[VOIPPLANET] Bereikbaarheid

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turboproc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-09 23:05
Nooit problemen gehad met VOIPplanet maar nu ik ze nodig heb (aanpassen IP adres wegens overstap van DSL naar XGS-PON) lijken ze onbereikbaar. Iemand met soortgelijke ervaringen of, beter, met een oplossing?

Gevolg is dat nu mijn vaste telefoonaansluiting niet meer werkt.

https://voipplanet.nl/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:24

Speedmaster

Make my day...

Heb je een inlog account, mogelijk kan je daar zelf je IP adres weer goedkeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turboproc
Helaas, wel een account, maar de pagina waarmee dat mogelijk zou moeten zijn is niet meer actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10:06

jurroen

Security en privacy geek

Je zou je nummer naar een andere partij kunnen porteren. Kijkende naar de website van Voipplanet lijken ze de afgelopen tien jaar vrijwel niet actief te zijn :+

Bij een nummer porteren moeten ze binnen een paar dagen (geloof vijf dagen) antwoord geven danwel meewerken.

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turboproc
jurroen schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 23:20:
Je zou je nummer naar een andere partij kunnen porteren. Kijkende naar de website van Voipplanet lijken ze de afgelopen tien jaar vrijwel niet actief te zijn :+

Bij een nummer porteren moeten ze binnen een paar dagen (geloof vijf dagen) antwoord geven danwel meewerken.
Deze optie komt inderdaad in zicht. Wie zijn tegenwoordig de betere kandidaten ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
turboproc schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 23:56:
[...]

Deze optie komt inderdaad in zicht. Wie zijn tegenwoordig de betere kandidaten ?
Kijk eens naar Cheapconnect. IP adres hoef je er niet te wijzigen, wel maximaal 1 registratie per nummer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turboproc
mad-dog schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 09:30:
[...]

Kijk eens naar Cheapconnect. IP adres hoef je er niet te wijzigen, wel maximaal 1 registratie per nummer
TOP, dank. Ga zeker even kijken. Heb een zeer eenvoudige configuratie: Asterisk server en 2 lokale nummers. Alle toestellen zitten achter Asterisk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 18:43
turboproc schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 09:56:
[...]

TOP, dank. Ga zeker even kijken. Heb een zeer eenvoudige configuratie: Asterisk server en 2 lokale nummers. Alle toestellen zitten achter Asterisk.
Dan kun je de TRUNK instellen van CheapConnect 😃

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• turboproc
king006 schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 11:55:
[...]

Order geplaatst om 1e nummer te porteren. Nu nog even zien of ook lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
Daar ga ik wel vanuit hoor 👍🏻

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• turboproc
Eerste nummer is sinds vandaag over. Verliep vlekkeloos.

• turboproc
En ook het 2e nummer zonder problemen geporteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jawiweb
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 08:21
Bedrijf is sinds 20 maanden op geen enkele manier te bereiken en hebben de locatie gesloten.
Op papier is er een nieuw brievenbusadres geopend bij Regus, maar het bedrijf heeft in werkelijkheid geen vestiging meer.
Oud medewerkers zoals *knip*

, zijn niet meer in dienst, Website/ webshop en klantportaal werken niet meer en ticketsysteem voor support is gesloten. Het gerucht gaat dat KPN alle diensten beheerd, zonder dat er naar de klanten iets is gecommuniceerd.

Het noemen van oud werknemers is niet de bedoeling.

[ Voor 9% gewijzigd door rens-br op 14-08-2024 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jawiweb
king006 schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 11:55:
[...]

Ik ben wel nieuwsgierig of de telefoonnummers welke je onder Voipplanet in gebruik had, hebt kunnen porteren naar CheapConnect met daar gebruik van sip trunk?

Lijkt er in het dashboard op dat nummerbehoud enkel mogelijk is voor prepaid VOIP diensten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king006
Jawiweb schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 14:50:
[...]

Ik ben wel nieuwsgierig of de telefoonnummers welke je onder Voipplanet in gebruik had, hebt kunnen porteren naar CheapConnect met daar gebruik van sip trunk?

Lijkt er in het dashboard op dat nummerbehoud enkel mogelijk is voor prepaid VOIP diensten?
Ik heb nooit geprobeerd vanuit Voipplanet naar CC. Dat was de vraag van iemand anders in dit topic. Maar wat ik wel weet is, dat je gewoon nummers (ook vanuit Ziggo, KPN, Odido) kunt proberen naar CC die geen prepaid zijn. Heb je het al geprobeerd in te dienen?

• Jawiweb
Bij CheapConnect heb ik een testje gedaan voor 3 nummers. Hier is het enkel mogelijk om via de bestelknop op de portal te bestellen, waar nu als enige optie prepaid diensten mogelijk zijn. Mollie deed het ook niet en een eerder ingediende aanvraag lijkt nu ook foetsie. Er is geen telefonisch contact mogelijk, maar beindiging lijkt wel bij vorige aanbieder zijn ingediend. Het risico dat de nummers niet meer te gebruiken zijn is nu reeel.

Ik ga hier bij de lokale aanbieder proberen een paar nummers weg te verhuizen van VOIPPlanet. Kijken wat een fysiek bezoekje aan cm.com in Breda zal opleveren.

Als de ervaringen goed zijn zal ik het zeker hier delen.

