Kosten eigen schade

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11:09
Tijdens flinke regenbuien op de terugweg van vakantie is mijn voorbumper wat lak verloren. En het bladert nog steeds verder af.

Mijn verzekering kan mij geen duidelijk antwoord geven op de vraag hoeveel het claimen van (lak) schade op mijn voorbumper mij gaat kosten als het niet door noodweer komt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0fzcXmdUJ3jacnGP6TGpmTDz8wY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lM6GFPQEfj9xprx5igtXTJPy.jpg?f=fotoalbum_large

Je gaat met 1 schadegeval 5 jaar terug op de malus bonus ladder en ze geven aan dat dan 300 euro extra kost in die 5 jaar (gebied A op mijn grafiek) alleen de kosten van gebied B rekenen ze niet mee. Tot je weer op de maximale korting zit blijf je jaarlijks meer betalen dan wat ik betaald zou hebben zonder schade.

Klopt mijn redenatie dat je veel meer betaald aan de premie dan alleen de komende 5 jaar?

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Beste antwoord (via LordSinclair op 21-08-2023 08:45)

• ImprezaBrabo
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 30-08-2023
Je moet in beide gevallen terugrekenen naar max korting. Zit je nu al in max, dan terugrekenen tot je weer in max zit. Zit je nu niet in max, dan in beide gevallen rekenen tot max.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• ImprezaBrabo
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 30-08-2023
Je moet in beide gevallen terugrekenen naar max korting. Zit je nu al in max, dan terugrekenen tot je weer in max zit. Zit je nu niet in max, dan in beide gevallen rekenen tot max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
ImprezaBrabo schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 17:28:
Ja dat dacht ik al. Jammer dat de chat medewerker dat niet snapte. Die had het alleen over de extra kosten de komende 5 jaar. Maar zo dicht zit ik nog niet op de maximale korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Ik heb het de verzekering nog eens gevraagd. Maar een berekening wat het gaat kosten tot de maximale korting vinden ze te complex.. ik moet het doen met de indicatie voor de komende 5 jaar 🙄

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-09 09:24
Voor een simpele lakschade op de voorbumper ben je op de langere termijn gerekend goedkoper uit om het zelf te laten repareren dan via je verzekering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onderling1987
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 23-09 14:45
Het klopt dat ze alleen met een indicatie kunnen komen. Ze kunen namelijk niet beoordelen wat de bruto premie voor de komende jaren gaat zijn. Je moet denken aan inflatie, hoeveel schades worden er geclaimd. Is jouw type voertuig ineens in trek bij autodieven. Ze kunnen aan de hand van gemiddeldes en kortingspercentages een indicatie geven, geen exact bedrag.
Overigens is het gemiddeld onder de €1000,- niet verstandig om te claimen als een schade van invloed is op de BM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 23-09 21:25
Hoe oud is de auto? Wat voor auto is het?

Afbladderende lak door regen moet eigenlijk niet kunnen. Het is logischer dat hij daar al schade had, en het nu door de regen echt begint te bladderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

D-dark schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 12:10:
Voor een simpele lakschade op de voorbumper ben je op de langere termijn gerekend goedkoper uit om het zelf te laten repareren dan via je verzekering
Hangt er vanaf.
Als je meer dan 5 jaar boven de maximale trede zit ga je niet meer premie betalen bij 1 schade. :)

(Tenzij je hem ergens in de komende 5 jaar zelf plat rijdt, maar zo’n glazen bol heb je meestal niet)

[ Voor 12% gewijzigd door YakuzA op 21-08-2023 14:47 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Ik ben nog niet op de maximale korting. Dit is nu de schade. Maar wordt met de flinke regenbui erger:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r0vYs0bUaGOvRpG8wI1sWH09Qg8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XwENIzyJAFu4DAvRhZ1xwLL3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ben je al bij je schadehersteller geweest voor een prijsopgaaf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Nee, dat is mijn volgende stap (en het merk benaderen). Want ik ben ook van mening dat de lak niet los hoort te komen na flinke regen. Nu ben ik allrisk verzekerd en kost noodweer geen val op de kortingslader. Maar als ze regen niet als noodweer zien, dan gaat het mij via de verzekering waarschijnlijk te veel kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Dat ziet er uit als steenslag.

[ Voor 55% gewijzigd door WEBGAMING op 21-08-2023 14:55 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-09 09:24
YakuzA schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 14:44:
[...]

Hangt er vanaf.
Als je meer dan 5 jaar boven de maximale trede zit ga je niet meer premie betalen bij 1 schade. :)

(Tenzij je hem ergens in de komende 5 jaar zelf plat rijdt, maar zo’n glazen bol heb je meestal niet)
Klopt, zit je aan de top dan betaal je niet meer premie.
Waar het venijnig wordt is als je later nog een keer flinke schade krijgt.
Dan zak je behoorlijk.

Maar een volledige bumper spuiten zijn de kosten niet.
Laten we zeggen tussen de 200 en 400 euro.

