop na sla kom ik uit bij AMD, maar daar houdt het dan wel een beetje op.
Een tweedehands upgrade setje is voor mij ook geen probleem om kosten evt. wat te drukken.
Aangezien mijn financiële situatie op dit moment niet super veel toelaat wil ik een aantal onderdelen hergebruiken. De onderdelen die ik hoop meet te kunnen nemen met de upgrade zijn:
1 TB SSD NVMe - Samsung 980 Pro
250 GB SATA SSD
RTX 2080 INNO3D OC
Corsair TX650 watt voeding
Antec kast (Standaard formaat)
LG 27GL850 @ 144Hz monitor, G-Sync compatible & Freesync.
De rest van het huidige systeem bestaat uit (:
4670K + Z87X mainboard
16 GB RAM
NVMe PCI gen. 4 PCI card.
Scythe Mugen 4 PCGH Edition
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gaming, lokale game streaming
Wat mag het systeem gaan kosten?
Lastig, maar hoop niet boven de €500 uit te komen
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
CPU, MB, Geheugen, Cooler
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet echt, alleen dat ik een aantal jaar hoop vooruit te kunnen.
Ga je overklokken?
Misschien, maar begreep dat dit bij de huidige AMD systemen sowieso lastig is.
Wat verwacht je van ons?[i]
De juiste oplossing te vinden met het beperkte budget, ik vind de verschillende CPU & MB combos lastig te beoordelen op waarde.