Toon posts:

Mp3-OS op diskette

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik wil graag een mp3-cd speler maken voor op mijn kamer. Hij moet kunnen werken op een OS dat de volgende functies moet hebben:
Hij moet z'n opdrachten kunnen ontvangen via een toetsenbord, en dat is bijvoorbeeld, next, last, shuffle, enz. Er mag geen monitor bij (te groot), hij moet mp3's direct via cd's doorsluizen naar de geluidskaart. Weet iemand of er al zoiets is en waar ik het dan zou kunnen vinden??????

Alvast bedankt

Verwijderd

Lijkt me niet dat zoiets al bestaat. Ik vind het wel een geining idee. Is ook wel makkelijk te maken denk ik: hele kale distro installeren (bash, geluidskaart en mpg123 ofzo) en een paar scriptjes waaronder eentje die mount en alle mp3tjes begint te spelen. Dit alles op een (paar) flop(s) moet ook wel kunnen, maar dan wordt het wel lastiger (moet je speciale 1 flop distro gebruiken). Heb je een beetje linux ervaring? Afstandsbediening erbij maakt het natuurlijk helemaal 8-)

edit: typo

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-08 12:12

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Je zou het op een hdd van 400 MB kunnen flikken...
Moet je namelijk wel xwindows ff installeren 1 keertje draaien met Xamp (voor je mp3'tjes) en dan (ff bij overclocken en casemods forum kijken) een LCD schermpie op de parallele poort (of serieel weet nie precies) met 4 knoppies, (play/stop, ffwd, ffbw, shuffle, proggie voor Linux kun je die knoppies zelf programmeren voor Xamp)

cd'tje mounten,

1 keertje een monitor erop, om de boel te starten, lcd aan, knoppies aan en je hebt een mp3 player.

>:)

Handig, en het ziet er snazzy uit hoor, geloof dat maar :)
Heb gisteren mijn eerste LCD binnengekregen en het werkt goed hoor :) (wacht nu op mijn tweede groter)

Maar nogmaals je moet er dan wel een hdd inzetten van min 400 MB en zorgen dat je geluidskaart onder Linux ondersteund wordt, dan werkt het wel hoor...

>:) :7

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• MOL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-11-2021

MOL

Eet je wel goed?

Er is een speciaal piepklein OS voor multimedia toepassingen. Even linkje zoeken! Moment!

* MOL had die site toch even moeten bookmarken. Zoek zoek!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb een Laptop met daarop een Linux van 20mb ofzo.

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 14:36

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Hee Mol! Jij ook hier?
[ontopic]
Linux moet wel kunnen.
[/ontopic]

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-07 13:52
Sys c: a: ??! En dan ff een dos mp3 spelertje opzoeken en dos drivertjes voor je geluidskaartje laden ?

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Ik heb zelfs een complete webserver draaien op een i486 IBM Thinkpad 750Cs laptop met maar 20 mb ram en (gelukkig dat wel) 1,2 GB hdd.

(alleen ben ik wel zo stom geweest om Xwindows mee te installeren, met een ?ga kaartje werkt ie niet :( )

Maar ik ben zeer benieuwd naar die link van Mol, die klinkt zéér interessant :)

RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:45

deadinspace

The what goes where now?

Op dinsdag 04 september 2001 19:18 schreef zwahiel het volgende:
(alleen ben ik wel zo stom geweest om Xwindows mee te installeren, met een ?ga kaartje werkt ie niet :( )
Mja, X kan ook gewoon met een vga kaartje hoor. Lager dan dat (ega, cga) kan misschien ook nog wel, maar dat wordt mja...

Verder kun je op zich wel een kernel+mp3player op 1 flop stouwen, maar dit zal niet zo heel makkelijk zijn.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 23:56

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

* Janoz heeft hier ook wel eens over nagedacht....