Dat is het risico niet waard.
Beter om dat zelf te dragen en wat jaren op te bouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Informeer ook rustig bij meerdere bedrijven zitten best verschillen tussen.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:26
En vertel er niet bij dat de verzekering gaat betalen.... Maar meldt dat je het zelf moet betalen en als ze dan een offerte hebben gegeven geef je aan dat je contact hebt gehad met je verzekeraar en dat blijkt dat dit toch verzekerd is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Sorry foute topic

[ Voor 93% gewijzigd door Frogmen op 21-08-2023 15:25 ]

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpelFaut
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 10:18
Wat @Frogmen zegt inderdaad. Ga bij meerdere spuiterijen / schadeherstellers langs.
Heb 2 maand geleden ook een voorbumper moeten laten herstellen en spuiten. Die offertes liepen behoorlijk uiteen.
Heb toen geluk gehad en vond een partij die het zwart wou doen. Dat werd 400 incl de- en montage van de bumper. Het kan dus nooit kwaad om daar eens voorzichtig naar te vragen. In dat wereldje gebeurt dat genoeg kwam ik achter.

Eénmalig 400 euro aftikken kan niet op tegen 10 jaar kortingsverlies op je premie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
BB-One schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 15:22:
En vertel er niet bij dat de verzekering gaat betalen.... Maar meldt dat je het zelf moet betalen en als ze dan een offerte hebben gegeven geef je aan dat je contact hebt gehad met je verzekeraar en dat blijkt dat dit toch verzekerd is...
Dat maak voor de val op de bonus-malus ladder niks uit. De verzekering hoeft minder uit te betalen. Ik val nog steeds 5 jaar terug op de ladder. Dan ben ik aan het afdingen voor de verzekering.

Neemt niet weg dat je wel een punt hebt dat ze het duurder maken als ze denken dat je het via de verzekering doet. Dus als je het zelf wilt betalen kan je dit beter aangeven.

[ Voor 3% gewijzigd door LordSinclair op 21-08-2023 15:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:42

TommieW

Numa numa.

Een bumper spuiten kan voor onder de €500, sowieso goedkoper als je zelf de moeite neemt de bumper te demonteren en de monteren. Daarvoor moet je niet de moeite willen doen om dat bij de verzekering te claimen IMHO.

Edit: Als ik me het goed herinner, heb ik even terug een bumper laten spuiten voor €280 toen ik het monteren en demonteren zelf had gedaan.

[ Voor 25% gewijzigd door TommieW op 21-08-2023 15:41 ]

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:26
LordSinclair schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 15:35:
[...]

Dat maak voor de val op de bonus-malus ladder niks uit. De verzekering hoeft minder uit te betalen. Ik val nog steeds 5 jaar terug op de ladder. Dan ben ik aan het afdingen voor de verzekering.

Neemt niet weg dat je wel een punt hebt dat ze het duurder maken als ze denken dat je het via de verzekering doet. Dus als je het zelf wilt betalen kan je dit beter aangeven.
Nee, maar waarschijnlijk kies je er dan voor om het zelf te betalen omdat de val op je bonus malus ladder je meer gaat kosten...
En het is geen afdingen voor de verzekering, het is afdingen voor je eigen toekomstige premie als je er uiteindelijk voor kiest om het wel via de verzekering laat lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:07
@LordSinclair
Sowieso niet via verzekering dit doen. Wordt pas aantrekkelijk als je duizenden euro's schade hebt gemaakt of je auto totall-loss hebt gereden. Daarvoor verzeker je, niet voor dit soort kleine schades.

Deze schade is goedkoop te maken bij elke schadehersteller, zeker als je zegt dat het niet voor de verzekering is. Dan hoeft het namelijk niet volgens de specificatie van de verzekeraar worden gedaan. Die willen altijd dat het voor 100% hersteld wordt. Dus compleet overspuiten, terwijl plaatselijk herstellen ook prima kan zijn.
Als je een beetje rondvraagt zal je waarschijnlijk voor een paar honderd euro klaar zijn.
Kijk voor de lol eens op onderdelenlijn, wellicht kan je een tweedehands bumper kopen in dezelfde kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twardt
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09:44
SpelFaut schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 15:26:

Heb toen geluk gehad en vond een partij die het zwart wou doen. Dat werd 400 incl de- en montage van de bumper. Het kan dus nooit kwaad om daar eens voorzichtig naar te vragen. In dat wereldje gebeurt dat genoeg kwam ik achter.
Iemand adviseren om buiten de wettelijke paden te gaan lijkt me niet wenselijk. Whats next; "kijk eens of je een zelfde auto kan vinden in die kleur en jat daar de bumper van".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
Iets zwart doen is natuurlijk iets heel anders als ergens een bumper jatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twardt
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09:44
klopt. Maar beide is niet legaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan toch ook naar de sloop gaan, ben je klaar voor een prikkie. Goedkoper als spuiten, monteren, demonteren, etccccccccccccc
Pagina: 1