Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!
wat is nou eigenlijk het probleem, dat xdm het niet doet of dat je hem niet kunt restarten?
Dat hij het helemaal niet doet!
Ik krijg geen grafische login of iets dergelijks en dat wil ik wel hebben.
Ik krijg geen grafische login of iets dergelijks en dat wil ik wel hebben.
Wat doe je nou precies?
/etc/init.d/wdm start, en dan met wdm inloggen, dan X afsluiten, en dan omdat er blijkbaar geen X meer draait, /etc/init.d/wdm restart doen?
/etc/init.d/wdm start, en dan met wdm inloggen, dan X afsluiten, en dan omdat er blijkbaar geen X meer draait, /etc/init.d/wdm restart doen?
X doet het zeker ik kan kde opstarten.
Maar ik wil dus een grafische login en dat doe je volgens mij met xdm.
Maar ik wil dus een grafische login en dat doe je volgens mij met xdm.
Dat kan met xdm, wdm, kdm, Login.app en misschien nog wel meer progjes ja.
Maar als je xdm opstart kun je je username en wachtwoord intypen, en daarna kom je in KDE? Dus: xdm werkt wel goed, alleen als je uitlogt komt xdm niet terug?
Zo ja, dan komt dat omdat als je uitlogt, wordt X afgesloten, en dat wasset. Als je wilt dat die login telkens terugkomt, dan moet je zorgen dat die weer opgestart wordt als X afgesloten wordt. Dit laat je door init (de moeder van alle processes) doen.
Dan zet je een regel onderaan in je /etc/inittab:
Deze regel is voor Login.app (je zult hem moeten aanpassen om xdm te starten), en hij gooit eventuele output achteraan in /var/log/login.app/.log.
Waar de 'x' voor staat weet ik niet, '2' is het runlevel waarin deze service gestart moet worden, en 'respawn' houdt in dat hij gerestart moet worden als hij afgesloten wordt.
Voor '2' moet je het runlevel invullen waarin jouw computer standaard opstart (dit verschilt per distro).
Als je 'ps auxf | grep init' doet, kun je zien in welk runlevel je nu zit (staat achter init).
Maar als je xdm opstart kun je je username en wachtwoord intypen, en daarna kom je in KDE? Dus: xdm werkt wel goed, alleen als je uitlogt komt xdm niet terug?
Zo ja, dan komt dat omdat als je uitlogt, wordt X afgesloten, en dat wasset. Als je wilt dat die login telkens terugkomt, dan moet je zorgen dat die weer opgestart wordt als X afgesloten wordt. Dit laat je door init (de moeder van alle processes) doen.
Dan zet je een regel onderaan in je /etc/inittab:
code:
1
2
3
| marcelm@nothing marcelm$ tail -2 /etc/inittab #login.app x:2:respawn:/usr/X11R6/bin/Login.app >> /var/log/login.app.log 2>&1 |
Deze regel is voor Login.app (je zult hem moeten aanpassen om xdm te starten), en hij gooit eventuele output achteraan in /var/log/login.app/.log.
Waar de 'x' voor staat weet ik niet, '2' is het runlevel waarin deze service gestart moet worden, en 'respawn' houdt in dat hij gerestart moet worden als hij afgesloten wordt.
Voor '2' moet je het runlevel invullen waarin jouw computer standaard opstart (dit verschilt per distro).
Als je 'ps auxf | grep init' doet, kun je zien in welk runlevel je nu zit (staat achter init).
Hiermee heb je mij al een heel eind op weg geholpen!!
Maar als ik linux opstart dan krijg ik geen grafische login prompt!
En ik heb in mijn /etc/rc2.d/ wel xdm staan.
Maar als ik linux opstart dan krijg ik geen grafische login prompt!
En ik heb in mijn /etc/rc2.d/ wel xdm staan.
Als je zo'n regel in je /etc/inittab hebt staan (en de regel klopt ook enzo), dan zou xdm gewoon na het booten gestart moeten worden...
Ik heb het voor elkaar maar als ik dus inlog dan start hij kde niet op en dat is toch wel vervelend.
Hoe kan ik er voor zorgen dat hij kde meteen nadat ik ingelogd ben ook opgestart wordt.
Hoe kan ik er voor zorgen dat hij kde meteen nadat ik ingelogd ben ook opgestart wordt.
Pagina: 1