Advies Gezocht: Nieuwe Auto Keuze en Dieselopties in 2023

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afghano
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 12-09 10:20
Na enkele jaren een leaseauto te hebben gehad, sta ik binnenkort voor een nieuwe baan waarbij ik geen leaseauto meer heb. Mijn jaarlijkse rijafstand zal gemiddeld rond de 45.000 kilometer liggen.

Nu heb ik een tweetal vragen:
  1. Is het anno 2023 nog verstandig om te overwegen een dieselauto aan te schaffen?
  2. Heeft iemand tips voor geschikte auto's?
Om mijn tweede vraag wat nader toe te lichten: Ik sta op het punt om vader te worden van mijn tweede kind en mede hierdoor ben ik op zoek naar een stationwagen. Mijn voorkeur gaat uit naar een auto met een bouwjaar van 2018 of later, bij voorkeur geen Franse merken. Ik heb al gekeken naar BMW 3 Series en Audi A6 modellen, met een kilometerstand van ongeveer 140.000 kilometer op de teller.

Opties die voor mij belangrijk zijn:
  1. Automaat
  2. Adaptive Cruise Control
  3. Carplay
Ik heb expres niet gezocht naar een Mercedes C klasse omdat mijn huidige leaseauto een C klasse van 2022 is en ik gewend ben aan alle moderne snufjes. Alle vorige modellen van de C klasse trekken mij niet. Ik weet het.. het klinkt raar maar het is nou eenmaal zo :+

Mijn budget reikt tot maximaal 30.000 euro. Zouden jullie mij hierbij kunnen adviseren?

[ Voor 5% gewijzigd door Afghano op 18-08-2023 20:36 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImprezaBrabo
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 30-08-2023
Volgens mij staat Mercedes juist bekend om de snufjes. Denk niet dat je dan vrolijk gaat worden bij BMW.
Overigens vergelijking tussen C klasse en 3 serie is logisch, maar de A6 is eerder formaat E klasse en 5 serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twardt
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09:44
Volvo V60, of eventueel V90. Als je iets anders wil rijden dan de rest, zou je een Jaguar XF sportbrake kunnen overwegen.
En dan heb je nog de ussual suspects als een Opel isignia of VW Passat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImprezaBrabo
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 30-08-2023
Heb je overigens al gekeken of het überhaupt kan?
Als ik jouw eisen en een 3 serie zoek heb ik 0 treffers, Mercedes C klasse 1 en Audi A6 ook 0.
https://www.gaspedaal.nl/...0000&opt=432,418&srt=pr-a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik zou eens gaan rekenen aan de afschrijving. Een nu vijf jaar oude diesel met 140k op de teller rij je met 45k/jaar in een jaar of drie wel op. De restwaarde van die diesel over drie jaar kan zomaar eens érg laag zijn, dan is de vraag welke afschrijving je acceptabel vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-09 18:44
Als je 45k km per jaar rijdt dan rij je zo’n auto wel ontzettend snel op.
Als je begint bij 140k km dan ben je na 3 jaar alweer opzoek naar iets nieuws :+

In dat opzicht zou ik dus even kijken naar TOC en dan zou een c-segmenter misschien wel logischer zijn.

Diesel is wellicht interessant, vooral omdat die qua restwaarde nu al geen drol meer waard zijn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:14
Met een gemiddelde van 865km per week maak je best wat km's. Ik denk dat op dit moment diesel dan nog aantrekkelijk is omdat je de auto toch in 3 jaar "op rijdt".
Anders kom je komende jaren mogelijk in de knoop met milieuzones.

(Offtopic vraag ik me af waarom je zoveel kms moet maken en geen zakelijke auto kan rijden. Je hebt dan een goede moviliteits regeling nodig om uit de kosten te komen).
Pagina: 1