Zelf gemaakte cat6a kabel werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiegert
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 17-02-2024
Hoi,

Ik heb zojuist een cat6a kabel getrokken en de rj45 conctoren aangesloten. Wanneer ik deze doormeet krijg ik alle 8 lampjes te zien en de G (sftp kabel). Alleen wanneer ik deze in mijn pc stop werkt deze niet. De agw waardes en type conrectoren komen overeen en ook doet de LAN poort van de pc het wel. Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Zie je de lampjes ook in de goede volgorde?

Welke kleur volgorde heb je aangehouden? En aan beide kanten gelijk?

[ Voor 45% gewijzigd door ImNotnoa op 19-08-2023 13:51 ]

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Heb je T-568B aangehouden?

Je info is te summier. Foto's?

[ Voor 39% gewijzigd door Fairy op 19-08-2023 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiegert
Ik heb de t-568B volgorde aangehouden. Zie bijgevoegde fotos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ligt dan misschien aan mijn adfilter, maar ik zie geen foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 23-09 17:48
Wiegert schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 14:15:
Ik heb de t-568B volgorde aangehouden. Zie bijgevoegde fotos
Welke foto’s? :)

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiegert
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WppgucIqUF6Gm1CUPJUgFmqrz_A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4QsJib4nMWZcyySiwHqvV3BV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EdbpJw02c7mWL2XWQO6HbpuKjiw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SdlVjoAB8SX7n4mp3LgIEdGw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kcM2ctcEjBBdGshzBaT4jE4TTrY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x1mc6sXgRc59eJSGwpSRaKar.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WmgTfcOE4Ts7ZGz3UZuvIdbU4iM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LnOarActXInAAQtJIpRKKXmp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiegert
Deze, Ik was vergeten op upload te drukken :). Het gene wat ik alleen echt gek blijf vinden is dat hij het wel doet wanneer ik hem doormeet met een kabeltester. 1 t/m 8 en de G gaan keurig branden. Maar het zit toch echt in de kabel wat wanneer ik een andere aansluit werkt het wel....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15:13

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Wiegert schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 13:48:
Ik heb zojuist een cat6a kabel getrokken en de rj45 conctoren aangesloten.
Een muurkabel met solide kern wordt afgemonteerd op een female wandconnector.

Vanuit daar ga je met een flexibele, voorgefabriceerde kabel naar je apparaat toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiegert
Maar dat zou toch niet uit moeten maken voor dit probleem? los van dat een Shielded versie niet echt nodig was geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-09 22:21
Je hebt een crossover kabel gemaakt. Grote kans dat je pc of de switch dit niet ondersteunt. Beide kanten het zelfde maken moet dit oplossen.

Oranje Wit
Oranje
Groen wit
Blauw
Blauw wit
Groen
Bruin wit
Bruin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Jan-man schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 14:41:
[...]

Je hebt een crossover kabel gemaakt. Grote kans dat je pc of de switch dit niet ondersteunt. Beide kanten het zelfde maken moet dit oplossen.

Oranje Wit
Oranje
Groen wit
Blauw
Blauw wit
Groen
Bruin wit
Bruin
Ik zie geen crossover kabel hoor. Wel zie ik dat de groene draden hoger liggen, maar dat zal denk ik het type stekker zijn.

[ Voor 0% gewijzigd door Fairy op 19-08-2023 14:53 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:38

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ondersteunen beide poorten waar je het op aansluit de shielded versie? Normaal gesproken moet 1 van de 2 voldoende zijn, maar dat kan het probleem zijn.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiegert
Jan-man schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 14:41:
[...]

Oranje Wit
Oranje
Groen wit
Blauw
Blauw wit
Groen
Bruin wit
Bruin
Wat bedoel je precies? wals ik mijn kabels naast elkaar houd zijn ze in dezelfde volgorde (zie foto)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tNQTjEwocpst8coNUod953EwXyw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eVUdDhOtx4xlQVl33cAnGeVm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiegert
tweakduke schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 14:48:
Ondersteunen beide poorten waar je het op aansluit de shielded versie? Normaal gesproken moet 1 van de 2 voldoende zijn, maar dat kan het probleem zijn.
Ja, want wanneer ik een premade shielded kabel gebruik doet deze het wel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
Je hebt solide aders daarvoor heb je speciale connectors nodig. Lukt wel met de huidige maar soms moet het een keer opnieuw want dan is het contact niet goed genoeg.

Je hebt nu dus slecht contact in één of beide connectors. Goed genoeg voor een ledje te laten branden. Maar niet goed genoeg voor netwerk apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiegert
bjusterbaarlik schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 14:55:
Je hebt solide aders daarvoor heb je speciale connectors nodig. Lukt wel met de huidige maar soms moet het een keer opnieuw want dan is het contact niet goed genoeg.

