dynamic EQ & Dynamic volume

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 06-06 13:28
Ik heb een vraag omtrent dynamic EQ en Dynamic volume. Veel gelezen de laatste tijd hierover maar kom er niet uit of je ze nou aan of uit moet zetten??

Ik heb een Marantz SR7011. Frontspeakers zijn 2x Klipsch RP-8000F-II - Center speaker klipsch RP-504c - Surround back 2x klipsch R-28F - 2x klipsch atmos RP-140SA en 2x teufel reflect Atmos speakers.
Als subwoofer heb ik een SVS PB-1000 Pro.

Als ik de meting heb gedaan staan de frontspeakers op groot, maar heb gelezen dat die op klein gezet moeten worden (IVM subwoofer).

Maar voor de dynamic EQ & Dynamic volume heb ik eigenlijk geen idee wat ik er mee moet doen.. Iemand hier een idee of suggestie over ??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik heb leesvoer voor je: http://batpigworld.com/wp/

Dat gaat over Denon, maar de Marantz apparatuur is binnenin het zelfde. Zelfde fabriek ook enzo. Staat eigenlijk alles uitgelegd wat je zou willen. De FAQD en Audissey secties zijn wel aanraders, net als het stuk over bass management (small vs large speakers etc).

Overigens zet je dingen als dynamic EQ en dynamic volume per source / input. Vnl handig bij films, en minder gewenst bij muziek ;)

[ Voor 17% gewijzigd door The Eagle op 18-08-2023 18:59 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Als je het mooi vind klinken laat je het toch gewoon aan staan?
Geluid is nogal persoonsafhankelijk, buiten dat het geluid uit jouw speakers in jouw kamer heel anders kan klinken in iemand anders zijn kamer.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former