Er moet toch een betaalbaar, professionele, betrouwbaar en servicegerichte aanbieder zijn ter vervanging van VOIPPlanet?

[ Voor 17% gewijzigd door Jawiweb op 15-08-2024 12:40 . Reden: schrijffouten verwijderd ]

• king006
Jawiweb schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 12:37:
Bij CheapConnect heb ik een testje gedaan voor 3 nummers. Hier is het enkel mogelijk om via de bestelknop op de portal te bestellen, waar nu als enige optie prepaid diensten mogelijk zijn. Mollie deed het ook niet en een eerder ingediende aanvraag lijkt nu ook foetsie. Er is geen telefonisch contact mogelijk, maar beindiging lijkt wel bij vorige aanbieder zijn ingediend. Het risico dat de nummers niet meer te gebruiken zijn is nu reeel.
Vreemd! Wellicht dat @cheapconnect reageert hier op je vraag / probleem. Anders info@cheapconnect.nl benaderen.

Ik weet niet waar je specifiek naar op zoek bent? Prepaid? Abonnement? Cheapconnect is sowieso alleen Prepaid dienst. Anders zou je budgetphone.nl of Maxitel nog kunnen proberen. Ook betrouwbaar, werkt goed en telefonisch bereikbaar. Laatst genoemde draait Cheapconnect bijv bij :)

[ Voor 17% gewijzigd door king006 op 15-08-2024 13:42 ]

• Jawiweb
Ik zag inderdaad dat Maxiti, Cheapconnect en Aeacus hetzelfde kvk nummer hebben.
Opereren deze bedrijven los van KPN?

Beetje onderzoek doen voordat je overstapt kan tegenwoordig zeker geen kwaad.

[ Voor 3% gewijzigd door Jawiweb op 15-08-2024 14:18 . Reden: herhaling ]

• king006
Jawiweb schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 14:03:
Ik zag inderdaad dat Maxiti, Cheapconnect en Aeacus hetzelfde kvk nummer hebben.
Opereren deze bedrijven los van KPN?

Beetje onderzoek doen voordat je overstapt kan tegenwoordig zeker geen kwaad.
Hebben niets met KPN te maken 😃 jij hebt het overigens over Maxiti. Dat is een webhosting bedrijf. Ik doel op Maxitel. Dat staat los van Cheapconnect.

[ Voor 14% gewijzigd door king006 op 15-08-2024 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjep07
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:51
Wat een bizar verhaal dit. Ook ik krijg al langere tijd geen respons op tickets. Website staat nog live, maar zwaar gedateerd. Ik kan ook nog inloggen, maar ik wil er weg vanwege de verdwenen servicegerichtheid zucht. Wat is anno 2025 een goede voip aanbieder waar ik mijn telefoonnummer naar kan overzetten en mijn zgn. meerinkel nr? Nooit als klant iets gehoord over hun veranderde status....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:52

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
adjep07 schreef op donderdag 24 april 2025 @ 22:46:
Wat een bizar verhaal dit. Ook ik krijg al langere tijd geen respons op tickets. Website staat nog live, maar zwaar gedateerd. Ik kan ook nog inloggen, maar ik wil er weg vanwege de verdwenen servicegerichtheid zucht. Wat is anno 2025 een goede voip aanbieder waar ik mijn telefoonnummer naar kan overzetten en mijn zgn. meerinkel nr? Nooit als klant iets gehoord over hun veranderde status....
Cheapconnect komt nog regelmatig voorbij als goed(kope) voip provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turboproc
adjep07 schreef op donderdag 24 april 2025 @ 22:46:
Mijn migratie van VoipPlanet naar CC kreeg nog een staartje: hoewel de migratie technisch al lang een feit was, was het administratief niet goed geregeld met als consequentie dat ik facturen van VP bleef ontvangen.Die allemaal geweigerd om te betalen en toen was er in een keer contact mogelijk.

Eigenlijk vreemd verhaal: jaren geleden had VP een meer dan prima dienstverlening. Ergens is er iets gebeurd waardoor dit niet meer mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jawiweb
Voipplanet is stilletjes overgenomen door KPN, zonder dat iemand het doorhad. Het lijkt wel een spionagefilm, want je krijgt nooit de echte naam van de contactpersoon te horen. Oud-medewerkers S*sm* en *dw*g zijn inmiddels van de radar verdwenen, al kun je de eigenaar geregeld bij Toko Pilipinas in Den Haag vinden.

De facturatie klopt al jaren van geen kanten en hoe dit bedrijf nog draait, is voor mij een mysterie. De processen zijn zo gebrekkig dat er geen mutaties meer worden verwerkt. Ik kreeg zelfs berichtjes en facturen voor nummers die allang waren opgezegd. Uiteindelijk heb ik maar gezegd: "Kom maar op en regel je shit!"

Cheap Connect is een alternatief en werkt samen met Maxitel. Bij deze aanbieders kun je minder, maar je betaalt per toestel. Je bent weliswaar het dubbele per maand kwijt, maar de communicatie is tenminste goed geregeld en ze nemen snel op en reageren vlot op tickets.

Wat VOIPPlanet betreft, kan ik alleen maar zeggen dat ze geen schoonheidsprijs verdienen. Een simpel informatief mailtje was wel zo netjes geweest.

[ Voor 3% gewijzigd door Jawiweb op 19-05-2025 15:58 ]

Pagina: 1