Dag,
Ik ben op zoek naar wat feedback / info over de mogelijkheden om mijn wens te realiseren betreffende mijn woning:
De situatie is als volgt:
Ik woon in een woonwijk in een huis (uit 1997) met 2 verdiepingen (begane en eerste verdieping). Verder is dmv een vaste trap mogelijk om het dakterras te betreden via een dakhuisje.
Ik ben aan het onderzoeken of het mogelijk is om extra woonruimte te creeëren dmv een extra verdieping (die het dakterras vervangt).
Aantal feiten (bron: Ruimtelijkeplannen.nl)
- er zit geen welstand op de woning.
- Maatvoering
o maximum bouwhoogte: 10 m
o maximum goothoogte: 8,5 m (dit loopt gelijk met de hoogte van het dakhuisje)
o Het dakterras heeft een afmeting van 4,5m bij 8.5m, welke het liefst volledig wordt gebruikt als extra verdieping.
Heeft iemand tips welke weg ik nu het beste kan bewandelen om uit te (laten) zoeken wat mogelijk is? Het liefst zonder vooraf veel kosten te maken.
Mocht er nog informatie missen dan zal ik proberen het e.e.a. aan te vullen.
Bedankt voor het lezen en het meedenken!
Ik ben op zoek naar wat feedback / info over de mogelijkheden om mijn wens te realiseren betreffende mijn woning:
De situatie is als volgt:
Ik woon in een woonwijk in een huis (uit 1997) met 2 verdiepingen (begane en eerste verdieping). Verder is dmv een vaste trap mogelijk om het dakterras te betreden via een dakhuisje.
Ik ben aan het onderzoeken of het mogelijk is om extra woonruimte te creeëren dmv een extra verdieping (die het dakterras vervangt).
Aantal feiten (bron: Ruimtelijkeplannen.nl)
- er zit geen welstand op de woning.
- Maatvoering
o maximum bouwhoogte: 10 m
o maximum goothoogte: 8,5 m (dit loopt gelijk met de hoogte van het dakhuisje)
o Het dakterras heeft een afmeting van 4,5m bij 8.5m, welke het liefst volledig wordt gebruikt als extra verdieping.
Heeft iemand tips welke weg ik nu het beste kan bewandelen om uit te (laten) zoeken wat mogelijk is? Het liefst zonder vooraf veel kosten te maken.
Mocht er nog informatie missen dan zal ik proberen het e.e.a. aan te vullen.
Bedankt voor het lezen en het meedenken!