Je hebt nu dus slecht contact in één of beide connectors. Goed genoeg voor een ledje te laten branden. Maar niet goed genoeg voor netwerk apparatuur.
Ik heb als het goed is conectoren gebruikt voor zowel stugge als harde kern gebruikt. zie link: https://www.kabelshop.nl/...-72502-i31506-t25964.html

en deze kabel:

https://www.kabelshop.nl/...H-96093-i9687-t25098.html

Welke conectoren moet ik anders gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:45

Dido

heforshe

Accretion schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 14:36:
Een muurkabel met solide kern wordt afgemonteerd op een female wandconnector.

Vanuit daar ga je met een flexibele, voorgefabriceerde kabel naar je apparaat toe.
Dat. Al was het maar omdat je dan, als je dat apparaat ooit verplaatst niet een hele nieuwe kabel door je muur hoeft te trekken als de afstand vanaf de muur groter wordt - of met een losse kabel uit de muur blijft zitten als je het apparaat verwijdert.
Wiegert schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 14:39:
Maar dat zou toch niet uit moeten maken voor dit probleem? los van dat een Shielded versie niet echt nodig was geweest.
Solide kern in een stekkertje dat een flexibele multistranded kern verwacht kan wel degelijk een probleem opleveren :)
En stekkertjes die beiden zouden moeten accepteren zou ik zelf niet direct vertrouwen. Solide kern hoort niet in een stekkertje, maar in een keystone.

[ Voor 7% gewijzigd door Dido op 19-08-2023 15:06 ]

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:45

Dido

heforshe

Wiegert schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 14:59:
[...]

Ik heb als het goed is conectoren gebruikt voor zowel stugge als harde kern gebruikt. zie link: https://www.kabelshop.nl/...-72502-i31506-t25964.html

en deze kabel:

https://www.kabelshop.nl/...H-96093-i9687-t25098.html

Welke conectoren moet ik anders gebruiken?
Zoiets:
https://www.kabelshop.nl/...t6a-keystones-p26436.html
en die stop je in zoiets:
https://www.kabelshop.nl/...9760WT-i29409-t26628.html

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-09 22:21
Wiegert schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 14:49:
[...]

Wat bedoel je precies? wals ik mijn kabels naast elkaar houd zijn ze in dezelfde volgorde (zie foto)[Afbeelding]
Ja klopt je hebt gelijk. Door die andere fotos zag het er verkeerd eruit omdat de groene kabel er onder door loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
@Wiegert Doe die kabel er eens in en wiebel eens langzaam met de draad heen en weer. Misschien is er een connector die net wel/net niet verbinding maakt. Het kan maar net zijn dat je met het doormeten verbinding hebt maar door het aansluiten niet omdat de kabel dan net iets anders in de connectoren drukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiegert
sypie schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 15:20:
@Wiegert Doe die kabel er eens in en wiebel eens langzaam met de draad heen en weer. Misschien is er een connector die net wel/net niet verbinding maakt. Het kan maar net zijn dat je met het doormeten verbinding hebt maar door het aansluiten niet omdat de kabel dan net iets anders in de connectoren drukt.
Ik heb hem heen en weer bewogen en getrokken en gedaan, maar heeft niks uitgehaald....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Kun je er een switchje tussen zetten, kijken wat die dan doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiegert
sypie schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 15:27:
Kun je er een switchje tussen zetten, kijken wat die dan doet?
Ik heb geen Switch thuis. deze kabel loop rechtsstreek van mijn pc naar de standaard KPN router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuringTest123
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 23-09 21:53
Nog eens zo hard mogelijk aanknijpen met de RJ45 UTP tang?
Want die 2 groene draden zitten misschien te ver van de kant waar ze moeten worden in geprikt.
Misschien nodig om ze beter op 1 lijn te steken allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiegert
TuringTest123 schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 15:34:
Nog eens zo hard mogelijk aanknijpen met de RJ45 UTP tang?
Want die 2 groene draden zitten misschien te ver van de kant waar ze moeten worden in geprikt.
Misschien nodig om ze beter op 1 lijn te steken allemaal.
Het is de coneector die de kabels zo geleid. Als ik goed kijk zie ik wel dat de pen door de ader heen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:31
Massieve aders kun je niet afmonteren op deze RJ45 connector, die is voor soepele adres gemaakt waar een pennetje tussen de draadjes geduwd wordt, met een massieve ader kan dat niet.

Het is zo wie zo niet slim om RJ45's aan te knijpen.
Monteer een kabel af op een wcd en sluit de boel aan met een kant en klare patchkabel.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wiegert
Het bleek uiteindelijk aan de tang te liggen. Nadat ik een andere tang van mijn werk geleend en dezelfde conectoren aan had geknepen deed de kabel het wel.
Pagina: 1