Gewoon een enorm uitgekleed os met alleen een tcp/ip stack, filehandling en (natuurlijk) geluidskaart ondersteuning.. Kun je een mp3speler maken die de muziek van de fileserver afhaalt... Ach .. ik droom nog wel ff, want ik moet voor 3 punten eerst nog ff minix uitbreiden :)

Bij de weg.. Er was een behoorlijke tijd terug op de frontpage van tweakers ook een stukje over een hardware matige mp3 decoder die op de printerpoort aangesloten moest worden waardooe je aan een xt al bijna genoeg had, jammer alleen dat er tegenwoordig nergens meer 8bit ISA utp netwerkkaarten te krijgen zijn...

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 12:40
Hier heb je 2 mogelijkheden.

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

Verwijderd

Weten jullie ook geen geschikte mp3speler of -OS die wat groter is? Zodat ik een dedicated, stabiele en functionele mp3-jukebox voor iemand (fullscreen) kan maken op een P120?

• unclero
  • Laatst online: 00:32

unclero

MB EQA ftw \o/

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Verwijderd

Op woensdag 05 september 2001 02:04 schreef ajvdvegt het volgende:
Hier heb je 2 mogelijkheden.
Dat moof proggie ziet er cool uit. Je koopt hier een afstandsbediening en je hebt een mp3 box zonder harddisc, monitor, keyboard of muis :D ! Als dat ding tenminste wil booten zonder dat alles.

/me ruikt een commercieel kansje voor oude pc troep

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:18
Op dinsdag 04 september 2001 12:26 schreef ceidhof het volgende:
hij moet mp3's direct via cd's doorsluizen naar de geluidskaart.
Dit kan niet... :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
Misschien bied QNX van die zaken, het is in ieder geval wel klein.

• Kris2904
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-05 17:04

Kris2904

found his match in SoaD

Op wat voor pc moet het draaien? En moet het echt vanaf floppy draaien of mag het ook een kleine HD zijn?

In een oude c't stond een project met een speciale printplaat, maar die kost 240 piek :(

Was getekend, enz. | specs

Verwijderd

Ik heb 3 hardware MP3 spelers in bestelling in USA als ze toekomen(in 10 dagen denk ik) zet ik wel een foto,prachtig spul en niet duur.
Cheers

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

hé! >:)

Xsie dat je dus een bootalble cd kunt maken... :)
Waarom dan geen bootable CD-RW met mp3 zooi erop! :)
Da's toch mogelijk :)

i486 boardje, met een soundblaster pro of zo (duz geen wdm kaartje |:() en hoppa, kassie erom heen en klaar is zwa !

Afstandsbediening erbij, dan het lcd schermpie voor linux (weet alleen niet of ie onder die mp3player draait maar goed)

Nog een doosie erom, zwart of zilver spuiten, beetje op kalefateren :)

En vóila! Je hebt een mp3 player! voor je stereo

:7 da's hélemáál geen slecht idee, weten jullie dat! :)

(nu moet ik alleen nog een i486 boardje hebben of een PI boardje wat bootable cd's ondersteund, P 75 heb ik al :))

Dat wordt nog eens wat :)

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 23:04

jep

Het is relatief simpel te coden. Ik heb al een perl script in mn hoofd ;)

Verwijderd

er is toch ook een divx OS?

misschien kun je dat wel ombouwen tot mp3os :)

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

* zwahiel ziet het allemaal al voor zich :)

Verwijderd

Dit is ook wel leuk..

Verwijderd

Topicstarter
Ja, het plan was dus om voor 150 ballen ofzo een zo goedkoop mogelijke computer te kopen, en 'm zo om te bouwen dat je alleen nog maar een mobo, voeding, diskdrive en cd-rom drive hebt, beetje mooie kast er omheen, cd-rommetje erin en spelen maar. Met die afstandsbediening erbij wordt het natuurlijk helemaal mooi, maar helaas, ik heb nul komma nul ervaring met linux, weet wel wat het is en wat het kan, maar hoe????? Je zou zelfs die mp3 speler een beetje mooi kunnen bouwen en 'm weer kunnen verkopen voor > fl. 250,-
Maarja, allemaal toekomstmuziek, het enige wat ik nou nodig heb is dus zo'n os. Het hoeft niet kant en klaar te zijn, als ik maar weet waar ik evt. info kan vinden....
Grtz,
Chris

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit alleen wel te denken hoe ik 'm zo maak dat er geen (of bijna geen) gekraak van af komt, b.v. als de cd-rom drive gaat trillen oid.

