Dag mede tweakers,
Een handig klusje lijkt me nu toch wat lastiger te worden dan verwacht. Mogelijk dat iemand hier de gouden tip heeft.
Ik heb een Macbook pro liggen uit (volgens mij) 2017 waar het orginele besturingssysteem "Sierra" van is. Er is geen herstelpartitie aanwezig en de SSD is leeg, ik wil dus een herinstallatie doen.
Wat niet gewerkt heeft:
1. "Internet Recovery", met de melding dat de server niet gevonden kan worden (ik heb ook de tijd aangepast op de laptop, dat issue kwam ik al tegen op internet)
2. Een herstel USB-disk gemaakt met MAC OS Ventura (geeft fout, niet compatible)
3. Een herstel USB-disk gemaakt met MAC OS Mojave (geeft fout, niet compatible)
4. de PKG gedownload van Sierra en op een USB-disk gezet, werkt ook niet.
Het issue: Er kan terug tot Mojave een herstel USB-Disk aangemaakt worden (zie https://support.apple.com/nl-nl/HT211683).
het besturingssysteem van Sierra kan ik alleen als PKG downloaden.
Mijn vraag: Hoe kan ik als nog MAC OS geïnstalleerd krijgen op de laptop?
Alvast bedankt en een goed weekend!
Een handig klusje lijkt me nu toch wat lastiger te worden dan verwacht. Mogelijk dat iemand hier de gouden tip heeft.
Ik heb een Macbook pro liggen uit (volgens mij) 2017 waar het orginele besturingssysteem "Sierra" van is. Er is geen herstelpartitie aanwezig en de SSD is leeg, ik wil dus een herinstallatie doen.
Wat niet gewerkt heeft:
1. "Internet Recovery", met de melding dat de server niet gevonden kan worden (ik heb ook de tijd aangepast op de laptop, dat issue kwam ik al tegen op internet)
2. Een herstel USB-disk gemaakt met MAC OS Ventura (geeft fout, niet compatible)
3. Een herstel USB-disk gemaakt met MAC OS Mojave (geeft fout, niet compatible)
4. de PKG gedownload van Sierra en op een USB-disk gezet, werkt ook niet.
Het issue: Er kan terug tot Mojave een herstel USB-Disk aangemaakt worden (zie https://support.apple.com/nl-nl/HT211683).
het besturingssysteem van Sierra kan ik alleen als PKG downloaden.
Mijn vraag: Hoe kan ik als nog MAC OS geïnstalleerd krijgen op de laptop?
Alvast bedankt en een goed weekend!