• RG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

Ik zie het probleempje niet zo :) Je moet zelf een programmatje schrijven. In ieder geval een driver voor je LCD schermpje. Deze dan aansturen vanuit je speler die gelijk LIRC support heeft voor je afstandsbediening en een frontend is voor mpg123 ofzo :)

[deze advertentieruimte is te koop]

Verwijderd

http://krabber.automatix.de/control.shtml

Dit is ook nog wel iets handig ...
ge ziet maar hè ...

Groetjes
De KeNNeS

Verwijderd

dat amacdys is wel kewl :)
ik heb het net geprobeerd, een hdd is niet eens nodig en hij vind zelf je geluidskaart :)

• zeikstraal
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-05 08:34
mp3blaster is voor de console en ondersteund ook lcd schermpjes.

Quidquid id est, timeo puellas, et oscula dantes

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 06 september 2001 16:22 schreef zeikstraal het volgende:
mp3blaster is voor de console en ondersteund ook lcd schermpjes.
Wat is mp3blaster precies?

Verwijderd

Op donderdag 06 september 2001 22:07 schreef ceidhof het volgende:
Wat is mp3blaster precies?
Van de mp3blaster site:

Mp3blaster is an mp3 player for computers running a UNIX-like operating system, e.g. Linux, Free/Net/OpenBSD, etc. Its interface is entirely text based, thereby eliminating the need for a graphical environment like X-Windows. This does not limit the way you can control the player whilst playing though; just like any graphical mp3 player, there are cd-style buttons like play, stop, pause, next track, etc.

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 14:18

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Dit werkt wel goed, maar er moet nog ff ondersteuning voor drraadloze ir ding bijkomen

edit:
Dit was ceidhof onder mijn naam :)

• koentjuh
  • Laatst online: 23:24
Hoe kreeg je die img bestand ook alweer op diskette..was zon code voor...ben ik vergeten... |:(

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 09:17

Super_ik

haklust!

code:
1
dd if=bla.img of=/dev/fd0

zoiets?

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Op vrijdag 07 september 2001 18:53 schreef koentjuh het volgende:
Hoe kreeg je die img bestand ook alweer op diskette..was zon code voor...ben ik vergeten... |:(
met rawrite.

• koentjuh
  • Laatst online: 23:24
oja...rawrite kon het ook mee.... Dank u vriendelijk....
Helaa werd mijn geluiskaartje niet ondersteund door het progie... :(

Verwijderd

Topicstarter
Dan zorg je ff voor een sb compatible, altijd goed...

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Op zondag 09 september 2001 16:12 schreef koentjuh het volgende:
oja...rawrite kon het ook mee.... Dank u vriendelijk....
Helaa werd mijn geluiskaartje niet ondersteund door het progie... :(
Ik heb ook een SB Live, werkte hier ook niet ;(

Verwijderd

Topicstarter
Maar dat is te nieuw. Weet iemand trouwens hoe ik een deel van die distro kan updaten????

• Creepy
  • Laatst online: 18-08 21:00

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Ik heb wel zoiets voor m'n DreamCast... bootable CD met mp3's en speler :-)
EN een DC is ook redelijk goedkoop op de kop te tikken (zeker als je em uit de USA haalt)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar wat is goedkoop?
Geen 150,- zeker

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op maandag 10 september 2001 13:32 schreef Creepy het volgende:
Ik heb wel zoiets voor m'n DreamCast... bootable CD met mp3's en speler :-)
EN een DC is ook redelijk goedkoop op de kop te tikken (zeker als je em uit de USA haalt)
Link :?
Je kunt het trouwens toch ook wel met DoS doen? Lekker makkelijk :) (Of denk ik te simpel :? :))
Pagina: 1